Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan "pitkät" päivät...

Vierailija
19.10.2008 |

Opettajaystäväni päivät loppuvat pääsääntöisesti 13-14- aikaan ja nyt valitti kovasti, kun tuli syysloman alla joku kehittämispäivä tms. jolloin joutui olemaan peräti klo 15 asti koulussa..... Tällainen "normaalia" työpäivää tekevä ei voi kuin päätään pyöritellä. Juu, töitä on kouluajan ulkopuolellakin, mutta ei siihen valmisteluun niin kohtuuttomasti tunnu aikaa menevän. Sama ystävä valitti, kun se "kesäloma on loppujen lopuksi niin lyhyt".. Vähän suhteellisuudentajua peliin!

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saahan sen pitää myöhemmin jos on lääkärintodistus olemassa, että on ollut sairaana ja sairaslomalla.

Vierailija
42/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt puhutaan tietenkin akateemisista ylemmistä toimihenkilöistä, ei sairaanhoitajista tms. joilla luonnollisesti on aina oltava sijainen.

Itse voin pitää lomat melkein milloin vain tai ottaa liukumavapaita tms. tarpeen mukaan.

- se kielteopeksi kouluttautunut mutta viestintäalalla oleva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on koko lomansa ajan sairaslomalla?

Vierailija
44/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mistään sairaslomista, jotka tietenkin siirtyvät (muilla paitsi opettajilla).

Vierailija
45/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali työpäivä minulla kevyesti 8-18 ja sitten kokoajan luen vielä sähköpostia.

Vierailija
46/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajat ovat työhönsä tulee mieleen, että valintakriteerejä voisi tiukentaa ja pääsykokeita jotenkin muuttaa. Selkeästi alalle tulee porukkaa, jolla ei ole minkäänlaistä mielikuvaa tulevasta työstään.

Vierailija
47/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajat ovat työhönsä tulee mieleen, että valintakriteerejä voisi tiukentaa ja pääsykokeita jotenkin muuttaa. Selkeästi alalle tulee porukkaa, jolla ei ole minkäänlaistä mielikuvaa tulevasta työstään.

Vierailija
48/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kamalaa se opettajan työ on. Vaan nää epäkohtien esiin tuomiset on seurausta aloituksesta, jossa jälleen kerran kadehdittiin opettajan työaikoja ymmärtämättä, että koululla vietetty aika ei ole sama kuin työaika.

Eiköhän suuri osa opettajista ole ihan kohtalaisen tyytyväisiä työhönsä, mutta kyllästyttää vaan se ikuinen huutelu, kuinka helpolla opettajat muka pääsevät.

Vierailija
49/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat valittaa huonoa palkkaansa ja unohtaa, että tekevät paljon vähemmän tunteja kuin esim. teollisuudessa tehdään.

).

Ja just kun on tolkutettu, että ei ne opettajan työtunnit oo yhtään sen vähäisemmät kuin muuallakaan, ja työn kuormittavuus on myös huomioitava, niin sitten sinä tulet pokkana vaan sanomaan, että teollisuudessa tehdään enemmän! Älä nyt enää tässä vaiheessa ketjua jaksa.

Vierailija
50/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat valittaa huonoa palkkaansa ja unohtaa, että tekevät paljon vähemmän tunteja kuin esim. teollisuudessa tehdään.

Minusta opettajan palkka on ihan kohdallaan, kun ottaa huomioon, että tunteja on max 8-16 koulujen työvuoden aikana ja pitkillä lomilla nolla.

Mutta opettajat ovat niin tottuneita omaan tilanteeseensa etteivät ymmärrä, että muualla tehdään töitä tosissaan. Siitä kertoo myös se, että valittavat, jos ja kun jotkut vanhemmat eivät voi pitää talvilomaa hiihtolomaviikolla. Eivät ymmärrä, että kouluja lukuunottamatta elämä pyörii täysillä koulujen loma-ajallakin (heinäkuuta ehkä lukuunottamatta).

Vierailija
51/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, repesin nauruun... :D

Vierailija
52/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri lomien vuoksi ja sen vuoksi, että pääsen viimeistään 14.00 joka päivä.

