Herranjumala mä olen lihava!!!
Mä äsken havahduin tähän olotilaani. Mies on kuppilassa ja minä 5kk vanhan vauvan kanssa kotona. Kävelin äsken vähissä vaatteissa eteisen peilin ohi ja minua katsoi sieltä lihava nainen silmiin. Mä oon arpinen, selluliittinen, kalpeaihoinen ja en pidä itsestäni huolta. Mitä vittua mulle on tapahtunut??
Kaivoin piirongin alta pölyisen digivaakan. Meinasi taju lähteä kun katsoin sitä lukemaa: 90,2 kg. Pituutta mulla on huimat 165cm. Mä vaihdoin jopa patterit siihen vaakaan, mutta ei, lukema pitää paikkaansa. Mä painan siis suunilleen saman verran kuin keväällä viimesillään raskaana...
Mä oon istunut täällä himassa kaikki illat ja napostellut herkkuja:sipsiä, suklaata,energia juomia, limsaa, karkkia, pitsaa etc. Syy on siis täysin itsessä. Vauva on tosi kiltti ja mies viihtyy sen kanssa, joten saisin harrastaakin vaikka mitä, jos vaan tahtoisin. Mutta tää laiska paska vaan levittää persettään kotona. Mä en voi selitellä tätä läskiä millään, ei oon masennusta ei mitään, paitsi kauhee vitutus nyt.
Pari kertaa on tullut mietittyä että pitäiskö tehdä jotain, kun esim yks kaveri kysy että saisko hän tulla mun vaatekaapista lainaa kuteita, kun en mä varmaan enään mahdu niihin. Toinen oli kun oli viikko sitten likkaporukalla raflassa, niin joku keski-ikäinen nainen katsoi mua vessajonossa ja tokas kaverilleen että kauheeta kun nykyajan nuoret naiset on ylipainoisia...se ei tietty ollut tarkoitettu mun korviin...
Jos on olemassa joku "vääristynyt kehon kuva", niin mulla se on jotenki käänteinen...mä en oo oikeasti tajunnu miten iso mä olen!! Katsoin äsken peilistä tarkasti joka kohtaa, ei oo oikeesti totta... Ei kukaan 24-vuotias voi olla tän näköinen, mulla on niiiiin paljon työmaata tän kropan kanssa, jos haluan näyttää edes joltain... Hävettää, nolottaa,vituttaa.
Mun jaksaminen on aivan onnetonta joka asiassa nykyään, polvia, nilkkoja ja selkää särkee. Iho on huono, tukka on huono, kynnet on huonot. Seksuaalisesti olen "jäässä", mä en taivu mihinkään asentoon, makkarat on tiellä. Hikoilen vimmatusti ja joudun käymään suihkussa alvariinsa. Pelkään myös tilanteita missä vanhat tutut näkee mua pitkästä aikaa ja kummastelevat paisunutta ulkomuotoani. Vaatteet on t-paita, huppari,verkkarit luokkaa... Ja tältä kaikelta mä oon ummistanut silmäni!!!!!!!!!!
Kertokaa rakkaat ihmiset mitä mä teen? Miten mä saan elämäni ruotuun, mä en haluaisi enään koskaan tähän tilanteeseen?! Mä tahtoisin mennä työpaikan pikkujouluihin, moikkaamaan työystäviä vaikka olenkin äippälomalla, mutta en todellakaan voi mennä sinne tän näköisenä! Kauan menee realistisesti jos laihduttaa 30kg? Sanotaan jos ei retkahtaisi kertakaan ja liikkuisi paljon ja söisi terveellisesti? Älkää suositelko mitään kaalisoppa-karppaus leikkejä, vaan todellista elämän muutosta tässä haetaan!
Auttakaa syöttösikaa=)
Kommentit (64)
rajoittavalta, niin tuu käymään meillä karppaus.infossa (sieltä Foorumit). Me kerrotaan sulle, millaista on karppaaminen!
T: minä, joka juuri huomasin pudottaneeni neljä kiloa jonnekin...
Otapa mitta käteen ja ota mitat itsestäsi ennen urakan alkua, jotta saat jatkossa tarkemman kuva siitä mitä olet saanut aikaiseksi. Minua ainakin mittojen pieneneminen piristi vielä kilojen vähenemistäkin enemmän.
Pappagallon/Pirkan sorbetit on tosi hyviä! Kaloreita minimaalisesti verrattuna kermajäätelöön (en muista tarkkaan mutta reilusti alle 150/100g). Makean himo tulee tyydytettyä takuuvarmasti :)
Mielenkiintoinen ketju. Varmaan yksi aihevapaan asiallisimmista ;)
Mieti että jos painoa lähtee tulee lisää vuosia jotka voit viettää lapsen kanssa. Vauva vaunuihin ja ulos.. pikku hiljaa aloitat.. ja vähennä joka vko herkkuja pois..
Minä itse olin esikoisen syntymän jälkeen 94kg (ja 168cm).. laihdutin 30kg vuodessa.. nyt kun olen taas raskaana rv13 niin kiloja tullut heti 10kg.. voimia
päivällä vaunujen kanssa ja illalla sauvojen kanssa
Tanssi on kiva harraste, esim joku latino
elämäni omiin käsiin ja laihtunut 142 kiloisesta mammutista 72 kiloiseksi naiseksi.
Aikaa meni 1,5 vuotta tossa, no tiedän nopeeta oli pudotus... nyt paino on pysynyt kolme vuotta samassa
onko aapee enää maisemissa. Miten mahtaa sujua???
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=South_Beach_Diet
Tässä pelastus läskin kanssa taisteleville.
Kiitos kaikille isosti!!
Mua itkettää tää lihavuus ja se että ootte kirjoittanut tänne niin IHANIA viestejä=)
Tänään tää kaikki sai ihan mahtavan huipennuksen! Pakko kertoa, kun sain tän netin taas toimimaan...
Elikkä: Mulla on tasan kolmet housut mihin mahdun, tuulihousut ja kahdet verkkarit. Sekä kaksi hupparia. Älkää naurako, tää on totista totta. No tänään toinen niistä mun huppareista koki kamalan onnettomuuden, kun siihen tippui rinnuksiin ruokaa hotkiessa kanan marinaadia. Ja toinen oli tietysti pesussa. Mä jätin vauvan miehelle hoitoon ja lähdin tuulispäänä tarjoustaloon. Aikani etsiessäni soputelttaa naistenosatolta luovutin, koska XL+siitä isommat koot oli kaikista varteenotettavista "luomuksista" loppu. No mä hiivin salavihkaa miestenosastolle ja nappasin tarjousrekistä koon L t.sinisen ja aivan helvetin ruman hupparin. Siitä mä sitten lähdit luikkimaan se marinaadinen riepu päälläni kohti kassoja, tää uusi huppari kainalossa... No tokihan mun piti törmätä yhteen puoltuttuun matkalla , jolle hätäpäissäni sopersin jotain "miehelle" paitaa ostamassa soopaa. Maksoin paidan nöyrästi ja kaahasin kotiin. Sovitin tätä mahtavaa ostosta heti eteisessä ja kittanahan se on. Mahtuu päälle , mutta henki salpaantuu=)
Nyt mä oon oikeesti nähnyt kaiken ja tehnyt surutyöni ahmimisen suhteen. Tää on loppu ja se on varmaa! Tiedossa on kovat ajat, mutta olkoon. Huomenna on painonvartijoilla iltaryhmä, jos vaan saan lapsen hoidon järkättyä, niin menen sinne. Moni oli kirjoittanut vaaleasta viljasta ja se ei tod. sovi mulle. Musta tuntuu että mun mahassa on jokin käymistila. Aina kun syön pullaa, pastaa, pitsaa yms, niin alkaa vatsan väänteet. Ruisleipä ja kaurapuuro ei sitä tee. Pakkanen on mulla täynnä menneen kesän marjoja ja niitä alan popsimaan samoin kasviksia!
Liikuntaa mä lisään pikkuhiljaa.. Vaunulenkkejä täytyy pidentää ja koiratkin saavat samalla liikuntaa. Pari aamuna voisin mennä uimaan ja kun kunto alkaa kohentumaan, niin menen salille. Mä en siis vihaa liikuntaa, mutta kynnys on kasvanut suureksi!
Kiitos kaikille vinkeistä, niitä tarvitsin!!! Kyllä tää tästä, härkää vaan sarvista!!
Mun on pakko ottaa itsestäni ennen ja jälkeen kuvat, jotta jos onnistun, niin muistan aina minkä näköinen olin. Tällästä fiilistä mä en oikeasti toivo kellekkään. Musta tuntuu kuin olisin väärän ihmisen kehossa, todella outoa...
Ekaa kertaa tän "läski-historian" aikana musta tuntuu että kilsat on tullut täyteen. Siis sispsit rouskutettu ja pullat popsittu. Mä tiedän että himot tulee olee kovat näinä pimeinä syysiltoina, mutta periksi en anna!
Eilen kävin vaunuilemassa ja vauvan kanssa ekaa kertaa uimahallissa. Se ei siis ollut kovin tehokasta polskimista, mutta päätin että menen veteen vaikka uikkari hävettääkin... Vedessä on niin kivaa liikkua ja massa unohtuu hetkeksi. Ja vauva rakastui oitis veteen=)
Mua myös ulkonäön lisäksi rehellisesti pelotta terveysjutut. Mä en halua että lapsenikin oppi suursyömäriksi. Ja haluan nähnä lapseni varttuvan ja pysyä vauhdissa mukana!
Mä uskon että painonvartijat olisi juurikin siksi hyvä, että paine on kova niinkuin joku mainitsi. Ja musta se "viikko kerraallaan" kuulostaa hyvältä. Aina kun jaksaa skarpata viikon ja taas viikon, niin noppaa se aika sit menee. Mihinkään kuukausien päähän mä en osaa katsoa=) Mä en myöskään pysty mihinkään karkin kohtuu syömiseen, joten otan aluksi mässypäivän esim. 2-viikon välein ja katson toimiiko se. Ja mitään vierasvaroja mä en kaapeihin osta. Omaan suuhun ne menee kuitenkin. Vieraat saa tuoda omat pullat tullessaan, niin kauan kuin mä opin olemaan=)
Mulla on positiivinen mieli, vaikka vähän pelottaakin onko musta tähän... Jos muutkin niin kyllä mäkin!! Mies kosi viime kuussa ja tahtoo vihille kesällä 2010 ja mä haluan näyttää kauniilta ja olla itsevarma sinä päivänä!! Tai toisaalta voisinhan mä loihtia jotain kivaa näistä verkkareista=)
Hyvää yötä, mä juon lasin vettä ja painun pehkuihin. Haleja.
Tsemppiä, onnistut varmasti!!
Mies kosi viime kuussa ja tahtoo vihille kesällä 2010 ja mä haluan näyttää kauniilta ja olla itsevarma sinä päivänä!! Tai toisaalta voisinhan mä loihtia jotain kivaa näistä verkkareista=)
Ite oon nyt 48kg, pudottanut kesästä 10kg. Se on mahdollista, koska mäkin pystyin siihen :) Sulla on niin paljon asioita motivoimassa, et varmasti onnistut. Suosittelen ruokapäiväkirjan pitämistä: näet, mitä ja milloin oikeasti syöt. Siitä on helpompi sit lähteä tekemään muutoksia. Ja liikunta auttaa, mä olen juossut suurimman osan noista kiloista pois - kävely on myös tehokasta, ja se myös kiinteyttää.
Kiitoksia personal trainerille minultakin. Otin ohjeesi talteen ja koetan minäkin tsempata. Noin 10 kiloa pitäisi saada pois kolmen lapsen kotiäitinä. Jospa se tästä lähtisi...
En ikinä kirjoita tälle palstalle, luen kyllä aktiivisesti. :) Mutta nyt oli pakko tulla sanomaan, että tsemppiä laihisprojektiin!! Onnistut varmasti, kun asenne on noin hyvä! Itse palasin hoitovapaalta töihin vuosi sitten ja paino on tippunut vuoden takaisesta reilun 10 kiloa (nyt painan 53 kg, pituutta 160cm). Ja tämä pudotus kävi suht helposti, ihan oikeasti! Söin lounaaksi salaatteja yms. kevyttä ja vähensin kotiruuan annoskokoja. Kotona on nykyään vain tummaa pastaa, riisiä jne. ja jääkaapissa paljon vihanneksia, mieskin on innostunut syömään salaatteja. :)
Ja usko pois, kun muutama kilo tippuu, se on mahtava motivaattori jatkaa eteenpäin! En ikinä uskonut, että musta olisi laihduttajaksi, mutta toisin vaan kävi, kun paino rupesi tippumaan. Nyt olo omasta itsestäni on aivan mahtava, ja muutkin ovat sen huomanneet. :) Itsetunto ei ikinä ole ollut näin korkeella ennen!
Voisit pitää meitä ajantasalla, miten projektisi edistyy? :)
Painoin 90,4 kg vielä toissa viikolla.'
Olen aloittanut vähähiilarisen elämän.
Se sopii minulle, koska en ole koskaan välittänyt perunasta pastasta tms.
Nyt painan 87,4 kg.
Tästä on suunta alaspäin, kasvot eivät ole turvoksissa, olokin on parempi ja olen virkeämpi.
Tosin aikaisemmkínkaan en ole hirmuisen paljjon painostani kärsinyt,paitsi että närästi koko ajan ja aamusokrut ovat olleet korkeahkot.
En ole joutunut käymään suihkussa useita kertoja päivässä, seksissä olen taipunut ihan loistavasti tarvittaviin asentoihin. =)
Kynnet ovat voineet hyvin, hiukset ovat oleletn nätit, iho hyvässäkunnossa. Toisaalta olén 20 vuotta vanhempi kuin sinä.
Tsemppiä painon pudottamiseen!! Se kannattaa taatusti.
Mä oon nyt karppaillut pari kuukautta ja hyvin menee. Kokeilin joskus painonvartijoita, mutta lihoin heti takas kaikein mitä siellä onnistuin tiputtaan. Sulla on niin mahtava asenne, et kyllä onnistut : )
(karppaus.info)
pikkuhiljaa.
Mä aloitin viikko sitten painonvartijoissa ja tänään olisi eka puntari. Ainakin viikon perusteella voin sanoa, että nälkää en ole nähnyt ja palan pullaakin olen syönyt. Pari ekaa päivää meni vanhaan malliin, kirjasin tosin ylös kaiken mitä söin ja hämmästyin paljonko siitä kertyi pisteitä. Määrällisesti se ei ollut paljon, valinnat vaan on vääriä. Eipä ihme että olen lihava. En ole syönyt juuri yhtään hedelmiä enkä vihanneksia. Makeanhimokaan ei ole ongelma, vaan ruuasta saadut kalorit.
Kun aloitat, anna itsellesi aikaa. Muistaa ettei millään polulla ole valmiiksi tasoitettua tietä. Kiviä ja kantoja riittää, joihin kompastua.
Terveys ei kestä läskikasaa. Mieti sitä. Mieti haluatko vielä 30 vuodenkin päästä olla lapsesi äiti - vai lykätä heinää matkalaukkumallisen kiven alla. Mulle on motivaatiota siinä. Isäni kuoli hiljan, huonojen elämäntapojen vuoksi.
harmi kun aapee ei ole ollut kirjoittelutuulella...
Mä suosittelen lämpimästi Keventäjiä! Siellä saat henkilökohtaisen liikuntaohjelman toivelajeinesi, valmiit ruokaohjeet ala Kati Nappa (todella hyvää ruokaa, jota voi syödä koko perhe). Ohjeissa on melkein joka päivälle jotain herkkuakin! Oppii syömään terveellistä herkkua :) Ja tukea saat keskustelupalstalta muutenkin.
Niin ja onhan siellä ravitsemusterapeutit, personaltrainerit ja muut suomen huiput ohjaamassa juuri sinua.
Kerran viikossa on punnitus ja ohjelma piirtää käyrää edistymisestäsi.
Itse olen tuolla palvelimella tiputtanut 10 raskauskiloa kummankin raskauden jälkeen kuukaudessa parissa.
500-1000g on hyvä viikkovauhti. Alkuun lähtee nopeammin. noin kymmenessä kuukaudessa olet 30 kiloa kevyempi. Ja nopeamminkin lähtee jos oikein tsemppaat!
Osta kotiin jotain jumppavideoita ja jumppaa vauvan nukkuessa tai iltaisin. Vaikka joka päivä. Sitten vielä vaunulenkit päälle, niin saat kalorinkulutuksen kohdilleen.
Uiminen on todella hyvää koko kropan kiinteytystä! Ja yhteiset lenkit perheen kesken, heitä vaan painot nilkkoihin ja ranteisiin :)
Tsemppiä! Kesällä olet jo huomattavasti paremmassa kuosissa! Jos siis aloitat! ALOITA!