Soitin juuri miehen pomolle, ja sanoin suorat sanat!!!
Kommentit (116)
Vai olitko sinä nyt se " tienaan 6000 kuussa" henkilö?
Eivätköhän muutkin biletä kuin PR-päälliköt ;-), ajoittain. Mutta se ei liene työnteossa se oleellisin asia?
Lähinnähän tässä on kyse siitä, että osan mielestä (kuulutko heihin?) työnantaja voi sanella, että nyt juuri tänään jäät ylitöihin. Tuskin sinäkään siitä pitäisit?
On eri asia venytellä päivää välillä ja välillä tehdä 4 h työpäiviä, tai tehdä iltatöitä ja sitten taasen pari päivää vapaata, kuin se, mitä monilla aloilla on tällä hetkellä: tehdään ylitöitä, tehdään taas vähän lisää ylitöitä ja sitten vähän lisää.
Ts. jousto on ihan mukava juttu, hurja määrä ylitöitä ei....
Mä en nyt jaksa ihan kaikkii lukee, siellä näyttiin tappelevan jostain asioistakin jo.
Mä oon kyllä edelleen sitä mieltä, että työ menee kakkossijalle perheellisen elämässä. Se on se perhe, joka on etusijalla. Piste. Sitäpaitsi, en mä yksin oo itteeni raskaaksi edes saattanu, kyllä se mieskin siinä mukana on ollu! Joten saa kantaa myös vastuunsa!!
Jokainen joka on ollut raskaana, tietää miten uuvuttavaa se on. Etenkin näillä helteillä! Oikein odotan että tulee talvi ja pakkaset, tän vatsan kanssa tää on tuskaa.
Kyllä mä voin soittaa pomolle uudemmankin kerran, jos tarve vaatii! Mä sentään uskallan pitää puoleni, enkä alennu ihan mihin tahansa pompotteluun! Miehen kanssa puhuin tästä asiasta eilen illalla, kyllähän tuo sanoi yrittävänsä ettei tarttis ylitöitä tehdä. Saa nyt sitten nähdä. Tänään pitäis tulla kotiin 15.30, ja parempi olis kanssa. Mulla on neuvola aika siitä puolen tunnin päästä, ja tartten lapsenvahdin.
Sääliksi käy ne naiset, joitten miehen on vieny työnarkomania. Ja yksinhuoltajat, mä arvostan teitä, nyt tiedän mitä teidän elämä on kun oon sitä joutunu tässä maistamaan!
ap
Vierailija:
Olen tänään illalla töissä bilettämässä taiteiden yönä. Viimeviikolla vietimme lasten kanssa neljä päivää Amsterdamissa, ja joka ikisen hetken vietimme heidän kanssaan, paitsi neljä tuntia mieheni oli neljästä päivästä palaverissa. Isi on tänään lasten kanssa mummulassa.Se on organisointikysymys, että on aikaa molemmille. Kesälomaa vietimme perheenä 6 viikkoa. Älkää puhuko asioista, joista ette tiedä mitään. Menee arvailuksi ja näyttää tyhmältä.
Kuvitteletteko ettei PR-hommissa ole pitkiä päiviä ja lyhyitä päiviä. Joskus iltamenojakin, mutta pidän työstäni ja palkastani. Jos olen illan bileissä, seuraavana päivänä voin vaikka tehdä 4 tuntia töitä!!!!
Tasan ei käy onnenlahjat?
Ja lasten kanssa sitten... joku muu päivä.
Kyllähän se 6viikon kesäloma ja neljän päivän ulkomaanreissu korvaa sen loppuvuoden kun lapset näkee vanhempia lähinnä isommissa käänteissä.
jonka mielestä miehen pitää saada palkallista lomaa kun lapsi ja vaimo ovat molemmat sairaana.
Ihan idiootti tapaus.
Miksi taas arvailet kun et tiedä. Älä hyppää johtopäätöksiin, jotka eivät ole totta. Se on moukkamaista ja teet vain itsestäsi typerän.
nimim. yleistäminen
Kiva että arvostat meitä yksinhuoltajia. Et voi kuitenkaa millään muotoa sanoa, että olisit joutunut maistamaan yksinhuoltaja elämää. Sulla sentä on kumppani, joka tulee kotiin JOKA PÄIVÄ. Jos miehesi olisi vaikka työmatkalla useamman kuukauden putkeen, sitten voisit jo hieman sanoa että olisit maistellut yksinhuoltaja elämää. Mutta silloinki se olisi vain pieni osa elämästämme. Sulla kun kumminkin on se mies, joka tuo sen rahan taloon. Me yh:t jodumme lastemme lisäksi huolehtimaan aivan itse rahan taloon.
Vierailija:
Ja yksinhuoltajat, mä arvostan teitä, nyt tiedän mitä teidän elämä on kun oon sitä joutunu tässä maistamaan!ap
(vai onko laitettu pihalle töistä niin, että saa olla kotona koko ajan..)
vai joko on lomautettu? tai potkittu pihalle " tuotannollisista ja taloudellisista syistä"
Vierailija:
Vierailija:
45 min " myöhästymisenkö" takia sitten veti herneet nekkuun, kun toissailtanakin oli tullut " vasta" puoli kuudelta!?Meidän perheen vuositulot ovat n. 150 000¿ (epäilen ap:n perheen olevan hieman pienituloisempia asenteesta päätellen), mutta on enemmän sääntö kuin poikkeus, että se, joka ei hae lasta päiväkodista, on töissä ainakin kuuteen asti, ja usein iltaisinkin luemme vielä sähköposteja tv:tä katsellessamme.
ai että teidän perheen vuositulot on 150000euroa.
Ihan tiedoksi sinullekin että valitettavasti käytöstapoja ei rahallakaan saa.
Mutta kokemukseni mukaan hyvin monessa tapauksessa se raha tuo ilmeisesti oikeuden ylenkatsoa muita ihmisiä.
Et todellakaan voi ap:n käytöksestä vetää johtopäätöstä että hän on
yhteiskunnassa alemmalla portaalla kuin sinä.
En muuten väittänyt, että ap on " alemmalla portaalla" , vaan päättelin, että hänen miehensä ei ole superkorkeapalkkaisessa työssä. Tästä voi vetää suoran linkin siihen marmatukseen, jota täällä viikosta toiseen saa lukea siitä, miten epäreilua on, kun toisille vain maksetaan niin paljon parempaa palkkaa, vaikka selvästikään eivät sitä ole ansainneet! On olemassa sitoutuneita työntekijöitä, jotka ovat valmiita silloin tällöin ja kohtuuden rajoissa joustamaan, ja sitten on niitä, jotka pilkulleen klo 16 säntäävät ovesta ulos kynän vielä rullatessa lattialla - siinä kohtaa, mihin se kädestä putosi. Arvaapa, kummalla on paremmat mahdollisuudet edetä urallaan?
Ja palataksesi vielä syytöksiisi, en käsittääkseni ollut alkuperäisessä viestissäni kovinkaan epäkohtelias?!
Ja ennen kaikkea onkohan mies vielä kuvioissa? Monesti on nimittäin niin, että kun mies alkaa ylistää vaimoaan maasta taivaisiin ja sanoa elämänsä naiseksi, niin silloin on kyllä jo toinen nainen kuvioissa.
onkos tarvinnut soitella pomolle?
sellaiselle alalle (missä osan vuodesta on jatkuvasti ja paljon ylitöitä ja sitten välillä huomattavasti hiljaisempaa) työntekijä antaa sen SUOSTUMUKSENSA ylitöiden tekemiseen. Ihminen joka ei tähän kykene, ei mene sellaiselle alalle piste.
ARGH että mua raivostuttaa!!
Miehellä piti tänään loppua klo 16 työt, eikä ole vieläkään näkyny kotona. Laskin sitten yks yhteen, ja tajusin että se on taas joutunut jäämään ylitöihin. On jo toinen kerta tällä viikolla!! Viimeksi maanantaina tuli vasta puol kuus illalla. Sanoo että pomo pyytää eikä kehtaa kieltäytyä! Vaan mä kehtaan! Tästä sisuuntuneena soitin pomolle ja haukuin sen pystyyn. Että eikö se tajua, että mä oon päivät pitkät yksin kotona uhmaavan kaksvuotiaan kanssa ja kaikenlisäksi vielä raskaana. Ei paljoo naurata se, että mies sitten tulee miten sattuu töistä kotiin! En mä jaksa tämmöstä, ei ikinä saa levätä ja olla. Kohta varmaan tulee jo suppareita tämmösen stressin takia!! Siinähän pomolla mahtais ilme hyytyä, jos niin kävis!
ARGH!
Mahtaako miehes tietää... Miehes varmaan häpee silmät päästään kun näkee pomonsa! Ei tietenkään ole kivaa aina koona odotella, mutta rahaahan se miehes yrittää teidän perheelle tienata. Joidenkin miehet on viel enemmän pois kotoa...Koitas vähän rauhoittua ja aikuistua, ihan vaikka lastes takiakin :)
Mä kyllä jättäsin mieheni, jos se alkais soittelemaan mun pomolle! Kyllä nyt aikuisen ihmisen pitää osata itse hoitaa työasiansa!!
en ole varma mahtaako miehesi ilahtua asiasta...olisi ehkäpä ollut fiksua puhua asiasta miehesi kanssa, ja pyytää häntä olemaan jämäkämpi kieltäytymään ylitöistä. no, ehkä olette asiasta puhuneetkin.
puhelua kun ei voi enää peruuttaa, niin toivottavasti sitten on jotain vaikutusta ainakin ja pomo ei pyydä miestäsi niin usein enää ylitöihin.
Sitä ne raskaushormonit teettää, heh. Miehes on varmaan kyl aika nolona huomenna töissä kun kaikille selvis minkälainen pirttihirmu kotona odottaa...
Vierailija:
Isoa liksaa pidetään verukkeena että ihmisiä voi kohdella miten vaan.
Joku raja se on niissä ylitöissäkin.
Toisaalta, työpaikkaa voi (yleensä) aina vaihtaa jos joku tahti ei miellytä.
Itse mieluummin tienaan vähän vähemmän, jos näin jää enemmän aikaa perheelle, harrastuksille jne. Meille riittää että tullaan toimeen ja muutaman vuoden välein voidaan tehdä vaikka joku ulkomaanreissu.
Asutaan pojan kanssa asoasunnossa paritalossa ja käytössä on 5v vanha pikkuauto.
Toisaalta, jollekin toiselle on tärkeää se että on se uusi, iso omakotitalo, hienot ja isot autot jne.
Lapset hoidetaan siinä sivussa, jos aikaa töiltä jää.
No, jokaiselle elämänlaatu merkitsee eri asioita.
Ei kukaan muuten tule kiittelemään kun kuukahdat työpöytäsi ääreen.
Sehän on tälle nyky-yhteiskunnalle suorastaan ihannetilanne.
Ajatelkaapa työnarkomaanit että töissä te olette yleensä hyvinkin nopeasti korvattavissa, kotona ette niinkään.