Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HÖSSÖTTÄJÄN lapsista kasvaa uusavuttomia ressukoita!

Vierailija
22.08.2007 |

Alkaa suomi olla pullollaan teinejä jotka eivät osaa:

-laittaa ruokaa

-keittää vettä

-pestä pyykkiä

-silittää

-tehdä pihahommia (laikata nurmikkoa tms)

ja jotka kuolisivat nälkää janoon tai kylmyyteen ilman äitiä tai isiä.

(tarkoitan nimenomaan yli 16 vuotiaita, vauvat eri juttu!)

omat lapseni löytävät kaapista mehun, mukin, osaavat voidella leivän jnejne, vaikka eivät vielä edes koulussa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kuvittelevat, että koska ovat pienestä pitäen joutuneet huolehtimaan itse itsestään he ovat jotenkin parempia ja etevämpiä.

Oikeasti se kuitenkin menee niin, että lapsuuteen ei kuulu huolehtiminen ja stressi. Lapsen perusturvallisuudesta ja -tarpeista huolehtimalla ei lapsesta kasvateta uusavuttomia, vaan itsevarmoja ja tasapainoisia ihmisiä.

Kotihommia on hyvä opetella, kun ikää karttuu. Mutta niiden mahdollisimman varhain hallitseminen ei ole mikään itseisarvo, ainoastaan säälittävää ja epäilyttävää.

Vanhempien laiskuudeksi sitä ennemmin epäilee...

Vierailija
2/9 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nurmikon leikkuu on nimenomaan 7. luokkalaisen duuni, jolla kerää itselleen taskurahaa. Oli jo edellisenäkin kesänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapsena leikannut nurmikon ja niin tekee meillä lapset heti kun osaavat ajaa turvallisesti tuota konetta. Ehkä opetus alkaan.10v

Vierailija
4/9 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisen 3,5-vuotias ei pue itse mitään vaatteita, ei ole yökuiva, osaisi syödä itse haarukalla mutta useimmiten ei suostu ja äiti syöttää jne jne.

Meillä käydessä lapsi tarvitsi talouspaperia, ja kiireessä annoin hänelle vain rullan käteen, kun en tullut ajatelleeksi, ettei lasta ole totutettu pieneenkään omatoimisuuteen. Lapsi katsoi rullaa hölmistyneenä. Pyysin, että hän voisi itse ottaa itselleen palan, kun minä annostelen ruokaa muille lapsille. Ihan tottelevaisesti se lapsi yritti, mutta ei osannut. Autoin sittne tietysti, mutta ihmettelin.

Äiti hoitaa lasta kotona ja jopa _leikkii_ lapsen puolesta. Kun muksu oli meillä pari tuntia hoidossa, niin hän yritti saada minua leikkimään kanssaan niin, ettei hän itse olisi tehnyt mitään, vaan ohjannut minua ja minä sitten olisin siirrellyt niitä leluja....

Tässäkin tapauksessa päiväkoti olisi taatusti pienempi paha!

Vierailija
5/9 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 2,5v. Laittoi tänään ruokaa, enkä todellakaan päässyt helpolla!

Vierailija
6/9 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen lapsena leikannut nurmikon ja niin tekee meillä lapset heti kun osaavat ajaa turvallisesti tuota konetta. Ehkä opetus alkaan.10v

Vierailija
7/9 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n nyhverokakarat häviävät kirkkaasti meidän lapselle. Kun vielä opetan sen hoitamaan mun palkkatyöni, niin johan alkoi mulle helppo elämä!

Vierailija
8/9 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enpä ihmettele näiden kommenttienkaan perusteella mistä niitä sikiää...

vai että laiskuutta opettaa lapsilleen elämää? missäs vaiheessa sitten opetat esim ruoanlaiton, ellet pienestä pitäen opasta puuhastelemaan " samaa kuin aikuisetkin" ?

itse osasin 12 vuotiaana leikata nurmikon, tehdä ruokaa, pilkkoa puita, lämmittää saunan jne.

sattui tossa vain sellainen ylioppilaaksi keväällä kirjoittanut kohdalle joka ei osannut keittää kahvia...

ap

Vierailija
9/9 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

He kuvittelevat, että koska ovat pienestä pitäen joutuneet huolehtimaan itse itsestään he ovat jotenkin parempia ja etevämpiä.

Oikeasti se kuitenkin menee niin, että lapsuuteen ei kuulu huolehtiminen ja stressi. Lapsen perusturvallisuudesta ja -tarpeista huolehtimalla ei lapsesta kasvateta uusavuttomia, vaan itsevarmoja ja tasapainoisia ihmisiä.

Kotihommia on hyvä opetella, kun ikää karttuu. Mutta niiden mahdollisimman varhain hallitseminen ei ole mikään itseisarvo, ainoastaan säälittävää ja epäilyttävää.

Vanhempien laiskuudeksi sitä ennemmin epäilee...

Jos sanon että lapseni osaavat, se ei tarkoita että JOUTUVAT joka kerta itselleen juomista kaapeista etsimään. -ap