Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***PIKKU-ENSKAT alkuviikkoon***

20.08.2007 |

Oonko mä tullut sokeaksi vai puuttuiko pino? Vai eikö tänään olekaan vielä maanantai...

Tässä linkki edellisiin.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11034769&p=2&tmo…

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Meillä on taas vaihteeksi ihan hulinaa yöt. Tosin viime yönä nähtiin kummia. Lenni söi 00.30 (menee nukkumaan kasilta) ja heräsi uudelleen kolmelta. Tässä vaiheessa tapahtui ihme! Lenni nukahti uudelleen ilman, että nostin jätkää ylös sängystään. Laitoin tutin suuhun, silittelin päätä ja pidin sitä kuuluisaa tassua rinnan päällä. Ja kas kummaa, 20 min huitomisen jälkeen poika nukahti. En ois millään uskonut! Viideltä heräsi uudelleen syömään, jonka jälkeen tapahtui vielä suurempi ihme. Nukahti syötön jälkeen omaan sänkyynsä täysin itsenäisesti. Yhtäkkiä se töminä ja ähinä ja puhina ja huitominen lakkasi ja Lenni olikin unessa!! Unbeliveable! Kaiken lisäksi aamu koitti vasta 6.30 vaikka se viimeiset 2-3 viikkoa on alkanut jo 5.30-6.00. Mun puolesta tästä vois tulla tapa!

Mitähän muuta... Mä olen taas ihan pihalla, sen verran on kuitenkin tullut valvottua. Vaikka Lenni nukkuikin, niin jostain syystä mä en itse saanut millään unen päästä kiinni. Torkuin vaan ja pelkäsin, että kohta se kuitenkin taas herää.

Äh, ei irtoa mitään. Ai niin, [b]Pi-Kin[/b] Helmi oli löytynyt! Voi miten ihanaa!

Ja [b]Mammis[/b] on kanssa levottomien öiden uhri. Tsemppiä!

Nyt taidan mennä itsekin vähän päikyille, silläkin uhalla että Lenni herää taas 40 min kuluttua uudelleen nukutettavaksi, juuri kun mä olen saanut itseni uneen.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Kesis ja Lenni 4,5 kk

Vierailija
2/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Neuvolassa on käyty ja mitat oli 7540g, 62,8cm ja 42,3cm. Hyvin on kasvanut vaikka pituutta ei ole viimeisen kk:n aikana hirveästi tullutkaan.. Kampaajallakin kävin ja mies just lähti ovesta työn touhuun. Täytyy alkaa pian nukuttamaan Oona-neitiä päiväunille! Tulen paremmalla ajalla sitten taas, josko joku muukin ois täällä kuin KESIS ja meikäläinen.. ;) (P.S. KESIS - meillä oli kans taas hulinaa viime yö :( höh) Mukavata maanantaita!

Mammis & Oona 4kk+[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Jep, eilen illalla tultiin mummilasta (siis mun, eli Mimsun isomummilasta) ja reissu meni kerta kaikkiaan hyvin. Vanhukset oli vauvasta aivan haltioissaan ja ainoastaan yksi sadekuuro meidät yllätti, silloinkin kyllä oltiin autossa. Käytiin keittelemässä pannukahvit ja paistamassa makkarat suvun eräkämpällä ja eilen poimin mustikoita pakkaseenkin asti. Mimosa kulki koko ajan näppärästi kantoliinassa, välillä mun, välillä isänsä kans. En oo aiemmin pitänyt sitä liinaa minään, mutta viime viikolla kokeilin sitä Mimsun vatsavaivoihin (rauhoittui vain sylissä ja mun piti kävellä koko ajan) ja hurahdin hommaan heti! Ei käytetty vaunuja tai kantorinkkaa koko reissulla ollenkaan. Jee, liinailu rules!! :)

Voi PI-KI, ihana juttu että Helmi löytyi! Aivan mahtavaa!! Itse asiassa mietin tuolla reissulla just teidän tilannetta, kun metsässä ollessamme meidän pikkunarttu katosi (lähti poron perään, oli aika koomisen näköistä kun poro juoksee tiellä tuhatta ja sataa ja koira ujeltaa perässä.. Oikeesti se poro meni varmaan 80km/h :D) No, tilanne päättyi hyvin, koira oli koko ajan odotellut autolla eli no problem.

LEENIS, aivan ihania kuvia Roopesta! Niin iloisen ja hyvinvoivan näköinen jätkä =) Makee se jenkkihuivi päässä.. Ja kiva että äippä jaksaa pyöräillä ja tuloksiakin tulee!

