Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ SUURPERHEODOTTAJAT VK 34 ¤¤¤¤

20.08.2007 |

Aloitanpas uuden viikon :)

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risella lohdutuksesta!! Ja voimientoivotuksesta! Mulla on viikkoja nyt tänään tasan 17. Josko tässä jaksaisin hermoilla perjantaihin asti, silloin on terkkarillani soittotunti, joten kerjään sitten näytille, jos ei oo mitään tuntunut siihen mennessä.

Tuli vielä mieleen, onko teillä muilla supisteluja näin varhaisilla viikoilla? Mulla on kyllä sama ongelma pakannut olemaan joka raskaudessa, mutta onneks ne ei oo tehny mitään. Mutta nytkin supistelee välillä, ei mitään synnytyssupistuksia, mutta ihan sellaisia, että vähän tuntuu ja henkeä salpaa. Viimeksi oikein pitkään, kun maanantaina kävin 4 km:n kävelyllä lykkien kaksosia samalla. Pitää varmaan kävelyt unohtaa.

Pikkis ja " sairaskertomukset" ;)

Vierailija
22/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä nyt valtaan koko palstan, heh. Älkää antako häiritä.

Muisti vaan pelaa ihan pätkittäin. Piti vielä sanomani, että enhän mä kyllä tiedä, miltä oikeet synnytyssupistukset tuntuu, kun mulla on kokemusta vain käynnistetyistä synnytyksistä. Onko täällä muita samanlaisia kummajaisia, joilla yksikään ei olis lähtenyt itsekseen käyntiin? Vähän nurinkurista, kun ensin supistelee jo aikaisin, ja sitten ei kuitenkaan älyä käynnistyä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä toi mun opiskelu tahti mikään ylpeyden aihe ole kun olen jo 15v vaan opiskellut tietämättä mikä musta isona tulee, pääainettakin olen vaihtanut kahteen otteeseen.

Kyllä työssä käyvä äiti on mielestäni se todellinen hatunnoston ansaitseva, itse en moiseen pystyisi, mä olen parhaimmillaan opiskelevana kotiäitinä.

Varmaan tulevaisuudessa alan auttamaan miestäni firmojen hoidossa joten kaipa minäkin paikkani löydän, mutta siihen asti, olen ylpeä kotiäiti.

Mulla on lapset tosi villeinä nyt illasta, voi kun sais ne rauhoittumaan.

Miten Omppis kampaamo käynti onnistui tuliko sellainen kuin halusit. Mä pelkään kampaamossa käyntiä aivan kauheesti kun jotenkin niiden on niin helppo pilata mun hiukset kaksi kertaa olen varmaan vaan ollut tosi tyytyväinen lopputulokseen.

Mä odotan kauheesti sitä että mulla olis yli 27 rv jotenkin mua ahdistaa mun kauhu-unet ja pelkään kauheesti että meidän vauva syntyisi liian aikaisin eikä selviäisi.

Muuten onko teillä jollakin kokemusta keskosista ja/tai lievästä kehitysvammasta.

Meidän naapurille syntyi viime viikosta vauva jolla on jotain, vauvaa tutkitaan parhaillaan eikä vielä osata antaa mitään varmaa tietoa. Jotenkin haluaisin heitä lohduttaa mutta miten? molemmat vanhemmat on aivan syvästi järkyttyneitä ja äiti pääsi jo kotiin mutta vauva jää vielä useammaksi viikoksi lastenklinikalle.

Ajattelin itseäni samaan tilanteeseen mutta mulle on pääasia että vauva on elossa enkä ainakaan ensialkuun edes ajattelisi mahdollista kehityshäiriötä ehkä sen aika tulisi kohdalleni sitten kun pohtisin lapseni tulevaisuutta ja sopeutumista yhteiskuntaan. Tottahan on ettei meidän yhteiskunta hyvällä katso erilaisuutta ja oikeutetusta palveluista esim. kuntoutuksesta, apuvälineistä ym. perheen täytyy osata vaatia, ja se on väärin kun pelkästään sairaan lapsen hoito vaatii vanhemmilta tavallista enmmän voimavaroja.

No johan tossa tulikin tekstiä erilaisuuden hyväksymisen puolesta....lempiaiheeni.

