^*^Huhtihippuset vkolla 34^*^ (ma-ke)
Viime viikon jutut löytyy täältä...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11066989&t=11010078&appid…
Kommentit (73)
Elikäs itse ´87 ja mies ´86, toista odotetaan, esikoinen 02/07, LA 18.4 (?)
Eilen tosiaan kävin tk:n labrassa testaamassa, kun kp oli jo 43 eikä tätiä näkynyt. Plussaahan se näytti. Viime viikon keskiviikkona tein aiemman testin joka oli vielä nega, ja sen tähden tuo LA on hieman kysymysmerkillä.
Ensimmäiset raskauden merkit oli turvonnut vatsan seutu (parisen viikkoa sitten jo), jatkuva syöminen =P, vessassa juokseminen, väsymys ja erityisesti se kun esikoinen lopetti itse yhtäkkiä tissittelyn. Hieman esiintyy yökötystä, joka ehkä lisääntyy muutaman viikon sisällä jos on yhtään samanlainen raskaus kuin ensimmäinen. Silloin joutuneen pannaan valkosipulijauhe ja kaikki liha, hyi mikä haju! Onkos muilla tällaisia HAJU-yökötyksiä?
Olo on nyt jotenkin todellisen epätodellinen ja kaikkea siltä väliltä. Varauksella kuitenkin suhtaudun, kun siskolla oli aikoinaan tuulimunaraskaus ja he pettyivät pahasti kun saivat tietää siitä vasta rv12 ultrassa..
Hyvää viikonloppua,
t.Ufa & masukki rv6+1 (?) + Viivi ~ 6kk
Elikäs itse ´87 ja mies ´86, toista odotetaan, esikoinen 02/07, LA 18.4 (?)
Eilen tosiaan kävin tk:n labrassa testaamassa, kun kp oli jo 43 eikä tätiä näkynyt. Plussaahan se näytti. Viime viikon keskiviikkona tein aiemman testin joka oli vielä nega, ja sen tähden tuo LA on hieman kysymysmerkillä.
Ensimmäiset raskauden merkit oli turvonnut vatsan seutu (parisen viikkoa sitten jo), jatkuva syöminen =P, vessassa juokseminen, väsymys ja erityisesti se kun esikoinen lopetti itse yhtäkkiä tissittelyn. Hieman esiintyy yökötystä, joka ehkä lisääntyy muutaman viikon sisällä jos on yhtään samanlainen raskaus kuin ensimmäinen. Silloin joutuneen pannaan valkosipulijauhe ja kaikki liha, hyi mikä haju! Onkos muilla tällaisia HAJU-yökötyksiä?
Olo on nyt jotenkin todellisen epätodellinen ja kaikkea siltä väliltä. Varauksella kuitenkin suhtaudun, kun siskolla oli aikoinaan tuulimunaraskaus ja he pettyivät pahasti kun saivat tietää siitä vasta rv12 ultrassa..
Hyvää viikonloppua,
t.Ufa & masukki rv6+1 (?) + Viivi ~ 6kk
Minäkin hyvin varovaisin mielin liittyisin seuraan, jos sopii, hyvät huhtihippuset!
En oikein vielä uskalla uskoa, että mahassa tosiaan möyrisi vauva, mutta toivo on suuri. Nyt on rv 6 suunnilleen menossa, oireina valtava väsy, paisuneet ja arat rinnat ja mahajuilinta. Pahaa oloa ei ole ja eilen alkoi alaselkää jomottaa, mikä vähän huolettaa. Muutenkin mieli on arka vielä, raskaus kun alkoi suoraa päätä laporoskopian jälkeen (endo siis vaivana) ja kohdunulkoisen mahdollisuus käsittääkseni suuri. Olen koettanut olla suuremmin ajattelematta koko asiaa ultraan asti (6.9.) mutta eipä se tahdo onnistua! Siksi päätin nyt liittyä seuraankin, kävi miten kävi.
Tervetuloa kaikille uusille! Vielä mahtuu Hippusia mukaan kirjoittelemaan!
Omaa napaa: Pahapahapahaolo! Ihan kamala! En oo oksuillut, mut ei paljoa puutu, tekisi mieli työntää sormet kurkkuun, jos olo siitä helpottaisi! Outoa, kun ei oo koskaan aikaisemmin ollut pahaa oloa, Tuikun tapaan käynyt mielessä, josko mahassa vaikka olisi tuplat...8I !!! Olisipa kunnon shokki! No kai sitä pärjäisi jotenkin... Lisäksi vaivaa väsymys ja pääsärky, eli ei kovin mukavissa tunnelmissa vietetä täällä lauantai-iltaa.
Haju-ällötyksistä: Täällä tökkii kahvin tuoksu, etenkin maitokahvin! Samoin tupakan, kalan ja rasvan käry ällöttää ja pahasti! Tulee sellanen tunne, et nyt lentää yli ja justiinsa! Lista varmaan täydentynee tässä, kun uusiin hajuihin törmää.
No, jospa tässä tekisi jotakin muuta, kuin istuisi koneella tai nukkuisi...
Niina rv 8+2
Tää pino venyy oikein kunnolla, mutten sitten itsekään aloittanut uutta..tervetuloa kaikki uudet :)
Tuosta tuhrusta piti myös sanoa, että mulla oli ekassa raskaudessa ns. " valemenkat" tai miten niitä sitten haluaa kutsua ja raskaus meni aivan normaalisti loppuuun asti. Pieni vuoto voi myös olla siis normaalia alkuraskaudessa.
Mä kävin tänään pahimman kuvotuksen ja ällötyksen jälkeen apteekissa ja ostin inkiväärikapseleita ja B6-vitamiinia, ne voivat auttaa kuvotukseen. Hintaa niille tuli yhteensä 30e, mutta jos siitä olis edes pientä helpotusta tulossa, niin voi autuus..
Mulla oli perjantaina eka neuvola ja ultraan pitää itse varata aika. Koitin heti samana päivänä soittaa, mutta en päässyt puhelinaikana läpi.
Eipä muuta :) sincera
Onnea uusille plussanneille!!! :)
Flower: Voi kurjuus kun ei siellä vielä sydänääniä näkyny, mutta eipä ne ihan niin aikasilla viikoilla yleensä näykään. Hienoo kuitenkin että oli ruskuaispussi ja oikeessa paikassa. Eiköhän se pikku asukki kasva ens ultraan sen verran, että sitten jo pikku sydämensä toimintaa esittelee. :)
Tuikku kyseli, että onko muilla tunteet pinnassa. Täällä ainaki on käsi pystyssä! :) Ajettiin tänään autolla anoppilaan ja tajuttiin, että miehen serkun häät on jo viikon päästä ja mua alko itkettää ilosta. =) Heh.. Ihan hassua. Saa nähä miten sit siellä kirkossa itkettää... Voe ei! :)
Mustikka: tsemppihalit! Toivottavasti sun elämäntilanne helpottaa ja voit nauttia raskaudesta! Kyllä se mies siitä pikku hiljaa innostuu - ihan varmasti! ;)
Nyynillä oli hyviä uutisia ultrasta! Hieno juttu! :) Meille lääkäri sano, että jos alkuraskauden ultrassa on kaikki niinku pitääki, ni raskaus sujuu 90%:sesti hyvin loppuun asti. =) Ja se sano, että keskenmeno tapauksissa on jo varhaisultrassa nähty jotain vikaa... Eli aikas rauhallisin mielin voisit sen perusteella olla! :)
rantsu: Tsemppiä oireiden kanssa. Mulla oli viime raskauden alkuvaiheessa kans toi päänsärky, ja nytkin on ollu vähän... Se on kyl inhottava, mutta onneks se menee sit ohi kun viikkoja kertyy. :)
Sincera: Mä kans kattelin, että me eletään ma-ke, mutta en sit kans viittiny uutta pinoo tehä, kun kohta jo viikkokin taas vaihtuu. :) Ilmeisesti huhtikset tykkää kirjotella isoihin pinoihin. ;)
Omia kuulumisia sen verran, että vika yövuoro on menossa ja sen jälkeen ei ookkaan työvuoroja sovittuna - ja ihan hyvä niin. Nyt tuntuu, että ei oikeen motivaatiota ja/tai jaksamista oliskaan.
Meillä alkaa kohta esikoisen 1v synttäreiden valmistelut. :) Me pidetään ne anoppilassa, kun meillä on niin onnettoman pieni asunto, että hermot siellä kaikilla menis kun olis kuuma kun saunassa ja ahdasta ku vaatekomerossa. :) Mies tilas illalla tulostimeen väriä, ni saadaan sit tehtyä kutsukortteja jne... Ihan kyllä jännää... mut hurjaa ajatella, että siitä on kohta tasan vuosi kun ähisin yöllä keittiössä supistuksissa ja kattelin EU:n huippukokoukseen meneviä autosaattueita. :) On kyllä ihana muistella sitä Heidin synnytystä ja syntymää... vaikkei se ihan joka hetki herkkua ollukaan. ;)
Meitä huhtiksia taitaa olla ympäri Suomee... Tampereen seudulta ei tainnu mun lisäks olla kun yks Nokialainen?? Mikäli esittelypinosta muistan oikein...
Nyt taidan lopetella.. Öitä.
Burde & vilho-viljami 7+6 ja Heidi 11kk
minäkin täällä. Lueskelemassa olen juttujanne käynyt aina silloin tällöin, mutta olosta johtuen en ole jaksanut/pystynyt kommentoimaan.
Joskus siis ihan ekoihin Huhtihippusten ketjuihin jotain raapustelin.
Tervetuloa uusille, meitähän on jo monta :-D
(.) Tänne siis kuuluu ällötystä ällötyksen perään, megaväsyä ja -päänsärkyä - yöks :-( ja nyt vielä perjantaista alkaen olo ollut flunssainen kera pienen lämmön, ei kiva :-(
Kävin alkuraskauden ultrassa pari viikkoa sitten, ja sieltä löytyi silloin 4,5 mm pitkä tiitiäinen, sydänäänet näkyi ja kuului hienosti (niiden pienemmällä ultralla ei näkynyt, mutta isommalla ja paremmalla vehkeellä siis näkyi ja kuului), ruskuaispussi löytyi ja masuasukki oli oikeassa paikassa, joten sen suhteen kaikki oli hyvin :-D Viikkoja ultran mukaan oli silloin 6+5, joten nyt olis sitten menossa 8+4, LA:ksi antoi 3.4., mikä mun järjen mukaan ei kyllä viikkojen mukaan mene ihan oikein -> musta olis viikkojen mukaan laskettuna 2.4.
Neuvolakin meillä oli jo samalla viikolla ultran kanssa, siellä pitivät LA:n menkkojen mukaan laskettuna, eli LA olis 27.3., ja viikkoja sen mukaan nyt siis 9+3. Terkkari sanoi, ettei sitä muuteta, kun ei ole viikon eroa ultran mukaiseen LA:han - hassua! En nyt siis tiedä ihan tarkalleen, että millä viikolla mennään ja mikä se laskettu aika oikein onkaan, itse lasken kuitenkin ultran mukaan ainakin tällä hetkellä. Np-ultrassa se sitten lopullisesti selviää, että minkä LA:ksi laittavat, se meillä 18.9. - no anyway, ei sillä päivällä juuri ole merkitystä... Esikoinenkin syntyi jo viikolla 36+5 (2,5 tunnissa, 2 minsaa olin sairaalassa!), joten aikaisempaa ja kiireellistä " lähtöä" tämänkin kanssa odotan, jos sinne saakka siis päästään ;-)
Olo siis vieläkin hieman skeptinen raskauden suhteen, vaikka lääkäri sanoi, että kun alkuraskauden ultrassa on kaikki hyvin, niin keskenmenon vaara putoaa tosi paljon ja on todennäköistä, että kaikki menee hyvin loppuun saakka, ja tästä olostakin huolimatta.
