Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ SUURPERHEODOTTAJAT VK 34 ¤¤¤¤

20.08.2007 |

Aloitanpas uuden viikon :)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaas nyt sit eka viesti tulemaan. Viime viikolla olikin aika paksu pino, hienoa :)

Porenn: Sinulta kysyisin kantoliinasta. Tälle tulevalle villahousulle haluaisin kokeilla liinaa. Muutkin vauvat ovat olleet kovasti sylissä pidettäviä ja nyt kun näitä pieniä on sit useampi, liinailu varmasti helpottaisi elämää.

Olen aina kauhuissani katsellut kun sitä kangasta on ihan mieletön määrä, miten sen kaiken saa solmittua ja mihin väliin se mukelo laitetaan?

En ole kovin pitkä ja ajatus 5 m liinasta hirvittää. Toisaalta osaisin itse ommella sopivan, jos saisin jostain hyvät ohjeet.

Että apua kaipailen :)

Keksikääpäs te jotain kivaa keskusteltavaa, mun aivot lyö tyhjää tänään.

Vierailija
2/46 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neppikselle: tukeva trikoinen liina on minusta kaikkein kätevin. Varsinki pienen vauvan kanssa ja menee kyllä isommallakin. Itse voi tehdä kaksinkertaisesta trikoosta niin tulee tukeva. Sen kankaan saa kyllä kiedottua muutaman harjoitus kerran jälkeen hyvin eikä 5 metriä trikoota enää niin hirvitä. Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille liinailua! Nyt nuo liinat alkaa tänne meillekin päin enempi kotiutua kun soittoja tulee muutama kuukaudessa kun neuvoja kysellään (olen liinatukihenkilö)

Itse olen pärjännyt kolmella perussidonnalla koko liinailu ajan.

(.) Olo alkaa parantua ja huoli sitten kasvaa olon parantumisen myötä. Heti alkaa kummitella mielessä ettei kaikki ole hyvin masussa kun olo on jopa hyvä välillä... Eilen sain vaihdettua verhot,siivottua pihan,pestyä pyykit ja tänä aamuna imuroin eka kerran kuukauteen! (mies on hoitanut sen) Miehellä oli eilen krapulan tynkää ja sanoi nyt ymmärtävänsä miksi minä olen jumittanut sohvalla kohta viisi viikkoa :o) olo on kyllä ollut kuin krapulaisella tuon 5 viikkoa :o/

mahakin alkoi vihdoin toimia ja sitä myöten katosi varmaan pari kiloa vyötäröltä! Satsumat maistuu voisin syödä varmaan kilon niitä päivässä :o) keskiviikkona olisi eka neuvola ja kieltämättä pelottaa kuuluuko ne sydänäänet vai ei. Viikkojen mukaan pitäisi kyllä kuulua. Tieto lisää tuskaa, en minä aikaisemmissa raskauksissa tajunnut pelätä juuri muuta kuin synnytystä. Nyt sitä vain toivoo että olisi äkkiä viikot että masukki potkii niin ei tarttisi miettiä miten tuolla masussa voidaan.

niiloakseli rv 11 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoitellutkaan tänne vähään aikaan. Olo on ollut niin paska etten ole jaksanut mitään. Etova olo jatkuu aamusta iltaan. Kaiken lisäksi ei ole ollut varmuutta onko sikiö elossa vai ei. Mutta tänään sitten asia varmistui. Pieni mato näkyi ultrassa ja sydän siellä nätisti löi. Lääkäri siinä onnitteli ja tilanne oli aivan mahtava! Viikkoja eletty epätietoisuudessa. Nyt saan sitten oikeasti alkaa olemaan raskaana ja kirjoitella tänne :) En siis ole oikein voinut iloita asiasta vielä sen verenvuodon jälkeen. Tässä ihan vaan väliaikatietona tämä. Luen kyllä juttujanne aina kun kykenen tässä pahan olon salliessa.