Mäkin muuten innostuin niistä kantoliinoista eli sanokaas nyt asiantuntijat miten on uskallanko sellaisen hankkia kun mulla on joskus ollut kantoreppu jota en voinut käyttää siksi kun mun olkapäät tuli kauhean kipeiksi ja sama oli kun me hankittiin isommalle lapselle sellainen rinkka musta ei ollut senkään kantamiseen.

Annlinn

Vierailija
24/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rintarepusta on tullut olkapäät kipeäksi tulet ihastumaan liinaan! pari ystävääni olen liinoihin saanut hurahtamaan ja molemmat sitä mieltä että voittaa mukavuudessa reput mennen tullen. Eli kannattaa hankkia jos kiinnostaa vähääkään :o)

Meillä syntyi kuopus rv 37 ja joutui heti teholle koska keuhkot tulehtui kun oli hörpännyt lapsivettä joka oli vihreää. Itse pääsin kotia reilun viikon ennen vauvaa ja olihan se outoa aikaa kun vauvaan muodostui etäsuhde ensin ja imetystäkin sain kokeilla eka kerran vasta kun vauva oli jo 3 vrk vanha. Siitä huolimatta imetin onnistuneesti 2 vuotta. Ja vauvakin lopulta tervehtyi.

Niiloakseli rv 11+2

Vierailija
25/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen tähän loppuun kehitellyt näitä päiviä mitä odottaa muutten sekoaisin täysin =).

Eilen oli kuukautisten mukainen LA ja viimeinen ärjyvän karjuvan leijonan päivä.

Tänään syntyy vain lempeitä ja siivous intoisia neitsyeitä ;o). Meillä on jo yksi neitsyt jonka lempi puuhaa on roskien vienti usein vaan pussi on vielä hänelle liian painava mutta pahviroskia on vienyt. Tykkää myös laittaa puhtaat vaatteet kaappiin ja eilen imuroi keittiön kun vähän vihjasin =). Tänään on myös kolmosella hammashoitaja käynti niin on ihan jotain puuhaakin.

Huomenna on välipäivä vain sauna illalla ja äitini uhkasi tulla taas käymään jos vaikka vauva suostuisi sitten syntymään.

Lauantaista tiistaihin on hurja uhkapeli aika. Kun lyötiin jäätelöistä vetoa kavereiden kanssa milloin vauva syntyy =). Sitten onkin vauva jo pakko olla syntynyt. Me kun ei " tykätä" myöhästelijöistä kaikki muutkin lapset on tajunneet tulla ulos ennen LA:ta!

Vasta äsken sitä tajusin kuinka nopeasti tämä elokuu sitten menikin Huomenna tulee jo taas lapsilisät ja silloin on jo oltava kuun loppu =). Hauskasti menee tämä ajanrytmitys kotiäidillä =D.

Annlinnko se käski aloittamaan jonkun projektin jonka vauva sitten saa jäämään kesken. Ei taida sekään onnistua. Aloitin virkkaamaan äidilleni joululahjaksi kaitaliinaa enää puttuu puolet eli ehkä reilu 20cm vai pitäisikö tehdä sittenkin pidempi liina??

Nyt ruuanlaittoon että ehditään sinne hammashoitajallekin tänään pitäisi itselle katsoa jotain vaatettakin vielä.

nuttu rv 39+3

Vierailija
26/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn muistaakseni kyseli kehitysvammaisuudesta!

Minulla on kokemusta lievästä kehitysvammaisuudesta. Oma esikoispoika on lievästi kehitysvammainen sekä ylivilkas ja keskimmäinen tyttö ylivilkas, jolla puheessa viivettä...

Aikamoiset taistelut ollaan mekin miehen kanssa läpikäyneet ennenkuin saatiin lapsia tutkimuksiin ja oikeanlaisiin terapioihin! Kyllä se vaan niin on, että ihan pienistäkin asioista joutuu taistelemaan tässä yhteiskunnassa, kuten esim. siitä, että kun esikoispoika oli 2,5 vuotias...puhuin neuvolassa, että minusta tuntuu, että poika on ylivilkas. Kerroin, että kun ollaan kylässä...penkoo ihmisten kaapit, repii kaikki alas hyllyltä ja saa kauhean itku/potkimis raivarin jos komennetaan...eikä osannut siis sanoa kuin ÄITI tuon ikäsenä niin neuvolassa vaan todettiin, että minä hysterisoin turhia ja pojalla vaan uhmaa. Puheeseen kiinnittivät huomiota vasta 3-vuotis neuvolassa ja sanoihin ei kuulunut silloinkaan kun äiti ja ei...puheterapiaa pojalle ei kuitenkaan myönnetty, koska oli niin levoton, ettei istunut minuuttiakaan paikallaan. Nyt esikoispoikamme on vilkas pian 9-vuotias 2 luokkalainen. Puheessa on vieläkin viivettä. mutta nyt se on kuitenkin sellasta, että ulkopuolinenkin sitä ymmärtää.

Juu...anteeksi pitkä sepostukseni, mutta tämä on aihe minullakin josta voisin puhua vaikka kuinka pitkään.

Täällä paistaa aurinko...lapset tulee tunnin päästä koulusta. Taidan tehdä pienen " happihyppelyn" tuossa kotipihassa ennen sitä.

Risella rv 36+6

Vierailija
27/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isukki lähti just reissuun ja yh-äitinä olen nyt tiistaihin asti... Joskushan pieni ero tekee hyvääkin. :)

Kiitos kysymästä Annlinn, hiuksista tuli ihme kyllä mieluiset! Yleensä minulla on sama juttu, että haaveilen jostain kampauksesta, mutta petyn aina kampaamoreissun jälkeen. Tämä kampaaja on alkanut käydä jo tutuksi ja viimein tietää mitä haluan. ;)

nuttu, sovitaanko, että sulla on alkuviikosta meille jo kerrottavaa? ;) Eli synnytystuulia viikonlopulle!! Neitsyt-vauvaa maailmaan...

Miten teillä muilla, maistuuko paremmin suolainen vai makea? Mulla on suolaisen himo (ruuan) ihan tämän tästä. Eilen illallakin paistoin vielä perunoita ja nakkeja yhdentoista aikaan illalla.. ;) Parissa viime raskaudessa olen kyllä himoinnut makeaa enemmän (tyttöjä tuli), joten oisko tämä taas tällainen " poikaoire" ?

Huomenna saan seurakseni kaverini neljän lapsensa kanssa. Jäävät yökyläänkin, että saadaan turista taas kaikki jutut pois. Vauvajuttuja seuraa, luonnollisesti.. ;)

Mukavaa aurinkopäivää kaikille! Säätiedotushan pelotteli, että jäis kesän viimeiseksi... :0/

Omppis

Vierailija
28/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kuten minä -heh ;) Meillä on toi leijonaneiti ja sen kanssa kyllä saa ottaa välillä yhteen. Huutaa ja karjuu mut välillä kehrää kuin kissa, kunhan vaan asiat sujuu hänen ylhäisyytensä mielen mukaan.

Kyllä Nuttu saa ihanan neitsyt-vauvan :)

Hauskaa, että muitakin kiinnostaa tää liinailuasia. Laittakaa vaan lisää kommenttia ja kokemuksia.

Uskon kyllä ,että suomalaiset liinat ajaa saman asian. Se hug-a-bub vaan oli jotenkin myös kauniin näköinen.. Onkohan kotimaisissa jotain saman näköistä?

Nyt täytyy taas poistua, vaivihkaa livahdin tänne ja nyt mut löydettiin ;)

Vierailija
29/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Eilen mulla oli pomon kanssa palaveri, jossa sitten kerroin tekeväni välillä projektin, jonka aikataulu on aika vakio ja jäävän helmikuussa loppuvuodeksi pois töistä. Pomo oli ihan innoissaan ja sanoi, että ratkaisu oli täysin oikea. Totesi kyllänauraen, että nyt susta tulee sitten oikeasti suurperheen äiti.

Pomoni joutui paljastamaan asian myös meidän suurelle johtajalle, koska mun pään menoksi oli suunniteltu niin paljon. Big boss oli kauhuissaan, että mten se tulee pärjäämään viiden kanssa! Pomoni oli vaan naurannut että kyllä se pärjää....

Pomoni oli jo suunnitellut mulle uudet tehtävät helmikuulle asti... IHANAA kun on tämmöinen pomo - ehkäpä maailman paras?

Liinailu-juttuja on ollut kiva lukea. Itsekin haaveilen liinasta, käyttökokemusta ei kyllä ole.

Meillä vietetään myöhästyneitä tytön 6v synttäreitä lauantaina. Synttärit olivat elokuun alussa, kun oltiin lomalla. Meille tulee 12 pikkuneitiä ja pitäisi koittaa väsätä Barbie-kakku. En ole ennen tehnyt, joten väjhän jännittää miten onnistuu.

Sunnuntaina vietetään sitten kolmen nuorimmaisen yhteisiä sukulaissynttäreitä. Onneksi kaikilla on kuuakuden sisällä synttärit, niin hoituu yhdellä kertaa. Ensi viikolla on vuorossa pojan 7v hirviö-synttärit, johon täytyy loihtia joku hämähäkki tms kakku.

Lastenkutsujen ohjelman olen " ulkoistanut" meidän 13v tytölle ja hänen parhaalle kaverille. Tyttö tekikin tänään piñatan paperimassasta. Huomenna sitten täytetää karkilla.

Oma olo on ollut pari päivää ehkä pikkuisen parempi, ei ole ihan koko aikaa oksettanut. Ehkäpä tämä alkaa helpottaa..

-Me6 ja masu rv 9+5

Vierailija
30/46 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopeasti mä vaan tänne hyppään... kun innostuin niin niistä kantoliinoista että olen menossa sellaista ostamaan jos siis hyvä väri löytyy.

Muuten mitenkäs te muut jotka olette liinailleet oletteko ostaneet sellaisia vauvan säärystimiä niillä oli joku hienompikin nimi. Voi että miten ihanan värisiä niitä onkaan täytyy tunnustaa että tilasin kolmet.

Palailen pian uudelleen...

Annlinn ja shoppailu into päällä....

Vierailija
31/46 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko liittyä varovasti joukkoon?

olen 24v äippä. mulla kolme lasta tyttö 5v1kk, tyttö 2v10kk ja poika 10kk nyt sitten toissa päivänä plussasin nyt taitaa olla rv 4+4 vasta menossa.. eli ihan alussa. kesken menoja on ollut muutama vuosi sitten joten en osaa iloita raskaudesta vielä.

Vierailija
32/46 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinoista ollut täällä keskustelua. Mähän kokeilin tuon meidän viitosen kanssa liinailua. Ihan pikkuvauvavaiheessa trikooliinaa tuli käytettyä. Tyttö rauhoittui siihen ja nukkuikin jonkun aikaa, mutta kyllä mulla meinasi silti hartioissa tuntua jonkun verran, vaikka liinan levitti hyvin. Ja jotenkin vaan meillä on aina vaunut/rattaat mukana, kun liikutaan jossain ja kaupassa on ostoskärryt, johon vauvan saa, joten en ole käyttänyt liinoja enää kuukausiin. Ja nyt varsinkin, kun neidillä on kauhea kävelyvimma, niin epäilenpä, ettei suostuisi olemaan " kahlittuna" . Siis neidillä ei oo tosiaan mistään pikkuvimmasta kyse (laitoinkin aiheesta kyselyä tuonne vauva- ja taaperopuolelle...). Meillä on siis pitkä trikooliina ja sitten myös rengasliina, mutta tuota rengasliinaa en ole koskaan oppinut käyttämään. En osaa asetella sitä niin, että siinä voisi ajatella lasta kantavansa. Pitäis olla jonkun kädestä pitäen neuvomassa. Toisaalta luulen, että se ottais kyllä melkoisesti hartiaan. Pöljyyksissäni innostuin tilaamaan joitakin kuukausia sitten Ergon kantorepun, mutta eipä ole sitäkään tullut montaa kertaa käytettyä. Kaikkeen sitä pitääkin aina hurahtaa... :-/

Annlinn kysyi noista säärystimistä. Meillä niitä on käytetty kestovaippailun takia. Eli nyt kesällä kun olen pitänyt neidillä lyhytlahkeisia villiksiä kestovaipan päällä, niin sitten tarvittaessa olen laittanut säärystimet, jos tuntuu, että sääret on liian paljaat. Kovassa käytössä olleet meidän kolme paria.

Pakko alkaa kantaa petivaatteita pihalle, kun tänään saattaa olla viimeinen kaunis päivä vähään aikaan.

neronja & kävelyvimmainen neiti 11,5 kk & masu rv16+5 (kai, jos en oo hypännyt jonkun viikon yli ;-)

Vierailija
33/46 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuli vielä mieleen tuosta liinailusta tai repussa kantamisesta. Siis yksi syy, miksi en vaan tottunut niin kauheesti tuohon kantamiseen. Että kun pientä vauvaa kantaa edessä, niin minusta on aika vaikea touhuta esim. keittiöhommia samalla. Johtuisko sit siitäkin, että olen lyhyt. Siis esim. tiskikoneen tyhjentäminen ja muu touhuaminen tiskipöydän luona. Ei tahdo kunnolla ylettää hyllyille, kun edessä on " möykky" , aivan kuin suuri raskausmasu ;-). Sama juttu hellan ääressä touhutessa, että joutuu kurkottelemaan kauempaa. Mä oon vissiin vaan liian vanha " koira" oppimaan uusia temppuja ;-).

Viitoselle tuli tilattua myös unipusseja. Luulin jo, että turhaan hurahdin niihinkin, mutta nyt kesäaikaan on tullut kyllä paljon käytettyä ohutta unipussia. Hyvin on toiminut. Saa nähdä sitten niitä fleecepusseja, tuntuuko ne ensi talvenakin liian hiostavilta meidän lämpimässä huushollissa. Se on sellaista hurahtelua tällaisena nettiaikakautena, sen kun vaan napsauttelee netistä sitä sun tätä... ;-) Eilen just kattelin Huutiksesta yhdistelmävaunuja. Joo, mitähän järkeä, kun tämä kuutonen on kuitenkin todennäköisesti meidän viimeinen ;-).

Hexulle tervetuloa joukkoomme! Muistelen, että olet joskus ollut haahuissa. Millainen km-historia sinulla olikaan? TOIVOTTAVASTI NYT ONNISTAA!!!

neronja

Vierailija
34/46 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on työmatkalla ja minä yksin tämän sirkuksen kanssa. Eilinen meni niin nopeasti, että ehdin ensimmäisen kerran katsoa kelloa kolmelta ja sitten se olikin jo seitsemän :o

Hexu, lämpimästi onnea ja pikkuiselle tarraliimaa matkalle!

Vauvan säärystimistä: meillä on kahdet Babylegsit ja ne on todella käteviä. Viime talvena liinassa istuneella kuopuksella oli monet villasukat ja päällä Babylegsit, jotka pitivät koko sukkapaketin hyvin paikallaan ja pikkuisen jalat lämpöisinä :)

Jooh, kai tästä tarvii mennä siivoamaan, mies pitää hakea illalla lentokentältä. Sitä ennen on miljoona asiaa vielä tekemättä. Iltaisin väsyttää kovasti, joten keskiraskautta odotellessa.

Porenn ja Pikkukulta kai jotain rv 12

Vierailija
35/46 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tänne odotus-puolellekin vajaa vuosi sitten vauva-puolelle kirjoittamani perustietopaketin kantoliinoista ja liinailusta, jos siitä olisi jollekin apua :)

Vierailija
36/46 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin äsken olevani liian vanha koira oppimaan uusia temppuja, mutta viitosen kanssa me opittiin kestoilemaan ja siitä olen tosi iloinen :-). Melkoisen hurahduksen koin tuohon kestoiluun ja yhteen aikaan napsusormi napsahteli hyvinkin tiuhaan. Suosikkien löydyttyä myin vähemmän miellyttävät pois. Nyt osaan vaippoja jo itsekin ommella ja kankaita tuli tilailtua, mutta eipä ole ollut koko kesänä aikaa ompeluun. Tänään tulikin sitten piiiitkästä aikaa muutama uusi vaippa postissa, kiitos vaan Porenn ;-).

neronja

Vierailija
37/46 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kuin olisin metsästysretkeltä palaamassa tai kalasaaliista olis kysymys, mutta shoppailu matkaltahan minä tänne kotia hivuttauduin valtavasta pahoinvoinnista kärsien.

Hexu83: Tervetuloa joukkoon ja tarrasukkia pikkuiselle masuasukillesi.

Nyt mulla on kantoliina, valitsin sen hub-a-bubin ihan siksi että jos en sitten pystykkään vauvaa kantamaan vaan olkapäät kipeytyy niin. Voin kuitenkin käyttää liinaa koristeena kun se sopii aika monien vaatteideni kanssa (joten turhamaisuus kunniaan) (onneksi mun mies ei lue näitä mun juttuja voisi vaikka muuttaa käsitystään musta).

Suuri kiitos muuten Porennalle tosi kattavasta tietopaketista.

Ostin myös muutamia kestovaippoja tarkoitukseni on kerätä eri merkkejä siten että kun vauva on syntynyt voin kokeilla mitkä sopii parhaiten juuri meidän vauvalle.

Mä olen siis täysin hurahtanut noihin vauvatarvikkeisiin on aivan ihanaa miten valikoima on muuttunut kuudessa vuodessa nyt pääsen aivan uusiin ulottuvuuksiin ja samalla kuten Neronjakin mietti tämäkin " vanha koira" oppii sen kestoilun jos ei muuta. Mua siis kuvotti niin kauheasti se kertakäyttövaippojen määrä jota vuosien varrella meidänkin perheeseen kannettiin että on aivan ihanaa nyt saada jotain ekologisempaa ja samalla nauttia kauneista vaippavalikoimista.

(voi kun mulla olis jo se vauveli sylissä.....Annlinn haikailee.....)

Ei ole Nutusta mitään kuulunut taitaa tulla meille kohta uusia vauva uutisia.....

Hauskaa viikonloppua teille kaikille!

Annlinn

Vierailija
38/46 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinvointia ei ole tänään juurikaan ollut mutta mutta selkä petti :o( ai!

Olen ollut ihan peti potilas tänään ja huomenna pitäisi pärjätä katraan kanssa yksin ku mies on moottoripyörän haku reissulla päivän...

astma lääkityksen takia kielsivät buranan kokonaan ku aikaisemmin olen saanut syödä sitä raskauden 2/3 migreenin takia ja nyt en tajua miten pärjään näiden särkyjen kanssa jos ne koviksi äityy :o( eilen oli raskauden eka migreeni kohtaus ja onneksi oli lievä ja meni ohi kahdella panadolilla.

enkä viitti apua hirveästi pyydellä kun tämä raskaus ei ole ollut suvulle mikään ilo uutinen vaan pikemminkin hullujen hommaa...

Onneksi päivät on ollut helppoja kun kaksi lasta on klotona ja kaksi koulussa ihan ku lomalla olisi päivät :o) heh.

viikko 12 häämöttää jo !

niiloakseli rv 11+4

Vierailija
39/46 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kaikki on? itse olen tuskissani maannut sohvalla kohta 2 vrk :o( selkä meni kerta heitolla huonoksi ja maanantaina odottaa lääkäri reissu.... saan taas varmasti selkätuen jota sitten pidän synnytykseen asti ja se kun on niin tympeäkin mutta eipä auta ei. Ihan selvästi on jo alamaha pullistunut vauvamaisesti :o)

sohva kutsuu taas.... milloinkohan mies hermostuu kun olen kohta ollut 6 viikkoa pois pelistä milloin mistäkin syystä :o/

Niiloakseli rv 11+5

Vierailija
40/46 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....mulla on aika mennyt tässä seuraillessa tota keskustelua tosta suurempien lasten päivähoito-oikeudesta. Eipä ole kommentit vuosien varrella miksikään muuttuneet. Muistan vaan miten puistossa joillakin äidellä oli kauhea tarve kritisoida muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.

Auta armias jos lapsesi oli syntynyt sektiolla silloin et ollut " oikeasti" sitä synnyttänyt,

entäs jos lopetit imettämisen aikaisin silloin olit itsekäs tai muuten vaan kykenemätön,

entäs sitten ikäero mulla kun ensimmäisen ja toisen välissä oli se 1 ja 11 päivää sehän oli aivan katastrofi ja varmasti vahinko ym. ym.

Miksi meidän on pakko olla niin ilkeitä ja tuomitsevia toistemme valinnoista.

Haluaisin uskoa " kultaiseen sääntöön" kohtele muita niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan eli tuetaan toistemme ratkaisuja eikä arvostella ja kritisoida ensimmäisinä.

Niiloakselille haluaisin sanoa että " kyllä se siitä helpottaa" ja voimia ja jaksamista. Mutta joillakin se vaan tahtoo paha olo olemaan koko raskauden ajan eli ei muuta kuin kestämistä. Onhan se kuitenkin niin ihanaa saada sellainen söpö vauveli halittavaksi ja pussailtavaksi.

Mä kävin ostamassa uudet äitiyshousut voi miten miellyttäviä vaatteita sitä Kampin äitiysvaateliikkestä löytää. Aivan eri kuin silloin joskus kun HM:n valikoima oli lähestulkoon ainoa varteenotettava ratkaisu.

Muuten onko teistä joku käynyt siinä Porvoon vaippatalossa? itse olen ajatellut josko sinne joskus pistäytyisi.

Eipä tässä nyt muuta kuin lauantai-iltoja kaikille!

Annlinn