Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^*^Huhtihippuset vkolla 34^*^ (ma-ke)

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään! Viikon päästä eka neuvola ja meillä th myös ultraa heti eka käynnillä. Kauheasti pelottaa onko kaikki kunnossa.... väsymystä ja pahaa oloa kyllä on ja rinnat kipeet mutta oksentaa ei ole tarvinnu kuten edellisissä raskauksissa. Ennen kakkosta mulla oli yksi tuulimuna joten pelottaa jos tulee toisen kerran...

Toivottavasti kaikilla muilla kaikki ok, myös niillä joilla jo hieman on takunnut tämä taival! :)

Vierailija
22/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen tuota Ull-maijn tilannetta seurannut. Otathan heti yhteyttä lääkäriin (olet varmaan jo ottanutkin), koska jos ultrassa kohtu oli tyhjä ja hcg on koholla, niin on kaksi vaihtoehtoa: kiinnittyminen on ollut tosi myöhässä (eli ei ole näkynyt ultrassa vielä mitään) tai sit tosiaan kohdunulkoinen. Toivotaan tuota ekaa, mutta toi jälkimmäinen ei oo leikin asia, nimim. kokemusta on.

Hengessä mukana erittäin vauvakuumeinen Osse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, yksi viesti katosi jo avaruuteen, mutta uusiksi: kävin lääkärissä, joka passitti minut sairaalaan nesteytykseen. Sain kaksi litraa nestettä suoneen ja ai että alkoi elämä hymyillä! :) Nyt on nälkä. Mahatautia kummempaa ei onneksi syyksi löytynyt, että nyt tässä ollaan sitten sairaslomalla vielä viikon loppuun asti ja yritetään suostutella maha yhteistyöhön.

Caarina2: Mullakin aiemmissa raskauksissa on ollut maha sekaisin alkuraskaudesta, mutta ei kyllä näin sekaisin..! Että toivottavasti on jotakin muuta kuin raskausoire.

Tsemppiä jälleen pöntönhalaajille, ilm. lähinnä Caarina2 ja Yatzy80!

Ull-Maj: Minä kävin kurkkaamassa ne kaskasin ehdottamat hcg-sivut ja siellä mikä tahansa arvo yli 18 mlU/ml oli ok aina rv 5 asti. Sen jälkeen pitäisi olla korkempia arvoja, mutta toisaalta siinä sanottiin, että arvot voi olla matalia ja silti raskaus olla täysin normaali. Häntä pystyyn!

Kaskasille onnea hienosta ultratuloksesta! Kyllä se mieltä lämmittää, kun siellä elämää näkyy. :)

Voi, mies tuolla juuri kokkaili spagettia, tekisi mieli mennä syömään, mutta mun on kai vaan järsittävä näitä banaaneja, että maha rauhoittuu... :(

Hilppis rv 5+1

Vierailija
24/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointia on näköjään liikkeellä vähän useemmallaki. ;) Ihan hyvä, vaikkei se kivaa ookkaan. Mut ainaki tietää, että kehossa jotain tapahtuu ja on siinä seki hyvä puoli, että tutkimusten mukaan raskauspahoinvointi vähentää rintasyövän riskiä! :) Jos yhtään lohduttaa ketään... :)

Joku kysy,että koska pahoinvointi alko... Mulla se alko rv 5+5. En tienny sillon vielä, että oon raskaana. 6pvää kärvistelin sitä huonoo oloo ja sit tein testin.

Mulla on ollu tänään vähän parempi päivä ton pahoinvoinnin suhteen. Oon syöny sen verran usein ettei oo kauheeta oloo ehtiny tulee muutaku aamulla pikkasen.

Kävinpä muuten siellä varhaisraskaudenultrassa ja kyllä todellakin kannatti!!! :) Siellä se " vilho-viljami" köllötteli sydän pamppaillen. =) Ja lekuri sano, että: hienolta näyttää + 90% varmuudella raskaus sujuu loppuun asti ilman ongelmia + ei tartte pelätä keskenmenoa + nyt voi tuuleettaa! :D Heh. Alkio vastas täydellisesti viikkoja kalenterin kanssa, eli viikkoja on nyt 7+3. :)

Ullmaij:lle tsemppihalit!

Ja Caarinalle kans -> luota kehoos ja sen antamiin vinkkeihin (=raskausoireet) raskaudesta. Kyllä se varmasti hyvin menee!!! :)

Nyt haisee neiti tossa niin kakalle, että pitää mennä vaihtaa vaippa. Moro.

burde ja " vilho-viljami" 7+3 & heidi ~11k

Vierailija
25/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo raskausviikkojen laskemiset...

Minulla on laskettuaika 3.4, nyt rv 7+5, Jo-annilla 8+ ja laskettuaika 4.4, miten se voi olla niin? Taidan olla jotenkin tyhmä kun en tajua...

Vierailija
26/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä huhtihippusia on niin paljon, että olen lähinnä lueskellut muiden turinointia... Tänne kuitenkin itsekin kuulun, tänään nimittäin kävin ultrassa ja siellähän se pikkuinen köllötteli sydän läpättäen :) :) Mikä helpotus ja onni! Viikkoja oli ultran mukaan 7+4, laskettua aikaa en ole vieläkään saanut, ilmeisesti ekassa neuvolassa sitten. Mullakin on aina heittänyt nuo raskausviikot omien laskujen ja neuvolan laskujen välillä, mutta kai mä nyt tuon mukaan elän mitä annettiin.

Mulla on kanssa ihan hirveä 24 h pahoinvointi. Oon täällä jo vannonut, että tää totta tosiaan on mun viimeinen raskauteni. Meillä siis kolmas lapsi tulossa ja kolme on musta oikein hyvä lapsiluku :) Mulla on pahoinvointi alkanut aina n. rv 7 ja kestänyt siihen asti, kun liikkeet alkaa tuntua... Eli enää joku 8 viikkoa kärvisteltävänä! Vaan kyllä tän nyt kestää, kun tietää että siellä tosiaan on joku. Niin ja täällä Vantaalla jäi ultrasta maksettavaa itselle 122 euroa, joku taisi sitä kysellä.

Eppu2, rv 7+4

Vierailija
27/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteen.

Ultrasi kahdella laitteella ja tosi pitkään. Ei löytynyt kuin paksuuntunut limakalvo (lauantaina se oli ohut) Myöskään munasarjoissa/johtimissa tai vapaassa vatsaontelossa ei raskauslöydöksiä.

Menen uuteen verikokeeseen torstaina ja sitten perjantainan soitan ja kysyn mitä tehdään.

Tiedän että kohdun ulkopuolinen ei ole mikään pikkujuttu. Mutta kuit se olis jo siellä näkynyt jos jotain oli... no olen sitten viisaampi taas perjantaina.

Kiitos teille kun olette tukena :)

Vierailija
28/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii, jotain oireita on ilmaantunut mullekkin. Karmeeta väsymystä ja pahaaoloa. Vaikka olotila on aika kauhee niin on jotenkin kiva tuntea jotain itessään.

1.raskaudessani oksensin ihan vauvan syntymään asti ja olin ihan varma, että se on tyttö. Niinkuin olikin.

2.raskaudessa minulla oli vain paha olo mjutten oksentanut ja silloin tiesin et se on poika.

Nyt on paha olo mutta en oo oksentanut. Oiskohan poika tulossa??

Toisaalta vielä kerkiää oksentamaankin. :S

Te ootte kaikki tainneet jo varata ajan neuvolaan. Mä en ole vielä. Enkä oikein tiedä missä vaiheessa se olisi hyvä tehdä. Mullakun tämä on kolmas lapsi. Oon kuullut et kun on useamman lapsen jo saanut niin neuvolaan ja ultraan ei mentäs niin aikasin kuin ekasta lapsesta ja neuvolakäyntejä olisi vähemmän. Onko jollain tietoa tästä?

Mä en ymmärrä oikein tätä laskettua aikaa. Joidenkin laskurien mukaan olisin viikolla 5 ja toisten mukaan viikolla 6.

Osaako joku selvittää tätä asiaa.

Tuntuu hassulta että tämä on jo mun 3 lapsi silti kaikki tuntuu taas niin uudelta ja ihmeelliseltä. Tosin 5.vuotta on jo kerinnyt viimeisestä synnytyksestä aikaa kuluakkin.

Vointeja kaikille.

Vierailija
29/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin pari kertaa tuolla vauvakuumeen puolella, mutta ei tarvinnut kauan kuumeilla, kun tärppäsi heti eka " yrityksestä." Eli näiden sivujen mukaan, LA olis 21.4. Jännittää. Ja hirvittää, kun meidän ainokainen tyttö ei olekkaan kohta enää ainokainen ja se silmäterä yksin. Mutta hyvä isosisko siitä varmaan tulee. Elikkäs siis mä tein plussatestin maanantaina ja mies oli innoissaan. Mä en ollut mitenkään yllättynyt, kun näköjään sitä kehonsa niin hyvin tuntee. Miehelle jo viime viikolla sanoi, että taisipa tärpätä heti, mutta hän ei sanonut juuta ei jaata, säikähdin jo ettei hän olekkaan asiasta iloinen, mutta luulin väärin...onneks. Mutta näillä sivuilla ilmeisesti tapaillaan :D

Vierailija
30/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellova olo jatkuu, ei oo kuitenkaan tarvinu nyt onneksi käydä oksentamassa.

Joku kyseli, että millonka neuvolaan kun ei oo eka raskaus, mulla on neljäs ja soittelin pari viikkoa sitten neuvolaan, että millonkas sitä pitäis sitten ekan kerran tulla. Neuvolan täti onnitteli raskaudesta, sanoin, että kiitos-taas!! Ens viikolla olis sitten eka neuvola, sillon viikkoja 8+5, että aika aikasin mun mielestä, mutta ekassa raskaudessa eka neuvola oli 11+2, tokasta 11+0 ja kolmannesta 8+6=)) Niin että mites päin sen nyt pitikään mennä!!!

Tänään lähdetään miehen ja nuorimman kanssa shoppailemaan!! Pitäis saada syötyä jotain, ettei heti tuu nälkä. Ja eihän me mihinkään päästä ennen kuin noi tuolta herää!!!

Ihanaa keskiviikoa vaan kaikille!

Vierailija
31/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sekava viidakko tämä raskausviikot kaikenkaikkiaan. Mulla tosiaan näiden sivujen laskurin mukaan La 1. huhtikuuta ja meneillää vk. 9, mutta helistimen mukaan, joka ottaa huomioon tuon kierron pituuden niin LA 4.4 ja rviikkoja 7 + 5 joten voisko keskiarvo olla jotain 8 sitten . :) Mulla on eka neuvola 4.9 ja silloin on th:n mielstä viikkoja kasassa 10, joten katsellaan nyt mitä se tätä siellä nyt antaa sitten lasketuksi ajaksi ja viikoiksi. Tosin ekankin kohdalla meni 15 päivää yli kun päätettiin käynnistää, eikä siinä vaiheessa ollut mekkejäkään että poika olis ulos tulossa. Joten jos samat merkit paikkaansa pitää, jonnekin huhtikuun loppuun tähtäillään. :)

Tänään sainkin nukkua pitempään tai siis olisin saanut mutta tenava hyppi ylös jo puoli seitsemältä. Mulla on hammaslääkäri tuossa kymmenen pintaan enen töihin menoa. Miedän tenava on muuten aina ollut tuollainen aamuvirkku, eli aamu-unet on muisto vaan ... On se kuitenkin kumma kun tarhaan pitäisi normaali aamuna lähteä niin seiskan aikaan saa kiskoa houkutella kaikilla mahdolllisilla keinoilla tenavaa ylös, mutta viikonloppuna kyllä kirmataan pitkin kämppää ennen seitsemää. :) Eipähän vaan mene viikonlopun lastenohjelmat sivu suun kun ottaa aikaisen lähdön.

jeps, hampaan pesuun ja menoksi pian. :)

Jo-an rv... öööö n. 8

Vierailija
32/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna plussattu rv 4+4, eli ihan alussa mennään. La tuossa huhtikuun loppupuolella, eli mahdollisesti toukokuuhunkin menee... Toinen lapsi olisi tuloillaan, ensimmäinen on ihana melkein kymmenen kuukauden ikäinen poika (joka nukkua tuhisee tuolla päiväunilla).

Minulla aika myöhäinen keskenmeno takana ennen onnistunutta raskautta ja synnytystä. Sitä selvitellessä minulta löytyi perinnöllinen syy, joka nostaa hieman keskenmenon riskiä. Tästä syystä ei raskautta hirmuisesti hehkutella, ennen ensimmäistä ultraa...

Toivotaan nyt, että kaikki olisi kunnossa ja toinen, hyvin toivottu lapsi olisi tulossa!

Olen päättänyt, että kerron raskaudesta joka tapauksessa omille vanhemmilleni heti alussa. Olen kyllä luonteeltanikin sellainen, että minun on hyvin vaikea pitää asioita salassa;-) Onpahan sitten tukijoukot takana, jos pahin mahdollinen tapahtuu. Oman äitini kanssa vatvoin edellisenkin keskeytyneen raskauden juuria myöten, kun ei tuo mieskään pohjattomiin jaksa asiaa vatvoa.

Jotenkin tuo raskaus ei miehelle (ainakaan meillä) ole heti alusta ihan niin konkreettinen kuin naiselle. Minulle keskenmeno oli todella rankka paikka.

Mutta nyt kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Vierailija
33/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yrjöän..

Saikkua ois 2.9. asti ja jos edelleen on helvetti irti, niin haen lisää. Mulla kun sattuu sitten vielä olemaan toi samperin paniikkihäiriökin vielä riesana, niin olo on tuplaten hirveä...

Ull-maij, mitä se sitten tarkottaa että on kohdun seinämät paksut tai ohkaset?? (vai olikohan se nyt edes kohtu mistä sä puhuit..)

Toivotaan nyt kuitenkin että sunkin asiaas saatais joku selvyys.

Joku tossa kyseli että tuleeko myöhemmissä raskauksissa vähemmän neuvola kertoja ku ekassa, niin mulla ei ainakaan ole tullut. Tietysti mulla saattaa vaikuttaa se että kun en ole synnyttänyt alakautta, niin tutkitaan jollain lailla sitä kohdun tilaakin..

Vierailija
34/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Anni-Helenille onnea matkaan, toivottavasti kaikki sujuu hyvin tämän raskauden osalta.

Pahoinvointi lienee päivän (viikon - kuukauden...) sana. Lievästi masentavaa on vilkuilla tuota maalismussukoiden pinoa ja huomata, että pahoinvointi on sielläkin yleisin aihe eli ihan heti ei tästä aiheesta päästä eroon... :( Burde yritti lohdutella, että raskauspahoinvointi vähentää rintasyövän riskiä, mutta minä ainakin ottaisin paljon mieluummin suojaukseni imetyksen muodossa, joka sekin suojaa rintasyövältä... ;) Noh, en ole edes päässyt vielä pahoinvointiin asti, mutta sain inhaa ensimakua siitä tän vatsataudin myötä.

Burde: juu, minä kyselin, milloin on pahoinvoinnit alkaneet - aiemmista muistelen vaan että joskus kuuden ja seitsemän raskausviikon tienoilla. Kiitos siis vastauksesta, jos tässä nyt sitten vielä vähän armonaikaa olisi.

Ull-Majlle edelleen tsemppiä, toivottavasti kaikki selviää hyvinpäin!! Kohdun limakalvon paksuuntuminenhan kuulostaa hyvältä, toivotaan, että hedelmöittyminen on tapahtunut luultua myöhemmin.

Tuu-li-a arveli, että kaikki on jo varailleet neuvola-ajan. Minä en ole. Pyörin täällä vielä niin pienillä viikoilla. Oli pakko testata heti sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, kun syön normaalisti lääkkeitä joita ei raskauden aikana saa syödä. Joten yritän täällä nyt kitkutella ainakin viikon tai pari eteenpäin, ennen kuin edes haaveilen varaamisesta.

Lasketuista ajoista oli hämmennystä. Se on kyllä sekavaa. Ekassa raskaudessa mulla kävi vielä niin, että rakenneultrassa reisimitta ja päämitta erosi toisistaan jopa viikolla. Eivät kuitenkaan muuttaneet aikaa ja sanoivat, että neuvolassa sitten muuttavat. Neuvolantäti oli huuli pyöreänä eikä tiennyt mitä tehdä. LA jäi siis ennalleen. (Silloin olin tietysti hirveän huolestunut siitä, että jalat ja pää oli eri paria, mutta terve ja sopusuhtainen tyttö syntyi, että ehkä mittaajassa oli vikaa tai on normaalia että mitat heittelee...) Nyt en ole katsonut LA:ta kuin tämän vauvasivun laskurin mukaan - neuvolasta tulee kuitenkin taas uudet laskelmat. Eniten kuitenkin pitäisi mielestäni vaikuttaa kierron pituuus, koska jos on pitkä kierto, raskaus ihan normaalisti kestää pidempään ja yliaikainen ei olekaan varsinaisesti yliaikainen.

Tuu-li-a: Mullakin kolmas tulossa ja eka on tyttö ja toka poika. Ja poika on LA:han mennessä 5,5-vuotias, että aika samoissa taidetaan mennä. Vähän on niin kuin uutta tämä touhu taas, ja paljon olen miettinyt että miten taas jaksan ja onko tämä järkevää ollenkaan, mutta nämä ajatukset nyt menevät edestakasin, että yritän nyt olla kiinnittämättä niihin liikaa huomiota.

Jo-an: Meillä myös aamuvirkut lapset ja viikonloppuna ponkaistaan ylös mahdollisimman varhain. Eli aivan sama ilmiö. Vapaapäivästä ei ilmeisesti voi hukata hetkeäkään! Onneksi ovat meillä sen verran isoja (7 ja 5 kohta), että puuhailevat lastenhuoneessa keskenään ja me saadaan miehen kanssa vielä nukkua.

Jaha, menen taas puremaan sitä banaania...

Hilppis rv 5+2

Vierailija
35/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain sitten parin päivän takainen haalea viiva vahvistettu. Eli ihan selkeä viiva testissä tänä aamuna joten tämä kolmaskin tärppäsi heti ensimmäiseltä kierrolta. Minulla on (ainakin vielä) ihan hyvä olo paitsi että väsyttää kovasti varsinkin iltaisin. Aiemmat raskaudet ovat eronneet kuin yö ja päivä. Ensimmäisessä pahoinvointi ja oksentelu ensimmäiset kolme kk, toisessa olin elämäni kunnossa, ei mitään ongelmia. Meillä on siis kaksi poikaa joten voinnistakaan ei välttämätta voi päätellä mitään sukupuolesta. Minullakin on melkein 5 vuotta viime raskaudesta ja kaikki tuntuu taas niin " uudelta" ja oudolta. Oulun yliopistollisen sairaalan nettisivuilta löytyy muuten raskauskiekko joka huomio myös kierron pituus. Sen mukaan minulla on nyt rv 5 + 1 ja la 22.4. Aurinkoiset terveiset ja parempaa vointia teille kaikille!

Vierailija
36/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie nyt terrorisoin täällä vaikka tuskin huhtikuista meille edes on tulossa.

yatzy80, kait se paksuuntuminen tarkoittaa että siellä saattaa jotain olla. En tiedä paksuneeko limakalvo kohdun ulkopuolisissa raskauksissa.

Koettakaa hyvät äidit jaksaa pahoinvoinnin keskellä :) Kyllä se on sen arvoista ja äkkiä se menee ohi, kaikkea hyvää teille kaikille :)

T: Ull-Maij ja Termiitti 11kk

Vierailija
37/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönttöä ei ole vielä tarvinnut onneksi halailla... :) Mutta on kyllä semmosta epämäärästä pahoinvointia. Eka on hirvee nälkä ja pakko saada paahtoleipää ja suolakurkkua (joo tiedän, se on kiellettyä;), sit ku on syöny niin onkii tosi etova olo. Kunnes taas puolen tunnin päästä tekee jotain mieli... Niin ja tuossa välissä maha on ehtinyt mennä sekaisin. Mun mielestä viimeks ei ollu näin voimakkaita oireita. Niin ja kahvi ei uponnu tänäänkään aamulla... Mutta kuitenkin aika pientä tää pahoinvointi on, ei häiritse mitenkään normaalia elämää. Toivotaan ettei tästä pahentuisikaan...

Yksi oire on lisääntyt valkovuoto. Ja joka kerran ryntään vessaan, kun pelkään että vuodan verta... Uskaltaiskohan tässä jo huokaista helpotuksesta, kun edelleen on raskausoireita eikä minkäännäköstä veristä vuotoa. Varmaan panikoin, kunnes kuulen ekan kerran sydänäänet/näen vauvan ultrassa.

Tsemppiä kaikille pahoinvointien ja pelkojen kanssa...Eiköhän tämä tästä.

Caarina rv 6+3

Vierailija
38/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hieman samat fiilikset kuin caarinalla tuon valkovuodon suhteen. Vähä väliä tulee ravattua vessassa tarkistamassa, että onko se nyt varmasti valkovuotoa ettei vaan sitten kuitenkin ole väärä hälytys tai mene jopa kesken. Ei tätä vaan jotenkin vielä uskalla uskoa todeksi. Mulla on neuvola varattuna ja se on vasta joskus 4 viikon päästä. Yritetetään pitää raskaus salassa vähintäänkin siihen asti, silloin ois jo viikoja täynnä 10. Mulla on kyllä iha semmonen olo ettei se voi pysy niin kauan alassa, kun itellä on niin paksu olo ja tunne, että sokeekin näkee otsallaan, että ollaan taas pieniin päin.

Olo mulla on kaikin puolin hyvä niinkuin oli esikoisestakin, syöpöttää vaan ja näin iltapäivisin iskee totaalinen väsymys. Ja naama kukkii kuin pahaisella murrosikäsellä. Ihan kamalaa. Viime alkuraskudesta muistan kyllä senkin ilmiön, onneksi sitä ei kestänyt kauan.

Nyt syömään ja lepäämään.

Vierailija
39/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas. kamala kiire kyllä on, pitäis lukea perjantaiseen tenttiin. huh. ei taida mennä läpi.

mulla ei onneks ole lievää edontaa (onko se sana?) lukuunottamatta pahoinvointia. mutta, mikä omituisinta, nyt on alkanu tulla mielihaluja. ekaa odottaessa ei ollu mitään, ja se oli jopa vähän pettymys. :) nyt tekee mieli kaikkea karvasta ja hapanta. raparperia, bitter lemonia (sellasta vähän gin tonicin makuista mixeriä), tosi tummaa suklaata, salmiakkia... mikään makea taas ei oikeen houkuttele, vaikka yleensä maistuu hiukan liiankin hyvin.

kahvia join hyvällä halulla läpi koko raskauden esikkoa odottaessa, jouduin vähän jopa jarruttelemaan, ettei liikaa ois menny. mutta nyt, ei mene alas ei millään. ei se varsinaisesti okseta, mutta ei vaan tee mieli yhtään. ei edes aamulla, vaikka yleensä se on ollu ihan pakollinen juttu että voi edes harkita jotain järjellistä toimintaa. outoa on. kyllä nää raskaudet vissiin sitte oikeesti on erilaisia samallakin ihmisellä.

peukut pystyyn että kaikilla nyt olis masussa asukki ja että pysyis siellä kans!

eipä tässä ihmeempiä. nyt täytyy tosiaan mennä. maanantaina eka neuvola. iiiks! t. VadelmaMama rv. 6+4 (muistinpas merkata viikot!)

Vierailija
40/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vielkin on tosi huono-olo.

Mulla on myös ollut tuota valkovuotoa ja olen monta kertaa käynyt katsomassa että tuleeko sieltä sittenkin verta.

Mulle myös muuten tänään soitettiin neuvolasta- mul on virtsatietulehdus.. sekin vielä!

Eli nyt sit mun pitäis säädä pysyyn sisälläni 3 erilaista lääkettä/pvä + vielä rautapillerit.

En tosiaan tiedä miten siinä onnistun, just tänään kaverille sanoin, että en ees oikeesti muistanu kuinka helkkarin kamalaa tää pahoinvointi on. Ja senki päätin kyl, et ennen en töihin mene, ennenku on totaalisen hyvä olo, olkoon sitten vaikka vasta raskauden puolivälissä, mutta sinne en oksuilemaan mene!

Miten se sitten vaan menee tuo sairasloma-juttu tai pikemminkin sairasloma-ajan palkka, onkos se kuukausi kun saa olla samasta syystä pois töistä ennen ku siirtyy kelan rahalle?