**ENSIKOT** vko35 (27.8-2.9.-07)
Tässäpä uusi pino uudelle viikolle.
Viime viikon jutut löytyy täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11067084&p=2&tm…
Kommentit (61)
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena ja flunssakin alkaa helpottaa. Viikonloppu meni taas vauhdikkaasti, kun mieskin oli vapailla. Melkein voin sanoa jo odottaneeni tätä päivää, kun saan vaan olla yksikseni päivän kotona. Enpä olisi uskonut että tällainenkin ilmiö tulee vastaan, minä kun olen aina ollut niin kovin sosiaalinen ja viihtynyt ihmisten seurassa ja muutenkin harvoin ollut paikallani. Mutta kaikkea tämä raskaus näköjään teettää... Tarvii koittaa tänään hiukan siivoilla, laitella hiukan tavaroita paikoilleen ja yrittää jaksaa imuroida, viikonloppuna kun ei ollut aikaa moiseen, joten tuntuu taas niin sotkuiselta.
hannnah 39+6
Nyt ajan kanssa (kerrankin! ehdin kommentoimaan!
Butterfly: Hienoa että pikkuinen oli vauhdikas, varmaan ihana nähdä toisen huitovan siellä! :)
Gaiole: Höh, harmi kun paikkoja kolottaa! :( Mutta onneksi kankeus jo helpottanut, se on hyvä se!! Voin kuvitella tuon tentti-inhon, niin tylsää lukea valtava määrä kirjoja - etenkin jos aihe on sieltä!!! Toivottavasti saat jostain intopiikin ja pystyt lukaisemaan edes sivun pari! ;)
Hannah: Sinä se vaan siellä vielä yhtenä kappaleena! Toivottavasti pian tapahtuu!!
Hermione: Mä oon kyllä ihan kesäihminen, talvikin on kiva jos on pikkupakkanen ja aurinko paistaa, hanki kiiltää... Harvoinpa ne talvet enää sellaisia on. Mutta yhden jutun huomasin jokunen aika sitten kun ekoja kertoja oli sellainen selvä syksyn tuulenvire ja muutenkin syksyä ilmassa - ekaa kertaa piiiitkään aikaan nautin syksyn tulosta ja vuoden ajan vaihtumisesta! Mulle kun on viime vuodet nuo vuodenaikojen vaihtelut olleet vaan konkreettinen muistutus siitä, että taas aika kuluu eikä vauvaa kuulu. Nuo ajat on olleet tosi vaikeita viimeisen parin vuoden aikana... Mutta nytpäs meille tuleekin se vauva ja vuoden ajanvaihtuminen tarkoittaa jotain ihan muuta: ajan kulkua ja odotetun hetken lähestymistä! Ihana tunne kerta kaikkiaan!!! :D
Heltsy: Kyselit odotuksen sujumisesta... Pahoinvointia oli oikein kunnolla mutta kiitos inkivääritabujen, se on lähes tiessään! Nyt vaan kauhulla odottelen kun tuo paketti alkaa olemaan tyhjä että miten käy, tuleeko öklötys uudelleen. Turvotusta on ollut ihan valtavasti, mutta sekin alkaa olemaan jo vähäisempää - tosin riippuu päivästä. Veskissä saa ravata koko ajan, väsy on toisinaan hurja, saamattomuus on ylitse pääsemätöntä, masua nippailee toisinaan kovasti jne. Eli kyllä noita oireita on, kaikkea ei edes huomaa! :) Mutta kaikista niistä tykkään omalla tavallani (no en ihan aina!), tiedänpähän että siellä jotain tapahtuu... Mutta kivasti on odotus sujunut tähän asti! Kiitos kysymästä! Teillä on muutto edessä, voimia siihen! Se on kyllä raskasta aikaa (ilman odotustakin saati sitten masun kanssa), mutta ah niiiiin ihanaa sitten kun saa uutta kotia laittaa kuntoon!
Dragondream: Voi ei, oliko venetsialaiset viime viikonloppuna???!!! Höh, multa meni ihan ohi, oisin kanssa halunnut jotenkin juhlistaa kun tuolta rannikolta olen alunperin lähtöisin... :( Meni ihan ohi nyt sitten!
