Ihan uteliaisuudesta
Kouluasteikolla miten tyytyväinen olist, jos saisit mieheltä lahjaksi valkoselle a-neloselle kiinnitettyn sadan euron setelin ja ehdotuksen ostaa rahalla vaatteita?
Kommentit (21)
viime jouluna sain 400 e ja kauniin kortin kauniissa kirjekuoressa jossa luki, että "tylsää antaa rahaa, mutta halusin nähdä sinut jossain todella viehättävässä, mene ja osta ja yllätä minut"
pidin lahjasta. ja hänkin ;)
Mutta siiiiiis miten ikävä ihminen olen, kun olisin toivonut jotain - en tiedä. Jotain pientä panostusta lahjaan. Edes euron kortti olisi tehnyt mut iloiseksi.
viime jouluna sain 400 e ja kauniin kortin kauniissa kirjekuoressa jossa luki, että "tylsää antaa rahaa, mutta halusin nähdä sinut jossain todella viehättävässä, mene ja osta ja yllätä minut"
pidin lahjasta. ja hänkin ;)
Toisaalta miehet ajattelee asioista niin eri lailla. Ehkä miehes aatteli, että kerrankin saisit jotain mistä todella tykkäät, ehkä arkailee ostaa vaatetta jos ostais vääränkokoista tai vääränväristä, Ei varmaan halunnut loukata sinua vaan ei kerta kaikkiaan keksinyt mitään.
Älä nyt tee turhaan asiasta hirveetä kriisiä. Jos vaikka lähtisitte kahdestaan hankkimaan sulle jotain kivaa ja siinä samalla syömään jotain hyvää.
Saatpahan oikeaa kokoa ja väriä ja sitä mitä tarvitset. Jos rahaa ei ole paljoa, ei kannata tehdä virheostoksia, ajattelee miehesi. Ja takuulla rakastaa sinua paljon.
ei rakkauden. Ettei vain olisi tehnyt jotain?
enemmänkin tulee mieleen että viitsimättömyyden. Yksi äitienpäivä hän heräsi puoli kymmeneltä (itse olin herännyt lapsen kanssa ja syöttänyt sille aamupalan vaikka toisin oli sovittu). Mies kävi hakemassa paketoimattoman lahjan ja kortin, luovutti ne mulle ja painui takaisin nukkumaan. Näin romanttinen se on aina.
Ap.
ja vain minun käytössäni.Mieheni pyytää itselleen tarvittaessa käyttörahaa.
hyväksyä isän omana tapana hoitaa ja mitkä ei. Pitäisikö hyväksyä että
- lapsi on samoissa vaatteissa kaksi päivää peräkanaa? Siis päivän, sitä seuraavan yön ja seuraavan päivän.
- ruokaa tarjotaan miten huvittaa, yhdeltätoista lounas josta lapsi ei syö paljon mitään ja sitten lähdetään harrastukseen viiden maissa ilman että on edelleenkään syöty mitään, varmaan jotain makkaraa sitten ehkä grilliltä jossain vaiheessa?
- lapselle ei pueta tarpeeksi vaatetta ulos.
Ja niin edelleen, tuossa vaan viimeisimmän isin hoitovuoron helmet.
Ostan kyllä jatkuvasti vaatteita muutenkin ja olen vielä eroamassa miehestäkin, mutta satanen ilahduttaa aina.
Jouluna kyllä muutakin ja joskus hääpäivänä. Kerran on raha ollut valkeassa kuoressa, ilman mitään kirjoituksia ja mies ojensi suurin piirtein tuppisuuna ja häipyi ennen kuin ehdin edes kuorta avata. Noh, vedinpä herneet nenään moisesta käytöksestä ja sen jälkeen olenkin saanut kortin tai muuta höystöä lisänä.
Mies on aika huono keksimään lahjoja, joten raha on kiva. Saapa ostaa itselle jotain ilman huonoa omaa tuntoa, kun raha on lahja...
Yleensä kyllä hoidamme lahjat siten että sovimme molemmat ottavamme muutaman satasen käyttörahaa itsellemme.
Exän kanssa oli näin, hänen toiveestaan, koska oli onneton rahan kanssa. Olipa tosi romanttista, kun pyysi rahaa ostaakseen lahjan minulle.
Exän kanssa oli näin, hänen toiveestaan, koska oli onneton rahan kanssa. Olipa tosi romanttista, kun pyysi rahaa ostaakseen lahjan minulle.
Meillä on erilliset tilit, mies tienaa n. puolet enemmän kuin minä. Ja mulla on tosi vähän vaatteita ;)
4 kotiäitivuoden jälkeen lähdin opiskelemaan. Omat kk-tulot ovat nyt reilu 200e/kk (yli puolet vähemmän kuin kotiäitinä oli).
Olen vuosien varrella ostanut vaatteita vain, koska on pakko ostaa, jos edelliset menivät rikki. Nekin olen ostanut alesta tai kirppiksiltä.
Meillä on yhteinen tili ja yhteiset rahat.