Lapsiveden meno kun viikkoja 16+4?
Minulla meni lapsivesi pari päivää sitten.
Sairaalassa sain tosi huonoa kohtelua, enkä mitään neuvoja..
Lääkäri joka ei omien sanojen mukaan osannut käyttää edes ultra laitetta kertoi vain että vauva on elossa ja liikkuu.. Käski tulla maanantaina kontrolliin.
Sanoi vain että joillekkin käy hyvin ja joillekkin huonosti..
Itse olin niin paniikissa ja shokissa etten älynnyt edes kysellä mitään.
Onko täällä ketään jolla olisi mennyt näin aikaisin vedet?
Onko vauva selvinnyt? Mitä ohjeita lääkärit ovat antaneet.?
Onko tietoa kuinka todennäköistä on että vauva selviää?
Kertokaa kaikki mitä vain asiasta tiedätte
Kommentit (4)
Minun tutullani meni myös lapsivedet ennen rv.20. Hänet otettiin heti osastolle sisään. Äidin piti olla vuodelevossa koko ajan, ja tilannetta tutkittiin ja seurattiin päivittäin. Jossain vaiheessa ruvettiin pistämään kortisonia(ko se on?) että vauvan keuhkot kypsyisivät ja tavoitteeksi otettiin rv.25. Sen jälkeen vauvalla olisi jonkun näköiset mahdollisuudet selvitä. Ota nyt ihmeessä yhteyttä synnärille ja vaadi hoitoa! Voimia sinulle!
Sellaista ei kenenkään, varsinkaan sinun tilanteessasi olevan, tulisi kokea.
Minulta meni lapsivedet rv 17+6 ja minulle sanottiin heti suoraan, että enää ei ole mitään tehtävissä, keskenmeno on edessä. Vettä kuitenkin oli vielä jonkin verran, joten odoteltiin. Muutaman päivän päästä loputkin tulivat ulos.
Synnytin enkelipojan juhannusaattona tänä vuonna rv 19+3.
Minua hoidettiin Jorvissa, sain koko ajan empaattista ja hyvää hoitoa. Kun mitään ei ollut enää tehtävissä saimme tavata lastenlääkärin gynen lisäksi ja teologia yms. Siitä oli suuri apu. Itse meidän vanhempien piti kuitenkin ratkaista, että keskenmeno viedään loppuun synnytyksen käynnistyksellä. Olimme niin kovasti toivoneet, että luonto olisi hoitanut asian loppuun ja käynnistänyt synnytyksen.
Meillä ei olisi lapsiveden menon jälkeen ollut mitään toivoa, sillä keuhkojen ja ruoansulatuksen kannalta lapsivesi on tärkeä. Puhumattakaan muusta kehityksestä. Lisäksi minuun kohdistui useita riskejä kuten vakava tulehdus. Syntyessään meidän enkelipoika oli jo kuollut, mutta lääkärit olivat sitä mieltä, ettemme olisi selvinneet (minä ja/tai vauva) edes pikkukeskosviikoille 23-24.
Olen niin pahoillani sinun puolestasi ja ymmärrän niin hyvin miltä sinusta tuntuu. Meillä keskenmenon kokeneilla on odotus-keskustelussa mukana oma keskustelu, tervetuloa mukaan. Kannattaa myös tutustus Käpy ry:n nettisivuihin.
Voimia sinulle!
lääkärin kohtelu tuntuu aivan pöyristyttävältä.
En valitettavasti tiedä miten yleensä sairaalassa tällainen asia hoidetaan enkä tiedä sitä miten sinun käy.
Mutta ehdottomasti sinuna soittaisin jo sairaalaan uudestaan, selittäisin tilanteen puhelimessa ja vaaatisin toisen lääkärin mielipidettä. Vetoisin myös siihen, että tietoa ei ole tilanteesta tullut ja kotona on vaikeaa olla.
Tilastot ja faktat näissä tilanteissa on aina olemassa ja lääkäreiden velvollisuus on myös niistä kertoa. Ei ketään voi lähettää kotiin täysin ummikkona ihmettelemään ja stressaamaan.
Soita ja pysy tiukkana. Vaadi parempaa kohtelua.
Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja vauvasi selviäisi! Pidän täällä kovasti peukkuja sinulle!
Hei,
Järkyttävää tuo sinun kohtelusi. Itsellä km rv 17+3, ja tuo km alkoi juuri lapsiveden menolla, syy kohtutulehdus. Lääkäri sanoi silloin, että erittäin epätodennäköistä että lapsi selviytyy. Eli jäin suoraan sairaalaan sisälle kun olin hakeutunut hoitoon tuon lapsiveden menon jälkeen. Toivoa ei annettu. Kerrottiinko sinulle mitään miksi sinun kohdalla tuo lapsivesi on mennyt? Hakeudu ihmeessä uudestaan hoitoon!!