Tällaista siis tänne meille
Mukavaa ja ainakin ihanan viileää sunnuntaita kaikille!
terkuin Muumi
muiden juttuihin, kun (.):sta vain kirjoittelin...
Joku kertoi tuhruilusta...mulla oli kanssa esikoisesta pientä tuhrua muutaman päivän ajan. Todennäköisin syy tähän oli se, että mulla löytyi alkuraskauden ultrassa (tosi aikasilla viikoilla, eka rask. lähti clomeilla liikkeelle) kaksi ruskuaispussia, joista toinen oli selvästi pienempi ja sieltä ei elämää enää silloin löytynyt - eli mulla oli kaksi alkiota omissa pusseissaan lähtemässä kasvamaan, joista toinen sitten meni kesken ja aiheutti tämän parin päivän tuhruttelun. Näin mun gyne asian ainakin selvitti, ja uskon kyllä häntä, on kokenut mm. synnytysten erikoislääkäri, joka myös Taysin erikoislääkäreinä ollut. Eli summasummaarum tuhruilu voi olla siis myös yo:sta johtuvaa tai sitten ihan vain hormonien aikaansaamaa eikä vaarallista ollenkaan, jos se tuhruna pysyy...
Hajuista: Kiva kuulla et muillakin hajut yököttää. Mulla tuntuu,että kaikki hajut yököttää ja koko ajan. Tuntuu, että kaikki haisee ja ne sitten aiheuttaa ällötystä. eilenkin illalla olis ollu nälkä, mut kun menin keittiöön aukoon kaappeja että mitähän sitä oikeen tekiskään mieli syödä, niin kaikki alkoi haisemaan ja ällöttään ja oli palattava sohvalle ilman syötävää. Mies-parka joutuu melkein kaikki ruoat mulle tekeen ja laittaan, kun en itse pysty, ja vaikka pystyiskin, niin en sitten ainakaan enää niitä syömään, tänäkin aamuna leivät se mulle laittoi - ihana :-)
Onko teillä muilla ollut mahakipuja tai selkäkipuja? Mulla on nyt viime aikoina ollut enemmän ja enemmän mahanvääntöjä, siis ihan että suolessa kuplii ja vääntää, sekä myös et alamahassa nipistelee ja kipristelee. Suht usein on myös menkkamaista oloa aina hetken aikaa - onkohan normaalia kohdun kasvua vai mitä?? Ekasta en enää muista, et koska ne kivut alkoi ja millaisia ne oli...Selkäkivun luulen tosin, tai ainakin toivon, johtuvan siitä, että kohtu painaa jotain hermoja siellä, kun mulla on kohtu hieman tääksepäin kääntyväämallia. Myös esikoisesta mulla oli selkä lopussa varsinkin tosi kipeä, ja tyhmänä en tässä välissä sitä kauheasti ole vahvistellut - täytys varmaan alkaa nyt vielä kun pystyy, että kykenee sitten vielä lopussa käveleen edes jotenkin...
Mitäs muuta...ISOT PAHOITTELUT poispudonneille ja MEGApaljon plussatuulia seuraavaan yritykseen!!!!!
Burde: Mä oon kanssa täältä Tampereen seudulta, Tampereesta hieman etelään, synnyttämään tullaan Taysiin. En ole vielä saanut aikaseks laittaa tuota esittelyä.
Nyt tuli oikkari, en muista mitä muuta piti vielä kommentoida...höh!
Jatkan sitten taas, tulihan tästäkin jo taas tällainen megastoori jo nyt - sorry!
terkuin Muumi rv. 8+4 (viiva 9+3)
kirjoitan nyt vielä tähän pinoon, huomenna sitten uus. aika pitkäksi onkin kyllä venähtänyt tämä, mutta eikai se mitään. :) mukava vaan kun juttua piisaa.
puhuikos joku mahan nipistelyistä? mulla on sellasta kanssa. ite en muista sitä ekasta odotuksesta, mutta kait se sitten asiaan kuuluu. pahoittelut edelleen kovasti pahoinvoiville, koittakaa jaksaa. en tiedä oikeen mitä sanoa. tosi kurjaa se on.
lueskelin tänään huvikseni elokuisten pinoa, ja ihmiset oli kyllä niin täynnä vauvaa. :) melkeen jokainen odotti synnytystä ihan älyttömästi ja kaikki konstit oli käytössä että sais sen käynnistymään. tuli ihan omat loppuajat ennen synnytystä mieleen kun luki niitä, meni 13 päivää lasketun yli. seuraavalle päivälle oli jo käynnistysaika varattu, mutta sitä ei sitten onneks tarvittukaan. tällä kertaa aion olla kärsivällisempi, oon jo ihan henkisesti varautunut siihen, että yli menee tälläkin kertaa ja reilusti. mutta sinne on kyllä pitkä tie vielä. :)
huomenna taas arki ja maanantai. kohta alkaa potkupallopeli, jota mies haluaa tältä koneelta alkaa kattelemaan. mukavaa viikkoa kaikille! t.VadelmaMama
Eli minä 33v., mies 32v. ja 1lapsi 03/06. Kakkosen yritys piti alkaa kesäkuussa, mutta siirtyikin elokuun alkuun mun pitkien kiertojen vuoksi ja yksi yritys " kirjaimellisesti" , mies lähti ovulaatiopäivänä työmatkalle,mutta hommailemaan kerettiin ja tästä plussa viikko sitten testissä ja LA olisi joskus 28.4.2008.
Mulla vointi väsymystä ja hiukan vellovaa oloa lukuunottamatta aika normaali..tosin raskaus niin alussa ettei oireita juurikaan myös ehkä siksi ole vielä! Mulla tämän raskauden suhteen jotenkin niin epätodellinen olo että huomenna ajattelin varata ultran tonne viikolle 7 ja varmistaa siten oikean paikan ja sykkeen.
-kuminauha- rv5+3
Tuosta ultrasta utelisin... Itse olen viikolla 6 ja lueskelin että jotkut teistä olette päässeet jo ultraan tai kohta menossa. Itse en ole ollut vielä neuvolaan yhteydessä, oletteko päässeet ihan neuvolan kautta vai käyttekö yksityisellä vai miten??
Eikös tuossa rv9 aikoihin pitäisi käydä neuvolassa vai soittelenko het huomenissa sinne...
Jotenkin en ole vielä edes tajunnut tätä raskautta, unohdankin sen aina välillä(!) Nyt on tietty paljon menossa meitin elämässä, rakennamme ja pienin poitsu on 13kk. Ehkä se kohta kolahtaa munkin aivoihin, et vauva tulee!!!
Unohtamista helpottaa varmasti myös, ettei ole oireita (vielä). Edellisellä kerralla tuntui että maha ponnahti ulos heti plussatestin jälkeen!!!
Moikka vaan kaikki ja tervetuloa uudet!
Meillä ultra takana ja kaikki meni parhaimmalla mahdollisella tavalla:) Siellä pötkötteli 11mm pitkä pieni menninkäinen ruskuaispussinsa kera:) Sydänäänet voimakkaat ja kaikki muutenkin loistavasti! La sirtyi pari päivää (6.4), joten nyt Rv 7+5:)
Olo on helpottunut ultran takia, jotenkin sai täyden varmuuden siitä, että mahassa on ainakin tällä hetkellä kaikki hyvin! Ensi viikolla neuvolaan, joten siellä sitten taas tutkitaan:) Kunhan jaksaisi kuukauden odotella, niin sitten tulisi ne maagiset rv 12 täyteen ja voisi ainakin hiukan huokaista:) Ja pääsisi taas ultraan:)
Oireet ovat jatkuneet samana, eli ällötystä ja ällötystä..ja väsymystä..maha on turvonnut, joidenkin housujen kanssa tekee tiukkaa..lääkäri sanoikin, että kohtu on jo kasvanut:)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Nyyni