Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMITENAVIEN vk34 alku

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ekaksi kiitos kaikille jotka ottivat osaa suruuni. Ja osanottoni niille jotka olivat kans lähiaikoina omaisiaan menettäneet. koitetaan kestää vaikka elämä vähän heitteleekin.

viikon päästä ois sitten ne hautajaiset ja just edellisenä päivänä mulla on koe. että saa nyt nähä miten menee mutta kai se on vaan luettava.

uusi: Minä olen kans opiskelija. Koulu alkaa kahen viikon päästä, eikä kyllä enään yhtään innostais. ei minkäänlaista motivaatiota alottaa taas sitä kunnon lukemista ja pänttäämistä mutta ei voi mitään. mahollisimman paljo ois kursseja käytävä ettei enään ensi vuoden syksyllä tarvitsisi kouluun mennä. kevät tulee olemaan vielä rankempi kun pitäs vauvan kans opiskella, mut pitää nyt kattoa miten se sitten onnistuu.

Juttelua oli myös maksamakkarasta ja maksalaatikosta. Minä oon ainakin maksalaatikkoa aina välistä syöny. Sanovat neuvolassa että OYSsin joku ylilääkäri tai joku sinne päin (hyvä muisti ei voi muistaa) oli sanonu ettei maksalaatikossa ole niin paljoa sitä maksaa ettei sitä voisi sillon tällön kohtuudella syödä. niin että kohtuus kaikessa ni kyllä melkeen kaikkia voi syödä.

Ehottoman ein sano terkkari vaan kuumentamattomille maitotuotteille ja kalatuotteille.

Minäkin oon taas joutunu alottamaan rennien popsimisen. sitä en kyllä ala säästeleen jos vähänkään närästää. on se niin ikävä vaiva se närästyskin.

mutta nyt on laitettava napero nukkumaan ja mentävä ite lukemaan kokeeseen. hyvää alkuviikkoa kaikille.

pipali ja masumyllertäjä rv19+5

Vierailija
22/55 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipu: Työpaikkasi kuulostaa aika ikävältä paikalta. :( Varsin omituista myös, jos ei valitustakaan otettu todesta. Pieni lomailu töistä ei taida tosiaan olla pahasta. Mä yritän aktiivisesti pysyä poissa paikoista, joissa kerrotaan kaikista niistä asioista, jotka voi raskaudessa/synnytyksessä mennä vikaan. Yritetään vaan uskoa, että kaikki on hyvin, kunnes toisin todistetaan. Sulla on sekin hyvä puoli, että sulla on jo yksi(?) lapsi todisteena siitä, että kroppasi osaa hommansa ja pystyt terveitä lapsia tähän maailmaan saattamaan!

MagdaLena: Kyllä nuo ihan liikkeiltä kuulostavat.

Piitu: Kaivoin neuvolasta saamani listan ei suositelluista aineista ja sakariinia ja syklamaattia ei suositella (ei riittävästi tietoa), mutta sorbitolista tai edes aspartaamista ei mainita mitään. Mä yritän välttää kaikkia keinotekoisia makeutusaineita, kun ei noista sallituista ja kielletyistä jaksa pitää lukua.

Auh, musta tulee tätä menoa karmea palstaterroristi. Pitäisiköhän hankkia elämä etten aina roiku netissä...

Strutsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavahan se on että on vilkasta keskustelua, niin että viestejä vaan, Strutsikin niin paljon kun huvittaa=)

Mun paino nousee hurjana aina alkuraskudesta, vaikken juurikaan herkkuja syö. Mun on syötävä usein ja riittävästi, muuten iskee huono olo. Painon nousu tasoittuu sitten jossain vaiheessa eli nyt just tuntuu ettei maha kasva yhtään. Painohommat on kyllä mulle raskaudessa toisarvoisia, kyllä niitä painon tarkkailuja ehtii taas harrastaa lopun ikäänsä kun on saanut lapsen maailmaan.

