Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsettomia häitä joutuu selittelemään?

Vierailija
26.08.2007 |

Jos haluaa pitää lapsettomat häät, niin mikä velvollisuus hääparilla on vielä selittää jokaiselle vieraalle miksi tähän on päädytty? Kun jostain syystä tuo asia kiinnostaa niin kovasti, että joka toinen kutsuttu soittaa varta vasten kysyäkseen asiasta.

Miksi minut laitetaan nyt selvittämään jokaiselle erikseen, miten se on niin vaikeaa vain uskoa, mitä kutsussa sanotaan?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät, hautajaiset ja syntymäpäivät ovat yleensä perhejuhlia, eikä niihin ole ikärajoja. Mä ainakin boikotoisin moisia häitä.

Vierailija
2/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran suostunut menemään lapsettomiin häihin - silloin oli kyseessä sukulainen, joka oli itselleni hyvin tärkeä. Ystävien ym. häihin olen jättänyt menemättä, sillä kutsu, joka ei koske lapsiamme, on yksinkertaisesti niin loukkaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne siis tarkkaan ottaen kysyy kun ne soittaa?

Vierailija
4/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meille kävi, emme päässeet hyvien kavereiden häihin koska emme saanaat lastenvahtia lapsillemme ja siksi toisekseen nuorin oli 2vk vanha. Hääpari loukkaantui, kun emme päässeet ja minusta olivat hyvin itsekkäitä ja ajattelemattomia.

Vierailija
5/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ylipäätään hirveästi osata olla toisten ihmisten kanssa saati sitten juhlia. Muualla maailmassa on ihan normaalia järjestää aikuisten kesken päivällisiä ja muita iltajuhlia, eikä lastenvahdin saaminen kaikille ole ongelma.

Vierailija
6/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan sellaisiin häihin mene! Olemme aina käyneet KOKO perhe kaikissa kissanristiäisissä ja käymme vastakin. Jos ei se jollekin käy niin se on hänen ongelmansa ei meidän.

Vierailija
7/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme mieheni kanssa kahdestaan häihin, vaikka lapsia ei oltu boikotoitu. Oli ihanaa. Tanssia, rauhassa syömistä, jne. Muut häät jossa olemme olleet lapsien kanssa, on ollut yhtä painajaista. Jatkuvaa muksujen passaamista ja perässä juoksemista. Syömään ei päässyt kunnolla. Veljeni häissä kuopus ulvoi koko seremonian ajan kuin sireeni. Ei edes papin kantava ääni mennyt sen yli. Hävetti. Onko niin vaikea ihmisien ymmärtää että jotkut hääparit haluavat rauhallisen ja harmonisen juhlan ilman että tuttavien ja sukulaisien lapset on sössimässä koko shouta. Ja jos on " kosteat" ja myöhäiset juhlat, niin ymmärrän hyvin miksi ei lapsia soisi mukaan otettavan.

Vierailija
8/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit on niin kiinni lapsissaan, etteivät osaa olla ilman niitä aikuisessa seurassa yhtä iltaa. Aina pitää olla ne kakarat mukana juoksemassa joka juhlassa ja sitten vierustovereillekin puhutaan vaan Jenna-Juulian allergioista ja Nico-Eliaksen ikävästä eskariopesta.

Mun puolesta ne, jotka ei lähde ilman lapsia mihinkään, saa ihan rauhassa pysyäkin himassa. Aikuistenkin pitäis osata olla ilman lapsia välillä. Ei ole tervettä olla noin riippuvainen omista lapsista ja luulla, etteivät ne pärjäisi ilman äiskä-mamulia yhtä iltaa.

Vierailija
9/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Veljeni häissä kuopus ulvoi koko seremonian ajan kuin sireeni. Ei edes papin kantava ääni mennyt sen yli. Hävetti.

Vierailija
10/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

prinsessaksi ja saada sillä huomiota enemmän kuin morsian.

Kokemusta on omista häistä.

Vierailija
11/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tietenkin muotoilee sen omalla tavallaan. En minä mitään varsinaisia syytöksiä ole kuullut, mutta uteliaita kyselijöitä riittää. Toiset kysyvät kierrellen ja kaarrellen ja toiset esittävät hypoteeseja, osa kysyy ihan suoraan.

ap

Vierailija
12/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivätkö lapset pärjää. Mutta nykyään monella hääparilla on jo omiakin lapsia, miksi ei haluta omia lapsia omiin häihin? Oikeasti outoa!

Vierailija
13/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joista itse ajattelee ettei kukaan voi olla niin tyhmä. Että esim. antaa lapsen huutaa kirkossa lujempaa kuin pappi. No, nähtävästi voi.

Vierailija
14/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen vain, että teillä on lapsia kun vauvapalstalle kirjoitat.

Erikoista jos omatkin lapset ovat hoidossa.

Vierailija
15/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jätät minun juhlani väliin, jos olet itse niin juntti ettet osaa kunnioittaa toisten toiveita. Kaikki taplaa tyylillään, eikä kaikkien elävien mielestä lapset ei ole se ainoa autuaaksi tekevä asia tässä maailmassa. Minua ainakin tympäsi kun omissa häissäni oli muutama tollo jotka eivät tajunneet ettei lapsia haluta paikalle ja juuri nämä samaiset herrantertut juoksivat sitten ympäri juhlapaikkaa kuin laitokselta karanneet, huusivat ja repivät koristeita ja sottasivat likaisilla käsillään myös pukuni helman. Kyllä oli ihanaa.

Vierailija
16/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyll enää ihmettele miksei lapsia kutsuta häihin, jos vanhemmat no todella noin typeriä. Vai oliko ne kirkon ovet todella lukittu niin, ettei sieltä ulos päässyt?

Vierailija:

Vierailija:

Veljeni häissä kuopus ulvoi koko seremonian ajan kuin sireeni. Ei edes papin kantava ääni mennyt sen yli. Hävetti.

Vierailija
17/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomia häitä taitavat järjestävät yleensä vain lapsettomat ihmiset, jotka eivät tajua kuinka sidoksissa lapsiin on. Imetyksen takia en ensimmäiseen vuoteen edes voisi jättää lapsia hoitoon, ja senkin jälkeen on vieraan ollut todella vaikea nukuttaa ainakin pari-kolmevuotiaaksi. On tietysti oma valintamme ettemme ole opettaneet lapsia varhain yöhoitoon, mutta tiedämme sen olevan lastemme parhaaksi.

Jotkut illalliset ja muut juhlat ovat asia erikseen, mutta häät ovat hääparin tärkeä päivä, jota olisin mielelläni todistamassa, jos kyseessä on läheiset ihmiset. Vaikkei kaikki saamamme hääkutsut ole toki ole olleet läheisten ihmisten häihin, on jokaiselle ihmisellä omia parhaita ystäviä ja läheisiä sukulaisia, jota mielellään tulisivat todistamaan sitä tärkeää päivää, ja pettyvät jos heitä syrjitään pienten lasten takia.

Vierailija
18/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lapsia viedä juhliin, joihin heitä on kielletty ottamasta.

t. kolmonen

Vierailija:

Toivottavasti jätät minun juhlani väliin, jos olet itse niin juntti ettet osaa kunnioittaa toisten toiveita.

Vierailija
19/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sotkivat mekkoni, märimäri... Enpä muuten ole vielä kertaakaan nähnyt hääjuhlaa, jonka lopouksi morsiamen puku olisi ollut tiptop-kunnossa.

Vierailija:

Toivottavasti jätät minun juhlani väliin, jos olet itse niin juntti ettet osaa kunnioittaa toisten toiveita. Kaikki taplaa tyylillään, eikä kaikkien elävien mielestä lapset ei ole se ainoa autuaaksi tekevä asia tässä maailmassa. Minua ainakin tympäsi kun omissa häissäni oli muutama tollo jotka eivät tajunneet ettei lapsia haluta paikalle ja juuri nämä samaiset herrantertut juoksivat sitten ympäri juhlapaikkaa kuin laitokselta karanneet, huusivat ja repivät koristeita ja sottasivat likaisilla käsillään myös pukuni helman. Kyllä oli ihanaa.

Vierailija
20/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

häihin ku häihin pentujensa kans vaikka väkisin....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi