*** ENSIKOT vko 34 *** ~ 20.8-26.8.2007 ~
Huomenta ja mukavaa alkanutta viikkoa :)
Butterfly: Oliko hauska viikonloppureissu? Toivottavasti vuoto on jo loppunu
Pore: Laiskottelua nyt vaan sairaslomalla :) Onnittelut asunnon myynnistä. Onko teillä rakennusprojekti hyvässä vaiheessa?
Hermonie: Tsemppiä viimisimpiin työpäiviin
Gaiole: Koitahan välillä levätä, tekee varmasti hyvää. Töistä ei varmaan ole helppo irtaantua, varsinkin jos on projektit mitkä tulee vetää loppuun asti, toivottavasti saat pian sijaisen.
Hannah on vielä yhtenäkappaleena
Sanle on saanut kaiken hommattua tulokasta varten. Itellä kaikki vielä edessä, välillä käy mielessä mutta sitten siirtää niitä vaan eteenpäin.
Tipu: Alkaa täällä kuola valumaan ku mietin noita tuoreita vaniljamunkkeja, nam.
Dragondream: Rentouttavaa loman jatkoa
Naksu: Rennosti ottaminen tekee hyvää :) Meillä tosin isäntä välillä naureskelee mun nukkumiselle ku mä voin ottaa päikkärit ja sitten vielä mennä nukkumaan tyylin yhdeksän aikaan illasta.
Rauhallinen viikonloppu vietetty kotona. Sunnuntaina käytiin kaverin kanssa ikeassa, mä en ymmärrä miten sinne saa niin paljon rahaa aina tuhlattua vaikka ei juuri mitään tarvinu ostaa. Nyt jos saadaan verhotangot ikkunoihin, alkaa verhojen metsästys. Se on vaan paha ku en tiedä minkälaiset verhot mä haluun. Pitää muutama asia saada kotona vielä kuntoon ennen vaavin tuloa. Onneks tässä on vielä aikaa.
-Sara-Maria rv 14+4-
Kommentit (59)
Titille kiitokset kuvista, ompas teillä suloinen tyttö! Tuntuu kuvien perustella jo isolta vauvalta, ne taitaa kasvaa loppujen lopuksi aika huimaa vauhtia.
Gaiole, inhottavaa jos et saa nukuttua. Mä olen ajoittain kärsinyt yö-unettomuudesta mut olen niin hyväuninen että otan univajeen sitten kiinni kunnon päikkäreillä. Toivottavasti vaiva ei kestä pitkään.
Buuffalle nautinnollista jalkahoitopäivää =) Mä kans aion käydä ihan loppuvaiheessa raskautta jalkahoidossa, sit kun ei kykene enää varpaankynsiä itse leikkaamaan..
Dragonille onnittelut rv30 täyttymisestä, toivotaan että jää viimeiseksi kymmeneksi ettei tarviis kärvistellä yli rv40...
Heltsyllä kuulosti olevan ihana lomamatka, turvotusta lukuunottamatta. Mulla oli myös tavoite olla töissä loppuun asti. Ajattelin myös työkavereita yms sijaisten saantia. Lopulta luovutin vaik olis ollut enää vaan 6työpäivää ja kyllä helpotti. Olin henkisesti tosi väsynyt ja supistelut oli kyllä pehmentäneet kohdunsuutakin jo että lepo tuli lopulta ihan tarpeeseen. Ajattele ensisijaisesti omaa ja vauvan parasta, mulle tuli selväks että työpaikalla ei kukaan muu ajattele mun parasta kuin minä itse! Tsemppiä kuitenkin jos jaksat olla loppuun asti =)
Sara-mariallakin viikot lisääntyy ihan silmissä. Pian on tosiaan jo puoliväli lähellä. Hyvä että mahakivut on helpottaneet.
Hannnahille edelleen suppareita toivottelen.
Mun pitäis alkaa siivoamaan, onneks ei tarvii ku imuroida kun viime viikolla pesin lattiat. En ole niin ahkera että jaksaisin joka viikko pyyhkiä kostealla lattioita.. Vessojen pesu ja pölyt on jokaviikkoista mut niihin nyt ei kauaa mene. Lakanat onneks jaksoin vaihtaa jo heti aamusta. Kuinkas ahkeria te muut olette siivoilemaan??
hermione ja Onni 34+3
vielä että toivottavasti ei flunssa iske!!
hermione: kyselit siivousinnosta... mä en ole koskaan ollut kovin innokas siivoaja. johtunee ehkä osittain siitäkin talossa asuu pari karvakorvaa, joten toisinaan tuntuu niin turhauttavalta siivota, kun ei putipuhtaasta kämpästä ehdi nauttia kuin hetken ja taas on joka paikka täynnä koirankarvoja ja kuononjälkiä. nyt äitiysloman aikana olen tosin hiukan normaalia enemmän siivoillut, kun on ollut enemmän aikaa kun saa olla päivät kotona. mutta mikäli aikaa ei syystä tai toisesta ole, niin eipä tuo siivoilu mun tärkeysjärjestyksessä mitenkään kärkipäähän nouse. tälle päivälle hiukan suunnittelin imurointia, mutta päätin jättää väliin, kun on luvattu sadekeliä, joten tiedän koirien kantavan tassuissaan taas kilon verran hiekkaa sisälle, joten taas menisi ihan hukkaan.
hannnah
Nyt se on sitten se kauan odotettu perjantai. Ihanaa!
Kohta ois lähtö mökille koko viikonlopuksi ja siellä pitäis tietty kertoa kavereille raskaudesta...jänskättää:)
Sara-Maria ja Buuffa: Eihän mulla yleensä siivoukseen mitään intoa olekaan...itsekin oikein ihmetteli, että mitä kummaa. Että muuten oisin kyllä Buuffa tullut teilleki siivoamaan, mutta kun on niin harvinaista, että yleensä tekee mieli siivota, niin ehkä tää yksi kämppä saa riittää.;)
Butterfly: Ai säkin poljeskelet kouluun. No mulla on semmoset varmaan 3,5 kilsaa kouluun ja tietty ylämäkeä koko matka:D
Luulenpä, että jää kyllä munkin osalta tuo polkeminen talveksi kokonaan...ei sitä oikein uskalla, enkä tykkää muutenkaan talvella pyörällä ajella..kaatulen muutenkin tarpeeksi;)
Puhetta oli ollut hitopöydästä ja sen sijoittamisesta. Meilläkin on sen kanssa sitten varmaan ongelma, ellei ennen vauvan syntymää muuteta uuteen asuntoon. Tässä aunnossa ei nimittäin ole mitään paikkaa hoitopöydälle! Kun ei ole kuin yksi makkari, niin se vähän hankaloittaa tavaroiden sijoittelua..meidän pitää jokatapauksessa vaihtaa meidän ihana 180cm leveä sänky hiukan kapeampaan, että vauvan sänkykyin saadaan mahtumaan:)
Ei tästä kämpästä vaan oikein mielellään muuttaisi pois, kun tää on niin ihana ja tykkään tosi paljon asua tässä...no jaa...se on sitten sen ajan murhe.
ON: käytiin tänään ylimääräisellä ajalla neuvolassa, kun halusin ehdottomasti, että kuunnellaan sydänääniä. Pelkäsin ihan kamalasti sinne menoa ja olin ihan varma, ettei sykettä saada kuulumaan(varsinkin, kun ei mulla ole ollut mitään oireita piiiitkään aikaan:/ ) Mutta niinpä se syke vaan kuulu selkeästi!!!!! 160 kertaa minuutissa pompotti pienen sydän ja äiti sekä isi liikuttu tietenkin niin paljon, että piti pienet itkutkin tirauttaa:) Miten sitä voi niin pieni ääni muuttaa ja vaikuttaa niin paljon?
Kyllä se vaan oli mahtavaa!
Mutta nyt vielä pakkailemaan loput tavarat ja sitten suunta keskelle metsää;D
Erittäin hyvää viikonloppua kaikille!!!
t.Aleida rv 10 tasan!
Aleida, ompas ihanaa että pääsitte sydänääniä kuuntelemaan. Ja mukavaa viikonloppua!
Hannnah, en mäkään mikään siivousintoilija ole. Tykkään että on suht siistiä ja tavarat paikoillaan mut esim.mattojen ulosvienti on tosi vastenmielistä (ja sitä tapahtuu meillä aika harvoin). Mulle riittää yleensä pelkkä imurointi ja se että paikat on järjestyksessä ja suht pölyttömiä.
Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!
Nopsasti vaan piti lukaista ennen kavereille lähtöä mutta pakko kirjoittaa! ;)
Aleidalle onnittelut täyskympin saavuttamisesta, täällä on ainakin juhlittu tuota etappia shoppaillen ja jäätelöannoksen kera! :D Oli siis pakko kirjoittaa, kun täällä on ollut ihan samoja tuntoja - tänään meinasin jo käydä neuvolassa noita sydänääniä etsimässä kun niin kovasti epäilyttää. Jäi kuitenkin käymättä, kun tahdon, että mies olisi mukana sitten kun ekan kerran kuuluvat eikä tänään olisi päässyt mukaan... Mutta se on kumma, miten juuri nyt on tullut tuo vahva epäuskon tunne - samaa tuo Vau-kirja näyttää varoittavan. Siellä nimittäin lukee just tän viikon kohdalla, että kysymys " Onko siellä ketään?" on jatkuvasti mielessä... Oon muutenkin huomannut, että mulla tämä odotus (hih, kirjoitin ekaks synnytys!) menee ihan kirjojen mukaan, oireet ja tuntemukset jne.
Ja sitten pitää vielä kertoa, että nyt on ekat äitiyspaidat tilattu ja tänään ostettu kahdet tosi tosi kivat housut (ei äitiyshousut mutta sellaiset joustavavyötäröiset) - mikä tosin sotii tuon epäuskoisuuden kanssa ja pahasti vastaan! :) Mutta en halua päästää tuota pelkoa ja epäuskoa liiaksi valloilleen, joten ehkä tuo mammavaatteiden ostaminen on jokin puolustuskeino noita tunteita vastaan! ;)
Nyt uudet pöksyt jalkaan ja kavereille grillailemaan - saa nähdä joko jäädään kiinni! :)
Naksu sekavissa tunteissa mutta onnellisena [color=fuchsia] 10+0 [/color] ! :D
Sanle: Pikaista paranemista sinne:)
Titille kiitokset super suloisista kuvista!:) Hauska välillä nähdäkin noita enskojen pikkuisia.
Hermione: Ei tullu housut vielä perille tai ois ne vissiin sen seurantakoodin mukaan ollu jo postissa, mut mitään lappua ei vielä tullut. Menee siis maanantaille... Siivouksesta kyselit. Mä en todellakaan ole mikään siivoushullu. Tiskata tykkään ja pitää keittiön puhtaana, mut muuten saa olla sotkusta. Johtuu osakseen noista koiristakin. Sitten täytyy ruveta tsemppailee, ku vauva syntyy ja alkaa liikkuu, mut onneks siihen on vielä aikaa.
Sara-Maria: Vai käytte työ haukun kaa jäljellä. Teetkös jäljen itse vai meetkö jonkun porukan mukana valmiille jäljille? Mäkin haluisin meiän haukun kaa sinne, ku se tykkää niin kovasti tuosta hajujen ihmeellisestä maailmasta.
Buuffa: Oi kuulostaapa ihanalta tuo jalkahoito=) Mulla kaverin pikkusisko opiskelee kosmetologiks ja saan puoli-ilmaseks hoitoja siltä. Jalkahoitoon en ole vielä uskaltautunut, kun pelkään kutiavani liikaa.
Heltsylle tsemppiä töihin:)
Hannah: Jaksuja flunssan kaa! Pidetään peukut pystyssä, että paranet ennen synnytystä.
Aleidalle super suuret onnittelut sykkeen kuulumisesta:)
Naksulle onnittelut kymppiviikosta=)
ON: Me käytiin sitten tänään ultrassa ja hyvinhän siellä oli asiat. Pieni touhuili minkä kerkes=) Vauveli oli vaan puoltoista viikkoon pienempi mitä kuukautisista katsottuna, joten viikkoja nyt vasta koossa 10+6. Oli huimat 41,3mm pitkä=) Kätilö ei pystyny viel mittaa sitä niskaturvotusta, joten joudun vielä puolentoista viikon päästä uuteen ultraan. No ei kyllä haittaa yhtään, et pääsee näkee pikkusen uudestaan. Oli se nii jänskää=) Nyt täytyy ruveta lähettelee sukulaisille ja kavereille ultrakuvia vauvasta, kun menin lupailemaan.