Olen ala-asteen opettaja ja ammattia en todellakaan vaihtaisi pois.

Lomat on ihania ja niitä on tasaiseen tahtiin.

Päivät ovat lyhkäsiä :)

Ei tarvitse miettiä miten lapset pärjäävät lomien aikoina kun itse olen aina lomalla samaan aikaan.

Palkan saan helposta työstä.

Jos sinun päiväsi todella jäävät tuohon 8-14 niin ehköä sinun pitäisi hieman katsoa peiliin...saavatko oppilaasi todella parasta mahdollista opetusta ;)? Tuli vain mieleen...kun muilla jo itsensä uusintamiseen ja opetuksen suunnitteluun palaa tunteja koulupäivän jälkeen ja sinä vain posotata samoilla vanhoilla eteenpäin koko ajan....

Vierailija
53/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samassa hommassa, tosin tutkimuspainotteisessa mutta anyway ja tuollaisesta saan vain haaveilla. Kokonaistyöaika 1600 tuntia ylittyy vuosittain huimasti ja nyt istun sunnuntaina tutkimusta tekemässä...Palkka on varmaan sama kuin miehelläsi ja minullakin työvuosia takana jo vuodesta 1999 (yliopistolla siis). Toki tarkemmin ajateltuan noinkin helpolla VOISi päästä mutta silloin tieteellinen kontribuutio jäisi kyllä niukaksi (oppikirjoja en sellaiseksi laske...).

Tieteellinen kontribuutio onkin olematon, hänen työnsä ei sisällä tutkimustoimintaa.

Vierailija
54/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajan työtä turhan kuormittavaksi? Olemme niin tottuneita kilpailuttamiseen ja tehokkuuden lisäämiseen, että jotkut jopa näköjään kuvittelevat, että opettajantyön liika kuormittavuus johtuu siitä, että väärät ihmiset ovat opettajina!!!

Anna mun kaikki kestää..

Vierailija
55/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi opettajia siirtyy yksityiselle sektorille alipalkatusta ja ylikuormittavasta työstä.

Vierailija
56/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatillisella puolella opet saavat yli 3000 euroa, amkeissa enemmänkin.

Vierailija
57/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat nopeita ja toiset avuttoman hitaita.

Ja tämä on luonnollisesti huomattavissa alalla kuin alalla, ei pelkästään opettajissa. Mutta, opettajan ammatissa nopea ja suunnitelmallinen pystyy varmasti hyödyntämään tätä taitoa ihan tosissaan. Työviikot eivät veny kohtuuttomiksi ja kesällä odottaa pitkä loma + kaikki muut lomat.

Vierailija
58/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun aineenopettajan lähtöpalkka on alle 2500 euroa - ilman ylitunteja.

Vierailija
59/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun, ala-asteella työskentelevän opettajan, palkka on suurinpiirtein tuon verran viidentoista vuoden työkokemuksella.

Vierailija
60/125 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos luokanopettajalla on opetettavanaan vaikkapa 25h viikossa, niin hän saa palkan näiltä tunneilta. Työ ei ole kuitenkaan sillä tehty, vaan kaikki se, mitä hän tekee oppituntien ulkopuolella on enemmän tai vähemmän palkatonta. Olen itse ollut ala-asteella kokonaistyöaikakokeilussa, jossa kaikki työhön käytetty aika merkittiin hyvin tarkkaan ylös ja kyllä se viikottainen työaika oli aika tarkkaan 40 tunnin tietämissä. Arvosteluaikaan viikkotyöaika saattoi olla 50 tuntiakin viikossa. Kuitenkin siis opettajan palkka määräytyy sen mukaan paljonko hänellä on opettavia tunteja, joten opettajan palkka työn määrään ja vastuuseen nähden on huono. Mutta palkka ei nyt tällä kertaa ollutkaan se kadehtimisen kohde vaan ne "lyhyet" työpäivät. On vaan niin käsittämätöntä, että vielä on ihmisiä, jotka todella luulevat, että opettajan työaika on vain se, minkä hän on oppitunneilla tai toisalta se, että jotkut luulevat, että opettajalla on joku 24/7 päiviystysvelvollisuus, jotta hänelle voi ilmoittaa Nico-Petterin nuhasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän