Neuvolassa käynti hämmensi, voiko tästä normaalisti homma enää jatkua?
Tänään pitäisi olla rv7+1.
Huhtikuussa (4.4.) vain yksi yhdyntä, josta tämä raskaus siis saanut alkunsa.
Kävin ultrauttamassa koska oireet loppuivat muutamassa päivässä kuin seinään ja plussatestikin hailu.
Nyt sitten ultran mukaan olisikin vasta rv 6+2 korkeintaankin ?:|
Hämmennyin täysin ja kysyinkin asiasta niin neuvolatäti totesi, että ovulaatio ilmeisesti ollut myöhemmin ja joku sitkeä sissi-siittiö on siellä pitkään ootellu.
Mutta että viikon???
Syke näkyi, heikonlaisesti tosin, mutta nyt alkoi vaivaamaan pelko siitä, ettei kaikki ole ok.
Jos tuo pikkunen ei kehitykkään oikein kun noin heittelee nuo ajat.
Vuotoja ei ole ollut, mutta nehän yleensä tulevat jälkijunassa :(
Kommentit (7)
Onko sulla Talea minkä pituinen kierto? Yleensähän raskaus lasketaan sen normaalin 28 päivän kierron mukaan ja vasta ultrien kautta muutetaan aikaa vaikka tiedettäisiinkin kierron olevan jotain muuta.
Itsellä kierto on 37 päivää, joten olen aina jo alusta laskenut raskauksiin sen 9 päivää enemmän, tai käyttänyt netissä laskuria jossa kierron voi määrittää.
Neuvolassa kuitenkin toimivat aina sen 28 päivän mukaan ja muuttavat tosiaan vasta, jos ultrassa mitat vastaavat jotain toista aikaa.
Joten jos sullakin kierto enemmän kuin tuo 28, niin kuulostaa ihan normaalilta. Oireetkin voi raskauksissa mennä ja tulla alussa moneen kertaan.
Sydämenlyöntien pitäis alkaa näkymään kuudennen raskausviikon lopulla, ja jos sulla on nyt seitsemännen viikon alku niin ei se syke varmaan hirveän vahvana vielä näykään.
Käy vaikka viikon tai kahden kuluttua uudelleen ultrassa, silloin pitäis näyttää jo vähän erilaiselta. Yksityiselle pääsee aina heti jos ei sua oteta julkiselle uudelleen.
Kannattaa myös käydä sellaisella sivustolla kun tekay.fi, siellä linkistä Kiekko voi laskea viikot ja näkee myös tietoja sikiöstä jokaisella viikolla.
Onnellista odotusta!
Adele rv 23+0 ja tiitiäinen 1v7kk
Nyt ovistuntemukset mielestäni 6. ja 7.4., joten max 3pv selittäis tuo.
Mutta kait tuo 3 päivää voi mennä ultrassakin pieleen???
Tämä on viides lapsemme, joten ihan aloittelija en näissä asioissa ole;) mutta aina näyttää uutta ja ihmeellistä tulevan:)
joten tuon tiedon mukaan ultran mukainen rv täytyy olla pielessä.
Uuden ajan sain kahden viikon päähän, jolloin asia tarkistetaan ihan täällä meidän omassa neuvolassa ettei tartte lähteä yksityiselle onneksi.