Vierailija
4/46 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä sidontaohjeita sais?

olen nähnyt muutamia äitejä vauvoineen ja pikkuisten päät roikkuu taaksepäin ikävännäköisesti. Pää kun on muutenkin vauvalla painava, mahtaa lapsella olla jännityksiä niskassa ja hartioissa parin tunnin roikkumisen jälkeen.. Ehkei heillä ollut lapsi ihan oikeaoppisesti " kyydissä" mutta itsellä ainakin pahaa teki. (lapsi siis pystyssä, kasvot äitiä kohti, pää tuli reunojen välistä ulos).

Meilläpäin ei taida olla liinanmyyjiä, tukihenkilöistä nyt puhumattakaan.

Kivaa, että Niiloakselilla alkaa helpottaa, mun huonoimmat viikot oli 8-13, ja 15 viikolla suunnilleen elämä lopulta voitti. Ei edes muista enää nyt kun viikkoja 26+1 -hih-

Vierailija
5/46 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hienoa, että Soffalankin huoli helpotti :) Nyt vain nauttimaan raskaudesta.

Vierailija
6/46 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin jännännyt sinun puolesta :o)

Neppis: kantoliinakanavan sivuilla on hyviä ohjeita kuvien kera ja jos ostaa liinan niin liinan mukana tulee yleensä ohjeet pariin perussidontaan.

Pienen vauvan pää olisi hyvä tukea liinan sisään mikä onnistuu varsin kätevästi mutta kuten minun vauvat n.3kk eteenpäin halusivat katsella enempi ja joskus pää jäi ikävästi roikkumaan juuri hetkeä ennen nukahtamista kun vauva ei vielä halunnut piiloon :o)

Kantoliinakanavan sivuilla on myöskin lista liinatukihenkilöistä jotka neuvovat ihan kädestä pitäen miten sen kankaan kanssa tulee toimeen :o) Itselläni on useampia erillaisia liinoja joita olen sitten antanut kokeilla ja lainatakkin jotta pääsee kokeilemaan onko se liinailu oma juttu.

Voiko nuo inkiväärikapselit aiheuttaa närästystä? mulla kun ei ole koskaan närästänyt niin nyt on välillä aika varmasti ollut närästystä ja se aiheuttaa hirveän pahoinvoinnin. Mietin sitte voisko noista johtua kun ne on ainoa eroava tekijä raskauksien välillä... hmm...

Vierailija
7/46 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä pitäisi paiskia, mutta jos muutaman rivin kirjoittelen.

Trikooliinaa suosittelen minäkin, se on ensimmäiseksi liinaksi ja pienelle vauvalle ihanteellinen, koska se on vähän helpompi sitoa kuin kudotut ja se antaa pienet sidontavirheet anteeksi. Eikä sen välttämättä tarvitse olla viisimetrinen, omasta vaatekoostasi riippuen sellainen 4,5-metrinenkin voi riittää aivan hyvin :) Kantoliinakanavalta löytyy ohjeita, myös itse tehtyyn liinaan, siellä on myös kattava linkkiluettelo eri sivuista, joissa on myös ohjeita, kuvallisiakin. Trikooliinalla yleisin sidonta on kietaisuristi2.

Viikko ultraan, sitä odotellessa. Olisi jo kiva tietää vähän tarkemmin milläs viikolla sitä oikein mennään :)

Autoista oli viime viikon pinossa puhetta, me ajellaan vielä Nissan Primera farmarilla, mutta tila-autoon pitää vaihtaa keväällä, että kaikki mahdutaan. Mies on katsellut VW Sharania, saa nyt nähdä mihin päädytään. Amerikkalaiset on jo tipahtaneet listalta heti ensimmäiseksi ;)

Jooh, kai se on pakko jatkaa niitä töitä, että pääsee joskus nukkumaan. On tämä yrittäjän työ siitä vähän huono, että työt on aina läsnä.