Tipu: Sä se jaksat bilettää vaikka viimeisiä viedään! :D Vai ei se pieni kuuntele äitiä, pöh! Mutta toisaalta kuten itsekin sanoit, vielä on jonkin aikaa " lupa" olla vaan, koita nauttia siitä!
Täällä on aika normiolo, mitä nyt selkä on kipeänä. Öisin siis ei mikään asento ole hyvä ja ristiselkää särkee todella! Oon siis loukannut selkäni nuorempana (jos en viel äole sitä kertonut...) ja osasin odottaakin selkäsärkyjä, mutten kyllä ihan näin ajoissa vielä! Nyt oon viime päivinä syönyt sitten pellavansiemeniä ja pakastettuja vattuja (en tiedä oliko ulkolaisia) ja paniikki on sillä valmis! Tyhmä minä kun en katso mitä suuhuni laitan!! Murr! No, tämä sopii nyt tämän hetkiseen olotilaan muutenkin, jotenkin pahalla tuulella ja yliherkkä kaikelle ja kaikesta! ;) Pistän pelon piikkiin, keskiviikkona on nimittäin neukkis ja jos niitä sydänääniä ei kuulu niin itku kyllä tulee! Kun viime aikoina on ollut se kamala tunne, että onko tuolla masussa kaikki kunnossa...
Huh, nyt menee jo ihan valituksen puolelle, joten paras lopetella! Romaanihan tästä tuli muutenkin jo! :)
Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!
Naksu 10+3
Nyt sitten lähti viimeinen viikko käyntiin, toivotavasti. Tai no oon antanu Nuurolle ehdottomaks takarajaks ton 9.9. sillon pitäs jos sitten viimeistään tulla. :)
hannnah: Sulla onkin jo huomenna eräpäivä. Onkos nyt ollu mitään lupaavia oireita? Onneks sait pahimman flunssan taltutettua, ettei tartte synnärillä kokoajan niistää. Jostain muuten luin että vauva on nyt sitten jonkin aikaa immuuni tolle pöpölle jonka sairastit. Jotain positiivista siis :) sup sup
butterfly: hienoja uä kuulumisia kaikkien niiden vuotojen jälkeen :), mukava että pääsette kohta uudestaan tiirailemaan pikuista.
Aleida: Ja sielä kanssa oli sydänäänet saatu kuuluviin :). Koskas muuten ultraan ootte menossa?
hermis oli valmennuksessa, hyvä että jäi positiivinen fiilis. Kaikkihan ei oo täälä ollu tyytyväisiä valmennukseen, kaippa se on niin vetäjästä kiinni millanen fiilis jää ja mitä se kertoo.
Tipulla vieras kestitetty. Sup sup vaan sinnekkin päin sitten jos kerran minillä on jo lupa tulla :)
Omaan napaan ei mitään kummempia. Vähän on sellaisia lieviä menkkamaisia tuntemuksia alamasussa välillä. Ja turvotusta riittää vaikka ei enää hellettä olekkaan. Ananas ja persilja ei tunnu auttavan. Neuvolan täti kyllä sanoi että voi olla että tässä lopussa turvotus ei laskekkaan kun vasta sitten synnytyksen jälkeen. Pissa ja paineet on kuitenkin kunnossa, joten mitään hätää ei pitääisi olla. Keskiviikkona taas neuvolaan.
Vilkutukset vielä muillekkin enskoille jota en maininnut,kun kahlasin tuon viime viikonlopun pinon niin nopsaan läpi että osa asioista unohtu.
T: Buuffa ja Nuuro 39+1
Älä suotta murehdi, kyllä sielä masussa varmasti on kaikki kunnossa ja pikkuisen sydänäänet saadaan kuuluviin.
Alussa se paniikki vaan pääsee helposti yllättämään kun vaan odottaa ja odottaa. Itellä oli kanssa samaa vikaa kun ei juurikaan mitään oireitakaan ollu ja myöhemminkin mietitytti monesti ennen kun liikkeitä alkoi tuntumaan. Mulla siis masukin alkoi kasvaa vasta melko myöhäisillä viikoilla. Mutta kyllä sielä silti elämää oli. :)
T: Buuffa
Buuffa: kyllähän se oli mahtavaa ne sydänäänet kuulla! En edes heti tajunnut, että pikkusen sydän siellä pompottaa, luulin ensin, että oma syke kuuluu:D Kunnes vähän tokenin ja tajusin, että aika nopiasti pompottelee:)
Naksu: Voi vitsit, kun on inhottavaa selkäkipua:/ Muakin pelottaa, koska kaikki kolotukset alkaa...toivottavasti ei ihan vielä.
Niin ja kyllä siellä masussa kaikki on kunnossa. Ja kyllä luulisi sullakin ne sydänäänet kuuluvan, kun on viikkojakin kasassa jo ihan kivasti:) Vitsit, että on muuten mennyt nopeasti aika! Vastahan sitä teki riemuiten plussatestin..öö..viikolla 4+ jotain, ja nyt on jo menossa 10+3! Aika menee kyllä nopsasti...voisi tietty mennä nopeamminkin;)
pitiköhän vielä jotain kommentoida....
Niin, kyselin jo tuolta maaliskuisista, siitä np-ultrasta.
Tai siis, että onko mies ollut mukana siellä? Ihan siinä ultrauksessakin...kun sehän tehdään alakautta?? Ehkä vähän hölmö kysymys, mutta tuliko teille siinä kiusaantunut olo?
nyt vaan pyykkiä pesemään:)
t.Aleida rv 10+3
Siis Buuffa: unohdin ihan vastat sun kysymykseen:) Ultra on ens tiistaina eli 4.9.! Vähän jänskättää...vois olla nopeammin!
Mutta ei nyt muuta:)
t.Aleida..taas:)
Buuffa: Ei täällä ole vieläkään mitään toiveita synnytyksestä, ei merkin merkkiä vaikka kuinka olen koittanut imuroida ja pienempiä mattojakin kannoin pihalle ravisteltavaksi. Täytynee kokeilla noita muita s-kikkoja, kunhan isäntä tulee töistä kotiin, jos vaikka saatais synnytys käyntiin näin eräpäivän alla. Juu, niin mäkin oon jostain lukenu et ei pitäis vauvaan iskee toi sama flunssa pariin kuukauteen, minkä ehdin sopivasti sairastaa. Vaikka kai noissa flunssissakin on eri pöpöjen aiheuttamia, ettei välttämättä anna 100% suojaa flunssaa vastaan.
Aleida: Ei se varmaa oo mitä kautta toi np-ultra tehdään. Mulle ainakin aikanaan sanottiin et jos virtsarakko on suhteellisen täysi ja jos sikiön koko vastaa viikkoja, niin np-ultra saadaan tehtyä mahan päältä. Mutta et mikäli mahan päältä ei onnistu, niin sitten tehdään alakautta. Mulla saatiin ultrattua ihan mahan päältä, mutta ei tullut kyllä etukäteen edes mieleen, ettenkö ottaisi miestä mukaan siltä varalta että ultrattaisiinkin alakautta. Eiköhän se mies viimeistään synnytyksessä näe ja koe jotain paljon järkyttävämpää, kuin se että sisääsi työnnetään ultra" dildo" .
hannnah 39+6
Pikaisesti vastaan vaan Aleidalle tuohon ultra kysymykseen (Meillä muuten saman päivänä tuo ultra:) ) Mulla oli mies mukana ja se ei yhtään tienny et se ultra tehdään alakautta. Oli sillä sitten ihmettelemistä ku kätilö sano mulle et otahan housut pois jalasta:) Hyvin se siitä kuitenkin selvis eikä ollut mitenkään vaivaantunut ilmapiiri, kun tuijotteli vaan sitä ruutua missä vauva uiskenteli.
...meillä np-ultra tehtiin alakautta ja sitä ennen piti ehdottomasti käydä veskissä, että rakko on tyhjä. Oli ihan luonnollinen tapahtuma ja mies oli mukana, ei vaivaantumisia puolin eikä toisin. housut pois vaan ja laverille :) Huoneessa oli myös aika pimeää ja mies siellä pääpuolella, mutta halusi ehdottomasti tulla mukaan ja myös itse halusin hänet mukaan. Oli se sen verran herkkä juttu, kun ekan kerran näki todella sen pienen kaverin masussa. Ei paljoa tullut mietittyä, että mikä siellä alapäässä kolisi.