PAJUSKAKIN siirtyy isojen puolelle.. Ja viihteelläkin olit päässyt käymään :) Mekin vähän maisteltiin viiniä tuolla mummilareissulla, tosin oikeasti vähän kun Mimsu oli kuitenkin matkassa koko ajan (ja mummi olisi todennäköisesti saanut sydärin, jos olisi tajunnut että harrastamme moisia kaupunkilaisten paheita..).

TINSULA, mulla on just samanlaisia kokemuksia noista Cerazzeteista! Ihme megamenkkoja muutaman päivän tauolla ja tiputtelua jatkuvasti.. Että meni hermot! Haluihin ne ei varmaan ehtineet vaikuttaa, kun aika pian jätin niiden syömisen pois. Kumit on nyt käytössä eikä se niidenkään kans värkkäys mitään lystiä oo..

KESIKSEN Lenni on oppinut kääntymään, vau!! Onnea! Mutta tosi ikävältä kuulostaa nuo teidän yöt :( Jospas kuitenkin viime yö olisi ollut uuden, paremman nukkumisen alku? =)

MAMMIS, hienot mitat Oonalla :) Ja äiti oli päässyt kampaajalle, luksusta! Onkos muuten Triple Drysta ollut apua? Mulla ainakin on, en enää haise ihan hirveen pistävälle hielle kuten tunti normidödön laittamisen jälkeen..

HAN, mites se treffailu?

Pitänee ruveta pesemään reissuvaatteita ja purkamaan laukkuja, kamat haisee ihan savulle ja housut on mustikassa :)

Serenity ja Mimosa 4kk+

Vierailija
4/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oona simahti päiväunille vaunuihin, tutti suussa ja unirätti kainalossa. ;) Ai kun äiti oli taas sydän pakahtumaisillaan kun katseli omaa kullannuppuaan.. <3 <3 <3

Oonalla on muuten alkanut ihana hiuspehko vähentyä uhkaavasti! Ääk! Siis kun kääntyilyä on harrastettu tovi niin sellainen rinkula ohimolta toiselle on nyt kadonnut tukkaa.. Ja nyt löysin tänä aamuna karstaa neidin päälaelta. Neuvolan täti sanoi että vois laittaa öljyä siihen karstaan, kampaaja sanoi ettei kannata kun se tukkii kaiken hiuskasvun.. vois kuulemma myös vähän varovaisesti rapsutella sitä pois. Onkos jonkun muun vauvelilla ollut ja miten olette toimineet?

SEREN perheen mummolareissu kuulosti erittäin onnistuneelta liinailuineen! :) Meille tuli postissa viime viikolla uusi Patapum, täytyy se pestä ennen kuin aletaan harjoittelemaan sen käyttöä, kun ei meidän michelinmakkarajalkainen neiti mahdu enää BabyBjörnin reppuun.. ;) hihi! Ja kiitos muuten vinkistä, kyllä musta tuntuu että siitä Triple Drysta on ollut apua. Hikoilen kyllä edelleen, mutta jotensakin tuntuu että hiki ei haise enää niin pahalle.. :)))

Onkos tosiaan nyt käynyt niin että meitä PikkuEnskoja on niin vähän että harvoin tulee pino pysymään etusivulla.. Musta tuntuu että kaikki karkaa tonne isojen puolelle.. Täytyy varmaan alkaa välillä kuokkimaan siellä, varsinkin jos on jotain neuvoja vailla.. Jep, nyt mulla on runsaasti energiaa, joten taidan mennä keittelemään Oonan puteleita ja tutteja ja siivoilemaan niin kauan kuin neiti malttaa koisia!

Mammis & Oona 4kk+

P.S. Kuka osaa tehdä tänne niitä sydämiä, onnistuin hävittämään itseltäni ne ohjeet? Piti tuonne ylöskin tehdä " tilapäissydämiä" ..[/color]

Vierailija
5/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Lennin päästä lähtee karsta aika hyvin sillä äitiyspakkauksen harjalla. Sillä vähän harjailen ja sitten ihan kammalla poistan ne karstat hiuksista (kylvyssä lähtee loput). Pieniä aikoja kerrallaan harjailen, kun aika nopeesti alkaa punoittaa päänahka. En kyllä osaa sanoa, toimisko sama Oonalla, kun Lennillä ei oo ihan niin paksua tukkaa :-)

Sydämen saa tehtyä näin:

[ color=red ][ size=X ] & hearts ; [ /size ][ /color ]

Tosta poistat välilyönnit ja laitat haluamasi koon X:n paikalle.

