Surkea tekosyysi olla muuttamatta maalle?
Kommentit (189)
En aja autoa. Olen allerginen siitepölylle. Olen asunut 9 vuotta maalla lapsena.
Minä asun maalla. Täällä on paljon hyviä puolia, mutta on kyllä huonojakin. Julkista liikennettä ei ole, ja katujen auraus ja harjaus antavat odottaa itseään. Lisäksi tämän vuoden lopussa viedään terveyskeskus, jolloin lähin lääkäriasema on 30 kilometrin päässä. Sinne on aika surkea ajella kovassa kuumeessa. Näistä asioista huolimatta en aio muuttaa kaupunkiin ennen kuin eläkeiässä.
Ikinä ei tiedä kuinka hullu siinä lähimmässä naapurissa asuu ja sittenhän pärjäilet yksiksesi sen kanssa jossain korvessa.
Elämisen laatu. En haluaisi viettää suurta osaa elämästäni autossa. Pidän myös kaupungin palveluista.
Siinäpä ne päällimmäiset.
Meinaan kuolla tylsyyteen välillä kaupungissakin. 😂 Silloin voi esim. lähteä johonkin viheralueelle, kauppaan, tavarataloon, sisustusliiikkeeseen tm. aikaa tappamaan.
Maalla voi asua, jos asuu jonkun kanssa ja on omaa pihaa. Muuten siellä ei ole mitään ajankulua. Pari ruoka- ja vaatekauppaa on, siinäpä se maaseutupitäjän valikoima. Itse olen maalla syntynyt ja kasvanut.
Maalla olisi helpompi kasvattaa kukkaa. Riittääkö se syyksi muuttaa maalle? On niin vaikea kysymys etten osaa nyt antaa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei tiedä kuinka hullu siinä lähimmässä naapurissa asuu ja sittenhän pärjäilet yksiksesi sen kanssa jossain korvessa.
Surullista että joku on noin pelokas ja epäluuloinen. Paljon jää elämässä paitsi asioista jos odottaa kaikessa pahinta.
Asuin jo koko lapsuuteni maalla ja vihasin sitä sydämeni kyllyydestä. Muutin kaupunkiin heti kun pystyin enkä takaisin mene edes arkussa.
Arvostan tapahtumia, ihmismassoja, julkista liikennettä, kävelyetäisyyttä kaikkialle, kunnollisia aukioloaikoja ja palveluiden monipuolisuutta. Esteettisesti nautin enemmän kaupunki- kuin luontomaisemasta, ja aivan eniten maailmassa rakastan merta. Siksi Ullanlinna.
Surkea tekosyysi olla muuttamatta maalle? Täällä on kaikki paremmin!
Mistä tiedät, jos et ole koskaan edes asunut kaupungissa?
Vierailija kirjoitti:
Elämisen laatu. En haluaisi viettää suurta osaa elämästäni autossa. Pidän myös kaupungin palveluista.
Siinäpä ne päällimmäiset.
Minä asun maalla ja vietän autossa ehkä tunnin viikossa kun tehdään isompi kauppareissu. Käsittääkseni se on vähemmän kuin monella kaupunkiautoilijalla.
Vierailija kirjoitti:
Surkea tekosyysi olla muuttamatta maalle? Täällä on kaikki paremmin!
Mistä tiedät, jos et ole koskaan edes asunut kaupungissa?
Missä sanottiin etten ole asunut kaupungissa? Asuin pk-seudulla 20 vuotta. Ap
En tiedä, ihan sama. Oikean ihmisen kanssa vaikka sillipurkissa.
....keskellä valtamerta.
Jossain vaiheessa elämääni asuin arkipäivät kaupungissa, viikonloput eli vapaa-ajat maalla. Se oli parasta. Viikon aikana sain nauttia molemmista.
Onneksi sain juuri myytyä taloni maalta. Ei enää ikinä.