Eli ukko mukaan vaan, nuo on niin luonnollisia asioita ihmiselämässä, että ei kannata jännittää sen alakautta tähystämisen puolesta :))
G ja piiperö 22+4
Ultrasta: Meillä oli neuvolan alkuraskauden ultra rv11 ja heti seuraavalla viikolla np-ultra ja molemmat tehtiin alakautta ja mies oli paikalla. En muista varoitinko miestä etukäteen että se tehdään alakautta. Ensiksi lääkäri teki normaalin sisätutkimuksenkin ja otti näytteen. Mies lähinnä jälkeenpäin kyseli että sattuiko se kun sillälailla ronkki alapäätä. Tuossa alkuraskauden ultrassa oli naislääkärin lisäksi paikalla myös miespuolinen kandi, mutta en minä senkään läsnäoloa osannut jännittää tai ujostella. Oma mieskin taisi enemmän keskittyä molemmissa ultrissa katselemaan sitä monitoria, eikä sitä miten alapäätä ronkitaan. Mielestäni tuommonen lääketieteellinen tutkimus ei ole mitenkään hävettävää, joten mies vain ehdottomasti mukaan. Niinkuin joku sanoinkin niin synnytyksessä varmaan luvassa astetta rankempaa nähtävää.
Piti tulla kommentoimaan myöskin sitä NP-ultran tekotapaa. Meillä kätilö yritti ensin vatsan päältä, mutta kun siitä ei näkynyt mitään (rasvakerrosko lienyt välissä...) niin alakauttahan se tehtiin. Olin itse siihen varautunut ja muistaakseni sanonut miehellekin etukäteen, mutta ei sillä tekotavalla ollut loppujen lopuksi mitään väliä, kun monitoria molemmat kuitenkin tuijotettiin. Olisi ollut tosi sääli, jos mies olisi jäänyt paitsi niin ihanasta kokemuksesta mikä oman lapsen näkeminen ensi kertaa on.
Kiitokset suppareiden lähettäjille, jatkakaa vaan lähettelyä koska vielä ei ainakaan ole tehonnut ;) Bumerangina suppareita myös Hannahille ja Buuffalle, ensin mainitullahan on huomenna eräpäiväkin!
Saunottiin tässä äsken ja mies teki mulle jalkahoidon, nyt on aika autuas olo. Ehdotin miehelle, että jos se joskus suunnittelee ammatinvaihtoa niin voisi perustaa oman jalkahoitosalongin, on siitä viime aikoina kehittynyt sen verran hyvä siinä puuhassa. Ei kuulemma aio edes harkita moista ehdotusta, höh.
Taidan tästä painua kohta pehkuihin, viime yö tuli kukuttua yleisurheilun parissa enkä malttanut nukkua tänään päikkäreitäkään. Nyt väsyttää.
Tipu & Mini 38+5
Meillä on tänään np-ultra ja mies tulee mukaan, kerroin että se tehdään alakautta ja mieslääkäri.. johon hän tuumasi että MIES? Heh, tottakai hän tulee mukaan mutta kun on uusi juttu niin.. Jännittää kovin!
Anabela 11+4
Kävin nyt aamulla lääkärinenuvolassa ja tässä hieman kuulumisia sieltä:
Kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja kiinteä
kohdunsuu kiinni
Tarjonta: rt
Painoarvio:1360g
Liikkeet:++
Syke:+
Sf:26
Pissa:puhdas
Painoa:194g/vk (yht.7kg)
Paineet:122/86
Ja pojan vehkeet oli edelleen tallella, eli ehkä nyt uskallan luottaa jo 100% tuohon, että kyllä meille poika on tulossa. Raivotarjontaankin oli poika kääntynyt. Illalla vielä potkiskeli rakkoon. Yöllä näin unta että vauva kääntyi oikeinpäin ja niin se oli ilmeisesti tehnytkin :)
Tänään alkaisi koulukin, vaikka ensin ajattelin että en aloita ollenkaan kun jää kurssit kuitenkin kesken eikä ennätä ennen äitiyslomaa niitä loppuun viemään. No kuitenkin yhden opettajan kans sain sovittua niin, että käyn sitä kurssia sen verran minkä kerkiän ja saan hyvitettyä nämä läsnäolot sitten kun teen kurssin loppuun. Eli samahan niitä on käydä, kun vointi vielä sen sallii. Onpahan sitten keväällä lyhyempi kurssi tiedossa.
Juu mutta nyt syömään ja sitten sinne kouluun!
