Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uupunut työssäkäyvä äiti voisi helpottaa arkea jotenkin?

Vierailija
24.08.2007 |

vinkkejä muilta ex-uupuneilta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäidit kasaavat itse itselleen mielettömiä kuormia. Sitten ihmetellään, kun väsyttää ja vituttaa. (En puhu masennuksesta, koska masennus on hoitoa vaativa sairaus.)



Ainoa järkevä tapa elää on pitää oma hyvinvointi KOKO AJAN mielessä. Jos äiti ei itse vedä rajojaan, lapset imevät kaiken voiman.



Ensinnäkin. Onko pakko tehdä monta lasta? Ei.

Onko pakko viihdyttää lapsia? Ei.

Voiko joka päivä löhötä pari tuntia sohvalla tekemättä mitään? Voi.

Voiko lapsi oppia viihtymään omissa oloissaan? Voi.



Kukaan ei pakota ketään vetämään supermamman kahleita perässään.

Jos käy töissä, kotona laiskotellaan. Ja toisinpäin.

Lepo pitää naisen tiellä.

Ja syyllisyys pois.

Vierailija
22/29 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mieheni työaika on klo 10-18, joten hän on pois kotoa klo 9- 19.30 välisen ajan, ei siinä hirveästi ehdi kaupassa käydä, siivota tai kuljettaa lapsia harrastuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siivotakin.



Jos tulee kotiin klo 19.30, ehtii tehdä joka ilta kotihommii tunnin.

Jopa mies.

Vierailija
24/29 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin omani tekee, kun hänellä on iltavuoroja eli työt alkaa klo 10-12. Ja heti kaupan auettua on sitä paitsi hyviä 50% tarjouksia lähestyvillä päiväyksillä ;)

Vierailija
25/29 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä vaan vedä hernettä nekkuun, olen samassa jamassa ja samoilla mietteillä -olen jo luovuttanut haaveilemasta jostain omasta ajasta.

Vierailija:


teinit osaavat kyllä käyttää pesukonetta, mutta apua heistä ei juurikaan ruoanlaittoon ole. Heillä on niin pitkät koulupäivät, ja sen jälkeen harrastuksia ja vähän työntekoakin, joten sen verran myöhään tulevat kotiin, että ruoka pitäisi olla jo pöydässä. Kyllähän tästä arjesta jotenkin selviää, mutta jotenkin vain koen rasittavaksi sen, että ei ole koskaan aikaa istua alas, ja että kaikki on mietittävä koko ajan etukäteen ja aikataulutettava, millä kellonlyömällä käy kaupassa, milloin vie jonkun harrastuksiin ja milloin laittaa ruoan jne. Olisihan se mukava vaikka katsoa telkkarista joskus joku ohjelma tai käydä itse kävelyllä. ap

Vierailija
26/29 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


minun mieheni työaika on klo 10-18, joten hän on pois kotoa klo 9- 19.30 välisen ajan, ei siinä hirveästi ehdi kaupassa käydä, siivota tai kuljettaa lapsia harrastuksiin.

Sama työaika minunkin miehelläni, mutta hän nousee joka aamu huolehtimaan lasten aamutoimista, huolehtii aamiaisastiat koneeseen ja käy toisinaan aamulla ennen töihin menoa kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/29 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


vinkkejä muilta ex-uupuneilta?

Eihän kukaan uuvu1 on töissä jos haluaa tai lasten kanssa kotona.

Oma valinta! Ihme urputusta!

Vierailija
28/29 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tosin olen muutaman kerran myös unohtanut ne sinne...), joten töistä pääsen suoraan kotiin käymättä väsyneenä ja nälkäisenä kaupan kautta. Joskus teen illalla ison satsin ruokaa valmiiksi pakkaseen, lapset osaavat sitten itsekin niitä mikrossa lämmitellä itselleen. Lapset on opetettu menemään harrastuksiin omin neuvoin tai sitten on harrastuskavereiden vanhempien kesken sovittu vientivuoroista, sekin helpottaa kun ei itse joka viikko tarvitse olla viemässä ja tuomassa. siivoojan palkkaaminen on myös osoittautunut oivaksi keinoksi stressiä helpottamaan. Kerran kahdessa viikossa riittää mainiosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/29 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kanakastiketta useaksi päiväksi. Toisena päivänä kaverina riisi, toisena pasta.

Keitä perunoita niin paljon, että seuraavana päivänä voi paistaa/tehdä pyttistä.

Keittoa pariksi päiväksi.

jne, jne,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän