Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***PIKKU-ENSKAT alkuviikkoon***

20.08.2007 |

Oonko mä tullut sokeaksi vai puuttuiko pino? Vai eikö tänään olekaan vielä maanantai...

Tässä linkki edellisiin.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11034769&p=2&tmo…

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Muiden mukana olen lääkärillä käyntiä ehdottamassa! Tai sitten voi olla niinkin " pieni" juttu, että hampaat tekee tuloaan! Onko ikenet valkeat? Mä en huomannut yhtään, että Arttu teki hampaita, mutta niin ne ilmestivät sinne päivän vajaa 5kk, molemmat alas... Arvelin jo varmaan 3kk iässä, että joko ne tulee, kun kuolaa kamalasti, mutta ei. Nyt ei edes kuolannut, kun oikeasti tulivat :)

Ja kiinteitäkään tms. uutta et ole aloitellut? Hmm... Kyllä mä ehkä käyttäisin lääkärissä, jos noin kauan yht' äkkiä jatkunut, ja jollei mitään löydy, niin odottele niitä hampeja! ;) Koitahan jaksaa!!!

PAJUSKAN Eemli oli jo iso mies :) Saas nähdä tosiaan, milloin tuosta yöllisestä kyttäilystä pääsee eroon... :/

KANELIKIN oli käynyt pitkästä aikaa!!! =D *vilkutus* Ja kuten Mammis jo sanoikin, niin tulkaahan treffilöimään, kun jaksatte!!! Ja kun ehdit, niin mielellään kuulisin teiän arjesta lisääkin - eli miten on mennyt, miten olette järjestäneet rutiinit jne. Kun en yhtään kaksosperhettä tunne, niin tietää mitä odottaa, jos joskus olisi itsellä kaksoset mahassa ;)

Mittees muuuuta... MAMMIS, mä kokeilen ilman tota sizeä niitä sydämiä

[color=red]♥

[color=blue]♥[color=green]

Onnistuinkohan??? Kokeilin myös sinistä sydäntä - eikös niitäkin voi tehdä sen värisiä kuin haluaa?

Hitsiläinen, mies joutuukin vaihteeksi ehkä olemaan yhden yön lisää keikalla... :( Kotona on niiin tylsää yksin! Onneks on ne treffit huomenna =) Mäkin taidan tulla ajoissa, mutta käyn eka H&M:llä kiekan. Ja kolmen jälkeen täytyy viim. lähteä, niin A nukkuu sopivasti vikat päikät sitten kotimatkalla.

PäiväuniG: (Tosi kiva laittaa tällänen, kun Kesis-raukka on juuri edellä valitellut, ettei heillä nukuta ollenkaan...sori...mutta pakko kysyä...) Monetko unet teillä yleensä nukutaan päivällä? Kuinka pitkiä ne on?

V: Meillä yleensä kolmet. Aamulla (n. 9-10 välillä)yhdet lyhyet, korkeintaan 1h. Päivällä toiset (n. 11-13.30 välillä), n. 2h. Ja alkuillasta vikat lyhyet, kork. 1h (n. 16-17 välillä).

Milloinkohan noista päiväunista aletaan vähentämään, ensin kahtiin uniin, sitten vaan niihin yhtiin? Ihanko vaan vauvan omaan tahtiin?

Mutta juupelis juu... Olikohan mulla oikein asiaakin? Ilmeisesti ei... x) Ehkä poistun TV:n ääreen... Huomiseen!

Pi-Ki

Vierailija
22/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rähmä miltä kuulostaa teidän arki :/ Voimia ja jaksamista suuresti! Moni suosisttelikin jo tuota lääkärillä käyntiä. Kannattaa kyllä käydä! Ootko kokeillut antaa itse suppoja tms onko niistä apua? Tiedän niin hyvin minkälaista on olla alituiseen itkevän vauvan kanssa. Se on todella raskasta ja vaatii kyllä sen että mies pystyy auttaa kun on kotona - pääset itse hetkeksi lähtemään vaikka pois kotoa ja haukkaamaan happea. Mutta käykää siellä lekurissa, että mahdolliset tulehdukset tai muu sairasteleminen suljetaan pois.

PIKI - kävi mielessä et oltaisko päästy sun kyydillä huom Jumboon (kun sitä myös mainostit :), mut luulen kuitenkin että mennään bussilla kun lähden vaunuilla matkaan ja mies ottaa turvakaukalon töihin mukaan. Jumbossa kuitenkin menee muutama tunti ja Roope nukkuu tosi huonosti kaukalossa (jos ylipäätään nukkuu ollenkaan). Lisäksi aattelin et jos takaisinpäin kävelisin jonkin matkaa vaunutellen ja mies poimii mut sit kyytiin väliltä. Saan itsekin vähän lenkkiä siinä =)

MAMMIS huhuili tuota perantain terde-keikkaa. Me tultais niiiin mielellään mut meille tulee yövieraita (taas =) joten jää väliin. Noh, ehkä näitä tulee vielä. Tai tuskin kovin montaa terde reissua enää tälle kesää mut jotakin muita just for mamas keikkoja! :)

Syömisjutuista - me aloitettiin sosiden syönti tänään. Lounaaksi bataattia soseena ja iltapäivällä ruusunmarja-vadelma sosetta (matkin teitä SERE! :). Nauroin ihan pissat housuissa kun syötin Roopelle bataattisosetta - se ei raukka ensin tajunnut että se kama pitäisi ihan oikeasti niellä vaan se vaan naureskeli ruoka suussa ja kaikki valui pitkin leukaa :) Ai hitto että oli mammalla hauskaa! Tajus se sitten että sitä voi nielläkin ja paakkujen kohdalla meinas vähän kakota, mut ne muutamat teelusikalliset mitä aattelinkin että tänään maistellaan, meni loppujen lopuksi alas ihan ok. Marjasoseen kanssa ei mitään ongelmia - poika maiskutti sitä ihan onnessaan. Huomenna samat sörsselit. Aattelin, että syödään samoja sotkuja nyt ainakin viikon verran ennenkuin otan uusia makuja mukaan. Ei kai tuo vauva niihin niin äkkiä totu että alkais viikon jälkeen tökkiä vain siks että on taas samaa? Eräs tuttuni, jolla on parin vuoden ikäinen tyttö, suositteli että ei kannata liian nopeasti vaihtaa makuja uusiin, ettei aina sitten pidä olla uutta. Lisäksi näin selviää mahdolliset allergisoivat aineet - tietää mikä vaikuttaa jos tulee oireita kun ei syötä kuin paria eri makua. Onko nää ihan järkeviä ajatuksia??? Osaako joku sparrata? =)

No, nyt meen laittaa huutonettiin vähän kamaa myyntiin... launtaisen siivousurakan päätteeksi meni isoja säkkeä vaatteita ja muuta kamaa uffelle, pari vintille ja osan menee myyntiin. Nyt siis myyntipuheita laatimaan - kivaa puuhaa! :)

Leenis & Roope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli! Moi! Tosi kiva kuulla sinusta/teistä. =) Ihan niin kuin joku muukin jo sanoi, niin kiva jos jaksat kertoilla teidän arjesta enemmänkin. Tuli sellainen olo, että ilmeisesti kaikki on ihan hyvin kun muskariinkin ootte jo kerinneet. =)

Kesis, halauksia täältä lähettelen. Onko teidän päivä jatkunut yhtään paremmin? Toivottavasti Lennin paha olo helpottaisi ja sinäkin saisit levättyä.

Leenis, hauskalta kuulosti teidän poitsun syömiset! =) Meidän neiti on sangen hupaisan näköinen kun tarjoilen hänelle vettä. Ilme on jotensakin epäileväinen ja epätovoinen... No, jokunen tilkka on jo mennyt alas. Saa nähdä miten syömisten kanssa aikanaan käy!

Pi-Kin nukkumisgalluppiin: meillä vielä päivät vaihtelee ja ainoat päivittäin toistuvat unet tyttö nukkuu aamupäivästä (alkaen 8.30-9.30), noin tunnin verran. Lisäksi jossain vaiheessa päivää tunnin-kahden unet ja alkuillasta tunnin unet. MUTTA, välillä on päiviä kuten tänään eli ainoastaan ne aamun ekat unet toteutuneet. Päivällä kyllä nukkui vaunuissa ulkona tunnin verran mutta iltapäivästä/alkuillasta en saanut tyttöä millään nukkumaan. Simahti äsken kylvyn jälkeen unten maille. Saa nähdä onko jo yöunet vai herääkö vielä syömään...

Huomenna onkin jo treffit! Hipshei! Tullaan julkisilla tytön kanssa, joten jos ei ihan yhdeltä olla paikalla niin tulossa ollaan.

Nyt miehen seuraan, leppoisaa iltaa ja ennenkaikkea RAUHAISAA yötä pikkuisille ja äideille sekä tietysti isillekin!

t. iida-linnea ja unten mailla tuhiseva tyttönen

Vierailija
24/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja kamalasti! Mulle tuli seuraavat mahdollisuudet mieleen:

*hampaat - voi antaa lääkettä

*korvatulehdus - lääkärintarkistus, mikäli haroo korvia tai säpsähtää kun kosketat niitä

*allergia - onko poika saanut uusia ruokia? oletko itse syönyt erilaisia juttuja, tai ottanut jotain lääkettä joka voisi vaikuttaa allergisoiden poikaan?

*orastava eroahdistus - siihen saattaisi tepsiä perhepedissä nukkuminen (vai nukutteko muutenkin?)

*ylempään liittyen, voisiko vierastaa, tai työstää jotain muutoksia? Oletteko olleet juuri reissussa, tai onko teillä ollut joku pitkään kylässä? Herkkään lapseen voi tuollainenkin vaikuttaa pitemmän aikaa.

*" vaan joku vaihe" - niitä tulee ja menee, varsinkin nyt kun poika on isompi ja alkaa hahmottaa ympäristöään. Noelillakin oli itkuisia jaksoja, ja voin kertoa että meillä tuo lyhyiden päikkäreiden aika kesti useamman kuukauden! Vasta noin viikon ajan Noel on nukkunut yli tunnin päikkäreitä, sitä ennen on menty viimeiset 4kk sellaisilla 40min pätkillä (niitä 3-4 päivässä).

Muuta en oikein osaa veikkailla. Unet saattavat jäädä tuollaisiksi, mutta pitäisihän sen itkuisuuden syy selvittää (siis jos on muutakin kuin väsymystä). Vaikka joskus vauvoista ei vaan ota selvää! :(

Kandi

Vierailija
25/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESIS, Kandi sanoikin hyvin! Itkuisuuden syy kannattaa selvittää. Suosittelen lääkäriä, niinkuin moni muukin. Ja hirmuisesti tsemppiä!! Varmasti raastavaa ja väsyttävää, harmi kun ei voi mitenkään auttaa :(

Han

Vierailija
26/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Kyllä päivän mittaan lopulta oli ihan hyviäkin hetkiä. Niiden muutamien puolituntisten pätkäunien jälkeen Lenni jaksoi hetken olla ihan hyvälläkin tuulella.

Kaikkein hankalinta on, kun mä en ole ollenkaan tottunut lapseni itkuun. Se on aina lakannut, kun oon ottanut syliin ja nyt ei millään meinannut helpottaa. Oli ihan avuton olo.

Nyt Lenni nukkuu yöunia, niille onneksi nukahtaa hyvin (olikin jo TOSI väsynyt). Saa nähdä, josko nukkuisi edes parin tunnin pätkiä. Tilannetta vaan hankaloittaa se, että omat unet on ihan sekaisin. Mä en enää saa unta silloinkaan, kun Lenni nukkuu. Ja sitten panikoin sitä, etten nukahda ja silloin en varsinkaan nukahda. Mulle kävi silloin synnärillä niin ja valvoin 3 vrk putkeen. On jäänyt trauma siitä ehkä?

Eniten mä melkein veikkaan Lennin unettomuuden syyksi sitä Kandin ehdottamaa " vaan joku vaihe" . Ja sitten ollaan yliväsyneitä ja kiukkuisia. Toinen syy saattaa tosiaan olla ne hampaat. Ihan jatkuvasti ainakin valuu kuolaa ja Lennillä on ihan pakonomainen tarve tunkea kaikkea suuhun ja kaluta niitä ikenillä. Mene ja tiedä, mulle ja miehelle ekat hampat on tullu vasta 7-kuisena. En oikeen osaa nähdä mitään ikenissä, viisaammat voi huomenna treffeillä niitä tiirailla ;-) Laitoin kuitenkin varmuudeksi yöksi supon, ei se ainakaan ole haitaksi.

Nyt meen nukkumaan, kun vielä on rauha maassa. Kiitoksia kaikille tsempityksestä, olette ihania ja maailman parhaita enskoja!

Kesis, liikutuskyynel silmässä

Vierailija
27/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Sitä vielä piti sanomani, että mun päiväinen teksti oli pahimmassa itsesääli-itkukohtauksessa kirjoitettu. En mä oikeasti anna Lennin itkeä yksinään hysteerisenä. Tänään oli pakko olla 2 min toisessa huoneessa rauhoittumassa itse, ja sekin tuntui jo pahalta. Että älkää huoliko, Lennistä kyllä huolehditaan vaikka mama onkin rättiväsynyt.

Kesis taas

Vierailija
28/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjalta kuulostaa Lennin itku! Suosittelisin kyllä myös viemään pojan lääkäriin, koska korvatulehdus vois hyvinkin olla kyseessä. Meillä quu on aina nukkunut hyvin, mutta korvatulehduksessa yöt menee hulinaksi ja poika nukkuu vain lyhyitä pätkiä ja sitten itkeskelee ja möyrystää koko loppuyön tuskissaan. Toivottavasti teillä tilanne helpottuu pian ja pystyt itsekin viimein nukkumaan! Voimia sekä äidille että pikkumiehelle!

Mooli, kiitos sun vastauksesta! Luin sen kyllä, mutta en ole ehtinyt vastaamaan. Nytkin on koko ajan hirmu kiire, joten vastailen sulle myöhemmin, kun olis enemmän aikaa, ok?

-Q- ja -q- 1v.

Vierailija
29/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Joopa joo. Ei ole kuin keittiö siivottu. Menin sitten illalla Body Balanceen rentoutumaan kun mies tuli kotiin hoitamaan Oonaa. :) Ai että teki hyvää! Oona-paran mahasta kuuluu sellainen elämä että voi raasua.. =S mikäköhän siellä niin myllertää..

PI-KI ¿ meillä YLEENSÄ nukutaan aamulla yhdet tehopäikyt n. 30min (vaihtelevaan aikaan 10-11 välillä), pidemmät päikyt yleensä 13-15 alkaen 1-3h, illalla vielä toiset tehopäikyt n. 30min (vaihtelevasti 18-20 välillä). Joskus, kuten eilen, kun Oona on kovin väsynyt, saattaa ottaa vielä yhdet pikku tirsat..

LEENIS & Roope aloittivat soseet! Jey! :) Kerro sitten miten teillä sujuu.. Varmasti oli hassun hauskaa! ;) Ja ihan järkeviä oli ne sun ajatukset ainakin mun mielestä..

Kiva kuulla KESIS että oli näin illasta vähän parempi fiilis! :) Samoin täällä, tulee TODELLA avuton olo jos ei Oona lakkaa itkemästä sylissä niin kuin yleensä aina.. Eikä me ainakaan Oonan kanssa huolissaan oltukaan, muuta kuin sun jaksamisesta! Onhan se nähty että mahtava mama olet Lennille! :))) Toivottavasti yö menisi jo paremmin.

Ok, nyt tämä mammakin menee jo tutimaan! Huomisiin!

Huiskutukset, Mammis + Oona[/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
30/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Täällä mä vielä kukun! Mahtaa olla nätit pussit silmien alla huomenna treffeillä...

Mutta nukkumaan olin menossa, KESIKSELLE vaan pakko tulla sanomaan:

kyllä mä oon kanssa väsyneenä jättänyt Artun itkemään hetkeksi yksinään ja laittanut oven kiinni ja vielä kädet korville... Näin ei onneks oo ihan hetkeen tapahtunut, harvemmin A niin kiukkuaa. (Ja tämä siis jos yksin oon kotona, muuten mies kyllä " hoitaa homman" ja mä voin paeta paikalta :D) Pakko se on kerätä ite voimia, että jaksaa ja pystyy toista lohduttamaan. Pahinta kun tosiaan on, jollei voi mitenkään auttaa pientä... Ja parempi kai tuo parin minuutin " lepotauko" on, kuin että käy niitä surullisen kuuluisia tapauksia, jolloin äiti alkaa esim. ravistelemaan lasta turhautuneena :( Että ei se minun mielestä tee lainkaan huonoa äitiä, jos tällaisessa tapauksessa menee hetkeksi henkeä vetämään - päinvastoin! Sanokoon muut mitä sanoo (en siis tarkoita meidän ihania enska-kamuja, vaan pahansuopia kommentaattoreita jotka väijyy pinoja laittaakseen mieltä pahoittavia kommentteja), mutta minusta se on ihan terveen järjen käyttöä, että tiedostaa sen verta omat voimavaransa ja osaa poistua ajoissa hengähtämään. Kyllä mun mielestä pitää olla luonnonoikku-superäiskä *heh*, jos pystyy yltiöväsyneenä kuuntelemaan lapsen itkua jopa tunnista toiseen, tuntematta epätoivoa itse! Että no hätä - toi on ihan normaalia, ainakin mun mielestä! :) Ja hyvä, että Lenni sai vähän nukuttuakin. Toivottavasti yö menee paremmin - jos vaikka suposta olis apua!

Huomiseen! Nyt tämäkin mamma menee nukkumaan!

Pi-Ki