Hauskaa viikonloppua ja halauksia kaikille=)
Terkuin Butterfly
Sanle: Pikaista paranemista!
hannnah: Hyvä, että sulla yöunia riittää! Suppareita paljon sulle!
Malaika: Lohduttavaa kuulla, että sullakaan ei ole hankintoja vielä tehtyinä, vaikka viikkoja on enempi kasassa kuin allekirjoittaneella :) Ehtiihän tätä vielä¿
Pore: Tuuletukset puolenvälin ylitykselle ja tsemppiä saikulle!
Tipu: Jaksamista! Vielä kaukaisia vieraitakin tulossa, muista levätä kanssa :)
Aleida: Ihanaa että kuulitte sydänäänet! Sen on mieletön tunne ekan kerran kuulla se tykytys tai hevosen laukka, kummalta se sitten kuulostaakaan :)) Onnea täydestä kympistä viikoissa :D
Hyvää kesälomaa dajm! :D
Butterfly: Upea juttu, että ultrassa kaikki oli hyvin! Kiva, että pääset jo pian katsomaan pikkukaveria uudestaan!
Hermione: Kiitos tukivyöinfosta! Taidan saada kaverilta vyön lainaan, kunhan se vaan muistaisi tuoda sen mulle :) Tottuuko siihen helposti, tai siis että se ei häiritse esim. nukkuessa? En tiedä onko tuo mitä mallia, ja onko saumoja vai ei.
Siivouksesta sen verran, että ei tosiaan ole suosikkilaji¿ Nyt vielä kun elämä on pyörinyt liian paljon työn ympärillä, en oo jaksanut kotia kohentaa ollenkaan.. Mies onneksi on tarttunut imuriin, mutta nyt alkaa siitäkin olla aikaa.. Pakko lienee viikonloppuna tsempata ja ottaa rätti kouraan. Meillä pärjätään imuroimalla, lattioita luututaan ¿vaarallisen¿ harvoin.
Titin Vimpula-neiti on kyllä söpö!! :D
Sara-Maria: Hyvä, että olo on paranemaan päin ja gefilus-tuotteet auttaa!
Dragonilla riittää kekkereitä :) Ketäs venetsialaisilla on esiintymässä?
buuffa: Jalkahoito¿ oi että. En ole eläissäni moista ihanuutta kokenut :)
heltsy: Tsemppiä viimeisiin työpäiviin ennen äippälomaa. Jos olo väsyyntyy kovin, niin ei kun saikulle vaan. Onkohan ne liitoskipuja, kun öisin ja aamuisin en meinaa päästä sängystä ylös? Koskee tuonne ¿alakertaan¿ jonnekin tosi kovaa, ja hitaasti saa hiipiä vessaan. Vihloo ja pakottaa. Päivällä kun pääsee vauhtiin, niin kipu häviää yleensä kokonaan, mutta levossa paikat jäykistyy tosi paljon. Ärsyä :(
Naksu: Onnea myös sinne täydestä kympistä! Jännä miten ne tunteet tosiaan menee sen kirjan mukaan aika pitkälti. Samoin kävi täällä!
ON: Ihanaa että on viikonloppu... Jälleen raskas työviikko takana, pienenä toiveena että nyt helpottaisi. Kunhan vaan saisi yöt nukuttua, on tosi köpsää valvoa keskellä yötä pari tuntia ja tuijottaa kattoa. Olo on hyvä, tosin eilen närästi kamalasti. Rennie onneksi auttaa. Rautaakin joudun nyt syömään, katsotaan ens viikon neuvolassa, että onko siitä ollut hyötyä. Nyt sohvalle pötkölleen :)
Gaijis ja piiperö, samat 22+1 kuin aamulla :)
...koitti omassa sängyssä, ilman että yön aikana olisi tapahtunut mitään... näin viikonloppuna vaan ei tahdo päästä ajoissa tietokoneelle, kun tuo mieskin pyörii tuossa " jaloissa" .... nenä vuotaa edelleen ja eilen illalla oli aika tuskainen olo, vaikkei kuumetta ollutkaan.
hannnah 39+4
On ihanaa kun sataa vettä! Mulle riitti helteet ja odotan innolla syksyisiä viileitä ilmoja. Syksy-ihminen olen ihan täysin. Mites te muut?