Mutta silti siis vaivaa kuitenkin tuo:(
En haluaisi pelotella, mutta itselläni oli vuosi sitten kesäkuussa keskenmeno, ja silloin oli ultrassa omituisesti epäjohdonmukaisuutta verrattuna mun kiertoon ja ovulaatiohetkeen. Gynekologi ei ollut varma ultratessaan, näkyykö syke, joten siinä mielessä ei ehkä ole samanlaisesta tapauksesta kyse. Sain tuolloin heti samana päivänä lähetteen polille varmuuden vuoksi (osittain poikkeuksellisen voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi) ja siellä todettiin, että raskaus oli mennyt kesken jo aiemmin ja siksi ultran viikot ei täsmännyt tuon mun kuukautiskierron ja ovulaation kanssa. Mulla oli raskausviikkoja kierron mukaan (7+ jotain) mutta ultran mukaan vain (5+ jotain). Syy miksi hakeuduin yksityiselle gynelle tuolloin oli se, että kärsin ihan hillittömästä pahoinvoinnista, eli mulla ei tullut mieleenkikään, että olisin saanut keskenmenon. Luulin, että kaikki oli hyvin, kun raskaushormonia mulla ainakin tuntui olevan elimistössä riittävästi kun kerran oksensinkin jatkuvasti. En vain jaksanut enää oksentamista kotona ja halusin päästä tiputukseen sairaalaan ja hakeuduin yksityiselle lääkärille. No, pahoinvointi loppui sitten kaavinnan jälkeen kuin seinään. Ei mennyt ihan niin kuin suunnittelin. Olin kuitenkin ihan loppu sen jälkeen, koska olin oksentanut niin monta päivää putkeen 1-2 tunnin välein. En osannut vielä silloin surra keskenmenoa niin paljoa, koska tuntui etten olisi kestänyt oksentamista enää montaa päivää. Suru tuli vasta kotiin päästyä. Tällainen siis mun kokemukseni, mutta tällä tuskin on mitään tekemistä sun tilanteen kanssa. Sulla kuitenkin tuo syke näkyi.
Fanny81 +salamatkustaja (rV 36+1)
niin kyllä se varhaisultra voi olla väärässäkin (vaikka yleensä on kyllä tarkka). Mulla nimittäin yksityisellä käydyn varhaisultran mukaan viikkoja olisi pitänyt ensimmäisen kunnallisen ultran aikoihin olla 11+3, mutta siellä vauva olikin jo niin iso, että viikkoja olikin 12+0! Itseasiassa joissain ultrakuvissa näkyy, että kone on laskenut vauvan iäksi 12+1 jopa! Eli näköjään nuo voi heitellä.
Tsuumailtiin vielä kättärillä niitä varhaisultran kuvia, ja siellä sanottiin että heidän mielestään vaavi oli mitattu hieman päin honkia. Ei sillä ei mua haitannut, tärkeintä tuolla varhaisultrassa oli juurikin nähdä se sydän :D
Onnea odotukseen - varmasti kaikki menee hyvin :D
Mullakin takana yksi alkuraskauden keskenmeno -97.
Siitä muistan että mulla oli ihan kauhean voimakkaat raskausoireet (en tosin oksennellut) jo viikkoa ennen kuin menkkojen ois pitänyt alkaa.
Vuoto alkoi ja oireetkin loppui seinään ja se oli siinä sitten.
Nyt ihmetyttänyt lähinnä tuo oireettomuus.
Tosin tänään olen ollut aivan hirveän väsynyt kuten aikaisemmissakin raskauksissa, mutta mielestäni väsymys on ollut kyllä aika jatkuvaa ihan jo ennen kuin r-testi ollut positiivinen.
Nähtäväksi jäänee miten tässä käy.
Tietenkin toivoisin, että jos kesken menisi niin menisi nyt eikä muutaman viikon päästä, sillä aina mitä pidemmälle päästään, niin surutyö on sitä vaikeampaa.
normaalilta kaikki kuulostaa.Munasoluja irtoaa kierron eri aikoina ja niin on varmaan käynyt sinullekin.Hedelmöitys on siis tapahtunut viikkoa myöhemmin.Hienoa, että syke jo näkynyt!Sehän näkyy aik. vkolla 7.
Ultralla on nykyään helppo määrittää hedelmöitysajankohta sekä sikiön koko milläkin viikoilla.Nauti rauhassa raskaudestasi!Huolet kuuluvat asiaan,koko raskauden ajan.Vuotoja ei ole, eikä kipuja.Kaikki on siis hyvin!