Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin juuri miehen pomolle, ja sanoin suorat sanat!!!

Vierailija
23.08.2007 |

.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kerro muusta kuin nynnyistä jotka eivät osaa pitää puoliaan.

Vierailija:

Ehkä se kertoo mitä mukava duuni ja iso palkka saa aikaiseksi, vaikka tehdäänkin iltaisin töitä ja ylitöitä. Kukin tyylillään.

Autokorjaamoilla on tietty vähän eri meininki, toki myös eri palkka.

Vierailija
42/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään töitä kun niitä on ja tunnit voi vaihtaa vapaapäiviksi. Viime viikolla tein 3 päiväisen työviikon kun oli hiljaista... älä arvaile asioita, joista et tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa ihan ok, itse tienaan hitusen vähemmän. Vaan eipä meillä mies ole sitä mieltä, että koska saa X määrän palkkaa, on hän sitten valmis " tekemään paljon pitääkseen paikkansa" . Kas kun hänelle maksetaan se X määrä palkkaa juuri siksi, että on palkkansa väärti -- vaikka ei seisoisikaan päällänsä....

Nämä " kyllä 6 000 eurolla täytyy" ovat lähinnä huvittavia. Ennen kaikkea siksi, että heistä paistaa kilometrien päähän, että ovat nyt siten mielestään niin tärkeitä ja hienoja ;), koska a) ansaitsevat ihan sikana (siis omasta mielestään) ja b) tekevät siinä sivussa niin paljon ylitöitäkin, kun " ei kato ole sitä työaikaa" ja " kalenteri on niin täynnä" .

Ikävä kyllä, jos tällainen tyyppi on (pikku)esimiestasolla, niin sairastuttaa pahimmassa tapauksessa myös alaisensa samaan idiotismiin.

t. 103, joka mainitsi puolison tulot siksi, että olivat 99 kanssa samaa tasoa, eikä puoliso (luojan kiitos) siltikään ole myynyt sieluaan ja vapaa-aikaansa...

Vierailija
44/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomon oikkujen mukaan. Eli työaika ollaan velvollisia olemaan töissä, työajan ulkopuolella on omat yhtä ehdottomat velvollisuutensa.

Vierailija:

Meillä tehdään töitä kun niitä on ja tunnit voi vaihtaa vapaapäiviksi. Viime viikolla tein 3 päiväisen työviikon kun oli hiljaista... älä arvaile asioita, joista et tiedä.

Vierailija
45/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies tuli tuossa puolisen tuntia sitten kotiin. Sanoin sille taas tästä ylityöhommasta, että eikö me sovittu tää juttu jo. Ei vastannu yhtään mitään, siinähän mököttää. On se jumalauta kumma, että kukaan ei tajua MILTÄ MUSTA TUNTUU!!!!

Ei se oo helppoa raskaana hoitaa yksin kotia ja lapsia!! Mä en ainakaan suostu tähän, en todellakaan. Kyllä työnantajankin pitää noudattaa työaikalakia, ja lakata ylitöitten teettäminen! On siellä niitä perheettömiä miehiä, teettäköön niillä jos pakko kerran on! Tai ihan kuka muu vaan, jonka vaimo ei ole raskaana!

Sitten kun vauva syntyy, mies jää isyysvapaalle, ja myös hoitovapaalle. Ei mun sillon tarttekaan yksin olla! Tuskin jaksan odottaa..

ap

Vierailija
46/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pidän työstäni, jonka moni ihminen haluaisi. Meillä on kaksi aikuista, mummu asuu naapurissa, paljon ystäviä ja tuttuja ja lastenhoitaja, joten saamme kyllä kaiken hoidetuksi vaikka joudunkin työssäni joustamaan. Jalkapalloa pelaa yleensä useampi lapsi, kukin kuskatkoon vuorollaan, lapset osaavat jo kulkea itsekseen lyhyitä matkoja ja minusta kaikki on järjestelykysymys. Sen takia kai mut valittiin esimieheksi, että olen loistava järjestämään.

Vierailija
47/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelyt ei auta kun on säännöllisiä VELVOLLISUUKSIA. Ja niissä paikoissa joissa tehdään ylitöitä ilman vapaita (usein ilman minkäänlaista korvausta) kärsijinä on lapset, jotka tarvitsevat vanhempiensa LÄSNÄOLOA.

Vierailija:

mä pidän työstäni, jonka moni ihminen haluaisi. Meillä on kaksi aikuista, mummu asuu naapurissa, paljon ystäviä ja tuttuja ja lastenhoitaja, joten saamme kyllä kaiken hoidetuksi vaikka joudunkin työssäni joustamaan. Jalkapalloa pelaa yleensä useampi lapsi, kukin kuskatkoon vuorollaan, lapset osaavat jo kulkea itsekseen lyhyitä matkoja ja minusta kaikki on järjestelykysymys. Sen takia kai mut valittiin esimieheksi, että olen loistava järjestämään.

Vierailija
48/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

45 min " myöhästymisenkö" takia sitten veti herneet nekkuun, kun toissailtanakin oli tullut " vasta" puoli kuudelta!?

Meidän perheen vuositulot ovat n. 150 000¿ (epäilen ap:n perheen olevan hieman pienituloisempia asenteesta päätellen), mutta on enemmän sääntö kuin poikkeus, että se, joka ei hae lasta päiväkodista, on töissä ainakin kuuteen asti, ja usein iltaisinkin luemme vielä sähköposteja tv:tä katsellessamme.

ai että teidän perheen vuositulot on 150000euroa.

Ihan tiedoksi sinullekin että valitettavasti käytöstapoja ei rahallakaan saa.

Mutta kokemukseni mukaan hyvin monessa tapauksessa se raha tuo ilmeisesti oikeuden ylenkatsoa muita ihmisiä.

Et todellakaan voi ap:n käytöksestä vetää johtopäätöstä että hän on

yhteiskunnassa alemmalla portaalla kuin sinä.

Vierailija
49/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka asia ei mulle kuulukaan,niin tekis mieli sanoa että älä opeta äitiäs nu....maan! Tämä siis tälle 79:lle

Mitä ap:hen tulee,niin mä en nauranut pitkään aikaan näin paljon. Kuvittelen mielessäni ap:n kapula korvalla paasaamassa miehensä pomolle samalla kun kakart roikkuu lahkeissa! Hauska juttu.

Vierailija
50/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Työaika on vakio vuorokaudessa ja sen yli menevästä ON maksettava ylityökorvausta. Työntekijän SUOSTUMUKSELLA ylityökorvauksen voi vaihtaa vapaaksi - ei automaattisesti.

Vierailija
51/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset alistuu ihan mihin vaan eikä ymmärrä pitää oikeuksistaan kiinni. Kun Suomessa on hyvät lait ja ammattiyhdistykset, niin ei tosiaan ole mikään PAKKO tehdä yhtään mitään mikä ei työsopparissa lue. Ei työnantaja kenenkään puolia pidä, itse asioistaan on huolehdittava.

Vierailija
52/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä (it-alan yritys, itse olen markkinoinnissa) pyrkimys on, että ylitöitä ei tarvitse tehdä. Niitä tehdään kyllä satunnaisesti, mutta ei esim. tietyn kk:n ajan. Hommia organisoidaan, delegoidaan, priorisoidaan jne, jotta varmistetaan se, että asiat sujuvat ilman järjettömiä työmääriä.

Itse teen töitä " iltapainotteisesti" , eli tulen 9 jälkeen töihin ja lähden 17-18-19 maissa ja olen usein ainoita paikalla olijoita.

t. 93, nyt vapaapäivää viettämässä

jonkinlaisen jouston työpäivän pituudessa, kunhan joskus saa vastaavasti vapaata. Raha ei korvaa vapaa-ajan menetystä minun silmissäni.

Vierailija
53/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten yksinkertainen oikein olet? Intät laittomuudesta jne. Työntekijä SUOSTUU työpaikan käytänteisiin, kun ottaa paikan vastaan ja hänelle ennen sitä kerrotaan pelinsäännöt.

Suomessa on työlainsäädäntö, jota on noudatettava. Ei työpaikka voi, vaikka kertoisi etukäteen, rikkoa näitä lakeja vastaan.

Toivottavasti et ole esimiesasemassa!

" Kunnon" firmassa HR:ssä on tietämystä juuri näistä asioista, pikkufirmoissa voi olla ihan rempallaan, jos ja kun pomotaso on kaltaisellasi ajattelulla varustettuja.

(Enkä ole lainaamasi kirjoittaja, mutta samoilla linjoilla kanssaan.)

Vierailija
54/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon, että haluavat tehdä pitkiä päiviä.

Mikäs siinä, itse teen normaaleja päiviä IT-alalla ja menen paljon mieluummin kotiin lasten pariin kuin jäisin ylitöihin.

Ei ne työt tekemällä lopu, täysin turhaa on ylitöitä tehdä. Joillain vaan on sellainen kuvitelma, että nää hommat olisi jotenkin niin kauhean tärkeitä, että ne on tehtävä heti. Oikeasti se on ihan yksi lysti, valmistuuko palikka nyt vai huomenna.

Vierailija
55/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saishan siitä sitten varmasti vitsailla, mutta eipä haittaisi.

Minun mielestäni tuollainen puhelu olisi ollut jopa yhteiskunnallisesti merkittävä, ainakin jos siitä olisi tullut julkinen asia, esim. miehen saadessa potkut. :D

Työntekijähän ei ole mikään robotti, jolla ei ole mitään muuta elämää. On väärin, että vain työantaja saisi odottaa joustoa työntekijältä, mutta ei koskaan päinvastoin. Ei ne tuon miehenkään lapset ole pieniä ja vaativia kuin muutaman vuoden, eikä vaimokaan raskaana kuin sen 9 kk. Ylitöitä voisi tehdä tarvittaessa joskus muutaman vuoden päästä sitten taas enemmän.

Vierailija
56/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä se kertoo mitä mukava duuni ja iso palkka saa aikaiseksi, vaikka tehdäänkin iltaisin töitä ja ylitöitä. Kukin tyylillään.

Autokorjaamoilla on tietty vähän eri meininki, toki myös eri palkka.

Luuletko ison liksasi takana olevasi jotenkin muita parempi?

Joillakin ihmisillä on elämässään muut arvot ykkösenä, sinulla näköjään raha, työ, raha ja työ. Perhe ja muut tulevat varmaan jossain siellä häntäsijoilla.

No, niinkuin sanoit, kukin tyylillään.

Vierailija
57/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun työt ja stressi painavat liikaa päälle, yksi hyvä niksi on ajatella asioita isommassa, esim. 100 vuoden skaalassa. Mikä merkitys tälläkin " projektilla" tai tällä nimenomaisella työtehtävällä on 100 vuoden päästä? Todennäköisesti tuo ajatus pienentää kuvitelmaa maailman tärkeimmästä työstä. :P

Vierailija
58/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Voi kun äiti/iskä ei nyt tänäänkään pääsee katsomaan sun peliä kun meillä on töissä se kick-off." ....

Vierailija
59/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Voi kun äiti/iskä ei nyt tänäänkään pääsee katsomaan sun peliä kun meillä on töissä se kick-off." ....

Vierailija
60/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään illalla töissä bilettämässä taiteiden yönä. Viimeviikolla vietimme lasten kanssa neljä päivää Amsterdamissa, ja joka ikisen hetken vietimme heidän kanssaan, paitsi neljä tuntia mieheni oli neljästä päivästä palaverissa. Isi on tänään lasten kanssa mummulassa.

Se on organisointikysymys, että on aikaa molemmille. Kesälomaa vietimme perheenä 6 viikkoa. Älkää puhuko asioista, joista ette tiedä mitään. Menee arvailuksi ja näyttää tyhmältä.

Kuvitteletteko ettei PR-hommissa ole pitkiä päiviä ja lyhyitä päiviä. Joskus iltamenojakin, mutta pidän työstäni ja palkastani. Jos olen illan bileissä, seuraavana päivänä voin vaikka tehdä 4 tuntia töitä!!!!

Tasan ei käy onnenlahjat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi