Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++TOUKOTUHISIJAT+++

21.08.2007 |

Tänne voivat ilmoittautua kaikki jotka odottavat vauvaa syntyväksi toukokuussa 2008.

Liity mukaan toukokuun tuhisijoihin kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI:

OMA JA MIEHEN IKÄ:

ASUINPAIKKA:

MONESKO LAPSI:

LA:

SYNNYTYSSAIRAALA:

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tuolta kuumeilijoiden puolelta, en siellä ehtinytkään kauaa olla.

Nimimerkki: Plutuna

oma ja miehen ikä: 26/35

Asuinpaikka: Parainen

Monesko lapsi: toinen

LA: 5.5

Synnäri: TYKS

Oireet ollu samoja kun teillä muilla; kuvotus, palelu ja masusta on hiukan viillelly. En oikein vielä usko todeksi. Olen todella innoissani, ja mieheni myös! Onnea kaikille :)

rv 4+1

Vierailija
22/49 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sitten nukkumaan. Ajattelin nyt kuitenkin muutaman sanasen samalla kirjoittaa, kun vihdoinkin ehdin käydä täällä pinoa kurkkaamassa.

Ihanaa, että uusia plussanneita liittynyt tänne mukaan, ONNEKSI olkoon kovasti myös minunkin puolesta Calzal, nitton ja plutuna!!!!

Toivottavasti meidän kaikkien pienet toukotuhisijat tuolla masuissa viihtyvät yksiöissään loppuun saakka =)

Itsekin yritin aluksi kovasti hillitä liian aikaista iloitsemista raskautumisesta, mutta mietin asian vähän niinkuin pikkupapukin sen osuvasti sanoi, ettei itse voi loppuen lopuksi paljoa vaikuttaa mahdolliseen keskenmenoon. Kyllähän se " ikävä" pelko syntymättömän lapsen puolesta seuraa mukana koko raskauden läpi.

En ajatellut kuitenkaan itse mennä alkuraskauden-ultraan, vaan yritän kärvistellä, josko vaikka ekalla neuvola kerralla kuuluisi jo pikkuisen sydänäänet(mutta voi kun niille viikoille on vielä piiitkä aika). Ai niin, olihan meidän neuvolassa ultrauslaitekin, mutta tuskinpa sillä ilman lääketieteellisesti perusteltua syytä alkaisivat ultraamaan(ainahan voi tietysti kysyä)...

En ole vielä kertonut kenellekään tutulle tai sukulaiselle raskaudestani. Viimeksi kerroin vasta np-ultran jälkeen kuvien kera, saas nähdä miten nyt malttaa pitää salaisuutta sisällään.

Johan tuli asiasta toiseen pomppivaa tekstiä(toivottavasti kuitenkin saatte selvää:) )... Väsymys vaivaa täälläkin ja sekoittaa näköjään ajatukset. Meidän koko poppoo sai vielä kunnon syys-flunssankin riesaksi, toivottavasti te muut vältätte ikävän lentsun.

Mutta nyt painun kuuman teekupposen kera peittojen alle... Hyvää illan jatkoa ja öitä : )

t. tupajumi 4+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille ja onnea plussasta sekä muille että itselleni ;D!!

NIMIMERKKI: Nillinel

OMA JA MIEHEN IKÄ: 25/23

ASUINPAIKKA: vantaa

MONESKO LAPSI: tyttö 04/06 ennestään, kakkosta ootellaan

LA: 9.5 (omien laskujen mukaan)

SYNNYTYSSAIRAALA: kättärin haikaranpesä toivottavasti

Uskallan siis minäkin liittyä joukkoon vaikka tänä aamuna haamulla iskikin! Täytyy vielä testailla uudelleen parin päivän päästä, mutta uskon siis tuosta haamusta jo että vauva on mukana!

Me ollaan kakkosta yritetty toukokuusta lähtien ja toinen kevätvauva olikin tilauksessa, meillä on siis tyttö jo ennestää ja syntynyt huhtikuun lopulla.

Mä oon aivan innoissani! Kiva kun oli jo ketju mihin pääsee jännäilemään.

Vierailija
24/49 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan varovaisin mielin.

