Täällä kärvistelen suppareissa ja mietin joko voin lähteä synnärille?
Kaksi hutilähtöä jo takana ja nyt otan varman päälle. kÄTILÖT SELVÄSTI VÄHÄTTELIVÄT TUNTEMUKSIANI :( Kovia suppareita kymmenen minuutin välein, synnytyksiä takana jo kaksi. Joko lähtisin ? Tiedän tää kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta tää tilanne jännittää ja SATTUU.
Kommentit (11)
Mene suihkuun, se joko lopettaa tai voimistaa supistuksia!
Minunkin kipuani vähäteltiin puhelimessa, kun (todella kivuliaita) supistuksia tuli vain 8 minuutin välein. Tympeä kätilö sanoi, ettei kannata vielä tulla.
Lähdin kuitenkin sairaalaan, ja tyttö syntyikin 2 tunnin kuluttua. Hassua oli se, että supistukset muuttuivat tiheämmiksi vasta juuri ennen ponnistusvaihetta. Onneksi en jäänyt odottelemaan kotiin!
sanoen et synnytys ei ole vielä käynnissä-45min. kuluttua poika oli maailmassa...ei sitä kukaan kätilö voi varsinkaan puhelimessa sanoa ettei kannata tulla.Minut sentään tutki lääkäri,omiin tuntemuksiini luottaen en tosiaan lähtenyt takaisin kotiin!!!
Itselläni on korkea kipukynnys ja tokan kohdalla mies sanoi että nyt mennään, itse olisin ollut vielä kotona. Ja odottelin minäkin että tulisi supparit tiheemmin...Onneksi mentiin, 6cm auki ja 1,5t niin vauva syntyi. Ei paljon ois ollu aikaa enää odotella. Itse tunnet itsesi parhaiten, ei ne kätilöt pysty varmasti sanomaan mitään ennen sisätutkimusta. Ei ne munkaan kohdalla uskonu että on jo niin paljon auki.
jos mulla olisi suppareita 10 minsan välein, niin lähtisin jo kiireesti. Edellinen vauva syntyi supistusten alettua 20 minuutin kuluttua.
kun tuntuu että enää ei kestä kotona- onkin jo liian myöhäistä.
laitokselle kysyäkseni voinko tulla. Olen mennyt ja sillä siisti, koskaan ei ole kotiin laitettu.
kun tuntui etten enää pysty kotona olemaan ja todella täpärästi ehdittiin Kätilöopistolle. Suoraan pääsin ponnistamaan, ponnistustarve alkoi jo autossa matkalla. Olisi pitänyt lähteä aikaisemmin.
siina vaiheessa kun en kotona olisi pystynyt olemaan KIIRE olisi tullut tai oikeastaan autossa olisin sitten voinut alkaa ponnistamaan.
Jos tuntuu silta ,ene ihmeessa sinne laitokselle;
Että kun supistuksia on ollut kahden tunnin ajan viiden minuutin älein, niin kannattaa lähteä. Olen ensisynnyttäjä.
Niin minulle sanottiin kun poikaa odotin, ja tein hutilähtöjä myös. Kyllähän tuo synnytykseltä kuulostaa!