¤¤¤¤ SUURPERHEODOTTAJAT VK 34 ¤¤¤¤
Kommentit (46)
Niiloakseli: Jaksuja kovasti, toivottavasti selkäoireet helpottaa, jos ei muuta niin sen tuen kanssa. Ikävä tietty sellaista käyttää, mutta väliaikaistahan se on. Tuohon migreeniin (ja selkäsärkyynkin) auttaisko Panacod? Oletko koskaan kokeillut? Pyydäpä lääkärireissulta reseptiä! Mä oon ottanut raskausaikana migreeniin etupäässä gramman Panadoleja, mutta jos ne ei tehoa, niin Panacod yleensä auttaa. Ja se tosiaan on sallittu lääke raskausaikana, vaikka hurjalta tuntuukin (kun on kolmiolääke).
Kukas se oli katsellut huutiksessa yhdistelmiä? Jos löytyy ylimääräistä, niin anna palaa vaan, kivahan se on vauvaa lykkiä, jos on mieluisat kiesit alla=) Sen verran turhamainen kai saa olla, vaikka viimeinen vauveli oliskin kyseessä.
Öitä!
Pikkis
Kaveri lapsineen oli kyläilemässä ja eilen vietettiin lasten koulussa urheilupäivää. Ollaan oltu mukavasti menossa. Ihan hyvä näin, koska mies ei ole kotona ja kun on touhua, aikakin menee nopeampaan. :)
Olen ihastunut nimeen SANTERI :) :) :) Jotenkin se tuntuu niin ihanan " pappamaiselta" mutta myös " pikkupoikamaiselta" ... :) Jos siis saan pojan, toinen nimi voisi hyvinkin olla Santeri..ellei jo ensimmäinen! Tekonimeä ei olekaan vielä tälle nyytille ollut, mutta nyt ajatus Santerista tuntuu hyvältä.. :) Isäni pappa oli Santeri. Ihana pappa, joka eli lähes sata vuotiaaksi! Ehkäpä jo sekin on hyvä enne! :)
nuttu on varmasti jo synnyttänyt!! Ihan mahtavaa odotella uutisia! Tyttö vai poika? Ehkäpä saamme aloittaa uuden viikon heti vauvauutisilla. :)
Annlinn on shoppaillut jo hurjasti! Ja varmasti ihanaa kun kuopuskin on jo sen verran iso, ettei hänelle enää niin pikkutavaroita tule osteltua. Ja kyllä ne vauvatavarat onkin suloisia! Itsekin kun odotin kuopus neitokaista, katselin harvase päivä netin tarjontaa, paljon myös työajalla.. ;) meinasi ajatus karata.. ;) Ja silti haluan tälle uudellekin vauvalle hankkia uutta. Juttuja ihan häntä varten. :)
Niiloakselille jaksamisia selän kanssa!!! :/
Ylihuomenna menenkin jo ultraan! Ihan huikeaa, että silloin on tasan rv 11 ja saan aloittaa kolmannen kuukauden viimeisen viikon! Varmasti pian jo uskaltaisi isovanhemmille vauvasta kertoa.. ja lapsille.. Miehen synttärit on syyskuun puolen välin huiteilla. Sielläkin ois kyllä mainio tilaisuus kertoa.. joten katsotaan nyt.. :)
Mutta nyt ruuanlaittoon... Vaikkakin roikkuisin täällä mielummin... :)
Omppis ja pikkiriikkinen-Santeri :)
Nyt kaikki te jotka olette kestovaippoja käytelleet: Mitä merkkejä suosittelette? Olen jo ostanut Kushies-vaippaa pari kpl, Imse Vimsetä pari kpl, sitä amerikkalaista Fuzzibunzia pari kpl, mollavauvaa pari kpl, jotain englantilaista hamppuvaippa pari kpl lisäksi mulla on kahdet ruskovillan villavaippahousut joita voi käyttää sen imse vimsen kanssa sekä sen englantilaisen hampuvaipan kanssa. Mua kiinnostaa kaikki helpot ratkaisut eli harsoja en edes kokeile sekä sellaiset joista löytyy tosi pieniä kokoja jotka käy juuri vastasyntyneelle.
Omppis: Kiva kun sulla meni oikein hyvin sun ystävän vierailu. Mustakin olis kivaa jos mulla olis sellaisia ystäviä täällä mutta kun kaikki vaan tahtoo unohtua arjen kiireen takia eikä meillä ole yövieraita ollut varmaan moneen vuoteen.
Muuten se Santeri on tosi kiva nimi, meillä ei ole ollut koskaan vauvalla mitään tekonimeä vaan olen kaikille keksinyt oikean nimen raskausaikana jolla sitten olen (varsinkin näitä viimeisiä) lasten kuullen kutsunut.
Lisäksi mä olen pitänyt ristiäiset 8-10 päivää syntymästä jotta mun lapsella on varmasti virallinen nimi jos jotain tapahtuis ,tässä asiassa mulla on aina hirveä paniiki kun haluaisin että vauvani kastettais heti syntymän jälkeen jotta sillä olis nimi, jotenkin mä en saa hetken rauhaa niin kauan kun mulla on nimetön vauva. Mä en tiedä miksi se on mulle niin tärkeetä, mutta se vain on, mä haluan vauvalle nimen niin pian kuin sunkin.( No omituisuutensa kullakin)
Täytyy palata myöhemmin jos kerkiän.....
Annlinn
Annlinn kyseli kestoista. Meillä suurin osa vaipoista on Nupsukoita. Niitä on tosin tällä hetkellä vähän hankala saada, mutta Nupsukan Marika on kyllä ilmoitellut tuollakin kestovaippainfossa, että niitä olis tässä syksymmällä saatavilla varastovaippoina. Nupsukallahan ei ole omia nettisivuja.
Vastasyntyneellä tykkäsin ihan eniten käyttää harsoja. Kakkaa kun oli vaipassa ihan jatkuvasti, joten tosi tiheään saa myös vaihtaa. Kyllähän se harsojen taittelu välillä väsytti, mutta nyt taas jo odotan, että pääsisin harsoja laittamaan vauvalle. Fuzzeja meillä on muutama, niillä aloitettiin yökestoilu, kun neiti oli 3 kk ja tosi hyvin toimivat. Palleron vaipoista olen myös tykännyt. Niitä on meillä joitakin, mutta nyt Palleron Sari on äitiyslomalla. Jotkut tykkää Tirsokkaista ihan sikana, samoin Ronjat on monilla kovassa huudossa, mutta itse myin meidän Ronjat viime keväänä pois.
Meidän nurkilla on syyskuun alussa kestovaippahulinat. Mm. Igu*lee tulee sinne ja Cuddleihin olis ainakin tarkoitus tutustua paremmin. Yksi käytetty Cuddle meillä oli, mutta minusta oli niin lyhyen vaihtovälin vaippa, että myin pois. Nyt ovat varmaan jo paljon uudistuneet ja kun niitä niin paljon kehutaan, niin voi olla, että ainakin pari tulee kokeeksi ostettua. Toisaalta olis kiva tietää, kumpaa sukupuolta rakenneultrassa veikattais, niin vois uusien vaippojen värejä vähän sen mukaan valita.
Jeps, täytyy lähteä pyykki levittelemään.
neronja rv 17+0 (voikohan olla totta...)
Annlinn: En nyt tiedä onko sallittua, vai meneekö tämä mainostamisen piikkiin... Mutta kerron nyt kuitenkin meidän suosikeista.
Meillä fuzzit oli tykättyjä. Imuina niissä käytin etupäässä hamppuja (mulla oli mm. Babykicks Hemparoo Joey-Bunz, Swaddlebeesin hamppuimuja, Wonder-fullseja) kun tykkäsin, että ohkaisuuteensa nähden oli tosi imukykyisiä. Ne vaan melkeen kaipas sitten sisimmäksi jonkun nopeammin imevän, käytin esim bamboo doublereita (oli tosi kivat, kun oli hirmu ohuet ja silti imivät/levittivät kosteuden hampulle). Joskus taittelin fuzzeihin harsoja, joskus jotain mikrokuituimuja, bambu-puuvillaimuja tms. Musta oli tosi näppäriä käyttää ja sit kuivas hyvin.
Mulla oli myös joitain Nipustiinan ompelemia sisätäyttiksiä, joissa imuina kelpas mikä vaan. Kuorina käytin Bummis sww:tä, oli vähän jäykät, mutta muuten ok, ja tykkäsin kuoseista =). Ja oli jotkut notkeammat, ohuet, mutten nyt muista niidenkään nimeä.
Myös muutamia aio-vaippoja kokeilin, tosi tykättyjä olivat Bumkinsin aio:t, kun ei ollut paksu pökkelö ja väliin sai lykättyä lisätäytettä tarpeen mukaan, kun siinä uloin imukerros on vain päistään kiinni. Tästä johtuen kuivavat myös aika nopsaan! Ja voi näitä Bumkinsien kuoseja, aivan ihania!!!
Myös Popolino Easy Fix Super tuli testattua, mutta lähinnä yökäytössä, kun oli paksu pötkylä, imukyky kyllä hyvä.
Mutta siis tässä meidän kokemukset, ja mähän tosiaan hurahdin tähän kestoiluun vasta, kun tuplat oli vuoden eli en sitten tiedä tuosta pikkuvauva-ajan kestoilusta mitään. Silloin olis varmaan suosikeiksi noussut jotkut muut. Nyt etupäässä halusin ohkasia imukykyisiä paketteja, joilla on helppo lasten liikkua. Ja sitten äidin helpottamiseksi etupäässä rumpukuivattavia.
Tässähän ihan meinaa tulla kestokuume taas päälle =)) Mä jo ehdin kaikki kestoni myymään, kun tuli rahanhimo (tuplien vaippamäärällä nettoskin ihan mukavasti).
Mutta nyt yöpuulle.
Pikkis ja pompelo 17+4 (jos nyt oikein räknäsin, ei tässä sirkuksessa kyllä tuu oikein pysyttyä ajan tasalla;)
Epätodellinen olotila...aamupäivällä kauhee tuskanhiki ja maha kuralla (vaikka on viikon ollu ummetusta)! Oon ihan varma, että jotain tihuttaa alapäästä. Ei koko ajan,mutta välillä. En tiiä onko vaan niin vetistä valkovuotoa vai mitä on...suppareita ei ole...Pakko viimeistään huomenna lähtee näytille kun mies maanantaina lähtee toiselle puolen suomea rekallaan...Anteeksi jos vähän ällöjuttua....
Risella rv 37+1