Kohtukuolemista ja keskenmenoista sen verran ,että onneksi ne on kuitenkin suht harvinaisia, jos miettiimiten paljon onnistuneita raskauksia on tässä kohtaa. Alkuraskaus oli sitä kriittisintä, eka kolmannes ja nyt ollaan vahvasti voiton puolella. Pitää uskoa, että elämä kantaa.

Mulla on nuo isommat lapset tulleet aika hankalaan ikään.Poika lähentelee esimurkkua ja tyttö on 8v ja hirvee väittää vastaan kaikesta ja itku kuitenkin herkässä. Riitoja tulee kaikilla helposti. Tänä iltana on ollu hirvee souvi nukkumaanmenossa joka mukulalla pienimmästä isompaan. Huh huh!!! (Ja nyt alkoi itkemään vauva kesken unien).

Moikka!

Vierailija
24/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipu71, kurja että joudut kokemaan tuollaista töissä! Voimia!

Niin ja toivottavasti pystyt nauttimaan raskaudesta, kaikista peloistasi huolimatta. Jos alkaa ihan hirveästi ahdistamaan, niin kannattaa varmaan jutella neuvolassa asiasta. Ei ole lapsellekaan mukavaa, jos äiti voi huonosti.

Itse yritän sulkea korvat ja silmät kaikelta ikävältä. Aina se ei onnistu, mutta olen itsekin yllättynyt kuinka rauhallisesti pystyn ottamaan joitain asioita, joista muuten olisin jo kiehunut ja kuohunut. Ehkä yritän alitajuisesti kaikin keinoin välttää stressitlanteita¿

Ipu71, mielenkiintoinen tuo sun anoppisi. Mitä tekeekään jatkossa???

Magda_lena: kerropa neuvolassa verenpaineongelmastasi, voit hyvinkin saada sieltä lainaan verenpainemittarin kotiin! Kaverini sai pari vuotta sitten kohotettua paineitaan, kun edes ajatteli erästä neuvolatätiä. Hänen neuvolatätinsä vaihdettiin + sai verenpainemittarin kotiin. Toinen kaveri taas hankki oman mittarin kotiin. Itse lainasin isäni mittaria ja varmaan lainaan nytkin, jos paineet kohoaa. Mulla on siis nyt tässä raskaudessa ainutlaatuinen tilanne: verenpaineet alhaalla, vaikka normaalisti ne ovat aina olleet hieman koholla. Nyt elättelenkin toiveita, että voisin välttyä

Ihanaa, tämä vauva tuntuu olevan vatsassa todella paljon vilkkaampi kuin veljensä. Meillä ainakin päti esikoisen kohdalla se, että rauhallisesta masuasukista tuli vilkas lapsi. Jospa nyt olisi toisinpäin???

Olen ottanut flunssaan panadolia, kuumaa juotavaa ja hunajaa.

Pii-tu pohti sorbitolin sopivuutta raskausaikana. En tiedä onko hyvä muistisääntö, mutta mulla ainakin toimii: kaikki s-kirjaimella alkavat makeutusaineet ovat kiellettyjä ja a-alkuiset sallittuja. Cokis Zerossa on sakkaroosi-makeutusainetta ja se taitaa tehdä poikkeuksen tuohon muistisääntöön. En ole kovin hyvin tutkinut asiaa, mutta jonkun verran olen lueskellut juttuja aiheesta.

Itse siis käytän makeutusaineita, koska sokerista tulee huono olo, vaikkei sokerit olekaan koholla. Ylipainon vuoksi jouduin kuitenkin sokerinrasituskokeeseen syksymmällä. Ihan hyvä vain, että tutkivat, mutta viimeksi pyörryin siellä kun tuli niin huono olo :(

Tukivyöstäkin oli taas kyselyjä. Mun vyö maksoi 3v sitten 42e ja on tosiaan ollut hintansa väärtti.

Ekassa raskaudessa tukivyöstä oli enemmän hyötyä vasta raskauden puolivälin jälkeen, kun maha oli niin pieni. Mutta tällä kertaa olen hyötynyt siitä jo nyt.

Pipali, tuo neuvolasta saamasi ohje kielletyistä ¿aineista¿ oli aika laveasti sanottu. Siis eivät kaikki kalatuotteet ole kiellettyjä (mun käsittääkseni ainoastaan tyhjiöpakatut on kiellettyjä) ja maitotuotteista voi syödä huolettomasti pastöroituja versioita.

Justus rv tasan 19

Vierailija
25/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli maukasta, melkein kuin jotain kiellettyä olisi syönyt :).

Vierailija
26/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas,

täältähän sitä meikäläinen löytää itsensä aamukahvilta..

Huomenta Justus: itseasiassa mulla on myös mittari kotona ja ihana vauvaneuvolan terveydenhoitaja tietää tästä ongelmasta. Hän huomioi kotimittauksen tulokset, mutta mittaa kuitenkin itse vielä tarkastuksessa. TOi ongelma on jotenkin vaan ahdistava, joka kerta jännittää muun ohella sitä itse mittausta. Oon saanut siitä jonkinlaisen fobian aikaiseksi.

Kiitos kuitenkin kun heitit tämän vinkin ja kerroit että ehkä jollain toisellakin on saman sarjan ongelmia... ei tunne itseään niin oudoksi! ;)

Strutsille kiitos kommenteista taas vauvan liikkeisiin. Ensiodottajana ei just voi tietää yhtään. Et ole ainut kenen aikaa kuluu nykyisin näillä mestoilla enemmän kuin aikaisemmin... Heh..mieskin on vähän naureskellut mun innolle. Kuitenkin tykkää, että saan jakaa tätä tilannettani, koska täällä on tosi täysjärkisen ja ihanan oloista porukkaa. Ja paljon jo valmiiksi äitejä, joiden viisaus on tervetullutta myös minun elämään. Anna säkin vain palaa ja kirjoita, mahtava lukea!

Tänään on vapaapäivä. Lähden kohta aamujoogaan. Mukavaa päivää kaikille.

Halein Magda!

Vierailija
27/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelemaan msn-yhteisöön :)

http://groups.msn.com/Tammimurut2008/_whatsnew.msnw

-Aamun_kuiskaus ja Papu 18+6

Vierailija
28/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole paljon päässyt kirjoittelemaan kun on ollut tietokoneen kanssa vähän ongelmia...Vointi on hyvä ja masussa liikuskellaan tosi vilkkaasti.. pari päivää olin jo vähän huolissani kun en tuntenut potkuja kuin harvakseltaan...itsekkin kun olen myöskin sitä lajia että ajattelen aina kaikesta ensin sitä pahinta.. :) Muistaakseni jollain oli puhetta remontoimisesta..mekin asutaan omassa talossa ja hiljalleen ollaan remontoitu sitä itse.Mutta kyllä tuli mieheen vauhtia kun vauva ilmotti tulostaan et kylppärikin tuli aikanopeesti valmiiksi :) vielä pitäis makuuhuone saada valmiiksi ennen tammikuuta mutta onhan tässä vielä aikaa :)

noppari+juniori 18+4

Vierailija
29/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aktiivisesti olette jaksaneet kirjoittaa. Tosi kiva lukea muiden kuulumisia, vaikka eihän ne kaikkien kuulumiset aina niin iloisia ole, valitettavasti!

Minua huimasi/pyörrytti ekassa raskaudessa tosi paljon. Verenpaine oli alhaalla ja viime kesä oli vielä niin kuuma. Raskauden loppupuolella mua huimasi niin paljon, etten enää uskaltanut ajaa autolla, kun koskaan ei tiennyt milloin alkaa heikottaa. Nyt ei samanlaista huimausta ole vielä ollut ja toivottavasti ei tulekaan. Ihan kivalta tuntuu, että syksy/talvi tulee, niin ei ole sitten ainakaan hellekeli, kun on viimeisillään raskaana. Mä syön melkein päivittäin pienen määrän salmiakkia ja ainakin minusta tuntuu, että se parantaa olotilaa (en sitten tiedä, miten paljon todellisuudessa vaikuttaa verenpaineeseen. Voihan se olla, että henkinen olotila vaan paranee, kun saa herkutella karkilla...).

Mulla on nyt kyllä ollut tosi hyvä olo. Täytyy koputtaa äkkiä puuta! Väsymystä ei juurikaan ole ja olo on aika energinen. Myöskään liitoskipuja ei juurikaan ole ollut. Vatsassa alkaa olla sen verran jo kokoa, että liikkuminen tuntuu raskaammalta. Ärsyttävintä on jatkuva pissalla ravaaminen...

Viime viikolla olin neuvolassa ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Huomenna mennään sitten rakenneultraan ja toivottavasti saadaan selvyys vauvelin sukupuolesta. Vähän myös jännittää se, että missä kohdassa istukka on, kun np-ultran mukaanhan se oli huonossa paikassa alatiesynnytyksen kannalta (takaseinässä alhaalla).

Minä olen maksamakkaran ystävä, oikeastaan suurkuluttaja. Mulla tulee aina sellaisia kausia, että syön maksamakkaraa tosi reilusti. Raskaana ollessa olen totaalisesti kieltäytynyt maksamakkarasta, koska jos ostan maksamakkaraa, niin mun on sitten syötävä kaikki kerralla tai ainakin saman päivän aikana. En taida siis olla kohtuukäyttäjä, joten maksamakkara täytyy jättää kaupan hyllylle.

Hyvät voinnit kaikille odottajille!

Aamuhalla rv20+3

Vierailija
30/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täällä marraskuun mamma mainostaa...

Heippa, tiedän että on vähän kökköä mainostaa tälleen keskusteluissa, mutta itse olisin toisaalta toivonut vuosi sitten kun asiaa pähkäilin mitä moni teistä varmasti nyt, että joku olisi sillon minun eteeni vaihtoehtoja tyrkyttänyt.

Nyt siis LA marraskuussa, viestejänne on joskus satunnaisesti tullut luettua. Varsinkin nyt kun on tuo vuoden ikäinen avustamassa koko ajan jos tulee koneelle.

Eli viime vuoden elokuussa sain esikoisen. Silloin hankimme mieluiset vaunut, mutta kun niihin ei kahta lasta mahdu, päätimme myydä pois. Eli jos jollain kiinostusta olisi, ei muuta kun lisäkysymyksiä tänne päin! Vastailen mielelläni!

Oikein hyvää odotusta kaikille, olen hengessä mukana :) NAUTITAAN SULOISISTA MAHOISTAMME!

http://www.aijaa.com/v.php?i=847938.jpg

Mielestäni täysin uuden veroisessa kunnosssa. Mitään vikaa en löydä. Kevyet työntää, ilmakumi renkaat. Ja menevät pieneen tilaaan kasattaessa. Tämä on tosi mukava, koska emme joutuneen vaihtamaan sedania farmariin. Hp. 450e tarvikkeineen.

Hintaan mukaan pehmeä kantokoppa (jonka saa myös jalkapussiksi), siihen irroitettava karvavuori, sadesuoja, hyttyssuoja, lisä jatkopala joka tekee vaunuista tod. kätevät jotta niitä voi käyttää ilman ratas kaarta vähän suojaisimpina vaunuina pitkään, jalkasuoja (tai siis se sellanen peitto) päälle.

Itse olen vaunuihin kovin tyytyväinen, mutta 2 lasta niihin ei mahdu :)

Lisää kuvia sähköpostiin, tai vaunuja saa toki tulla katsomaankin ilman että niitä tarvitsee ostaa. Vaunut Turussa. Voin lähettääkkin matkahuollon kuluja vastaan

Susanne Wiik

0456708701

wiiksu @ hotmail.com

Turku

Vierailija
31/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin keskustelu käynyt tällä viikolla vilkkaana, kiva lukea teidän kuulumisia.

Mulla on ollut muutamana päivänä alaselkä tosi kipeä. La-su yönä heräsin särkyyn ja se on pahimmillaan juuri maatessa tai istuessa, kävellessä kipua ei ole. Tänään kipu pysytellyt enimmäkseen poissa, ehkä tämä tästä. Kysyin eilen neuvolan tädiltäkin tästä, kun se sattui juuri soittamaan (vaihtoi mun ensi viikon käynnin kaksi päivää myöhemmäksi). Se sanoi, että vaikuttaa lihasperäiseltä eikä tarvi huolestua ellei sitten kipu siirry vatsankin puolelle. Toivotaan että kipu tosiaan nyt helpottaa. Ollaan huomenna lähdössä 10 h automatkalle ja sunnuntaina sama matka takaisin, joten selkäsärky ei ole nyt tervetullut tähän saumaan.

En tiedä voisiko tuo selkäkipu johtua osin siitäkin, että vatsan toiminta on selvästi hidastunut viimeisen viikon aikana. Tuntuu että saa juoda vaikka kuinka paljon eikä juuri mitään tule ulos. Vessaramppailu on siis mulla ollut viime aikoina taas vähäisempää.

Väsymys mua vaivaa edelleen. Kaiholla odotan alkaako mulla ikinä energinen keskiraskaus. :-( Paino ei ole edelleenkään noussut ja vatsa on edelleen tosi pieni. Olen jo alkanut epäillä onko kaikki edes kunnossa. No, ensi viikolla selviää jotain, kun on seuraava neuvola. Painoa kyllä pitäisi jo olla tullut lisää, rintoihin tuntuu tulleen ainakin kilo jo lisää tavaraa. Ehkä on sitten tullut syötyä normaalia vähemmän, kun ei oikein mitään tee mieli ja tulee niin helposti täyteen.

Mä kävin jo perjantaina ostamassa maksamakkaraa ja olen nyt matustellut sitä vähän joka päivä, mutta ei sitä silti paljoa kerralla mene. 150 g paketista on vielä puolet jäljellä, vaikka hyvää onkin. Yksi mitä olen syönyt ehkä normaalia enemmän on salmiakki. Yleensä olen enemmän hedelmäkarkki-ihmisiä, mutta nyt tekee salmiakkia mieli. Olisiko se suola, muutenkin tekee mieli suolaisia ruokia eikä makeat mene alas.

Lily 17+4

Vierailija
32/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kans me saatetaankin olla samaan aikaan samalla laitoksella =)

Eikös se eka ollu sullakin vai muistanko väärin.

T: Xena77 & tyyppi 17+1

Vierailija
33/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Xenan kanssa ollaan samassa aikataulussa. :-) Esikoista odotellaan ja iätkin taitaa olla aika lähellä toisiaan? Katselin juuri tuota tammikuisten esittelypinoa ja TAYSiin oli ihmeen monta menossa, olisiko ollut 17. Saa nähdä sitten paljonko todellisuudessa tulee eroa synnytyksille, mutta kiva miettiä näitä kuitenkin. Mun äiti kyllä varoitteli, että minä ja veljeni ollaan synnytty täsmälleen laskettuna aikana, siihen mäkin tähtään. :-)

Lily

Vierailija
34/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justus: joo oot ihan oikeessa sen suhteen et oli vähän ympäripyöree se mun viimekertanen maininta niistä kielletyistä ruoka-aineista... on tämä raskausdementia taas tällästä etten jaksanu eilen alkaa miettiin niitä sanoja mitä oisin siihen tarvinu täydentämään sitä kertomusta. elikkä tätä tyhjiöpakattuja yms. elikkä se sun kirjotus oli ihan sitä mitä tarkotin. kiitos ku selvensit kaikille. :)

Lily: Ikävää tosiaan noi selkäkivut. toivotaan että ne vähenis ja loppuis kokonaan. Mulla on kans välillä tollasta että juuri maatessa ja istuessa käy alaselkään ihan älynä. yleensä kävellässä on sitten paljon parempi ellei ole nostellut jotain painavia tavaroita. Täsä yks päivä tosin kannoin nukkuvaa tyttöä autosta sisälle niin tuntu että selkä katkeaa ku niin " kaarella" piti selän olla.

voi jee mitä mulla toi napero tänään keksi. Se on ihastunut nyt vaahtokylpyihin ja käy melkeen jokapäivä vaahtokylvyssä. tänään sitten ostettiin uus saippua/vaahtokylpy purkki ja se tossa ja onnistu kumoon sen koko purkin tyhjäksi....

mutta nyt ei ehi muuta jorista ku neiti oottaa iltasadun lukijaa.

pipali ja masumyllertäjä rv19+6

Vierailija
35/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva on kyllä lukea teidän kirjotuksia kun melkein jokaisesta löytää jotain yhteistä omaan tilanteeseen, kohtalotovereita siis riittää.

Täällä kaikki ihan hyvin. Liikkeetkin vihdoin tuntuu jo (kyllä niitä odotettiinkin) ja rakenneultrassakin kaikki hyvin.

Tänään on eka kerran närästänyt oiken kunnolla, täytyypä varmaan ostaa magnasiamaitoa, se auttoi ainakin esikoista odottaessani. Niin ja suontakin on vetänyt yöllä. Nuo vaivat tuli esikoista odottaessa vasta ihan loppuvaiheessa, hirvittää vähän kun nyt ne alkoivat näinkin aikaisin...

Niin ja hiivasienestä en meinaa päästä millään eroon. Lähes tulkoon kerran kuukaudessa se iskee eikä lähde muutenkin kuin Canestenin kolmen päivän kuurilla...Tietääkö kukaan kuinka usein noita kuureja voi ylipäätään ottaa?? Neuvolasta antoivat ymmärtää että voi ottaa useammankin peräkkäin mutta muistuttivat myös kotihoito-ohjeista (jotka ei kyllä mun kohdalla auta!!!).

Paino mulla ei nouse millään vaikka yritänkin syödä säännöllisesti. Oon vaan aina ollu " pieniruokainen" eli syön usein mutta vähän kerrallaan...

Jollain muullakin oli salmiakkihimoja, mulla myös!! Ja mulla kans alhainen verenpaine joten voipi olla että salmiakkihimo johtuu juurikin siitä. Kerran tai kaks oon herkutellu salmiakilla mutta vain muutamalla kerrallaan.

Nyt täytyy mennä syömään ja sit pötkölleen tunnustelemaan pienen liikkeitä, illan kohokohta... =)

-miina-liina 19+6

Vierailija
36/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerran tai kaks VIIKOSSA on tullu herkuteltua salmiakilla... =)

-miina-liina

Vierailija
37/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt kun yläkerta eli nukkumaan komennetut ipanat hiljenivät.

Noppari: Tuo on kai aika yleistä, että miehet alkaa vauvan tullessa tehdä pesää ihan konkreettisesti. Suloista. Tosin joillain se pesänrakennus ilmenee hillittömänä työntekona ja ihmettelee sitten kun vaimo ei ymmärrä arvostaa kun toinen roikkuu ylitöissä kaiket illat. :)

Aamuhalla: Mä söin pieniä salmiakki- ja lakritsipastilleja alkuraskauden pahoinvointiin. Auttoi oikeasti, mutta tiedä sitten toimiko fysiologian vai psykologian kautta.

Vaikka poikia on meillä jo monta ja tyttölapsista ei tietoakaan, niin silti, toisin kuin ehkä luulisi, emme halua tietää vauvan sukupuolta etukäteen. Tuntuu melkein, että sukulaiset ja ystävät jännäävät enemmän kuin me, mitä merkkiä vauva on. Olishan tytössä tietty uutuudenviehätys, mutta pojassakin olisi omat hyvät puolensa. Rakenneultraan on vielä kaksi viikkoa aikaa. Kolmannen kohdalla ilmoitimme heti ovella, että emme halua tietää sukupuolta jos sattuvat sen näkemään, esikoisen ja kakkosen odotusaikana Espoossa oli vain yksi (np) ultraseulonta.

Hyvää yötä.

Strutsi 16+6

Vierailija
38/55 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lisäämässä LA-listaan itsenikin ja samalla tuli täydet sata nimeä kasaan.

Strutsi

Vierailija
39/55 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda_lenako se oli, joka kärsii korkeahkosta verenpaineesta?? Minulla sama juttu. Joka kerta neuvolassa kysyvät, että tultiinko jotenkin kiireellä tai jännittääkö kun on paineet hieman koholla. Tai ei ne siihen alkupaineeseen nähden koholla ole, mutta tuntuvat kuitenkin olevan hieman korkeammat kuin ehkä joillain muilla. Minusta kanssa tuntuu siltä, että aina kun painetta aletaan mitata, pulssi kiihtyy ja jännitän jo valmiiksi mittauksen tulosta. Hassua. Toisilla onneulakammo, mutta meilläpä onkin verenpainemittarikammo. :-)

Viikonlopusta alkaen olen vihdoin tuntenut kunnon potkuja. Aikaisemminkin on muljahdellut ym. mutta nyt tunnen ihan selviä nopeita töytäisyjä. Eilen illalla sohvalla köllötellessä olin jopa näkevinäni vatsassa nopeasti vilahtaneen kohouman, mutta en ole kyllä ollenkaan varma kuvittelinko vain vai näkyikö potku oikeasti ulospäin.

Käväisin tänään pitkästä aikaa palstalla, jossa kirjoittelevat raskautensa sikiön sairauden takia keskeyttäneet ihmiset. Kyllä tuli iso itku ja kova ikävä omaa paaperoamme, josta jouduimme luopumaan maaliskuun alussa. Vähän outo olo kun samaan aikaa ikävöin menettyä lastamme ja olen olen erittäin iloinen uudesta raskaudesta ja uudesta mahdollisuudesta. Kevät meni niin kovasti surren, että periaatteessa uskon päässeeni tapauksen yli, mutta sille en mitään mahda, että itku tulee kun kaikki muistot nousevat pintaan. Enkä oikeastaan haluakaan voida sille mitään, sillä se on osa meidän historiaamme ja säilyy aina muistoissamme. Nyt haluamme kuitenkin antaa uudelle tulokkaalle hyvät edellytykset ja iloita hänestä.

No kylläpäs tuli taas pitkä pätkä kun piti ihan vain nopeasti kirjoittaa ennen nukkumaan menoa.

Siru-Sofia rv 20+0

Vierailija
40/55 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä sanoa, että jos joku aktiivinen jaksaisi jossain vaiheessa vaihtaa meidän listaan minulle uuden lasketunajan, niin olisi tosi kiva.

Uusi aika on siis 8.1.08 (vanha 9.1.). Eihän tuossa ole kuin yhden päivän ero, joka ei todellakaan vaikuta yhtään mihinkään muuhun kuin siihen, että se hämää minua. :D Neuvolan laskukaavan mukaan aika on siis ollut koko ajan tuo 8.1. Olin itse katsonut netistä tuon 9.1.