Sanle ja Dj 29+0
Ihanaa kerrankin herätä ajoissa ja suht virkeänä, josko tämä alun väsymys tästä rauhoittuisi...
Aleidalle tuonne maaliskuisiin jo vastailinkin tuosta ultrasta, eipä se mies siinä huomaa sitä " tekotapaa" kauhistella kun näkee sen pienen ihmeen siellä ruudulla! ;) Usko pois! Meillä mies on siis lapsettomuushoitojen varrella ollut ultrassa karkeasti sanottuna melkeinpä kymmeniä kertoja, eikä se kyllä ekallakaan kertaa ollut hänelle mikään kummastuksen aihe... Kaikenlaista härveliä on tutkimusten ja hoitojen aikana tuonne alakertaan tungettu, joten tarvittaisiin hänen kohdallaan kyllä aika paljon (veikkaan että synnytys lyö kyllä jo sitten ällikällä ;)! ) että hätkähtäisi! :D
Tipu: Voih mikä mies sulla! Kateus! Mä kyllä saan kanssa ajoittain hierontaa ja jalkahierontaa, mutta kovalla vinkumisella ja sitten toinen on naama myrtsinä sen jälkeen! ;)
Sanle: Hyvä juttu että pojan pippeli ei ollut kadonnut! ;) Ja kaikki muutenki kohdallaan, hyvä hyvä!!
Täällä kärvisteltiin eilen tuskaisissa selkävaivoissa, alaselkään koski niin kamalasti ettei ollut hyvä olla mitenkään päin! Sitten vielä masussa vihloi muutamaan otteeseen oikein raastavasti, että kyllä siinä oli taas pelon ainekset valmiina! Tuoselkäsärky pitää kyllä ottaa puheeksi huomenna neuvolassa, ei voi olla normaalia että noin kovasti koskee jo tässä vaiheessa! No, toisaalta kestän vaikka minkä kivun ja säryn, kunhan pienellä on kaikki kunnossa!
Naksu 10+4
Viikot menee niin, että hujahtaa. Tosissaan meillä pitää töissä varmasti koko syksyn kiirettä. Kaikenlaista projektia on menossa ja lisää tuntuu vaan tulevan. Työkavereille en oo vielä vauvasta kertonut, ainoastaan pomo tietää. Kai sitä tässä jossain vaiheessa on sanottava, ettei ihmettele siinä vaiheessa ku sijaisuus tulee hakuun (jos tulee).
heltsy: hienoa, että reissu meni hyvin ja tykkäsit paikasta. Mä haluan sinne vielä mennä takas ku viime reissussa en kerinnyt oikeestaan mitään näkemään. Mites teidän muutto meni?
Buuffa: niinhän tää aika menee tosi nopeesti, hui. Suppareita sinne suuntaan, pääsisit pian hakemaan nyyttiä kotiin.
butterfly: Hienoja ultrakuulumisia siellä oli. Me ollaan käyty täällä yhden ryhmän mukana jäljellä. Tosin siellä kyllä joutuu tekemään jäljet itelle tai sitten tehdään ristiin, mutta koulutusta touhuun siellä samalla saa. Meidän neiti tuntuu tykkäävän tuosta touhusta.
Naksu: siellä on jo ensimmäinen täysi kymppi saavutettu. Toivottavasti nuo selkäsäryt menee ohi, eikä rupee jatkuvasti vaivaamaan. Tsemppiä neuvolakäynnille, tulehan kertomaan kuulumiset :)
Aleida: Niin se aika menee vaan tosi nopeesti Kysyit tuosta ultrasta: Meillä oli mies mukana ja tiesi kyllä etukäteen että se tehdään alakautta. Ajatus sitä vissiin alussa vähän vierastutti, mutta sanoi jälkeenpäin olevan kyllä yks parhaimmista kokemuksista kun pääsi näkemään pikkukaverin.
Tipu: ihanaa ku mies teillä viitsii tehdä noita jalkahoitoja, kunpa meilläkin. Suppareita lähettelen sinne suuntaan :)
Hannahille kanssa suppareita :)
Sanle: hyvä, että kaverilla on ¿värkit¿ tallessa ja kaikki muutenkin hyvin. Kannattaahan sitä hiukan opiskella jos jaksaa, tietää helpotusta sitten kun taas palaa opiskeluiden pariin.
