Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhuuko pieni lapsesi itsestään " Minä" vai " XXX" (nimi) - muodossa?

Vierailija
26.08.2007 |

Meillä toinen lapsi on sivuuttanut kokonaan nimellä itsestään puhumisen, alkoi puhua jo 7kk ikäisenä sanoja, ja aina on sanonut itsestään että minä.

Eka teki kuten oppikirjoissa sanotaan että " XXX" jonnekin 2-3-vuotiaaksi asti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojasta (7v) en oikeen muista miten se meni... mutta sellainen mielikuva on, ettei hänkään puhunut itsestään nimellään.

Vierailija
2/8 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olen aina puhunut " minä" ja " sinä" , en puhu et " äiti tekee" ja " matti sitä"



myös se vaikuttaa lapseen miten hänelle puhuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitettavasti syyllistyn samaan löpertelyyn.

Vierailija
4/8 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta asti, ei ole koskaan puhunut itsestään kolmannessa persoonassa. Lapsi alkoi puhua noin 1,5-vuotiaana.

Vierailija
5/8 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ainakin useimmiten. Tosin minäkin " syyllistyn" samaan eli äiti tekee sitä, äiti tekee tätä. Pitänee alkaa skarpaamaan.

Vierailija
6/8 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta alkaen " minä" .

(1,5v puhuivat kolmen sanan lauseita)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tämä puheterapiaan joutunut hitaampi herra puhui alusta saakka (2v) itsestään " minä" .

Vierailija
8/8 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ei puhu vielä mitään (1.5-vuotias), mutta viisivuotias sanoo nykyään itsestään " minä" . Puhutteli itseään kyllä nimeltä pitkään, ainakin neljävuotiaaksi asti.