Mitä käytännössä tarkoittaa että " häävieras ei saa kilpailla morsiamen kanssa kauneudessa tai huomiosta" ?
Ymmärtäisin, että ei saa laittaa pitkää valkoista pukua ja tiaraa, mutta tarkoittaako tämä myös ettei saa yrittää laittautua liian nätiksi esim kampaajan ja meikkajan avulla ja vaatekin pitää olla mahdollisimman arkinen. Miten tässä nyt osaa toimia, kun välillä morsiamet murisevat täälläkin, että kun joku ei kunnioittanut juhlapäivää tarpeeksi juhlavalla pukeutumisella. Minusta juhliin aina juhlavaatteet, ja koska morsiamen etuoikeudeksi on varattu niin montaa spesiaalijuttua, minusta morsiamen kanssa ei oikein edes voi kilpailla. Koska morsian on aina morsian mutta häävieras vaan häävieras.
Kommentit (41)
muistan kun olimme yksien tuttujen häissä, jossa sulhasella oli frakki päällä. Miehelläni oli tumma puku (varmaan olikin hänen ainoa pukunsa, opiskelijoita kun oltiin). Vieressä istuvat miesvieraat vaaleissa puvuissaan kommentoivat, että he pitävät mustaa pukua vain hautajaisissa... Myöhemmin sitten tutustuin pukeutumisohjeisiin vähän ja totesin että tumma puku oli sitten kuitenkin ollut oikea valinta.
Eiköhän lausahdus tarkoita, ettei pistetä valkoista juhlapukua eikä varasteta showta hääparilta.
Vieraat säkkipäälle ja tukka kampaamatta viikkoon että se kurpan näköinen läski morsian näyttää hyvältä.
että saisi pukea tyttönsä prinsessaksi ja saisi siten kaiken huomion itselleen. Ei kai ole saanut omaa hääpäivää vaan haluaa näin viedä morsiamelta huomion.
Voi arse. No kyllä se morsmaikku oli joka tapauksessa hehkein..
Paskanruskeisiin housuihin ja virttyneeseen t-paitaan ettei vaan näyttäisi somalta ja saisi huomiota?
Todella erikoista jos joku kokee pienen lapsen uhkaksi. Siinä vaiheessa viiraa kyllä päässä..
Pikkulasten pukeutuminen varmaan on harvalle morsiamelle ongelma, vaikka olisi kruunu päässä ja enkelinsiivet selässä.
Sen sijaan kyllä musta meni vähän virhearvion puolelle, kun kaverin häissä yksi vieraista oli pukeutunut kokopitkään valkoiseen mekkoon. Hänen mielestään se oli ok, koska hänellä oli paksu kaulaketju joka kuulemma oli niin epä-morsianmainen että se vähän niin kuin nollasi sen puvun.
noilla pikkuprinsessakommenteilla, niin totta kai lapsen saa ja on ihanaa että haluaa ja jaksaa ja voi pukea nätisti ja söpösti. Mutta juhlamekko se on muukin kun valkoinen tylliunelma paljetteineen ja puhvihihoineen ja tiara päähän ja papiljottikiharat. Tuo lapsi ei itse osaa asuaan valita, että kyllä se on enemmän äidin unelmaa. Mutta ei tosiaan haitannut mua, morsianta. Panin vain merkille, miten äiti hehkui kun vieraat kyselivät että onko tässä morsiusneito ja kyllä on kaunis ja ihana, ja sen pohjalta osallistuin keskusteluun.
T. en muist numeroani
Vierailija:
Siis oikeasti sellaisen täyspitkän, satiinisen, leveähelmaisen juhlapuvun. Kävi kampaajalla hakemassa nutturakampauksen, johon laitettiin oikein kukkia jne. Kyllä mun mielestä hipoi hyvän maun rajoja, vaikka ei hän toki missään mielessä kilpaillut kauneudessa morsiamen kanssa ;). Huomiota taisi kuitenkin hakea... Eli ei aina tarvitse olla vesirajahametta, että menee yli hyvän maun rajojen!