Porenn ja Pikkukulta rv 12 tai jotain

Vierailija
8/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukava kuulla Niiloakselista ja soffalasta! Toivotan molemmille ihanaa raskauden jatkoa! Huomenna Niiloakselin neuvola, laitahan sitten kuulumiset! Äläkä hätäile, kyllä ne sydänäänet sieltä löytyvät!! Itse olen sua viikon ja päivän jäljessä ja sydänäänet kuuluivat jo viime viikolla neuvolassa :) Joten saat huomenna musiikkia korvillesi! Takuulla vauva voi hyvin! Ja toivon mukaan sinäkin tästä eteenpäin paremmin! :))

Olen pari päivää tuskaillut kuopuksen päiväunien kanssa. Nukuttaminen käy jo ihan työstä... alan viimein tajuamaan, että neiti haluaa siirtyä kaksista päikkäreistä yksiin. Mikä on hyväkin, sillä sitten saan hänet aikaisemmin yöunille. :)

Töihinmenoa pähkäilen... mennäkö vai eikö... Kyllähän tässä välissä muutaman kuukauden ehtis tehdä töitäkin, iltaisin. Miten se vaan tuntuu niin ylitsepääsemättömän vaikealta? :/

Kirjoitellaan taas!

Omppis kuittaa ja kumartaa.

Vierailija
9/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani ehdin tuolla suurperhekuumeilijoissa pyörähtää hetken kun kuumeilin meidän uusperheen kolmatta yhteistä ja mun kuudetta. Kauaa en siellä ehtinytkään olla kun tämä meidän ilmeisesti viimoinen pienokainen (en koskaan sano enää en koskaan) sai alkunsa niin vinhaa vauhtia. Tänne odottajiin en sitten olekaan saanut aikaiseksi aikaisemmin kirjoitella joten jospa nyt koittaisi aktivoitua.

Mulla on siis aiemmasta liitosta kolme isoa lasta joista kaksi vanhinta asuu jo omillaan ja lukion aloittanut neitokainen viihdyttää meitä vielä täällä kotona. Yhteisiä lapsia meillä on nyt kaksi poikaa jotka ovat 2v 10kk sekä 1v 4kk. Kolmas yhteinen syntynee lokakuun alkupuolella koska raskausdiabeteksen takia käynnistellään tod.näköisesti pari viikkoa aiemmin.

Osa-aika työtä olen tehnyt edellisen äitiysloman loputtua ja eilen olin ilmeisesti viimeistä päivää töissä. Kolme viikkoa olis vielä töitä jäljellä, mutta ei oikein vointi ole enää sellainen, että jaksaisin raskasta hoitotyötä tehdä. Tänään iltapäivällä on neuvolalääkäri jos vaikka saisi sitä saikkua lopuksi aikaa.

Tässä nyt oli jotain pientä esittelyä meistä ja koitan nyt sitten tosiaan aktivoitua kirjoittelemaan useammin. Toivottavasti en sentään ala listahäiriköimään kun vauhtiin pääsen.

Vaahtis rv 32 tasan

Vierailija
10/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vielä tänne tungen, vaikka neiti on maanantaina jo 2kk " vanha" ! Potkikaa pois vaan :)

Neppikselle piti vain tulla liinajuttua kommentoimaan, kun minäkin nyt viidennen kanssa eka kerran olen liinaan tutustunut. Huusin huutiksesta edullisesti käyttämättömän hug-a-bubin ja olen ollut enenmmän kuin tyytyväinen. Mukana tulleen cd:n ohjeilla tällainen aloittelijakin osaa nyt liinan sitoa ja vauvakin on pysynyt hyvin kyydissä, jopa viihtynyt :) Joten sitä voin ainakin suositella.

Olen teidän juttujanne silloin tällöin lueskellut, onhan täällä monta " tuttua" masuinensa :) Vaahtiksenkin muistan tuolta kuumepuolelta. Onnittelut sinullekin tulevasta perheenlisästä!