Kesis taas [color=hotpink][size=6]♥[/size][/color]

Vierailija
6/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Saitkos nukuttua päikkyjä? :) Täytyypä yrittää tuota sun konstia, tosin me ollaan kyllä harjailtu aika ahkerasti eikä ole kertaakaan lähtenyt sitä karstaa.. Siinä kohdassa missä sitä karstaa on, ei ole tukkaakaan kohta.. ;)

Ja testaanpas heti niitä sydämiä [color=red][size=8]♥[/size][/color] :)))

Mammis ¿ the palstaterrori menee nyt aikuisten oikeesti siivoileen![/color]

Vierailija
7/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Miksiköhän tuohon tuli toi size=8 ja vielä värikin vaihtui vaikka mulla on toi /color-jutskat lopussa.. Hmph!

[/color]

[color=red][size=10]♥[/size][/color]

[color=#8B008B]Koittakaa kestää mua.. ;)[/color]

Vierailija
8/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin yhä edelleen vaan tänne puolelle, jotenkaan sitä ei usko, että tuolla isojen puolella pitäis kirjoitella :o)

Oltiin taas mattopyykillä, nyt on kaikki matot pesty, jes! enää ei tartte mennä..

Tänään tuleekin putkimies laittamaan taas veden tulemaan käsienpesualtaaseen ja laittaa hanan paikalleen niin saadaan tänään viimeinenkin pesuhuoneenhylly paikalleen ja huomenna tulee uudet laminaatit, saas nähdä, koska mies niitä alkaa naputtaa, meinas, ett olis jo lauantaiksi valmis, tuskinpa!

PI-KI ihan mahtavaa , että helmi löytyi, tuli oikein ilon kyyneleet silmiin, kun ajattelin kuinka ihana ja helpottava tunne se on ollut!

MAMMIKSELLA ja KESIKSELLÄ ollut hulinaöitä, voi ei! tiedän tasan miltä tuntuu, ei varmaan tähän hetkeen kovasti helpota, mutta se on ohimenevää, meillä on nukuttu jo jonkin aikaa hyvin ja muutos tapahtui yhtäkkiä ja kerralla¿

SERELLÄ ollut onnistunut mummolareissu, mukavaa! ja koira oli poronkin löytänyt :o)

LEENIS Roope oli kyllä mainion näköinen huivi päässä ja niin nauravainen :o) tosi hyviä kuvia!

Mä olen välillä ihan huolissaan kun eemeli ei kovasti naureskele ääneen, vain väsyneenä alkaa höröttämään pienestäkin hölmöilystä, mutta muuten vaan hymyilee koko naamallaan :0)

Oltiin kaverin kanssa siellä babyboissa ja kaverin poika on pari viikkoa eemeliä vanhempi ja hän hihkui tosi helposti, mutta eemeli oli siihen verrattuna varsinainen totinen torvensoittaja, vaikka onkin kova hymyilemään¿onkohan se sitten vaan persoonallisuus kysymys vai mistä voi johtua?! mielestämme ainakin miehen kanssa kovasti hymyillään ja naureskelleen eemelin nähden¿ se on vaan niin mainion kuuloista kun pikkuset oikein höröttäen nauraa¿

Mutta nyt siistimään pesuhuonetta, kun se putkimies tulee illalla ja eemelikin on mattopyykin jälkeen päikkäreillä..

Palailen varmaan jossain vaiheessa taas tännekin puolelle :o)

Vierailija
9/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffataan ehdottomasti! Käviskö huomenna (ti) tai keskiviikkona, kumpi vaan sulle sopii paremmin :) Tavataan vissiin kaksin (plus tietty vauvat) kun ei kukaan muu ole osoittanut kiinnostustaan. Vaan kai me kaksinkin saadaan treffit aikaiseksi :) Pistän vielä tuonne isojen enskojen puolelle viestiä, josko vaikka ELOVENA hoksais ja olis kiinnostunut treffailemaan.

Pitäiskö nähdä puolenpäivän jälkeen (esim. klo 12 tai 13) vaikka samassa paikassa kuin viimeksi ja miettiä sitten tarkemmin (säätilan ja mielentilan mukaan) mihin mentäis. Se Coffee House ainakin oli tarpeeks tilava, jos sisällä haluaa olla.

Pistä mailia han_som_reiste_@hotmail.com niin voidaan vaikka vaihtaa numeroita tms. jos tulee jotain äkillisiä muutoksia treffien suhteen. Saa muutkin pistää mailia, en oo koskaan suuttunut kivojen ihmisten sähköpostiviesteistä :D

Han ja Sampo 6,5kk

Vierailija
10/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pi-Ki, voi miten ihanaa kun Helmi löysi tiensä takaisin teidän luo!! Mahtoi olla aikamoiset seikkailut kissimirrillä... ;)

Mammiksen ja Kesiksen pienokaiset päättäneet, jotta yöllä ei nukuta... Meillä vähän samanlainen meininki. Tai siis tilanne on sellainen, että yöllä kun tyttö herää syömään niin sen jälkeen ei enää omaan sänkyyn suostukaan nukahtamaan. Pienempänä jatkoi tyytyväisenä unia omassa sängyssä ruokailuhetken jälkeen. Ja nyt kun nukahtaa vain minun viereen niin enpäs oikein osaa nukkua kun toinen olisi tissillä koko ajan. Eli hieman kärjistäen: tissi suussa äidin vieressä unta riittää... Nojoo, ehkä tämä on vain väliaikaista. Aamulla kyllä olisi nukuttanut kovasti, mutta äkkiä sitä virkistyy kun tyttönen naureskelee ja jokeltelee hymyssä suin äidin nähdessään. =)

Ilmottauduttiin tänään vauvauintiin ja muskariin. Uinti aloitetaan tällä tai ensi viikolla ja muskari syyskuussa. Innolla molempiin olen menossa.

Mies tuli juuri töistä ja ruoka on pian valmista, joten menen kattamaan pöydän.

Leppoisaa maanantai-iltaa kaikille,

iida-linnea ja tyttönen 3 kk

Vierailija
11/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..heh, ollaanpas sitä vitsikkäitä... :)

MAMMIS sekä KESIS kärsii levottomista öistä. No höh :/ onpas mälsää. Tosin Kesiksellä ainakin oli nyt mennyt jo paremmin. Toivotaan että vauvat oppivat itsekseen rauhoittumaan. Roope välillä heräilee myös öisin, ja aina kun herää ennen neljää-viittä, laitan tassua päälle ja tutin suuhun niin siihen yleensä nukahtaa. Aina en edes tuota tassuttelua harrasta vaan laitan vaan tutin suuhun ja annan viuhtoa. Mut sillä tutilla tosin on taipumus lentää suusta pois, joten tassu auttaa pitämään myös tutin suussa ainakin sen kriittisen nukahtamisvaiheen yli.

Ja KESIS - upeeta kun Lenni on oppinut kääntymään! =)

MAMMIS, ostin kampaajalta sellaista ainetta jota voi käyttää vauvankin hiuspohjan pesuun. Ei ole varsinaisesti shampoota vaan Sim-merkkinen system4 " terapeuttinen öljyhoito ja hiuspohjan kuorinta-aine" . Meillä tää toimi tosi hyvin! Enkä usko että on tukkinut huokosia kasvulta. Kampaaja jolla käyn suositteli tätä ja sanoi että on turvallinen nimenomaan juuri vauvoillekin. Tuossa ei ole mitään hajusteita tms.

SEREN ja perheen reissu oli mennyt hienosti! Kantoliinailu on kyl ihan poikaa! Itse oon rintareputellut, mut se sopii meille hyvin. Ajatus liinailusta tai reppuilusta on mun mielestä hankalampi kuin itse käytäntö.

PAJUSKA, lienee tuo yksilöllistä miten vauvat seurustelee ja naureskelee. Kuten teilläkin Eemeli, Roopekin on kotona tosi nauravainen ja sosiaalinen, mutta vieraissa paikoissa on välillä tosi vaikea saada toista edes hymyilemään. Osa meidän tutuista varmaan luuleekin, että poika on aina kuin seipään niellyt... Oon huomannut, että on tosi paljon myös vireystilasta kiinni. Mattopyykillä - vau! Siitä on piiiiitkä aika kun itse oon ollut tuossa hommassa! ;) Tulee ihan lapsuus mieleen kun silloin mamman kanssa käytiin pyykkäämässä kesäisin.

IIDA-LINNEA oli ilmoittautunut vauvauintiin ja muskariin - kiva! :) Meilläkin on tuo vauvauintiin ilmo tällä viikolla. Pitää mennä tosi ajoissa jonottamaan. Eräs tuttuni, joka ilmoittautui viime vuonna täällä Tusbyssä, sanoi että tuntia ennen oli jo jono ja ne jotka tuli ilmoitettuna ajankohtana paikalle, ei enää saaneet paikkoja :/ Toivotaan että itse ehditään ajoissa.

Käytiin tänään neuvolassa (4kk), mitat 8230g (kotivaaka siis valehteli vähän yläkanttiin), 68cm ja pipo 41,5cm. Lääkäri piikitti myös ja totesi että onpas " fyysinen poika" ! =) No, sitähän tuo on kyllä...

Jahas, vikoilta " pikapäikkäreiltä" herätty... Kuullaan taas!

Leenis & Roope 4kk

Vierailija
12/30 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Sori kauheasti, en millään jaksa vkonlopun pinoihinkaan paremmin paneutua... Joku hillitön väsy-puuska on iskenyt! Ja mieskin lähtee huomenaamulla keikkahommiin (tulee onneks jo ke-iltana), niin täytyypi lähteä ihan just nukkumaan, että jaksaa taas pari päivää touhuta yksinään Artun kanssa. Ja aloitin tänään sen Painonvartijoiden pistelaskunkin... *huoh* Mitä tuskaa! Koko ajan nälkä! Ja tekee kaikkee herkkua mieli... Ääh! Mä en pysty tähän...

Mutta joo, pidemmittä puheitta kohti makkaria... Helmi on ihan väsynyt, ja oikeastaan vaan syö ja nukkuu koko ajan. :) Pari kertaa on juuri ja juuri jaksanut tarpeillaan pihalla käydä (olis meillä astia sisälläkin), mutta muuten vaan nukkuu. Onpa ihana, kun on koko perhe taas koossa!!! =D

Jos en jaksa/ehdi tulla huomenna kirjoittelemaan, niin näkyilemisiin keskiviikkona!!! :) Käyn kyllä lukasemassa vielä kuulumisia, ja jos joku sitä kyytiä vielä tarvii (Järvenpäästä Tuusulanväylää), niin tilaa onpi :)

Heipat!

Pi-Ki ja Arttu 5,5kk

Vierailija
13/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffataanko ylihuomenna, eli keskiviikkona? Mää pistän sulle mailia huomenna paremmalla aikaa, tai voit sääkin pistää mulle, ihan kumpi kerkeää aiemmin :) Mun sp on ensiferum66@hotmail.com

Nyt nukkumaan, öitä kaikille!

S

Vierailija
14/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Viime yö meni vähän paremmin. 3.30 neiti heräsi syömään ja otin viereen.. Sitten söikin taas joskus 6.30 ja nukuttiin 8.30 asti. Ihan ok. Neuvolan terkka kun sanoi ettei ne puurot tai vellit välttämättä helpota yhtään niitä yöunia.. Mene ja tiedä.

PAJUSKA on reippaillut mattoja puhtaaksi. Meidänkin pitäis.. Mistäs keksisit mulle intoa ja voimia siihen.. ;) Kävikö putkimies, saitteko paikat kuntoon?

IIDA-LINNEA ¿ teilläkin on sitten kivaa tiedossa, vauvauinti ja muskari! :) Kerro sit siitä muskarista, millasta siellä on. Mekin nimittäin sitä mietittiin, mutta päätin että Oona voi mennä sinne sitten vähän myöhemmin, nyt minilattaroidaan ¿ siinä kun saa ne laulut ja leikit vielä liikunnan kera. hih!

Kiitti LEENIS vinkistä, täytyypä harkita sitä kuorinta-ainetta. Yritän selvitä ensin ilman sitä ja jos ei niin sitten kokeillaan.. Ei oo tytöllä kiva jos alkaa ¿kaljuuntua¿ + vielä keltaista karstaa loistaa.. ;) Toivottavasti tekin sinne vauvauintiin pääsette! Ja hyvät mitat on Roopella!!! Kyllä sullakin varmaan haba kasvaa kun moista nostelet..

PI-KI on väsynyt reissusta.. Kiva kuitenkin kun tuutte huomenna treffilöille! :) Mä jo odotan innolla caecar-salaattia, nam. Ai juu, ja se pisteen laskeminen.. No, sieltä saa sellasia salaatteja mihin voi laittaa vähän vähemmän pisteitä kun tuohon edellä mainitsemaani.. ;)

Hei muuten, oisko muita terassille lähtijöitä PE täällä Hesan päässä? Nyt on lähdössä näillä näkymin HENNA, KARSSULI, KANDI, KESIS + allekirjoittanut.. Pino löytyy tuolta jos jotakuta vielä kiinnostaa http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10769664&p=&mpage=1&tmode…

Nyt puuhailemaan!

Mammis + Oona joka heiluu puuhiksessa ja juttelee kovasti itsekseen[/color]

[color=red][size=8]♥[/size][/color]

Vierailija
15/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]No niin, joskohan sitä koittais vähän ryhdistäytyä kommentoinninkin suhteen :) Sikäli mikäli Arttu suostuu nukkumaan¿ Oon totuttanut sen liian hyvään, eli aina päikkäreille menen nukuttamaan sen tuonne meiän sänkyyn. Nyt sitten pinnikseen nukahtaminen ei meinaa herralle kelvata lainkaan¿ Illalla kyllä onneks sinne hienosti nukahtaa, muttei päivällä :O Äidin kainalo olis paras paikka =) Ja mielellään sen sinne kainaloon nukuttaisinkin, mutta täytyy varmaan alkaa totuttaa myös päivällä tuonne pinnikseen, kun se Artun serkku-tyttö tulee sitten parin kk:n päästä hoitoon. Miten mä ehdin tytsyn perään kattoa, jos pitää olla poikaa nukuttamassa makkarissa ;)

Öistä piti vielä sanoa, että niinhän se Arttu sitten lopetti yösyönnit kokonaan! Ei tosin nuku koko yötä putkeen, vaan yleensä 3-4 aikaan herää ihan täysin, jolloin parhaiten auttaa, että haen sen meiän väliin nukkumaan. Siihen nukahtaa heti uudestaan, mutta pinniksessään vaan nauraa :) Ja sitten kun on ite yöllä niin väsynyt, niin en jaksa taistella siellä pinniksen vierellä, vaan menen helpoimman kautta¿poika kainaloon ja unta palloon! :) Täytyis varmaan tuokin tapa kitkeä pois, ennen kuin tosissaan tottuu siihenkin¿ Kiva sitten pyytää joku lapsenvahdiksi, kun pojalle ei kelpaa öisin muu kuin äidin ja isin kainalo, heh! Mutta on se vaan niin ihanaa herätä, kun se köllii siinä vieressä..!!! Miten mä raaskin¿

Voi KESIS, tuo on niiiin tuttu ongelma, että ei itse saa unen päästä kiinni, kun koko ajan odottaa, että kohta toinen kuitenkin herää yms. Ja nyt, kun Arttu ei enää syö, ja nukkuu omassa huoneessa, niin aina säpsähtelen unesta/pyörin sängyssä, että ¿hengittääkö se??? miksei se huuda???¿¿ Millonkohan sitä osaisi nukkua omat yönsä kunnolla¿ Ja muutenkin liian usein vaivaa muuten vaan unettomuus :( Ja tänä aamuna olin viimeksi taas niin väsynyt, että mielessäni vannoin meneväni nukkumaan aina kun Arttukin sammuu päikkäreille ¿ no, täällä koneella sitä taas istutaan, ja keittiössä odottaa tiskit koneeseen laittoa, pyykit kodinhoitohuoneessa..jne. jne. No toisaalta parempi, jos en nuku päivällä, niin voipi olla edes pieni mahd. saada unta yöllä¿

Hienostihan MAMMIKSEN Oona onkin painoa kerännyt :) Lähtiskö se karsta ihan harjaamalla ja sillä vauvaharjalla vähän rapsuttamalla pois? Ja eikös sitä öljyäkin vois laittaa esim. ennen kylpyä, jos se sitten irtoaisi paremmin? En tiedä¿Artulla ei kauhesti karstaa ole ollut, ja sekin vähä lähti harjaamalla. (Kesis olikin neuvonut juuri samalla tyylillä kuin mitä mekin ollaan kokeiltu!) Onks Patapum joku liina vai? *Pi-Ki ihan pihalla :)* Ja aattele, enää puolikas kuukausi, niin mekin Artun kanssa siirrytään sinne isojen pinoon :O Mihin aika menee..?

Oi, SEREN mummilareissu kuulosti pannukahveineen ja makkaroineen kaikkineen ihanalle!!! Ja mä kanssa odotan innolla liinan saapumista¿ Tilasin vauva-lehden uudestaan (kun huomasin ostaneeni viim. 2 nroa kuitenkin irtonumeroina), ja siinä sai tilaajalahjaksi kantoliinan. Ei kai Arttu muuten ole vielä liian vanha liinailuun??? Ei kai¿ Eikös siinä voi kantaa ihan isoakin lasta..? Kun jotenkin rintarepusta saan hartiat kipeiksi, niin jospa liina olis parempi.

Hyvä, että selvisitten säikähdyksellä koiruuden porojahdista! Minkä rotuinen koira teillä on? Että onko ihan jotain hirvikoiraa tms., kun niin porosta tykkäsi? :)

Hei, pakko munkin kokeilla noita sydämiä¿Saa nähdä, onko lopputeksti hepreaa¿

[color=red][size=12]♥[/size][color=green]

Jos haluu tehdä esim. 3 sydäntä peräjälkeen, niin pitääkö tuo koko litania kirjoittaa kolmesti?

PAJUSKA, joo, oli se kyllä aika mahtava hetki, kun Helmi miuku siellä rappusilla¿ Jotenkin aamu-unenpöpperössä oli olo, että ¿ei tää oo totta, nään unta¿, ja samalla vaan itkin ja lepertelin ja silittelin sitä ¿voi äitin Helmi pieni¿¿¿ Ja nyt se on täällä kotona niin kuin ei olisi pois ollutkaan! Tänä aamunakin lähti jo lenkille mukaan :) Meillä kun on tapana käydä aamulenkillä kaikki yhdessä ¿ minä, Arttu ja Nelli edellä, ja molemmat kissat perässä! Ollaan aikamoinen näky :) Eikä pysty pitkää lenkkiä tekemään, kun täytyy vältellä isoja teitä¿

Ja niin on Arttukin TOSI kova poika hymyilemään, mutta ei kovinkaan useasti ääneen hekota. Naurun saa kyllä takuuvarmasti aikaan, kun esim. hyppyyttää Arttua ilmaan ¿ se on sen mielestä huippukivaa! Mutta hymyjä satelee sitten sitäkin enempi, ei se paljon muuta teekään ¿ etenkin, kun on vieraita paikalla, ja naisia ;) Arttu on kyllä oikea hurmuri silloin. Ja muutenkin vieraskorea¿

I-L, olisi kyllä kiva tietää, miten Helmi tuon 3 viikkoa kulutti :) Kovasti nyt ainakin uni maistuu, että rankkaa taisi olla¿ Ja tekin lähdette harrastamaan =) Mietin kanssa tuota muskaria, kun taitaa meillä sittenkin jäädä vauvauinnit väliin. Mutta liekö se onnistuu, kun se A:n serkkutyttö tulee hoitoon¿ No, täytyy keksiä ite jotain virikkeitä, heh!

LEENIS, heh, rupesin ihan nauramaan tolle sun otsikolle (väsymyksessä on se hyvä puoli, että huumoria irtoaa mitä pienimmistä jutuista, heheheheh!)! =) Ja olipas Roopellakin kokoa!!! :)

Voi vitjat!!! Arttu taisteli reilu puol tuntia unta vastaan, ja nyt heräs sitten vartin unien jälkeen! Pakko mennä¿

Pi-Ki

Vierailija
16/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Tytöt nukahtivat juuri päikkäreille, toivottavasti nukkuvat eivätkä herätä toisiaan¿

Kesä meni nopeasti ja helposti, kun olimme kaikki kotona (mies on opettaja ja siinä ammatissa on hyvänä puolena piiitkä kesäloma). Nyt olemme totulelleet olemaan Sinin ja Tiinan kanssa kolmisin kotona. Ihan hyvin on mennyt, puuhaa kyllä riittää¿

Eilen olimme muskarissa ja siellä oli mukavaa. Tytöt näyttivät viihtyvän ja minä pääsin näkemään muita aikuisia :) Vauvauintiinkin olemme ilmoittautuneet. Pääsimme jonoon eli nyt odotellaan, että joku lopettaa niin me päästään mukaan¿

Kaneli ja Tiina&Sini 4kk

Vierailija
17/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli taas tulla tänne puolelle moikkaamaan :o)

PI-KI JA KESIS: yhä edelleen vaan olen itsekin sellainen, ett käyn kurkkaamassa vähintään kerran yössä eemelin huoneessa, ett hengittääkö se ja jos on laittanut yöllä tutin sille niin sit jotenkin nukkuminen tyssää siihen kun ajattelee, ett kohta se taas herää¿ei jotenkaan vieläkään ole tiedostanut, ett yöt voi mennä nukkuessakin :o)

Viime yö oli kyllä yhtä valvomista, kun eemeli oksensi illalla kaikki ulos ilman mitään syytä ja sit yöllä kävin vahtimassa, ett jos oksentaa uusiksi, ettei tukehdu oksennukseensa, mutta ei onneksi oksentanut enää uusiksi, en tiedä mistä se illalla johtui, mutta kamalaa se oli, molemmat oltiin yltä päältä maito-velli-puuro-oksennuksessa, yök! tämänkin päivän on ollut koko ajan varuillaan, ett jos oksennusta kuitenkin vielä tulee¿

PI-KI tosi hienoa, että arttukin lopetti nuo yösyönnit ja yöt menee teilläkin pääsääntöisesti hyvin, meilläkin muutos tapahtui ihan yhtäkkiä..ja tuo helmi juttu on kyllä niin hienoa :o)

MAMMIS: juu putkimies kävi ja oli kolmisen tuntia ja nyt tulee vesi taas toiseenkin käsienpesualtaaseen, mut toista kaappia mies ei enää jaksanut illalla ruveta paikalleen laittamaan, jospa tänään sitten¿

KANELI: jaksamista tyttöjen kanssa keskenään oleiluun :o) mukavaa, että alku on mennyt hyvin ja puuhaa kahden kanssa riittää varmasti :o)

Sitten vielä aamuiset neuvolakuulumiset:

Paino 8,450

Pituus 70,3

Pipo 44,4

Painokäyrä on laskussa, joten tarttis syödä enemmän, sanoi kyllä, että kaikki alkaa hoikistua puolen vuoden iässä kun liikettä alkaa tulla enemmän, vaikka eemeli ei vielä eteenpäin menekkään ja lihat saatiin aloittaa¿heti neuvolasta tultua maisteltiinkin broikkua ja kasviksia ja olikin herkkua :o) kovin paljoa ei ekalla kerralla kuitenkaan vielä uskaltanut antaa¿

No jospas kävis laittamassa kuulumiset vielä tuonne isojenkin puolelle, kun eemeli vihdoin kääntyilyjen jälkeen sänkyynsä nukahti :0)

Vierailija
18/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Mä olen ihan loppu! Meillä ei nähtävästi nukuta enää sen paremmin päivällä kuin yöllä. Viime yönä Lenni heräili 40-60 min välein, mä en oikeastaan ehtinyt kuin torkahtaa muutamaan otteeseen. Aamut alkaa viimeistään klo 6. Päiväunia ei nukuta. Jos puolen tunnin taistelun jälkeen Lenni nukahtaakin, niin herää takuuvarmasti 45 min jälkeen eikä nukahda uudelleen, ei sitten millään.

Iloinen poika on vaihtunut rättiväsyneeksi. Itkeskelee ja kiukkuaa koko ajan. Mä olen niin poikki, etten enää jaksa. Nytkin Lenni huutaa makkarissa ja mä en vaan jaksa tehdä mitään. Ei se lapsi rauhoitu enää edes rinnalle.

Tätä on nyt jatkunut pari viikkoa ja viimeiset pari vuorokautta on ollut ihan kamalia. Minä, joka yleensä oon ihan iloinen ja jaksan väsyneenäkin, oon muuttunut itkeskeleväksi haamuksi, jolla on kamalat silmäpussit ja edelleenkin yöpuku päällä.

Sanokaa, mitä mä voin tehdä?!?! Ei auta tietää, että kai tää vaihe joskus loppuu kun tilanne on nyt sellainen, että mä ihan oikeasti romahdan!

Auttakaa.

Kesis ja nyt jo suoraa huutoa itkevä Lenni

Vierailija
19/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESIS. Mä kyllä veisin lääkäriin tarkastukselle ettei korvissa tai muualla ole jotain tulehdusta. Taikka sitten jotain allergiaa. Kuulostaa aika hurjalta toi itkeskely. Meillä oli vähän samanlaista kun Milolla puhkes allergiat ja samaten nytkin jos saa jotain ruokaa mikä ei sovi.

Toivottavasti ei ole tälläisestä kyse.

Yritä itse nyt saada jotenkin levättyä niin pystyt sitten olemaan rauhallisempi.

Toivottavasti kaikki päättyy lopulta hyvin. Jaksamisia ja tsemppiä!

T: Hermione ja Milo 6.5kk

Vierailija
20/30 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]KESIS ¿ kuulostaa kyllä tosi hurjalle Lennin valvominen ja itkuisuus! Minäkin veisin lääkäriin varmuuden vuoksi, ettei tosiaan ole mitään tulehdusta tms vaivaa. Voin hyvin kuvitella miten poikki olet! Yritä joka tapauksessa antaa Lenni miehellesi kun kotiutuu töistä tms ja levätä (I know, helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä edes). Kamalasti jaksuja sinne!!! * hali *

PI-KI ¿ Patapum on kantoreppu! :) Meidän neiti kun ei tosiaan enää oikein mahdu Baby Björnin vauvojen reppuun. Tuohon pitäisi mahtua tovi, olikohan se 25kg asti. Sullakin tuli toi sama ¿size=12¿ siihen näkyviin, samalla tavalla kun mäkin yritin vääntää niitä sydämiä.. höh.. en mä vaan osaa..

KANELI!!! TOSI KIVA KUULLA TEISTÄ! Huhuilinkin teitä jo tuossa pariin otteeseen, mutta arvelin että kahden vauvelin kanssa aika on kortilla.. Teilläkin ollaan jo 4kk! Vitsit miten aika menee! Tulkaa ihmeessä joku kerta treffeille jos jaksat lähteä! :)

PAJUSKALLE huiskutukset! Rempat + nikkarointi tuppaavat yleensä aina vähän ¿viivästymään aikatauluissaan¿, joten malttia sinne! * nimim. kokemusta löytyy *

Taidan alkaa valmistella huomista. Kiireinen päivä. Ensin aamupäivällä on ne minilattarit ja sitten enska-treffit ja illalla menen vielä jumpille! Huoh! Lupasin itselleni että tänä iltana on kämppä siivottu ja pitäisi pumppailla neidille maitoakin sekä huomiselle että perjantaille + lauantaille.. Ja joku kolttukin pitäisi löytää kaapista joka sopisi päälle että kehtaa häihin mennä. ;) ÄÄK

Huiskutukset, Mammis + Oona[/color]