NIMIMERKKI: pikkukolmonen3

OMA JA MIEHEN IKÄ: 35/26

ASUINPAIKKA: Oulu

MONESKO LAPSI:3, 07/02, 01/05

LA:1.5

SYNNYTYSSAIRAALA:oys

Mielessä pyörii, jos jotain tapahtuu. Pitää vaan mennä päivä kerrallaan ja toivoa parasta. Salassa on ajeteltu pitää mahdollisimman pitkään. alkuraskauden ultran ajettelin tilata ensi viikolla. Hieman öllöttävä olo ja rinnat arat, massua vihloo, onneksi ei mitään suurta pahoinvointia ole.

Vierailija
25/49 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna oli hieman huonoa oloa ja voi apua, nyt se väsymyskin sitten iski. Hyvin nukutun yön jälkeen olisin voinut mennä jo parin tunnin valvomisen jälkeen päiväunille. Mutta eipä auta kun koettaa jaksaa, kun on näitä lapsosia kolme jo ennestään ja he vaativat huomionsa ja hoitonsa, tietty :)

Me aiomme asian kyllä pitää myös salassa vielä niin pitkään, että ollaan jo varmasti selvemmillä vesillä.

Miehen kanssa olemme onnesta hykerrelleet ja asiasta suputelleet, jotta ei vielä kantaudu isompien lasten korviin, he kertoisivat asiasta ihan varmasti kaikille. Varsinkin keskimmäinen, tyttö, joka on niin vauvojen perään että!

On tämä kyllä ihanaa... pieni elämä kasvaa sisälläni...

nitton 4+3

Vierailija
26/49 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se iski syksy ja flunssa minuunkin - vai onkohan nämä vain alkuraskauden oireita... Joka tapauksessa olen nyt pari päivää tuntenut oloni tosi viluiseksi, kurkkua aristaa, yskitää ja tänään on ääni ollut kovin käheä ja " haudantakainen" . Ikävämpi juttu, kun piti töissä pitää esitelmä kokouksessa ja olo ei ollut mitä mainioin. Muutenkin työhöni kuuluu aika paljon julkista esiintymistä, puheita, esitelmöintiä... Ja nyt huolettaa miten sitä jaksaa keskittyä jatkossa kun nyt jo on aika väsynyt olo ja keskittymiskyky vähän hukassa.

Vaikka ehkä tämä johtuu yhä siitä alkuperäisestä shokista: vauvauutinen kun tuli niin puun takaa, että olen vieläkin kovin ristiriitaisissa fiiliksissä. Ihanaa joo, mutta mutta. Naurattaa ja itkettää. Hormonit selvästi jo heittelehtivät, kun mielialat vaihtuu tunnin sisään. Ja hassu ajatus: olisi ollut kiva saada itse päättää! Vaikka hyvin tiedän, ettei näihin asioihin voi kauheasti vaikuttaa, niin silti mua tavallaan ärsyttää, ettemme itse tehneet tätä päätöstä. Mies vain totesi tähän, että tämä vauveli haluaa meille, itsepäinen tapaus on siis tulossa :)

Mulla on selkeää pahoinvointia lähinnä iltaisin, suorastaan oksettaa jo. Aamuisin ei ollenkaan. Rinnat on tosi kipeät ja hirveä suolaisenhimo piinaa; tekisi mieli aurajuustoa ja metvurstia ja popkornia ja suolakurkkua ja ja ja...

Meilläkin on nuorimmaisen (kohta keskimmäisen, hih) neuvola parin viikon kuluessa, joten siellä siis voisin varata itselleni ekan käynnin tämän raskauden vuoksi. Meillä on siis kaksi lasta ennestään, 4v ja kohta 6v juuri eskarinsa aloittanut. Tajusin muuten tänään, että yksi erittäin positiivinen sivuvaikutus tällä mahdollisella tulevalla vauvalla ainakin on: ensi syksyn ekaluokkalaisen iltapäivistä ei tarvitse kantaa huolta :))) kun äiti on kotona vauvan kanssa. Tämä asia vain valkeni mulle, hieno homma!

Tsemppiä kaikilla syksyn viimaan (Helsingissä ainakin ollut kamala kolea tuuli koko päivän...)

Niipa 5+1

Vierailija
27/49 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme iltatähdestä haaveiltu ja nyt näyttää että vappulapsi olisi tulossa... Olemme vähän yli kolmekymppisiä ja enestään on kolme tyttöä, josko olisi sen pojan vuoro nyt. toisaalta eipä sillä ole väliä kumpi tulee. Vanhin tytöistä on tokaluokkalainen ja eskarin aloittivat kaksoset. Vähän jännää tuleeko yksi vai useampi vauva kerralla, yhtä kerralla toivotaan... Ultra-ajan olen varannut parin viikon päähän.

Vierailija
28/49 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille toukotuhisijoille! Minäkin pääsen nyt sitten liittymään tänne toukotuhisijoihin,pikku-härkää odottelen vappuna syntyväksi,kaksi isompaa härkä-tyttöä jo kotona on...meikätytöllä on hih ilmeisen vireä ajanjako tässä elokuun puolella:))... Minulla on tämä tietokoneen käyttö aika kortilla kiitos teinien mutta yritän kuitenkin silloin tällöin tulla teitä moikkaamaan. Oikein onnellista odotusta kaikille toukotuhisijoille!!! miiu rv 4+6

Vierailija
29/49 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että änkeydyn tänne:) Tässä vain niin haikeana muistelen kuinka itse plussasin tasan vuosi sitten ja nyt olen jo 3kk vanhan Emma-vauvan äiti. Miten aika meneekään niin nopeaa:/

Paljon onnea kaikille plussanneille ja hurjasti vauvaliimaa ja tarrasukkia alkavalle matkalle!!!:)

-Heidi ja Emma 3kk-

Vierailija
30/49 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tervetuloa vaan mukaan 3ntytönäiti ja Miiu70!

Olen tehnyt esittelylistan toukokuun tuhisijoille ja olen sinne laittanut kaikki, jotka ovat tänne esittelyn itsestänsä tehneet. Elikkä ne, joilta tiedot vielä puuttuu ovat Tytikkä? ja uudet tulokkaat 3ntytönäiti ja Miiu70.

Käykää listaamassa tietonne esittelylistan perään, niin päivitän ne.

Jos joku muukin haluaa olla listan ylläpitäjä, niin ilmoittaa vaan mulle. Mäkin väsäsin tuon listan ensimmäisen kerran elämässäni ja kyllä siinä tovi vierähti. Toivottavasti tiedot ovat oikein. Jos jotakin huomautettavaa löytyy niin laittakaa viestiä esittelypinon jatkoksi.

Lisäksi olisi sellaista toivomusta, että kaikki mahdolliset muutokset laitettaisiin suoraan esittelylistaan, koska täältä niitä on vaikea hakea ja muistaa.

Sadepäiväterkuin Pikkupapu rv 4+6

Vierailija
31/49 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun myös mukaan...

NIMIMERKKI: MussunMussun

OMA JA MIEHEN IKÄ: 24/26

ASUINPAIKKA: Harjavalta

MONESKO LAPSI:ensimmäinen

LA:7.5 (laskurin mukaan...)

SYNNYTYSSAIRAALA:satks

Positiivisen testin tein viime sunnuntaina. Näytti haamuna mutta seuraavana aamuna se olikin jo selkeämpi... Hiukan myös pelottaa kaikki mitä kamalaa vielä voi tapahtua joten varasin varhais ultra - ajan. Ihan varmuuden vuoksi. Sen verran on malttamatonta sorttia ettei jaksa odottaa... Muutamalle läheiselle on tullut jo kerrottua mut osa on jo tiennyt asiaa odottaa joten ovat kysyneet, en sitten ole pystynyt valehtelemaankaan... Toisella yrittämällä tärppäs =)

Pahoinvointia on ollu jonkin verran ja vilua... Ja VÄSY!! viel kun on hoitoalalla töissä niin tuntuu hieman rankalta... ja herkkä oon entistä enemmän.. tänään tuli itkettyä oikein kunnolla asian takia jonka takia ei olis tarvinnu itkeä eikä se meinannu ees loppua...

nooh..

Vierailija
32/49 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa kaikille uusille! Meitähän on jo tosi monta vaikka " alkukuussa" vasta mennään, hienoa!

Kiitos pikkupapu, ootko käyny katsomassa mikä sen annihelen@n tilanne on?

Varhaisultrasta, me päätettiin olla menemättä ja odotellaan rauhassa sinne niskapoimututkimukseen saakka ja sydänäänethän jo kuuluu aikasemmin jos kaikki kunnossa on.

Mä en pysty kellekään soittaa ku pelkään möläyttäväni tän uutisen heti =)

Mutta täytyy mennä hetkeksi vielä nuokkumaan noiden muiden seuraan kun aamulla on taas neljän jälkeen herätys töihin :(

CalZal rv4+4

Vierailija
33/49 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Plutuna, Nillinel, Pikkukolmonen3 (jäi viime viestissä pois) ja Mussunmussun!

Mussunmussun siirrän sun tiedot täältä vielä tuonne esittelylistaan.

CalZal, mä en tiedä mikä AnniHelen@n tilanne tällä hetkellä on. Olen käynyt aina välillä lukemassa toukokuisten listaa, mutten ole häntä sieltä bongannut. Kesäkuisia en ole vielä kerennyt vilkaisemaan. Täytyypä käydä sieltäkin katsomassa...

Sitten vauvauutisen kertomisesta. Mä kerroin ensin vain siskolleni, mutta lopulta jouduin kertomaan myös asiasta isälleni ja äidilleni. Lähinnä sen takia, että isäni oli suoraan asiaa tiedustellut siskoltani, joka oli antanut ympäripyöreän vastauksen, josta isäni sitten arvasi tilanteen. Tämän lisäksi myös anoppi tietää asiasta. Muille sukulaisille kerrotaan myöhemmin.

Mä murehdin täällä t-a-a-s omaa vähäoireisuuttani. Mulla oli esikoisen kanssa sama juttu ja murehdin silloinkin samaa asiaa. Miksi en voi vain nauttia olostani ja antaa asioiden mennä omalla painollaan? Aina pitää syynätä itseään suurennuslasilla. Mä luulenkin, etten uskalla henkäistä ennenkuin näen sen pienen sintin siellä ultrassa. Nyt tämä kaikki tuntuu jotenkin niin epätodelliselta just noiden vähien oireiden takia. Kaipa mun pitäisi olla tyytyväinen, että voin hyvin. Ikävää sekin olisi jos joka päivä pitäisi vessanpönttöä käydä halaamassa. No, vielä pitää kolme viikkkoa kärvistellä ennenkuin pääsen ultraan ja saan jonkinlaisen mielenrauhan (jos saa silloinkaan kun aina löytyy uutta murehdittavaa). Onko muilla ollut samanlaisia huolenaiheita?

Pikkupapu rv 5+0

Vierailija
34/49 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan toukotuhisijoihin!!!!

Kiitos sinulle pikkupapu esittelylistan laatimisesta :) Itse olen niin " noviisi" pinoutuja(vaikka toista odotankin) etten osaisi listaa väsätä...

(.)Kyllä tämä odotuksen varhainen vaihe on yhtä piinaa... Tein tänä aamuna varmistus-testin, kun viikko sitten pe tehdyssä testissä testiviiva oli vielä niin vaalea. No ilmestyihän sinne testiruutuun onneksi kaksi tummaa viivaa ja vähän sain helpotettua oloani, mutta kyllä oli lyhytkestoista tuo seesteisyys... Nyt taas mielessä pyörii kaikki mahdolliset uhkakuvat ja vielä kun tässä pahimmoilleen iski päälle tämän flunssan... Aikaisemmin kertomani oireetkin ovat niin " on/off" -tyylisiä, joten ole tässä nyt rauhallinen...

Onneksi täältä saa aina vertaistukea, eikä ole niin yksin ajatustensa kanssa = ) Kai tämä epävarmuus, ikävä kyllä, kuuluu tähän alkuraskauteen. Mutta ihmettelen miten ainakin oma mies osaa suhtautua asiaan paljon tyynemmin.

Kysyisimpäs kuitenkin tuosta varhais-ultrasta sen verran, että missä meinasitte käydä ja paljonko jää maksettavaksi itselle kela-korvausten jälkeen?(varmasti eroja on)

Mukavaa päivänjatkoa!

tupajumi 4+5

Vierailija
35/49 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja lisäksi on viime yöstä alkaen vaivannut yläreisin ja alaselän kivut, sellainen " menkkajomotus" että olen lähes varma että menkat ne sieltä on sittenkin tulossa. Sepä olisikin sovelias päätös tälle ihmeelle :(

Olen päättänyt olla menemättä alku-ultraan ja ekan neuvolankin varaamista panttaan vielä viikon - jotenkin en oikein usko tähän raskauteen.