Naksulle onnittelut täyden kympin saavutuksesta =) Kiva että olet saanut jo vaatteitakin hommailtua.
Gaiole, kyllä siihen tukivyöhön tottu tosi nopeesti. Mä totuin niin hyvin jo ekana päivänä etten millään meinaa olla ilman sitä =) Se nukkuminen vaatii ehkä totuttelua mut eipä sitä kai monet yöllä käytäkään. En mäkään ole käyttänyt kuin kahtena yönä.
Butterfly, kivoja ultrakuulumisia sulla. Ja mukava että pääset pian uudestaan vauvelia seurailemaan..
Hannnahille, Buuffalle ja Tipulle lähettelen suppareita!!
Me käytiin tänään kaupungin tarjoamassa synnytysvalmennuksessa. Täällä on vaan 2h luento sairaalan auditoriossa eikä mitään muuta. Oli aika kattava luento (kätilö oli pitämässä) ja ihan kiva ja luottavainen fiilis jäi. Lopuks katsottiin synnytysvideo ja itkuhan siinä tuli kun se vauva syntyi. Mitenhän sitä itkeä pillittää sitten kun se oma vauva syntyy? Toivottavasti kaikki menis hyvin ja vauva olis terve, sehän se on tärkeintä.
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!
hermione ja Onni 34+4
Hannnahille suppareita lähettelen ja pikaista paranemista, että jaksat sitten ponnistaa kunnon voimin!
Hermione: Tykkään kovasti kesästä ja lämmöstä, mutta nyt on ihanaa odotella syksyä ja kauniita kuulaita syyspäiviä. Kivaa, että ilma viilenee ja on helpompi hengittää - ja nukkua! Tosiaan on tuo ruumiinlämpö selkeästi noussut ja välillä on yöt olleet tuskaisia, kun ei meinaa kuumuuden takia saada nukuttua.
Ja ihanaa kun illat pimenee ja voi laittaa kynttilöitä palamaan ympäri asuntoa :) Tulisi vaan yhtä kaunis ja lämmin syksy kuin viime vuonna, värikkäät puut ja kuulas raikas ilma. Vesisadekin on ok, jos saa maata kotona sängyssä villasukat jalassa kirja seuranaan..
Ja huhuuuuu kaikki loput enskat?! Kerrankin kun itse on koneen äärellä niin täällä ei ole ketään :) Onko loppupääläiset jo synnärillä?
Oma napa on turvoksissa. Heräsin taas pari kertaa yöllä vessaan ja kroppa oli jäykistä jäykin.. Olis ollu tukivyöllä käyttöä, toivottavasti ensi viikolla saan sen kaveriltani. Eilinen meni suursiivousta tehdessä, eli siinä varmasti syy totaliseen jäykettymiseen. Yöllä itteäni sängystä kammetessa tuli pohdittua, miten kamala tunne voikaan olla se, kun ei pääse itsenäisesti liikkumaan. Ja vaikka nyt tekeekin kipeää nousta ja ottaa ees yksi askel (horjuva sellainen), niin miten kamalaa se voi pahimmillaan olla!
Täytyy ruveta venyttelemään kunnolla päivittäin ja jättää tämmöset rehkinnät vähemmälle. Vasta reilusti puolivälissä mennään, niin pääsenkö parin kk:n päästä sängystä oikeesti enää pois omatoimisesti?!?!?
Nyt kahville ja valivalit sikseen, jospa kunnon musta voiteluöljy jeesaisi " vanhusta" :)
Gaiole ja piiperö 22+3
Missäs kaikki enskat luuraa? Kiireinen viikonloppu ilmeisesti.
Hermione: Mä tykkään syksystä siinä mielessä, että ilmat viilenee, mutta pimeys on kamalaa. Mä jotenkin oon vaan niin paljon paremmalla mielellä jos aurinko paistaa. Musta syksy taas on jotenkin kauheen romanttinen vuoden aika:) Sillon tekee mieli lähtee oman kullan kaa kävelylenkille käsi kädessä. Mä oikeastaan tykkään kaikista muista vuoden ajoista paitsi talvesta. Sillon on nii hirmu kylmä.
Hannahille paranemisia:) pikaisia sellaisia
Tulipas nukuttua pitkään tänään. Tottunu että koira herättelee viimeistään kaheksalta ni tänään anto nukkua kymmeneen. Sit käveltiinkin pitkä lenkki sen kunniaks. Pitäis vaan harrastaa useamminkin noita pitkiä aamulenkkejä...
Voi kurjuus pitäis tehdä yks koulutehtävä tänään loppuun. Ei oo mitään inspiraatiota. Apuaa... Kukahan tekis sen mun puolesta?!? Tällä hetkellä tuntuu, että maksaisin aika paljon sille, joka tekis:)
Aloin miettii tossa eilen, että nyt ku mulla on se ultra sillon 4.9 niin sen jälkeen on vasta seuraava aika kuukauden kuluttua neuvolaan. No toivottavasti sen kuukauden aikana ees maha kasvais, että ois jotain merkkejä raskaudesta. Muuten voi epäusko kyllä vallata mielen...
Juups mutta nyt tehtävän kimppuun... Aargh
-Butterfly- rv 11+2
täällä työn touhussa jo ollaan. olis kyllä nukuttanut taas aikalailla kun ennen kuutta nousin. eilen oli pitkä päivä töissä, 7-22, joten ehkä tuokin vaikutti asiaan. no, eipä tässä enää ole kuin 8 työvuoroa jäljellä tän päiväsen jälkeen, oon päättänyt vetää ne sisulla loppuun saakka jos ei ihmeempiä vaivoja ilmaannu.
hermione oli ollut valmennuksessa. hyvä että jäi mukava maku siitä, ja luottavainen olo. ollaankohan me muuten miehen kanssa ainoot enskat jotka ei synnytysvalmennukseen osallistuttu? tunnustaako joku?
ja mä en kyllä oo mikään syksyihminen ollenkaan, kevät on mun juttuni. mutta tää syksy tuntuu nyt tietysti erilaiselta ja mukavalta odottaa:)
hannnahille sup-sup ja voimia flunssan kouriin.
gaiole: just tollain mulla liitoskivut alkoi, ja on edelleen kovimmillaan. eli iltaa kohden alkaa pahentua kipu nivusissa ja häpyluussa. yöllä asennon vaihtaminen ja vessaan kävely sattuu paljon. unta on nykyään joskus vaikee saada kun särkee. aamusin ja päivää kohti kun " vetreytyy" niin tuntuu jo paremmalta.
ja närästyskin vaivaa siellä. täällä kanssa. mulla alkuun auttoi noi renniet ihan hyvin, mut nykyään jos alkaa närästään niin sit närästää ja kunnolla ja siihenhän ei sit rennie enää auta. piti hakee apteekistajäremmät aseet. nyt otan hädän tullen gaviscone tabletin, joka muuten maistuu aika hirveelle mutta auttaa.
butterflylla oli hyviä ultrakuulumisia, kiva kun kaikki oli hyvin ja pääsette vielä uudestaankin kohta kurkkaan asukkia.
naksulle onnea ekasta kympistä. siitä ne viikot sitten lähteekin huimaa vauhtia kasvamaan. ja hyvin taitaa sielläkin odotus menevän, onko edes pahoinvointia tai muuta vaivaa?
aleidalle myöskin onnittelut kymppiviikon täyttymisestä. kyllä se pienen sydämen syke kuulostaa niin ihanalta ihan joka kerta kun, mutta tuossa alussa tietysti vieläkin enemmän kun ei ole liikkeitä tai oireita vahvistamassa pienen olemassa oloa.
sitten vielä jotain omasta navasta. olo on siis taas vaihteeksi niin hyvä että tällä hetkellä näyttäisi todennäköiseltä että oon töissä loppuun saakka. kaveri liikkuu ihanan paljon masussa päivittäin, ja taitaa viihtyä edelleen poikittain enimmäkseen. no olkoon nyt vielä vähän aikaa jos tykkää, oon kyllä sille jutellut et kohta tarttis alkaa kääntyyn lähtökuoppiin.
ens sunnuntaina olis sit muuttopäivä, saa nähdä millä voimilla jaksaa pakkailla laatikoita, kun töissä menee nyt tää muu aika ja sen edeltävän lauantainkin oon töissä. mutta ihanaa on silti muuttaa, en oo vielä laittanut vauvalle oikein mitään valmiiks just tästä syystä. ja nyt sit pääsee peseen vaatteet ja laittaan muutenkin paikat kuntoon. hoitopöytäasia on vielä auki, oltiin jo vähän päätetty että ei osteta ollenkaan varsinaista hoitopöytää vaan sellanen lipasto jonka päälle laitetaan hoitoalusta mutta nyt sitten oon miettinyt uusiks ja voi olla et johkin muuhun ratkasuun päädytään, koska musta se vaikuttaa liian kapeelta ja kun siinä ei oo mitään reunoja niin pysyykö se lapsi siinä sit kauaa ja onko turvallinen.. no ehtiihän tuota vielä miettiä. niin ja ihanaa hakea vaunutkin kotiin sit jo kotiin! ostettiin ennen juhannusta nimittäin, mutta jätettiin kauppaan säilytykseen tilan puutteen vuoksi.
noniin, nyt sitten taas on tehtävä töitä välillä. onneksi on rauhallinen päivä ja kohta jo pääsee kotiin. voi olla että päikkärit kutsuu.
heltsy ja kaveri 33 tasan
Nyt on riennot vähäksi aikaa ohi. Ihan mukava viikonloppu ja meni kyllä niin nopeesti. Perjantaina siis juhlittiin appiukon 60v. synttäreitä ja eilen oltiin venetsialaisissa. Ne oli meren rannalla mökillä ja siellä saunottiin ja grillattiin. Pelattiin jotakin ulkopelejä (mölkky, tikanheitto ym.) ja katseltiin illalla raketteja taivaalta. Ihan rentoa yhdessäoloa siis. Yöllä sitten tultiin kotiin ja nyt on miehellä kauhea krapula...hih!!!
Hauskaa kun ei tarvi itse sellaisesta kärsiä ja voi leikkimielisesti siitä toisellekin vinoilla ;)
Mulla on taas alkanut alaselkä särkeä. Pitänee käydä siellä lääkärin juttusilla, että onko enää töihin menijäksi. Mielelläni jäisin jo kyllä kotiin. Töitä ei paljon enää olisi, mutta sekin vähäinen sen verran raskasta vanhusten parissa etten halua riskeerata tätä pikkuista masussa.
Täytyy mennä katsomaan tuota yhtä krapulaista ja jos itsekin ottaisi pienet nokoset samalla.
Dragondream 30+4
Butterfly: Toivottavasti sait koulutehtävän tehtyä. Eipä noissa auta kuin tarttua tuumasta toimeen, vaikka se niin ankeaa onkin. Aloittaminen on aina vaikeinta :)
Ja kohta kuule masu kasvaa niin kamalaa vauhtia, että eron huomaa ihan parissa päivässä!
Heltsy: Oli hyvä kuulla samanlaisia kokemuksia, eli liitoskipuja nämäkin sitten varmasti ovat. Närästykseen yritän myös ihan syömisen rajoittamista, eli nykyään en syö punaista lihaa just ollenkaan (ei kyllä tee kauheesti mielikään) ja muutenkin yritän rajoittaa varsinkin iltasyömistä. Saa nähdä kuinka närästys jatkossa ahdistelee.
Tsemppiä tulevaa muuttoon, se on aina raskasta hommaa! Muista ettet rehki liikaa! Kiva saada sitten vaunut kotiin ja pikkuvaatteet ojennukseen :)
Dragondream: Naurattaa, kun taisin kysellä aiemmin, että ketä esiintyjiä siellä venetsialaisilla oikein on? Oon aina luullut, että se on joku juhlatapahtuma jossain rannikkokaupungissa (Kokkola tms?), mutta ilmeisesti se onkin ihan joku yleinen termi kesäkauden päätökselle mökeillä tai jotain vastaavaa? Ihan tuntematon termi meikäläiselle tähän asti :)) Kuulostaa kivalta!
Tämä päivä on mennyt rauhallisemmin kuin eilinen. Yön kankeus on helpottanut, mutta molempia pohkeita pakottaa uhkaavasti :( Piiperö on pitänyt pientä mekkalaa melkein koko päivän masussa, selkeästi virkeällä päällä. Pitäisi lukea tenttiin, mutta ei millään jaksaisi, aihekin on niiiiiiiiiiiiiiiin kuiva, ettei mitään rajaa. Tällä menolla en pääse siitä kyllä edes läpi, kun tajusin juuri, että multa puuttuu 2 kirjaa (4 eri aineistoa) ja lukuaikaa ei ole enää paljoakaan jäljellä¿ No, pitää silti mennä koittamaan onneaan :) Mistä saisi inspiraation?? Sama ongelma kuin butterflyllä aamulla.
