Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herranjumala mä olen lihava!!!

Vierailija
19.10.2008 |

Mä äsken havahduin tähän olotilaani. Mies on kuppilassa ja minä 5kk vanhan vauvan kanssa kotona. Kävelin äsken vähissä vaatteissa eteisen peilin ohi ja minua katsoi sieltä lihava nainen silmiin. Mä oon arpinen, selluliittinen, kalpeaihoinen ja en pidä itsestäni huolta. Mitä vittua mulle on tapahtunut??

Kaivoin piirongin alta pölyisen digivaakan. Meinasi taju lähteä kun katsoin sitä lukemaa: 90,2 kg. Pituutta mulla on huimat 165cm. Mä vaihdoin jopa patterit siihen vaakaan, mutta ei, lukema pitää paikkaansa. Mä painan siis suunilleen saman verran kuin keväällä viimesillään raskaana...

Mä oon istunut täällä himassa kaikki illat ja napostellut herkkuja:sipsiä, suklaata,energia juomia, limsaa, karkkia, pitsaa etc. Syy on siis täysin itsessä. Vauva on tosi kiltti ja mies viihtyy sen kanssa, joten saisin harrastaakin vaikka mitä, jos vaan tahtoisin. Mutta tää laiska paska vaan levittää persettään kotona. Mä en voi selitellä tätä läskiä millään, ei oon masennusta ei mitään, paitsi kauhee vitutus nyt.

Pari kertaa on tullut mietittyä että pitäiskö tehdä jotain, kun esim yks kaveri kysy että saisko hän tulla mun vaatekaapista lainaa kuteita, kun en mä varmaan enään mahdu niihin. Toinen oli kun oli viikko sitten likkaporukalla raflassa, niin joku keski-ikäinen nainen katsoi mua vessajonossa ja tokas kaverilleen että kauheeta kun nykyajan nuoret naiset on ylipainoisia...se ei tietty ollut tarkoitettu mun korviin...

Jos on olemassa joku "vääristynyt kehon kuva", niin mulla se on jotenki käänteinen...mä en oo oikeasti tajunnu miten iso mä olen!! Katsoin äsken peilistä tarkasti joka kohtaa, ei oo oikeesti totta... Ei kukaan 24-vuotias voi olla tän näköinen, mulla on niiiiin paljon työmaata tän kropan kanssa, jos haluan näyttää edes joltain... Hävettää, nolottaa,vituttaa.

Mun jaksaminen on aivan onnetonta joka asiassa nykyään, polvia, nilkkoja ja selkää särkee. Iho on huono, tukka on huono, kynnet on huonot. Seksuaalisesti olen "jäässä", mä en taivu mihinkään asentoon, makkarat on tiellä. Hikoilen vimmatusti ja joudun käymään suihkussa alvariinsa. Pelkään myös tilanteita missä vanhat tutut näkee mua pitkästä aikaa ja kummastelevat paisunutta ulkomuotoani. Vaatteet on t-paita, huppari,verkkarit luokkaa... Ja tältä kaikelta mä oon ummistanut silmäni!!!!!!!!!!

Kertokaa rakkaat ihmiset mitä mä teen? Miten mä saan elämäni ruotuun, mä en haluaisi enään koskaan tähän tilanteeseen?! Mä tahtoisin mennä työpaikan pikkujouluihin, moikkaamaan työystäviä vaikka olenkin äippälomalla, mutta en todellakaan voi mennä sinne tän näköisenä! Kauan menee realistisesti jos laihduttaa 30kg? Sanotaan jos ei retkahtaisi kertakaan ja liikkuisi paljon ja söisi terveellisesti? Älkää suositelko mitään kaalisoppa-karppaus leikkejä, vaan todellista elämän muutosta tässä haetaan!

Auttakaa syöttösikaa=)

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 60: minkäikäinen olet? Miten ihosi reagoi noin suureen pudotukseen noin lyhyessä ajassa? Itselläni urakkaa 40-50 kg (takana jo reilu 10 kg) ja hirvittää se, jääkö iho roikkumaan laihtumisen edetessä. Ikää mulla kohta 40 v.

elämäni omiin käsiin ja laihtunut 142 kiloisesta mammutista 72 kiloiseksi naiseksi.

Aikaa meni 1,5 vuotta tossa, no tiedän nopeeta oli pudotus... nyt paino on pysynyt kolme vuotta samassa

Vierailija
62/64 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa mitat itsestään mittanauhalla eikä tuijottaa vaakaa. Itse oon normaalipainoinen mutta en liiku. Tässä kuussa oon kerran syöny herkkuja ja kuntoillut 2-3 kertaa viikossa 1h kerrallaan ja reisistä lähtenyt 2cm vyötäröltä 2cm lantiolta 1cm ja tosta navan alapuolelta otin mitan ja siitä oli lähtenyt 2cm mutta vaaka ei näytä muutosta. Siis oon tässä vasta 2,5 viikkoo kuntoillu ja nyt jo vähän kiinteytynyt. Nytten helmikuussa olis sitten tarkotus lisätä tota kuntoilua 3-4kertaan viikossa tunnin kerrallaan ja helmikuun lopussa taas uudet mitat. En siis itse yritä laihduttaa vaikka 10kg painoa on tullu lisää vaan kiinteyttää koska aikasemmin menin vähän alipainon puolelle kun en kerennyt syödä kun joka toinen päivä tai joka kolmas päivä ja silloinkin tyylii palan leipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuan aina kun näen itsestäni valokuvan kuinka iso olenkaan :( eli normaali elämässä asia ei mua haittaa, en useimmiten edes huomaa sitä, sitten näen valokuvan ja tunnen ihan järjetöntä häpeää.

olen 163cm ja 80kg

Vierailija
64/64 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 6kk -35kg,lähtöpaino oli hurjat 100kg TASAN. Kamala ajatus edelleen.

Itse olin myös kieltänyt täysin sen et olin levennyt lapsen kanssa kotona ollessa tuollaisiin mittoihin.

Sitten sain postissa kaverilta kuvia juhlista ja katsoin yhdessä kuvassa olevaa naista (kuvattu takaapäin),et "ompa tuolla levee perse" ja sit tajusin et hei hetkinen ja mun paita päällä ;D

Teippasin tuon kuvan pysyvästi jääkaapin oveen. Se oli jo aika hyvä lähtölaukaus,arvaa haluttiko oikeasti syödä mitään siitä kaapista...

Toinen mun todella loistava päätös oli kirjoittaa kotona kauppalista ja PYSYÄ siinä. Eli en ostanut kotiin MITÄÄN ylimääräistä normaali ruoan lisäksi.

Kolmas oli syödä HYVÄ aamupala. Söin joka aamu massun täyteen 100% ruista sisältävää leipää (päällä sipaus voita ja tomaattia ja kurkkua) ,join kupin kahvia (vain maidolla) ja söin lisäksi jotain hedelmiä joka aamu.

Kun maha oli täynnä oli helpompi jaksaa lounaaseen asti. Koska olin yksin kotona lapsen kanssa (joka ei syönyt kiinteitä) olin helposti alkanut korvata lounaan jollain tyhmällä,pullakahveilla,suklaalla yms.

Nyt TEIN joka päivä jotain,mutta pidin kuitenkin asian helppona (EN ole intohimoinen ruoan laittaja...).

Kiireisimpiä päiviä varten (vauvamuskarit yms) mulla oli Nuttrilet keittoja ja pillijuomia. Ne oli helppoja myös ns eväänä,vältyin menemästä shoppailureissulla mäkkäriin kun nappasin tuollaisen ja lapselle maissinaksuja mukaan.

Kotipäivinä söin valmis-sosekeittoja (KTS kalorimäärät,niissä on HUIMIA eroja) ja paahdoin lisäksi ruisleipää,nami,oikeasti hyvää!!

Tai sitten söin esim 3 ruisleipäviipaletta kevytjuurtolla (15%) ja salaatilla.

Herkkupäiviin ostin kaupasta valmiita tuoresalaatteja tuorestiskistä,ilman salaattikastiketta. (en siis todellakaan tykkää laittaa ruokaa...... ja toisaalta,nää samat rahat meni aiemmin suklaisiin yms)

Ruokavaliota vaihtoin niin,et tein paljon vähärasvaista lihaa (katsoin AINA rasvaprosentin kun ostin paketin) ja täysjyvä pastaa ja täysjyväriisiä kohtuudella siihen sivuun.

Jugurtit vaihdoin Vitalinean 0%,ne on hyviä ja jotkin tosi MAKEITA :)

Kerran kahdessa viikossa (2x kk) pidin herkuttelupäivän. Yleensä perjantaisin. Silloin söin jonkun hampparin tmv (näissäkin koitin kuitenkin valita parhaan vaihtoehdon) ja vaihdoin kaikki juomani limsat light versioihin. Sain tuona päivänä syödä myös jotain herkkua,esim karkkia tmv,mutta otin erinlaisia sääntöjä siihenkin.

Siinä missä ennen mässösin pussin karkkia JA suklaata,sain nyt vain jommankumman ja se karkkipussikin sai olla se pienin mahdollinen jne...

Noh,sit kun mulla oli lähtenyt 3kk ekat 20kg niin se jumahtikin siihen,mut sit tuli kesä ja aloin pyöräilemään ja kohtapa hupenikin loput 15kg :D

Tsemppiä!!