Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ihan oikeasti voi ymmärtää, miten täälläkin palstalla niin moni kokee pilven polttelun ok asiaksi

Vierailija
23.08.2007 |

Ihan oikeasti. Marihuana ON huumetta, ja huumeet on kielletty laissa. Niitä on aivan turha verrata alkoholiin tai tupakkaan. Pelottaa millaisen mallin omille lapsillenne annatte, että on ok käyttää huumeita.



Olen itse terveydenhuoltoalalla, ja osallistun usein lasten ja nuorten päihdeputkitapahtumaan. Ja täytyy kyllä sanoa, että suurin osa heistäkin tuntuu olevan fiksumpia tämän asian suhteen, kuin täällä palstailevat ÄIDIT.



Mä oon aika järkyttynyt. Sanokaa, pliis, että tää tämmönen polttelun hyväksyminen ei ole kovin yleistä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilveä ja viinaa. ei ainakaan mun tuntemani psykoosipotilas. Hän käytti vaan sitää hyvää pilveä, aluksi harvemmin, lopulta päivittäin. Viina oli hänen mukaansa pahimpia huumeita (tupakan ja kahvin lisäksi)

Vierailija
42/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-poikaystäväni omien sanojensa mukaan hillitty ja hallittu pössyttely päättyi vakaviin mielenterveysongelmiin, itsemurhayrityksiin, asunnottomuuteen ym. mukavaan. Myönnettäköön, että tällä henkilöllä todennäköisesti oli muutenkin alttius sairastua henkisesti, mutta huumeilla oli takuulla erittäin suuri vaikutus sairauden puhkeamiseen. Alkoholia ko. henkilö ei käyttänyt. Eikä omassa tuttavapiirissäni kukaan ole saanut itseään viinalla samaan jamaan - toki sekin on mahdollista, mutta ei varmastikaan yhtä nopeasti. Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä, että ei se pössyttely nyt ihan niin riskitöntä ole, kuin jotkut haluavat uskoa.



(tämä siis tapahtui ulkomailla, joten henkilö ei ole tunnistettavissa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan ei tiedä, olisiko sairastunut joka tapauksessa, mutta ihan hiljattain luin tutkimuksesta, jonka mukaan kannabiksen käyttö saattaa aiheuttaa skitsofrenian puhkeamisen siihen alttiille henkilöillä. Työkyvyttömyyseläkkeelle joutui ystäväni jo nuorena. En tiedä mitä nykyään kuuluu tai onko edes hengissä, ystävän väkivaltaisuuden takia en ole pitänyt yhteyttä vuosikausiin.

Vierailija
44/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia alkon suurkuluttaja ja se aiheutti kaikenlaista ongelmaa ihmissuhteissa, psyykkeen kanssa eikä lopettaminen onnistunut millään. Kannabis auttoi minua vieroittumaan tuosta kierteestä yllättävänkin helposti, koska alkoa ei polttelu jälkeen todellakaan tee mieli. Kuuriluontoisesti polttelin jonkinaikaa,n. vuoden ja nyt muutaman vuoden olen poltellut satunnaisesti, eikä riippuvuutta ole aiheutunut.

Mielenterveyteni on paremmassa kunnossa kuin koskaan, eikä ihmissuhteeni kärsi polttelusta.

Itse olen nykyään alkoholin vastustaja ja odotan sitä päivää kun kannabis laillistetaan, koska laiton huumekauppa on suurin syy porttiteorialle. Se kun tuntuu olevan suurin syy laillistamisen vastustukselle.

Tutkimukset ovat osoittaneet:

- yliannostus miltei mahdotonta (alkokuolemat erittäin yleisiä)

- Aiheuttaa riippuvuutta hyvin harvoin

- Ei terveyshaittoja (oraalisesti nautittuna)



Jokainen ajatelkoon asian miten haluaa, pääasia mun mielestä että keskustelu on saatu auki ja sitä myöden kieltolakinkin syynin alle.

Vierailija
45/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu siellä pk-seudulla ja siellä on paljon näitä vihreitä!

Vierailija
46/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä tupakoitsijana tiedän miten hemmetin vaikeaa on päästä nikotiiniriippuvuudesta eroon. Ei rööki päätä sekoita kuten joku heroiini, mutta kyllä se silti on pahuksen addiktoiva aine. On pelkkää kulttuurihistoriallista sattumaa, että se + alkoholi on yhteiskunnassa laillista (ja että kannabis taas on laitonta).

Vierailija:


Jos saisin päättää, olisi tupakkakin kielletty, samoin alkoholi. Mutta niinhän ei käy, koska niissä on kyse isoista bisneksisstä ja valtio saa tuloja. Mutta yhtään laillistettua huumetta entisten lisäksi ei tarvita.

Kannabis ei tietenkään aiheuta kaikille ongelmia, kuten ei alkoholikaan, mutta on typerää väittää, että mitään ongelmia kenellekään siitä ei aiheudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi