Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä häistä, joihin ei saa tuoda lapsia?

Vierailija
24.08.2007 |

Hyvä ystäväni (vielä lapseton) on menossa naimisiin ensi vuonna. Meillä on 1-vuotias lapsi. Juteltiin häistä kun tapasimme ja ystävä sanoi, että ovat tulevan miehensä kanssa ajatelleet että häihin ei kutsutaisi lapsivieraita ollenkaan.

Itse olen tästä asiasta jotenkin hämmentynyt. Meillä ei oikein sukulaisia ole lastenhoitoavuksi tarjolla, ja sanoinkin tämän ystävälleni. Hän sanoi, että lapsi voi tietysti tulla mukaan, jos emme saa hoitajaa, mutta heistä olisi kivempi jos parit voisivat nauttia häistä rauhassa, ja häät olisivat rennommat ilman lapsia.

Huomaa kyllä, että heillä ei lapsia vielä ole. Jotenkin ärsyttää ja ihmetyttää se, että kutsutaan vaan osa perheestä hääjuhlaan.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman lapsia. En halunnut heitä sinne metelöimään ja häiritsemään aikuisten juhlaa. Oli hauskat ja alkoholittomat juhlat. Kaikki vieraat viihtyivät erittäin pitkään. (Aamuyöhön) Vain yksi jäi lastenhoito-ongelmien vuoksi pois ja hän olisi varmaan jäänyt jonkun muun verukkeen varjolla joka tapauksessa.

Myös läheinen ystäväni piti häät ilman lapsivieraita. Ajattele nyt, miten kalliiksi tulee kutsua myös lapset ja monessa paikassa joutuu tilaongelman vuoksi sitten karsimaan aikuisista.

Vierailija
42/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ei oikeasti ole lastenvahteja muuten kuin MLL:n kautta. Jos häät olisivat kaukana, niin emme voisi lähteä, koska lapset ovat niin pieniä, ettei heitä voi jättää koko päiväksi vieraalle saati yöksi. En kyllä ymmärrä, miten lapset oppivat käyttäytymään juhlissa, jos eivät niihin koskaan pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

S80:

- kukaan ei huuda, riehu tai itke niin että kirkko, juhlapaikka tms raikaa eikä saa puheista/ohjelmista mitään selvää

...

- meno voi yltyä sellaiseksi mikä ei sovi lapsille tai häitä vietetään paikassa mikä ei sovi lapsille

Jep jep.

En viitsi lukea kaikkia vastauksia, toteanpa silti, että en menisi häihin, joihin lapsia ei voi viedä. Joko niistä häistä tulee tylsääkin tylsemmät, tai sitten niissä kännätään, jolloin saa kuunnella typerämpääkin typerämpää jorinaa ja örinää.

Vierailija
44/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävänsä ja tuttavansa sen verran hyvin, että käyttävät käänteispsykologiaa.

Jos joutuu kutsumaan rasittavia supermammoja sukupainostuksen pakosta, on hyvä konsti rajata häät aikuisvieraisiin, koska on selvää että mammat vetävät pultit ja osoittavat mieltään jäämällä pois, kuvitellen että hääpari itkee koko illan kun yksi paksu ahteri puuttuu ahtamasta kakkua kitusiinsa.

Väärin! mamman poissaoloa nimenomaan HALUTTIIN ja siksi aikuishäät.

T. tästä syystä lapsettomat häät järjestänyt

Vierailija
45/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ajattele nyt, miten kalliiksi tulee kutsua myös lapset ja monessa paikassa joutuu tilaongelman vuoksi sitten karsimaan aikuisista.

No, jos tosiaan ajattelee, että ne lapset ovat ainoastaan viemässä tilaa ja tiellä, niin mikäs siinä sitten. En kyllä keksi, miksi ne lapset eivät yhtä lailla voi osallistua juhlimiseen. Sitä paitsi niitähän mahtuu enemmän kuin aikuisia pienen kokonsa vuoksi ja ne syövätkin vähemmän -> enemmän juhlijoita samalla rahalla. Ajattele, miten kalliiksi ne aikuiset juhlijat tulee.

Vierailija
46/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juhlat on illalla. Mutta jos pitää häät, joihin lapset ei saa tulla, niin mielestänbi ei silloin voi loukkaantua myöskään siitä, että joku jättää tulematta häihin, koska ei saa lastenhoitajaa tai ei halua jättää pientä lasta (alle 1-v) hoitoon. Tuttavapiirissä on ollut myös näitä häitä, joihin täysimetetty parikuinen vauva ei ole saanut osallistua ja sitten morsian on verisesti loukkaantunut, kun joku vieraista on sen takia jättänyt tulematta tai vaan käväissyt katsomassa vihkimisen.

Vierailija
47/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei mua lapset häissä häiritse, ja omiin häihin oli lapsetkin tervetulleita.

Mulle siis ok, mutta voisin kuvitella että tyttäreni, joka on 13-vuotta saattaisi olla vähän pettynyt, mielellään tulisi häihin. Poika nyt vähät välittää pääseekö vai ei?

Vierailija
48/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäikäisiä lapsia teillä on, ja menikö hyvin, jos häät olivat niin kaukana, että reissuun meni vuorokausikin?

Vierailija
49/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan eivät loukkaannu jos osa vieraista ei tule esim. lastenhoito pulmien vuoksi.

Vierailija
50/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ollut kymmenissä häissä, ja aina niissä on ollut lapsia, omatkin mukana joka kerta. En muista, että olisi ollut jotain häiriötä, mutta niitä kertoja tulee mieleen kyllä vaikka miten monta, kun olen tuntenut hirveää myötähäpeää aikuisten känniläisten käyttäytymisestä.

Vierailija
51/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni juhlaväki saa päättää minkälaiset häät haluaa pitää. Ja hehän painottivat että lapsen saa ottaa jos ei saa hoitajaa. Eli ei ollut tyly, ette tule jos lapsen hoito ei onnistu.

Itse olin juuri mieheni kanssa vastaavanlaisissa häissä joissa oli tämä kutsu. Emme ottaneet kokosuku lapsia mukaan, mutta huomasimme toisen suvun ottaneen kaikki lapset. =(

Siinä hieman harmitti. Sillä kun on jo 10 lasta on juhlan luonne eri. Olisimme aivan hyvin voineet ottaa omamme mukaan. Mutta eihän noita voi tietää etukäteen.

Itse menimme sillä ajatuksella että on aikuisten kemut ja niin myös pidimme hauskaa. Siinä oli lapset hieman tiellä.

Vierailija
52/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa juhliin jos juhlapaikka on ei-lapsiystävällisessä paikassa ja itse on sitten hermo tiukalla koko ajan. Ennen ajattelin että voi kauheaa kun ei saa ottaa lasta mukaan mutta nykyään ajattelen toisin kun olin ei-lapsiystävällisessä juhlapaikassa. TArkoitan tällä sitä että juhlapaikka on vilkasliikenteisen tien varrella ja lapsilla ei ole tilaa juosta

Vierailija
53/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olimme viime kesänä mieheni parhaan ystävän häissä jonne lapsia ei kutsuttu. Minä en edes sitä tajunnut kuin pari päivää ennen häitä, että jos hääkutsussa ei lue lasten nimiä, niin he eivät ole tervetulleita. En ollut koskaan aikaisemmin kuullut moisista häistä. Oli kieltämättä pikkaisen vaikeaa järjestää hoitajaa imeväisikäiselle lapsella ja juhlat jäivätkin meidän osalta lyhyeksi, koska hoitajaa ei pitkään yöhön saatu.

Minulle ei tulisi mielenkään järjestää häitä joihin ei koko perhe saisi tulla. Vähän sama kuin pitäisi häät jonne isät eivät ole tervetulleita. Miten voidaan karsia vieraita näin? Onkohan todellinen syys se, että lapset syövät ruokaa ja vievät tilaa, mutta heiltä ei saa erillisiä lahjoja? Ehkä ahneus on tämän lapsettoman hään perusta. Mieheni ystävä perusteli syyn samanlailla kuin AP:llekkin oli perusteltu, että halutaan tarjota vanhemmille vapaa-ilta ja rentouttavat juhlat. Eihän hääpari sitä tarjoa, vaan lastenhoitajat. Eiköhän se ole jokaisen perheen itse päätettävissä, että raahaako lapset mukana vai ei. Tuskin se kenenkään muun juhlaa rasittaa kuin itse vanhempien?

Meillä on vuoden päästä häät ja ehdottomasti kutsutaan KOKO perheet juhlaan. Tekisi mieli kylläkin kieltää lapsen tuominen tältä mieheni ystävältä joka saa vauvan juuri ennen kesää. Katsotaan miten sitten suu pannaan kun ei itse voida ottaa vastasyntynyttä mukaan juhliin. Helppoa se on silloin tuollaisia päättää kun ei ole vielä omia lapsia! Ei taida tietää kuinka vaikeaa lapsi on saada hoitoon ja ihan pikkuista ei ole edes kiva jättää. Me ajattelimme puolestaan tarjota juhlaväelle mahdollisuuden ottaa myös lapsen/lapset mukaan ja järjestämme paikanpäälle " lapsiparkin" missä on hoitaja. Eli jos vanhemmat haluavat vaikka syödä rauhassa, niin pelit ja videot pitää lapset tyytyväisenä " lapsiparkissa" .

Vierailija
54/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vastaus: Hääpari saa suunnitella sellaiset häät kuin haluaa, mutta valitettavasti en tulisi. En todellakaan halua mennä bileisiin, jossa vaan dokataan tai tehdään seksikkäitä aikuisleikkejä, katossa kiiluu diskopallo ja loppuillan soitetaan täysillä musaa levysoittimella, koska en voi sietää sellaista itse.

Oma mielikuva häistä on arvokas tilaisuus, jossa vanhemmat sukulaistädit ja -sedät istuvat arvopaikoilla. Pienet tytöt helmat heiluen ja pojat rusetti kaulassa kirmaavat pitkin salia. Appivanhemmat pitävät tärkeän luovutuspuheen (varsinkin sulhasen äidille tärkeä juttu, jotta antaa sen poikansa pois oikeasti kaikkien edessä tunnustaen). Oikea orkesteri tulee soittamaan häävalssin ja kaksi settiä tanssimusiikkia. Syödään hyvä ateria. Ja kaikki tapahtuu päivällä. Klo 10:00 illalla hääpari voi lähteä omille teilleen viettämään sitä romanttista iltaansa kahden tai vain parin ystävänsä kesken.

Vierailija
55/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mekin olimme viime kesänä mieheni parhaan ystävän häissä jonne lapsia ei kutsuttu. Minä en edes sitä tajunnut kuin pari päivää ennen häitä, että jos hääkutsussa ei lue lasten nimiä, niin he eivät ole tervetulleita. En ollut koskaan aikaisemmin kuullut moisista häistä. Oli kieltämättä pikkaisen vaikeaa järjestää hoitajaa imeväisikäiselle lapsella ja juhlat jäivätkin meidän osalta lyhyeksi, koska hoitajaa ei pitkään yöhön saatu.

ja lapsen hoito ei olisi ollut hoitajasta silloin kiinni, olisitte olleet pienen vauvan kanssa pitkälle yöhön asti????

Ehkäpä tuossa on juuri syy siihen, että järjestetään lapsettomia juhlia, jos pieniä lapsia omaavat eivät tajua lähteä lapsineen pois paikalta, jos muu juhlaväki alkaa jo olla alkoholia nauttineessa tilassa...

Vierailija
56/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvatkaa kummassa oli hauskempaa. noi toiset oli lapsettomat häät ja meitä oli iso porukka tuttuja lapsiperheitä ja kerrankin oli aikaa kaikilla viettää mukavaa iltaa ja juhlia yhdessä. ekoissa häissä meitä toinen juoksi koko ajan lapsen perässä tai istui leikkihuoneessa joka oli eri tilassa kun juhlat

Vierailija
57/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole ollut pientä vauvaa vuosiin, mutta muistelen, että vauvan kanssa tuli oltua kaikkein kauimmin, koska vauva voi nukkua ihan missä paikassa vaan.

Vierailija
58/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pian menossa mieheni kanssa häihin ja lapsia ei sinne mukaan oteta. Kutsussa ei mainittu, etteikö lapsia saisi mukaan ottaa, mutta onhan se mukavampaa nauttia juhlista kun ei ole lapsia siinä vieressä vahdittavana.

Vierailija
59/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin päivä oli meillä tiedossa jo melkein vuosi ennen häitä niin kerkes järkätä

Vierailija
60/130 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on! Lasketaan, että miten saadaan riistettyä vierailta mahdollisimman paljon lahjoja. No lapset tietysti pois kun niiltä ei mitään ylimäärästä heru. Ja sitten kutsutaan pariskunnista vain toinen osapuoli jollain tosi " hyvällä" verukkeella... niin saadaan siinäkin maksimoitua hyöty. Kun kahdesta ruokailijasta tulee jo kaksi lahjaa...

kiittämätöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi