Mitä mieltä häistä, joihin ei saa tuoda lapsia?
Hyvä ystäväni (vielä lapseton) on menossa naimisiin ensi vuonna. Meillä on 1-vuotias lapsi. Juteltiin häistä kun tapasimme ja ystävä sanoi, että ovat tulevan miehensä kanssa ajatelleet että häihin ei kutsutaisi lapsivieraita ollenkaan.
Itse olen tästä asiasta jotenkin hämmentynyt. Meillä ei oikein sukulaisia ole lastenhoitoavuksi tarjolla, ja sanoinkin tämän ystävälleni. Hän sanoi, että lapsi voi tietysti tulla mukaan, jos emme saa hoitajaa, mutta heistä olisi kivempi jos parit voisivat nauttia häistä rauhassa, ja häät olisivat rennommat ilman lapsia.
Huomaa kyllä, että heillä ei lapsia vielä ole. Jotenkin ärsyttää ja ihmetyttää se, että kutsutaan vaan osa perheestä hääjuhlaan.
Kommentit (130)
No tottakai imeväisikäisen kanssa voisi olla myöhään yöhön. Senhän voi laittaa vainuihin nukkumaan ja ei minulla ole muutenkaan tapana juoda alkoholia kun olen lasten kanssa. Se riittää, että hoitaja on selvinpäin.
olimme talvella lomamatkalla Brasiliassa 1-vuotiaan ja 3-vuotiaan kanssa. Välillä lähdimme illalla syömään ulos ja jäimme terasille nautiskelemaan alkoholillisista/alkoholittomista drinkeistä. Lapset nukahtivat vaunuihin yhdekän aikaan illalla ja me saatoimme olla ulkona kahteentoista asti. Hotellilla siirsimme sikeässä unessa olevat lapset sänkyyn nukkumaan. Aina selvinpäin!
Ei lasten kanssa eläminen ole oikeasti NIIN hankalaa...
todellakin ymmärrän jos joku haluaa järjestää " lapsettomat häät" . Turha narista ettei vahtia ole saatavilla: kyllä niitä kauhukakaroita joku tulee vahtimaan kunhan vaan maksaa riittävästi. Aivan kuten joku tuolla aiemmassa viestissä totesi, ei varmaan ole juhlakalujen ykköstoive saada supermammaa juhliin leikkimään marttyyriä ja ahtamaan kakkua naamaan....Jokainen järjestää haluamansa häät, jos tällainen toive ei kaikille sovi, on parempi jättäytyä juhlista pois.
Voihan lapset silti jättää kotiin vaikka häihin saisikin tuoda lapset. Minusta valinta on vanhempien. Ei se sitä tarkoita, että lapsia ei voisi viedä hoitoon jos itse haluaa....on vaan kohtelaista antaa vanhempien itse päättää!
Viedään lapsemme mummolaan häiden ajaksi ja ovat siellä sitten yötäkin.
Järjestän häät minne VAIN miehet ovat tervetulleita. Kyllähän minä morsiammena saan itse päättää ketä häihini tulee...nehän on MINUN häät! (oma napa!)
itse olin juuri tänä kesänä häissä, joihin ei lapsia ollut kutsuttu lainkaan (kirkkoon saivat tulla ja syömään, sen jälkeen haettiin hoitopaikkoihin. HUOM! osa kutsuttujen lapsista ei tullut edes kirkkoon, riippui kaukanako asuivat jne). JA KUKAAN JUHLAVIERAISTA EI JÄTTÄNYT TÄMÄN TAKIA TULEMATTA JUHLAAN! mikä siinä on niin vaikea tajuta, että toiset parit haluavat pitää OMANNÄKÖISENSÄ häät?
Niin, mulla tosin on lapsilleni hoitopaikkoja muutama.
Omat häät on ensi talvena, meidän häihin kutsun saavat myös lapset, mutta täytyy myöntää että, yhdellä kaverillani on 2 lasta, joita en mielelläni haluaisi juhliin, en jaksa kirjoittaa miksi. Tilanne on vähän inhottava, mutta on se kutsu niille lapsille myös lähetettävä, ja toivotta va että kirkossa ja jatkoilla osaisivat edes jotenkuten olla ihmisiksi.
Vierailija:
mikä siinä on niin vaikea tajuta, että toiset parit haluavat pitää OMANNÄKÖISENSÄ häät?
Ei kai kukaan ole väittänyt, että lapset olisi pakko kutsua. Eikä niihin ole pakko myöskään mennä. Varsinkaan OMANNÄKÖISIINSÄ häihin, jotka on niin kauhean hienot aikuisten juhlat (= juodaan ja öykkäröidään), ettei niissä voi lapsia olla mukana.
kuule, toisten hääjuhlaan kuuluu muutakin kuin viina ja laulu! otan osaa jos sun häät on olleet niin paskat että näin on päässyt käymään!
Vierailija:
kuule, toisten hääjuhlaan kuuluu muutakin kuin viina ja laulu! otan osaa jos sun häät on olleet niin paskat että näin on päässyt käymään!
Otat osaa, kun omiin häihini kuuluu muutakin kuin viina ja laulu? No ota vaan ihan rauhassa. Mä kyllä tykkäsin siitä enemmän kuin viinasta ja laulusta, mutta kukin tyylillään, onhan se tässä jo todettu moneen kertaan.
Vierailija:
Järjestän häät minne VAIN miehet ovat tervetulleita. Kyllähän minä morsiammena saan itse päättää ketä häihini tulee...nehän on MINUN häät! (oma napa!)
täällähän näyttää olevan kutsuttuja, jotka vierainakin haluavat ajatella vain omaa napaansa, eivätkä pysty ymmärtämään, että hääpari itse valitsee vieraansa, eikä niin päin, että vieraiden napaa tarvitsee ajatella enemmän, etteivät vieraat vaan loukkaannu, kun eivät ymmärrä, että kaikki eivät halua heidän pilttejään sinne juhliin, kun vanhemmat eivät pysty irrottamaan katsettaan siitä omasta navastaan...
On se vain kumma, kun tätä ei sisäistetä. Tietynlaiset itsekkäät vanhemmat, etenkin äidit, tietysti kuvittelevat, että heidän kullannuppunsa on maailman napa ja on hirvittävän söpöä, kun se lapsi juoksentelee pitkin juhlapaikkaa, lättää kädet hääkakkuun, pyörii hääparin jaloissa häätanssin aikana ja kirkuu naama punaisena.
Meillä oli lapsettomat häät ja syystäkin. Juhla oli iltapainotteinen, oli musiikkia ja tarjottiin alkoholia, mutta kas vain, kukaan ei örveltänyt. Ihmettelen kovasti, millaisia tuttavia lapsiperheillä on, kun kerran lapsettomat häät on hirveätä örveltämistä heidän tuttavapiirissään.
minne painoraja on naisilla 60kg...kaikki siitä painavammat eivät ole kutsuttuja!
sun häihin ei ainakaan pääse mukaan nää lihapullat täältä :)
Vierailija:
minne painoraja on naisilla 60kg...kaikki siitä painavammat eivät ole kutsuttuja!
jos on niin säälittävä tapaus, että ei ole lapsia saanut aikaiseksi..niin turha tulla!
no ehkä mä just ja just pääsen! (49kg)
Koittakaa nyt vain sisäistää, että se kakara ei ole muiden elämän keskipiste. Eikä muiden elämä pyöri teidän perheen mukaan.
Vierailija:
no ehkä mä just ja just pääsen! (49kg)
ei pelasta pienten lasten vanhempia lastenhoidolta eikä juhlaväkeä mahdollisen vinkumisen ja parkumisen kuulemiselta.
Ei pientä lasta voi jättää vieraassa paikassa vieraan ihmisen hoiviin. Varsinkin kun lapsi huomaa, että omat vanhemmat ovat viereisessä huoneessa, niin loppuu viihtyminen.