Hih...juu, tällainen kesäkauden päättäjäisjuhla tää venetsialaisviikonloppu on. Vietetään aikaa mökeilllä, veneillä ja toiset kyllä ihan kotonakin. Merellä on yleensä paljon ulkotulia ja valoja ja niitä raketteja myös ammutaan. Ihan mukava juhla kyllä on. Nyt voi alkaa mun mielestä virallisesti puhumaan syksystä ;)
Dragon
Tai ainakin täällä Helsingissä sataa ihan kaatamalla ja äsken ukkostikin...
Aussivieras lähti pari tuntia sitten ja nyt onkin sitten ohjelmat paketissa Minin syntymään asti. Kalenterin ainoa merkintä tämän jälkeen on neuvolakäynti, laskettuun aikaan on enää kymmenisen päivää... Oli kyllä tosi kiva nähdä kaveria pitkästä aikaa, mutta kyllähän neljän päivän viihdytysputki vähän väsyttää. Oltiin torstaina lätkämatsissa ja sekä perjantaina että lauantaina ulkona syömässä ja sen jälkeen baarissa. Perjantaina oli taiteiden yö ja pitkäksihän se meni, mutta oli ihan hauskaa vaikka jalat olikin kävelemisestä ihan muusia.
Sen verran ehdin pinoa lukaista, että Aleida oli kuullut sydänäänet ensimmäistä kertaaa ja Butterfly oli käynyt ekassa ultrassa. Onnittelut molemmille merkkipaalujen saavuttamisesta! Naksu tulee kohta perässä, eikös.
Mitenkäs Hannah ja Buuffa, oletteko vielä yhdessä kasassa? Hannah oli täällä ainakin käynyt pinoutumassa.
Omaa napaa sen verran, että ei ole kyllä mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä edelleenkään. Ei mitään vuotoa, kipua, suppareita tms, joka viittaisi minkäänlaiseen edistykseen. Yritin tässä juuri jutella Minille, että nyt alkavalla viikolla olisi ihan hyvä aika syntyä, mutta eipä tuo taida juuri äitiään kuunnella. Kovasti vauva venyttelee ja liikkuu ja jonkin verran puskee myös alaspäin (oikea suunta!), joten toivottavasti se tekee kaikkensa valmistaakseen paikkoja synnytykseen. Alan olla jo kärsimätön, saisi jo syntyä! Toisaalta pitää tajuta nauttia tästä viimeisestä (?) viikosta ilman mitään ohjelmaa tai pakollisia menoja ja herätyksiä. Taidan urheiluhulluna sotkea vuorokausirytmini ja katsella öisin yleisurheiluskaboja...
Katsoin juuri nauhalta torstaisen Teho-osaston ja Niagaran putoukset jäivät toiseksi kun paruin sitä hääkohtausta... Hormonit taitavat aiheuttaa lievää ylitunteellisuutta... Onneksi mies on leffassa joten sain rauhassa vetistellä täällä yksinäni.
Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa, palataan asiaan ensi viikolla!
Tipu & Mini 38+4
täällä meinaa flunssa iskeä kanssa. ei kyllä huvittais nyt sairastaa yhtään, jos tästä tarvii viel älähteä synnyttämäänkin.
buuffa oli ihmetellyt mun vähäisiä vessakäyntejä yön aikana. hiukan oon itekin ihmetelly, alkuraskauden aikana jouduin ravaan vessassa paljon useemmin kuin nyt. ja varsinkin kun mä käyn normaalistikin (siis ilman raskautta) yleensä kerran yössä vessassa. nyt oon siis käyny vessassa juuri ennen kun alan nukkuun, noin 23 aikoihin. aivan varma vessakeikka on edessä 3 aikaan joka yö ja tosiaan toisinaan herään jo 1 aikaan käymään vessassa, mutta sitä ei tapahdu joka yö. viime yönä tosin tuli herättyä vielä puoli kuuden aikaan siihen että on nenä täynnä räkää, samalla sit kävin vessassa kun piti nousta joka tapauksessa niistämään.
hannnah 39+3