Venetsialais viikonloppu meni täälläkin aika rauhallisissa merkeissä. Muinoin niitä tuli kieltämättä juhlittua vähän toisella lailla ku kotipuolessa asui. Ei kaikilla paikkakunnilla vielä tunneta käsitettä venetsialaiset, taitaa olla melkein ainoastaan rannikolla vietettävä juhla. Nauttisin kyllä rauhallisesta viikonlopusta, saatiin päätettyä meidän tuleva lomakohde, nyt pitää vaan vielä käydä matka varaamassa.
Huomenna aamulla olis sitten neuvola. Johan tässä on viiminen kuukausi kärvistelty tietämättömyydessä, että onko kaikki kunnossa. Kieltämättä tää aika on mietityttäny kun ei näy mitään eikä tunne. Ainoastaan vaatteissa alkaa huomaamaan, kaikki ei enää mahdu päälle tai tunnu hyvältä. Missä vaiheessa voi niitä ensimmäisiä liikkeitä alkaa tuntemaan ja miltä ne mahtaa tuntua? Mistä sitä osaa erottaa, että tuo olikin pieni potku?
-Sara-Maria rv 15+5-
Täällä ois tosiaan eräpäivä käsillä, vauva vaan ei tunnu ymmärtävän että nyt kuuluisi alkaa syntymään. Neuvolassakin käväisin tänään, eikä sinne taaskaan mitään kummalista, ensi viikolle saan taas uuden ajan, mikäli ei ennen sitä tule lähtöä laitokselle. Vauvalle löysin tänään ihanat Snoopy-housut kierrellessäni ja itselleni ostin yhden imetyspaidan. Imetyspaitoja varmaan olisi jo ihan tarpeeksi, mutta kun halvalla sai, niin pakkohan mun oli :)
hannnah 40+0
Jokos se hannnah on synnärille karannu kun ei näy???? :)
Sara-Maria: Mulla tuntu ekat liikkeet kunnolla joskus 17-18 viikon tienoilla. Sillon Nuuro oli sellasessa asennossa että potki voimakkaasti ihan tuonne kohdun alaosaan. Mies tunsi silloin myös masun päältä potkut (herätin sen klo 5 yöllä niitä kokeileen :) ). Sitä ennen olin miettinyt onkohan masussa tuntuneet muljahdukset liikkeitä vai ei. Eli lähinnä musta tuntu siltä kun masussa ois menny joku ilmakupla. Sit liikkeitä alko pikkuhiljaa tuntuu aina sillon tällön mut mies ei välttämättä tuntenu kaikkia masun päältä jos Nuuro oli ylempänä masussa potkimassa. Alkuun tosiaan voi olla niin että niitä ei sit itekkään jokapäivä tunne, että ei kannata huolestua.
Naksu: Pitäiskö sulla olla nyt menkat normaalisti. Noi säryt voi johtua siitä että kroppa oireilee entisten menkkojen aikataulun mukaan. Mulla ainakin huomaa et joka kk on kausi jollon naama rasvottuu tavallista enemmän ja tulee v.vuotoo. Mut kannattaa joka tapauksessa mainita niistä neuvolassa.
Anabela: Taidat olla uus täälä, tai ainakaan mä en muista sua nähneeni. Tervetuloa vaan joukkoon. Olikos ultrassa kaikki ok?
ON: Tänään kävin shoppaileen imetyspaidan kun en sellasta viä omistanu. Lähinnä sitä varten jos tarttee jossain yleisillä paikoilla imettää. Kotonahan on ihan sama minkälainen paita sitä päällä on. Teille joilla on vaatteiden hankintaa tiedossa niin h&m:llä oli musta tosi kivoja vakosamettihousuja ja hameita tarjolla. Teki mieli ostaa yks ruskee hame, mut en sit kuitenkaan jostain kumman syystä ostanu :)
Niin ja sit poikkesin mäkkäriin syömään. No parin poydän päässä istu mummo ja pappa kahvia juomassa ja arvostelemassa ihmisia suht kovaan ääneen (luulivat että muut ei kuule). Meikäläisen nähtyään mummo alkoi päivitellä papalle että nykyään vaan nuoret tekee lapsia ja kaupunki rakentaa pelkästään päiväkoteja ja lastenkoteja, ennen oli toisin ja vanhemmat lapset hoiti pienempiä, vanhukset ei taaskaan saa mitään. Sit se alko moittimaan että Jari Sillanpääkin oli iltalehdessä sanonu että se haluaa lapsia, vaikka äskenhän se oli vielä homo. ;D No hetkeks mummon huomio kiinnitty toiseen pöytään jossa joku jätkä söi ateriaa. Mummo tuumas että toikin syö ainakin kolmen edestä. No sit taas juttu siirty meikäläiseen tai yleensäkkin nuoriin äiteihin. Olin siis yksin ja ei sormuksia sormessa (sattauneesta syystä ei mee kun puoleen sormeen) eli nyt sitten alettiin päivittelemään sitä kuinka tyhmiä nuoret on kun ne ei perusta perhettä vasta avioliitossa, mut siis leimattiin myös yksinhuoltajaks. Ja sit säälittiin että kun ei tiedetä asioista niin vahinkoja tulee ja yhteiskunta joutuu maksaan kaikkia tukia. Tässä vaiheessa olin jo syöny ja mummo ja pappa jäi edelleen istuskeleen sinne mäkkiin ja ilmeisesti arvioimaan uusia ihmisiä. Kuinka epäoikeudenmukainen tää maailma onkaan eläkeläisiä kohtaan...
T: Buuffa ja Nuuro 39+2
Oikein hyvää alkusyksyä kaikille ensikoille!
Kirjottelen tänne ihan ensimmäistä kertaa, jonkun verran oon sillon tällön käynyt jo teidän kuulumisia lukemassa, mut itellä ollut parin viikon ajan töiden jälkeen niin väsynyt olo, et en oo mitään jaksanu tänne kirjottaa. Nyt tuntui, et on jo pakko, kun oli keskustelua liikkeistä. Ite tunsin ensimmäiset liikkeet vasta rv 21 + 0 ja nekin melko epämääräisesti. Olin kyllä useaan kertaan lievästi sanoen huolestunut, vaikka neuvolassa sanoivat että tuskin on mitään hätää. Mulla on istukka ihan etuseinämällä ja tän takia sitä liikkeiden tuntumista sai odotella. Ja tosiaan aluks liikkeet tuntu tosi heiveröisesti.
Nyt ehkä alkaisi olemaan muutenkin enemmän aikaa seurailla menoa täällä, ku on äitiyslomaan enää reilu viikko aikaa ja voipi olla, että joudun olemaan sairaslomalla koko loppu ajan. Lauantaina alkoi melkoisen ikävät alavatsakivut työpäivän jälkeen ja nyt oon nää muutamat päivät ollu saikulla. Ainakaan vielä ei kivut juurikaan hellitä, perjantaina lääkäri katsoo jatkon. Levossa ei kipuja onneksi ole eikä mitään merkkiä siitäkään, että vaavi olisi etuajassa. Ilmeisesti vaan liitoskipuja...
No mutta, nyt pitää mennä koiruutta viemään vielä iltapissalle!
Suppareita niille, kellä eräpäivä alkaa olla jo käsillä (tai mennyt jo ohi) ja muille onnellista odotusta!
Credo + ? rv 29 + 5
kotona ollaan edelleen, täältä mihinkään synnärille tunnuta pääsevän ikinä :) no kai joskus sentään. neuvolan täti puhu eilen siitä kuinka nää synnytyksetkin on monesti perinnöllisiä ja kyseli millä viikoilla oon ite aikanaan syntyny. mähän kans annoin odotella itteeni ja synnyin vasta pari viikkoa lasketun ajan jälkeen käynnistettynä, joten on kuulemma ihan normaalia et tää mun synnytys noudattaa ihan samaa linjaa, joten täytynee sopeutua ajatukseen, että odotellaan vielä reilu viikko sitä käynnistystä. ensi viikon lopulle kuulemma varaillaan aikaa sairaalaan, jos ei siihen mennessä ole syntynyt.
hannnah 40+1
Heräsinpä tosi aikasten, jo puol 7 aikoihin. Aamukahvit on juotu ja mies lähti just töihin. Taidan lähteä takaisin sänkyyn jos vaikka vielä uni tulis.. Iltapäiväksi onkin ohjelmaa, palailen viimeistään huomenna.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)
hermione ja Onni 34+6