Ja silti koko ajan tulee mietittyä ja suunniteltua ensi vuotta tästä näkökulmasta. Kyllä tämä aika On Turhauttavaa!!

Just töissä multa kyseltiin kiinnostusta lähteä mukaan hankkeeseen, joka olisi ensi kevään-kesän ajan aika kiireinen ja tietysti tosi kiinnostava myös. Hurjan vaikeaa, kun tässä vaiheessa ei halua sanoa juuta eikä jaata - toisaalta en tunnun sukovan tämän raskauden kestämiseen (nämä kivut vaan pahentavat epäuskoisuuttani) ja toisaalta tuntuis kurjalta lupautua vetämään tärkeää hanketta, josta ehkä joutuisin vetäytymään juuri kriittisesti puolivälissä... Mitä tehdä, OI JA VOI!

Ristiriitaisissa fiilareissa,

Niipa 5+2

Vierailija
36/49 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse yksityisellä Porissa. se on pienempi yksityinen asema jonka kuulemma pitäsi maksaa vähemmän kun suuremilla.

En ole täysin varma hinnasta, ehkä 60¿ ja alennuksen jälkeen ehkä puolet siitä... en todellakaan ole varma asiasta mutta kuulin tuohon suuntaan...mahtaisko kelan sivuilla olla mitään asiasta?

Itse en pidä hintaa niinkään tärkeänä, enemmänkin sitä asiaa mitä siinä tutkitaan =)

Itsellä hieman pahoinvointia tai lähinnä huonoa oloa vaan.. ei ole tarvinnu mennä pöntölle asti vieläkään =)Pelottaa just et onko sieltä oikeesti vauva tulos vaikka 3 testiä jo näyttänyt plussaa... seki pelottaa jos se onki tuulimuna... ja mitä saikaan syödä ja mitä ei...

MussunMussun 4+1

Vierailija
37/49 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kela korvaa osan yksityislääkärin palkkioista. Korvaus on 60 % vahvistetun taksan mukaisesta määrästä."

Esimerkki

Erikoislääkäri perii 20 minuutin vastaanottokäynnistä palkkiota 42 euroa. Kela korvaa 60 % vahvistetun taksan mukaisesta määrästä. Taksa on 21,45 euroa.

Potilas saa sairausvakuutuskorvausta 12,87 euroa ja maksaa itse loput 29,13 euroa (+ toimistokulut ja mahdolliset laitosmaksut).

Vierailija
38/49 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI: peppercorn

OMA JA MIEHEN IKÄ:34/35

ASUINPAIKKA:espoo

MONESKO LAPSI: 3, pojat 07/02 ja 09/03

LA: toukokuun 10 ?

SYNNYTYSSAIRAALA: kätilöopisto

ollaan miehen kanssa aivan innoissaan!! vähän oli vielä " pohdinnassa" , josko kolmas lapsi " saisi" tulla, mutta sitten olinkin jo raskaana. Eikä voisi ihanammalta tuntua!!!!Mahtavaa!!

Ja kiitokset Pikkupapulle, kun aktivoit toukotuhisijat! Tosi kivaa " odottaa" yhdessä!

Vierailija
39/49 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös minulla. Kokoajan kyllä olen odotuksesta innoissani, mutta fiilikset vaihtuvat keskenmenon/tuulimunan/kohdunulkoisen pelosta onnelliseen odotukseen, että tottakai kaikki menee hyvin..

Väsymystä on ja se sitten tietty kiristää pinnaa ja äskenkin tiuskin nuille kolmelle =(

Vierailija
40/49 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen testasin plussan ja ihan ekalla yrityskierrolla tämä tuli. Esikoinen ei yhtä nopsaan tärpännyt, hieman pöllämystynyt tässä vielä on. Ennen esikoista oli tuulimuna, joten pikapuolin varaan gynelle ultra-ajan, että saa varmuuden, että joku oikeasti on matkassa.

Ja tässä esittely:

NIMIMERKKI: minmax

OMA JA MIEHEN IKÄ: 34 molemmat

ASUINPAIKKA: Joensuun seutu

MONESKO LAPSI: 2.

LA: 3.5.08 (Oulun laskurin mukaan)

SYNNYTYSSAIRAALA: PKKS