Annlinniltä piti kysymäni, että ymmärsinkö oikein, että sinäkin olet opiskelija? Ja jos niin, niin mitä opiskelet? Jos et halua täällä paljastaa mitään, niin ymmärrän kyllä :)

Meillä arki rullaa ja tekemistä piisaa. Kolmen koululaisen lukujärjestyksen, kerholaisen kerhojen ja vauvan rytmin yhteensovittaminen on välillä sitä organisointia parhaasta päästä ja harrastukset ovat vasta alkamassa ;) Mutta kyllähän te tiedätte! Silti jossain takaraivossa on ajatus, että vieläköhän sitä kerran.... Sitten joskus :) Ristiäisiä meillä vietellään nyt tulevana sunnuntaina ja hyvä niin, on ihan mukava alkaa kutsua vauvaa oikealla nimellä, eikä aina vain vauvaksi tai siskoksi.

Nyt häivyn häiriköimästä teidän pinoanne :) Hyviä vointeja ihan jokaiselle ja voikaahan paksusti!

Misti ja katras

Tässä vielä kuva meidän neidistä, joka kohta täyttää jo tuon sitterinsä :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=861853.jpg

Vierailija
11/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin liinailun kolmosen kanssa. Silloin ostin rengasliinan joka aluksi oli hyvä ulkona kesällä. Sisällä poika liinassa oli tukahduttavaa. On sen verran punkero poika että hiki tuli aina. Sitten kun osasi jo istua niin kerhossa nukutin pojan istualtaan liinaan joten myöhemmin löytyi sille vielä kuitenkin käyttöä.

Kuopukselle tein pitkän trikoisen liinan ihan pistin 5m leveetä trikookangasta kahtia tuli siis kaksi liina (kaverille kans). Kuopus tykkäsi ja pienelle sirolle tytölle ei tullu ikinä liinassa kuuma. Hän pääsikin paljon liinakyytiin kun tuo poika ei edelleenkään ole kovin innokas kävelijä ja poika vallotti rattaita niin kannoin neitiä liinassa. Nyt ajattelin myös liinailla ainakin tuon pikkuvauva ajan.

Ihan on sillä kietaisuristi 2:lla pärjätty. Sieltä kantoliina.fi (olisiko??) sivuilta löytyy kuvallinen ohje tuohon sidontaan ja ainakin minä kykenin sen niillä ohjeilla oppimaan.

nuttu rv39+1 edelleen yhtenä kappaleena tosin limatulppaa tuli eilen eli jotain edestystä =).

Vierailija
12/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan lasten kans miestä kotiin, että päästäs kauppaan koko poppoo.

(.) Aamupäivän vaivasi päänsärky, joka onneksi helpotti pikku päikkäreillä...muuten ei kummempia kuulu.

Sirkus reissu oli hauska piristys eilen illalla. Oli tosi paljon pelletemppuja...lapset tykkäs!

Risella rv 36+4

Vierailija
13/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyöriskellyt tuolla kantoliinasivuilla ja ainakin käyttäjien kommenttien ja kehujen perusteella... sekä itse ihastuneena hug-a-bubin malliin olen valintani tehnyt. Haluaisin sellaisen mokka-taivas tai mokka-hassel- liinan. Taidanpa siis alkaa huutonetistä niitä jahtaamaan ;) Vielä on aikaa.. jotenkin tuntuu, etten haluaisi uhrata melkein 90 ¿ kun en tiedöä tuleeko koko hommasta mitään. Jäi rintareppukin kokonaan käyttämättä, nuorimmainen ei viihtynyt alkuunkaan ja jotenkin se oli kuuma ja painavakin.

Katselin niitä sidontakuvia ja välillä kyllä ihan nauratti ajatus kuinka olen itsekin solmussa ja vauva liinan ulkopuolella -hih-

Käytän normaalisti 34-36 vaatteita mutta nää odotusajan kilot kun niin somasti pyöristää, joudun tyytymään 38 vaatteisiin.

--Sit pientä galluppia. Paljonkos teillä on ollut sf-mitta 24-25 viikoilla? --

(.) Ihan sama mitä tekee kun hengästyttää ja henkeä ahdistaa. Jaloissa on iltaisin älytön särky, joka viiltelee lähtien polvista varpaisiin. Tämä siis vain kun istun paikallani. Ja sellainen tasainen hiivan kutkutus on alkanut alakerrassa- plääh--

Jotta sellaisia täällä tänään

T.Neppis ja W 26+jotain

Vierailija
14/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työt taas odottavat, joten liikaa ei saisi koneella istua. Kuopuksellakin on väsykitinää, joten pitää nähtävästi mennä kohta nukuttamaan.

Mistillä oli suloinen pikkuinen!

Vaahtikselle tervetuloa joukkoon!

Liinoista vielä sen verran, että itse liputan ehdottomasti kotimaisten liinojen puolesta, materiaalit ovat varmasti yhtä hyviä ja hinta huomattavasti vähemmän suolainen ;) Tukihenkilö kun olen, niin meiltä löytyy useita liinoja, trikoista ja kudottua sekä rengasliina. Tällä hetkellä etsiskelen sopivaa neliöliinaa, kantoreput eivät minun olkapäilleni sopineet ollenkaan - ainakaan ne, joita kokeilin.

Vierailija
15/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupvastaus: Mulla sf mitta on ollut 24vko:lla 19. Koko ajan on lääkäri tolkuttanut, ettei oo isoa vauvaa tulossa...saa nähä sitten.

Olen ahkerasti siivonnut ja pessyt pyykkiä aamusta asti, joten suon itselleni pienen lepo hetken hyvillä mielin. Supistuksia ei ole ollut, mutta alamahaa jäytää sellanen lievä menkkamainen olotila välillä. Vauvan varusteet alkaa olla pian valmiina...sänky saadaan sukulaisilta ja vaunut on viä ostamatta. Ne ostetaan kuitenkin vasta lähempänä laskettuaaikaa...muuten kaikki taitaa olla valmiina...vauva puuttuu.

Nyt lähen syömään...

Risella rv 36+5

Vierailija
16/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on eka neuvola takana ja on kyllä ihanaa käydä samalla tätillä kuin neljä aiempaakin odotusta :o) muisti kaikki lapsemme ja mitä ongelmia minulla on kussakin raskaudessa ollut.

Painoa oli tullut 5.5 kiloa alku painoon lisää mutta täti sanoi että heitä koti puntari metsään ja lopeta heti painon vahtaaminen :o) verenpaine oli ok ja tärkein sydänäänet kuului hienosti heti!! siellä se pieni sydän pompotti :o) ja syke oli pienellä 175! eli sykkeiden perusteella ihan selvä tyttö ;o)

nyt uskallan hyvillä mielin laittaa mammahousut jalkaan,olen kyllä jo viikon joutunut aina iltapäivästä käyttämään mutta jostain syystä se on tuntunut hullulta kun ei kukaan ole todistanut että masussa on elämää :o) no nyt on!

Niiloakseli helpottuneena rv 11+2 :oD

Vierailija
17/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon todella ollut väsynyt opintojen alettua mulla kun on kaksi vaativaa tenttiä jäljellä ennen kuin pääsen gradun kimppuun.

Mistille: Ihanan söpön kuvan olet vauvelistas laittanut oli ihana unelmoida että sitten talvella mullakin olis tollainen pikkuinen hoidettavana. Mä opiskelen kasvatustiedettä ja mulla on opinnot siinä vaiheessa että gradua alan kohta tekemään siis tarkoitus olis ennen vauvan syntymää saada parerit ulos yliopistosta.

Olen ikuinen opiskelija ja mua ei todellakaan töihin saa kuljen mielummin vapaana kuin taivaan lintu ja lapset tulee etusijalla eli joku työpaikka todellakin häiritsisi mun elämää.

Eli varmaan päädyn tutkijaksi. Ja onhan se kiva vielä jatkaa eteenpäin opintoja. Tietysti äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen jos en uudelleen äitiyslomalle päädy.

Täällä oli aivan järkyttävä ukkonen tuntui kuin sota olis syttynyt, eli se oli todella lähellä.

Päätin juuri että meidän perhe lähtee lokakuun alussa lomalle viideksi päiväksi. Onko kellään ideoita missä syksystä olis kivaa lasten kanssa eli olen miettinyt vuokraisimmeko mökin jostain päin Suomea, vai olisko Haikon kartano kiva (mä siis siellä viihtyisin mutta miten olis lapset) hotellilomaakin ollaan mietitty ainoa vaan että viisi päivää voi olla liikaa lapsille hotellissa ja me kun tarvitaan vielä kaksi huonetta joku aktiivi loma vois olla lapsille kiva, mun pojat haluais ajella mönkijöillä ja mun tyttö haluais ratsastaa eli tietääkö kukaan paikkaa jossa molemmat olis mahdollisia.

Hauskaa keskiviikkoa kaikille!

Annlinn

Vierailija
18/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Niiloakseli sydänäänistä! Upeaa! Saitko ajan ultraan? Meillä neuvolantäti laskee vauvan sykkeen vasta joskus 20 viikosta eteenpäin. Vielä en siis voi veikkailla mitään. ;)

Huippua kun on ollut nyt eilisen ja tämän päivän hyvä olo. Ei isompaa väsymystä, ei pahoinvointia. Mutta kop kop... tuleehan ne sieltä vielä. En kyllä tosiaan ymmärrä Annlinn, kuinka sinä jaksat opiskella! Itse olisin varmasti ihan rättipoikki. Joten hatunnosto paikallaan! :)

Kampaajalle teen lähtöä. Tahtoo uuden kivan tukan! Mutta saapa nähdä kuinka käy! ;)

Omppis

ps:Minuakin alkoi kiinnostamaan nuo kantoliinat! :)

Vierailija
19/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakseli: Hieno juttu, että sieltä pienen pompotukset kuului =) Onnea vaan ja nyt nauttimaan!

Omppis: TOivottavasti hyvä olo jatkuu!

Annlinnille minäkin nostan hattua. On kyllä upeaa, että jotkut jaksaa opiskella! Nimim. ikuisesti haaveilee lisäopinnoista...

Tuota kantoliinakeskustelua olen mielenkiinnolla seurannut minäkin. Kaksosilta innostuin kestoista, jospa nyt hurahtaisin sitten liinoihin =)) Jos ja kun sinne asti edes päästään. TÄstä pääsenkin aasinsillalla mieltä askarruttavaan asiaan. TIETÄÄKÖ KUKAAN voiko kova potku mahaan tehdä jotain hallaa vauvalle? Meillä tuo nelivuotias yöhiippailija unissaan vieressä potkaisi korkealta ja kovaa, jolloin kantapää tömähti suoraan mahaan. Ja se osui tosi lujaa, sattui niin, että melkein itku pääsi. Tämä tapahtui toissayönä ja sen jälkeen masussa on ollut hiirenhiljaista. Oon välillä melkein suunniltani paniikista ja välillä ajattelen, että pikkuinen on vain kääntynyt eri asentoon, etten tunne liikkeitä. Enhän mä niitä ehtinyt vielä kovin hirveästi tunteakaan, mutta joka päivä kuitenkin joitakin hipaisuja, ja nyt ei niitäkään ;(

Pikkis

Vierailija
20/46 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkis! Lohdutukseksi voin kertoa, että suurinpiirtein 14 viikoilla minuakin potkaisi mahaan meiän nuorimmainen unissaan...vauva on kuiteskin vielä noilla viikoila aika pieni ja suojassa masussa. Paljonkos sulla on viikkoja? Voithan aina soittaa neuvolaan tai lääkärille ja käydä tarkistaan kuuluuko sykkeet. Pääset ainakin epätietoisuudesta. Voimia!

Lähden jatkaan siivoilua...tulin pikaseen piipahtaan kun muksut lähti pihalle energiaansa purkamaan!

Risella rv 36+5