Tässä on yksi esimerkki siitä missä mennään yli. Nutturakampaus saa olla, mutta siihen ei kyllä pidä mitään kukkia mennä laittamaan. Hassua ettei tämmöiset jutut ole kaikille selviä. Minä mokasin kerran häissä laittamalla valkoisen puoliväliin säärtä olevan yksiosaisen puvun. Se oli kyllä muuten niin arkinen puku, ettei morsian tosiaankaan varjoo jäänyt missään mielessä. Syy: olin niin köyhä opiskelija, ettei mulla ollut varaa ostaa mitään asiallista vaatetta.
Vaikka monet haluaisivat arkenakin pukeutua prinsessaksi
Suotakoon se lapsille. Älytöntä ruveta mussuttamaan pienokaisten prinsessamekoista sillä verukkeella että yhyy se vie huomiota meidän morsiusneidoilta kun ei ne olekaan ainoat nätisti puetut lapset näissä juhlissa.
On siitä nyt silti pitkä matka siihen että yrittää pilata toisten häät viemällä lapsinensa morsiamelta kaiken huomion.
Jos joku tosissaan ajattelee noin pikkutytöstä prinsessamekosta niin ihmetyttää miten niin katkerat ihmiset ovat ylipäätään saaneet ystäviä jotka tulevat hänen häihinsä.
Aikuinen vain siis voi ylipukeutua, mutta pikkutyttöä ei ilmeisesti voi koskaan tällätä. Kai lapsillakin on mahdollisuus tilanteen mukaiseen pukeutumiseen, että on jotain muutakin prinsessameko ja likaisen t-paidan välillä. Mutta kuten sanoin, ei haitannut mun juhlapäivää. Pitää sitten vaan edelleen itse varoa ettei ole liian huoliteltu, vaikka se on mulle ollut aina vaan kohteliaisuutta, ei näyttämisen halua.
Juhlavaatteet yllä niin kuin kuuluukin.
en todellakaan ole katkera, kateellinen tai loukkaantunut prinsessa-pikkutytöstä, vaan ihmettelen sitä, että jos morsiamen suhteen pitää olla erityisen tarkka, ettei vie hänelle kuuluvaa huomiota, niin miksi lapsen käyttäminen siihen tarkoitukseen on sallitumpaa kun se että pukeutuu ja laittautuu itse viimeisen päälle ja on kaunis. Eli lapsi saa olla miten ihana vain, mutta äidin pitäisi näyttää riittävän vaatimattomalta. Ihmettelen. Miksei kaikki saa pukeutua häihin ykkösvaatteisiinsa ja nauttia suht harvinaisesta tilaisuudesta laittautua?
Uijuijui se vie minulta huomiota yhyy
Jos lasta ilahduttaa pukeutua prinsessamekkoon niin se ei ole keltään pois.
Huomaa heti että miten mammat, jotka haluaa kieltää muita naisia olemasta liian kauniita niinkin sovinnaisella ja pyhällä syyllä kuin morsiamen huomioimisella, eivät näe sitten mitään rajoitetta sille, miten samaa tarkoitusta voi torpedoida jotain kolmatta osapuolta välikätenä käyttäen...
Kyllä kai kaikki tietää miten pienet morsiusneidot pukeutuu. Onko ihan pakko pukea oma tyttö sellaiseksi jos hänellä ei ole häissä mitään virallista asemaa? Mun mielestäni ei, enkä missään tapauksessa tekisi niin.
Voi hyvänen aika sentään. Miten noin paranoidiset ihmiset pääsevät naimisiin?
Kyllä vähän nauratti, kun ei kyse ollut kuitenkaan vanhojentansseista eikä naamiaisista. (Näki kyllä selvästi että vanha vanhojentanssipuku oli kaapista löytynyt päälle ;)
Vierailija: