Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^*^Huhtihippuset vkolla 34^*^ (ma-ke)

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma (.): Parin päivän takainen lievä etominen on helpottanut, paitsi välillä saattaa tuntua vähän pahalta, jos edellisestä syömisestä on liian kauan. Miten sitä muistaisikin syödä säännöllisemmin ja samalla terveellisemmin... Väsymystä on ajoittain. Onneksi pystyn tarvittaessa ottamaan esikon kanssa päikkärit. Saatan tosin olla entistäkin väsyneempi ja ennen kaikkea ihan sekaisin unilta herättyäni ;)

Jo-an kyseli MATKUSTAMISESTA rv 25:n paikkeilla. Mä kävin esikoista odottaessani etelässä, kun raskausviikkoja oli takana noin 26. En muista, että olisi ollut matkalla minkäänlaisia ongelmia raskauden takia. Mulla tosin raskaus oli todella helppo (kunpa vaan tämäkin tulisi olemaan yhtä helppo!). Jaksoin ihan hyvin lähemmäs 30 asteen lämpöä ja lisäksi me käveltiin useamman kerran pitkiä mäkiosuuksia ja liikkuminen tuntui suht kevyeltä (vaikka itse en kevyt ollutkaan ;-) Kivuttomia supistuksia tosin oli jonkun verran. Matkakumppanit olivat odottaneet, että olen ihan raihnainen ja valitan koko ajan kuumuutta ym. mutta säästin heidät siis valittamiselta =)

RASKAUSVIIKKOJEN LASKEMISESTA on ollut puhetta. Mun ymmärtääkseni raskausviikkojen laskeminen menee pääperiaatteissaan niin, että päivä, jolloin edelliset kuukautiset ovat alkaneet on rv 0+0. Esim. mulla vikat menkat alkoivat perjantaina 6.7. ja niinpä mulla tulee aina uusi kokonainen rv täyteen perjantaisin. Tän viikon perjantaina mulla on siis rv 7+0 (ja tänään 6+5). Mun la (eli rv 40+0) on perjantaina 11.4. Mulla kierto on keskimäärin 28 vrk, mutta jos se on ollut lyhyempi tai pidempi kuin 28 vrk, niin se vaikuttaa vähän raskausviikkoihin ja laskettuun aikaan. Esim. helistimen laskuri ottaa kierron pituuden huomioon laskettua aikaa laskiessa. Toivottavasti ei ollut liian sekavaa sepustusta...

ronjaruu

Vierailija
42/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liityn hissukseen mukaan.. ihan alussa mennään tänään tein testin ja vahva plussa tuli.

sotkee kyllä raskaus hiukna meidän hääsuunnitelmia mutta kai tää tästä =) nyt vain katsoa pysyykö pikkuinen matkassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taas ultrassa, ei raskauslöydöstä. No sitten huomenna saan sen hcg arvon jos se on laskenut ni raskaus ilmeisesti kuihtuu sitten itsestään pois. Jos arvo on kohonnut ni en tiedä mitä tekevät.

Niin, diagnosoitiin kohdunulkopuoliseksi, toivon että ei tarvi mitään toimen piteitä.

Oottelen että hcg laskee ja menkat alkaa, sitten vaan uuteen yritykseen :)

Onnellista odotusta teille kaikille :)

Vierailija
44/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi yö vähän lyhyeksi, kun närästys taas vaivasi. Taisi tulla syötyä maha vähän turhan pullolleen iltasella. Onneksi voi torkkua päivällä. Nyt on taas maha vähän sekaisin ja se alkaa vähän huolestuttamaan, että painoa on pudonnut jo kolme kiloa. Olo on tosi hutera, varsinkin jaloista lähtenyt kaikki voimat. Millä ton ruoan saisi pysymään sisällä?!

No, samaa kysymystä miettivät täällä varmaan kaikki. Voimia yatzy80:lle, sympatiani ovat täysin puolellasi. Lepäile ihmeessä kotosalla ihan hyvällä omallatunnolla, eihän tuossa kunnossa töitä pysty tekemään. Palkka-asiasta en tiedä, löytyisikö Kelan sivuilta jotain?

Kiva kun tulee uusia, meitä onkin aika paljon!

Ull-Majlle halaus, harmillista, että kävi näin. Toivottavasti tosiaan selviät ilman operaatiota.

Meidän ekaluokkalaisella on mielestäni vähän kurja lukujärjestys. Luokalla on paljon puolitunteja (luokka jaettu kahteen ryhmään), mikä on hyvä juttu, mutta toinen ryhmä on ns. aamupainotteinen ja meidän tytön ryhmä sitten se toinen. Eli on kaksi kymmenen aamua, pari yhdeksän ja yksi kahdeksan. Tänään on se kahdeksan aamu ja kaikki on ihan silmät ristissä, kun rytmit menee edestakaisin. Tylsä juttu. Plus että kympin aamut on tietty vanhemmille hankalia. Mainittakoon, että toisella ryhmällä ei ole yhtään kymmenen aamua. Ope sanoo syyksi sen, että toisessa ryhmässä paljon todella aikaisin töihin meneviä vanhempia ja että on paljon kokouksia. Pitäisivät kokouksensa iltapäivällä!

Tuohtunut Hilppis rv 5+3

Vierailija
45/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on sitten ultra ja mahassa tuntuu (aamupalan ja ellotuksen lisäksi..) olevan perhosia. Onneksi en laittanut suuhuni muuta aamupalaa, kuin omenan ja tuoremehua. Nyt on sellainen aamu, että joutuu puhaltelemaan täällä työpöydän ääressä..

No, jos huomenna näkyy mahassa eloa, niin uskaltaudun sit laittamaan yhteystietonikin tonne listalle =)

rv 8+4 (toivottavasti)

Vierailija
46/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten varasin neuvolan ja hyvä niin, mieleisiä aikoja ei oikein löytynyt. Ensimmäinen aamuaika olisi ollut vasta raskausviikolla 10, joten jouduin tyytymään päiväaikaan. Hieman hankalaa mun töiden kannalta, varsinkin kun yritän vielä toistaiseksi pitää asiaa salassa... Aika siis 10.9. rv silloin 8+5.

Silloin varataan myös aika tuohon niskapoimu-ultaraan viikoille 11-12. Se jännittää tosi paljon, esikoisen kanssa meiltä löytyi niskaturvotusta ja käytiin pitkä ja raskas prosessi seerumiseuloineen ja lapsivesinäytteineen ennen kuin saatiin tietää että kromosomisto oli aivan normaali. Toivottavasti tällä kertaa kaikki kunnossa ultrassa.

Raskausoireet lisääntyvät, väsymys on aivan valtava (menen jo ennen kymmentä nukkumaan, jotta saisi kunnon yöunia) ja pahoinvointikin alkaa jo haittaamaan työntekoa. Silti töissä sinnittelen... Ei siis vielä ole tullut oksenneltua, mutta etova olo on jatkuvasti päällä. Syöminen auttaa, mutta vain hetkeksi. Lisäksi naama kukkii kuin milläkin teinillä... Näin myös viime raskaudessa, jolloin siitä kaikille valitin. Ihmettelenkin, ovatko kaverit jo naaman kukkimisesta päätelleet raskaudesa?!

Mutta kuten sanottu, parempi kai että oireita on kuin päinvastoin. Ei tarvitse epätietoisuudessa ihmetellä. Mutta nyt massua kasvattelemaan ja neuvolaa odottelemaan!

Vierailija
47/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin toivottavasti Ull-Majn tilanne pian selviäisi ja Yatzin pahinvointi jäisi jo pian taka-alalle!

Mulla on viikkoja tänään tasan 5 eikä ole vielä pahoinvointia tai väsymystä. Pikemminkin on päinvastainen ongelma, eli en saa illalla / yöllä unta. Mutta mahassa on kyllä aina välillä sellainen olo, että jotain siellä tapahtuu ja lisäks yöllä täytyy ravata vessassa eli jotain oireita kumminkin. Mitään suuria menoja en kyllä tuleviin viikkoihin uskalla tehdä, kun ei tiedä missä kunnossa on.

Neuvolan ajattelin varata kun menen kuopuksen 1-vuotis neuvolaan. Silloin on viikkoja 8+4. Aiemmin en viitsi varata, kun haluaisin että 1. käynti olisi siinä vaiheessa, että sydänääniä pystyisi yrittää kuunnella. Ja toisaalta jos menee kesken, niin ei tarvitse ainakaan olla soittamassa ja perumassa aikaa.

Lapset (1v ja 2,5v) nukkuvat uniaan. Nukkuisivatkin mahdollisimman pitkään, mies on tänään koko päivän pois ja mulla on pitkä ilta. Ehkä uskallaudutaan(?) naapuriin kyläilemään. Asutaan niin maalla, että täällä voi mennä kylään ihan noin vain (en kyllä tiedä edes heidän numeroa joten en voisikaan soittaa ja kysyä sopiiko :)

Ninnu, lapset ja sarvikuonokolmonen rv 5+0

Vierailija
48/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. hih hii .. toivottavasti ei tule vieraita/asiakkaita ihan yhtäkkiä kun mää istun täällä koneen ääressä farkut auki, kun puristaa niin pirusti. Tuntuu että koko vatsa on ihan hirvaan turvoksissa. Tekee oikein pahaa istua farkut kiinni, joten täällä pällistellään röllö valloillaan. :) Muutenkin ruokkiksella oli taas vaihteeksi ihan siinä ja tässä ettei karjlan piirakat tulleet lautaselle takaisin. J mä kun jo luulin ohittaneeni sen vaiheen. But nou, ilo oli ennenaikainen. En kyllä muista että olisin ollut pojna kanssa näin huonovointinen.. Tosin musta tuntuu etten muutenkaan muista koko edellistä raskautta tahi synnytystä oikein kunnolla ollenkaan. Höh, kyllä sitä silloin ajatteli ettei kyllä unohda mitään ikinä. Toisin kävi. Pääni on laho tai sitten vaan ei psyty muistamaan.

Meilläkin esikoisella huomattiin voimakas turvotus np-ultrassa ja sen johdosta käytiin lapsivestiutkimuksessa. Todella piinaavaa aikaa odotella tuloksia viikoille 20 tai jotain kun jo alkaa tuntea tenavan liikkeet ja vaan miettii onko kaikki kunnossa. Kaikki ole tosiaan ok ja ilmeisesti muutenkin suurin osa noista löydöksistä on vääriä. Kyllä kuitenkin nyt toisen kanssa hieman mietityttä taas tuo np, että mitähän tällä kertaa.

Jo-an rv 8 + 2

Vierailija
49/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä niin helevettiä on!!! Onneks on ihania ystäviä olemassa <3 toinen kaveri vie ja haki pojan kouluun/koulusta ja toinen ystävä vei ja haki toisen jätkän eskariin + kävi mulle kaupassa, mies kun ei eilen sitten tajunnut tuoda mitään muuta ku perunamuusijauhetta ja lihapullakastikepurkin, jota sitten söivät ipanoiden kanssa eilen.

tsemppiä kaikille, meen takasin pehkuihin!

jatsi :)

Vierailija
50/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tänne palstalle ihan huhtihippujen alkuviikkoina, mutta nyt on taukoa ollut pahoinvoinnin ja väsymyksen takia. Pahoinvointi alkoi kolme viikkoa sitten ja jatkuu edelleen. Inkiväärikapselien jälkeen en ole enää oksentanut, mutta etova olo on kauheaa ja se, että mitään ei tee mieli. Väsymys on myös niin kovaa, että töiden jälkeen pitää nukkua torkut ja illalla jo klo 21 on ihan väsynyt. Aloitin rautavalmisteen, jos siitä olisi apua.

Olimme viikon alussa ultrassa ja sieltä tuli hyviä uutisia. Vauva siellä köllötteli ja sydämenlyönnit näkyivät hyvin. Lääkäri sanoi, että pahoinvointi kertoo hyvästä istukan toiminnasta. Eni viikolla on sitten eka neuvola.

Salmiakki74, 8+2

Vierailija
51/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut voikin sitte pudottaa pois, koska tänään tuli sitte keskenmeno...

Vierailija
52/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkä pino, kun nyt luin ekaa kertaa tällä viikolla! Pääsi varmaan kaikkien nikit unohtumaan, mutta koitan muistella.

Ihan aluksi pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille :( Todella surullista, mutta toivotaan pikaista plussaa pian uudelleen..

Ihan tuli oksennus kurkkuun, kun luin yatzin tekstiä, siis myötätuntoa oksua :) täälläkin on niiiiin kauhee olo, joka vaivaa 24/7. Mun on pakko mennä töihin, kun uusi työ ja oon naama valkoisena. Onneksi oon oksentanut vain aamulla, enkä vielä töissä. Bussissa mulla on aina muovipussi kädenlähettyville oksua yllättäessä, mutta pahinta on tää etova huimaava olo ja kuvotus. Tänään en oo pystynyt syömään oikein mitään. Miestä juoksutan jääkaapille, kun en itse voi edes kurkata sinne, kun hajut etoo. Huh huh. Mutta kai tän kestää ja ainakin luo toivoa, että kaikki olis masussa hyvin, kun Salmiakkikin kertoi sen liittyvän istukan hyvään toimintaa. Rupes muuten tekeen sairaasta mieli syödä salmiakkia..

Joku kirjoitti turvotuksesta, mulla on kanssa sitäkin vaivaa..Onneksi ei sentään vielä närästä. Väsymys vaivaa ja meen yleensä kasin jälkeen nukkuun tai oikeastaan nukahdan aina kun nukutan esikoista. Kiva tulla tänne valittaan vaivoista, mutta tää taitaa olla ainoa paikka, jossa ne ymmärretään :)

Jee, pian viikonloppu! Mulla on huomenna eka neuvola. Vitsi kun olis jo ultra!

Sincera

Vierailija
53/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaiselle visiitille... Mä sain flunssan (alko ti-ke yönä) ja oon ollu ihan poissa pelistä ny pari päivää. Tää on ollu ihan järkyttävää kun on ollu flunssasta johtuen kaikkee vaivaa + raskausoireet ja sit vielä esikoista on pitäny pystyy hoitaa. Huh huh sanon minä. Nyt on eka kerta kun pystyn istumaan sen verran, että voin pikkusen tänne kirjottaa. Muuten on kaikki aika menny vaaka-asennossa. :( Väsymys on kamala ja hereillä ollessa on huono olo... Hip hei. Noh. Toivotaan et pian helpottaa.

[color=hotpink]Ullmaij:lle ja miriam:lle isot HALIT!!![/color]

Jo-an: Heh. Huvittava toi " sepalus auki -töissä" juttu. :) Mä muistan kans heidin raskaudesta vastaavat jutut töissä... Onneks tosiaan yleensä muisti vetää sen vetskarin takas kiinni ku nousi tuolista. :) Nyt oonki täs vähä ootellu, että koska nyt alkaa housut kiristää... tosin nyt oon kyl pari päivää menny t-paidassa ja alkkareissa kun oon ollu kipeenä ja välillä on ollu ihan hirveen kuuma... et ei oo tullu normihousuja kokeiltua.

Jaaha... Pitää mennä laittaa pyykkiä kuivausrumpuun vielä kun ehtii ja kykenee. Moimoi ja voikaa hyvin!

Burde (& Heidi 11kk + " vilho-viljami" 7+4)

Vierailija
54/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään riitti virtaa vielä sen verran, että päivitin meidän esittelypinon... toivottavasti siellä on nyt sit kaikki oikein...

Tuli muuten mieleen, että onks teillä toiveita sen esittelypinon suhteen, et haluisitteko sinne vielä jotain lisää. Esim. " tulevat ultrat" , " tyttö/poika veikkaus" , tms...?? Ehdottakaa, ni tehdään tarvittaessa lisäyksiä. :)

burde (7+4)

Vierailija
55/73 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos muuten burde hienosta esittelypinosta! :) en oo muistanu kiittää ollenkaan. musta se tyttö- / poikaveikkaus vois olla aika hauska, mutta tiedä sitten onko muut siitä niin innostuneita.

pahoittelut miriamille keskenmenosta.

tänään ei oo ollu oikeestaan yhtään huono olo, kova väsy vaan. huomena on se pahuksen tentti, mut sit alkaa viikonloppu. ihanaa! kyllä niitä jotenkin arvostaa taas ihan eritavalla kun mammalomalla ollessa. oikeesti: ei tartte tehä mitään, ellei huvita. :)

nyt iltapalalle ja sit nukkumaan. hyvää yötä! t.VadelmaMama

Vierailija
56/73 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina jo luulin tädin saapuneen kun alkoi tuhruttelu. Tuhrutteluna jatkui ja kunnon vuotoja ei alkanu. Ke tein sitten " huvikseni" testin, koska olin työkavereiden kanssa lähdössä ulos. Kas kummaa, plussaa näytti. Mutta tuhruttelu huolestutti suuresti. Eilen sitten tein varalta toisen testin ja sama tulos.

Eilen kävin päivystyksessä oikean puolen lonkka/alaselkäkivun takia. Oli niin paha, että en pystyny enää istumaan, makaamaan tai seisomaan. Itku silmässä mun mies vei mut sinne. Tuhruttelu jatkunut, mutta ei vuotoa ole tullu. Lääkäri tutki lonkan ja tuumasi, että kohdun kasvu painaa jo nyt iskiashermoa. Panadolia kirjoitti särkyihin. Ei nähnyt aihetta UÄ:n, koska vuoto niin pientä. Eilisen päivän oksentelin, voi osittain johtua siitä valtavasta kivustakin. Että kai tässä nyt sitten raskaana ollaan. Epävarma fiilis vaan tuon tuhruttelun vuoksi.

Minä kun niin luulin oviksen missanneen, mutta se olikin jo " raskausvaivoja" .

Kaktus rv5+3 (jännittää älytön)

Vierailija
57/73 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan aina viikon paras päivä. :)

Pahoittelut Miriam84:lle! :( Tsemppiä uuteen kiertoon!

Flower82:lla oli tänään ultra, toivottavasti kaikki oli hyvin? (Minäkään en niitä tietojani esittelylistalle ole vielä uskaltanut pistää, odottelin turvallisempaa aikaa...)

Jo-an valitteli lahoa päätä, sellainen löytyy myös täältä. Totesinkin joku päivä, että en muista edes mitä olen itse puhunut ja kenelle, saati sitten mitä muut ovat puhuneet..!

Yatzy80:lle edelleen voimia, kuulostaa kyllä todella kamalalta. Onneksi sulla on hyvä verkosto, että saat apuja. Koitahan jaksaa! Ja burdelle myös jaksuja flunssan kanssa. Ei ole kivaa, tiedetään. Olen molemmissa aiemmissa raskauksissa ollut kipeä alkuraskaudesta ja yskinyt viikolle 10 asti. Se oli tosi mukavaa, kun joka kerta kun yskäisi, niin oksetti...

Ja tervetuloa uusille taas!

).(: Opettelen edelleen syömään. Vatsa on kyllä jo paremmassa kunnossa, mutta enimmäkseen vetelen edelleen nesteitä. Alkaa herätä epäilys, että osa tästä kuvotuksesta on raskauteen liittyvää. Tosi mukava siirtymä suoraan vatsataudista raskauspahoinvointiin..! :( Edelleen vähän odottelutunnelmissa, että pääsisi vähän paremmille viikoille... Ja ihanaa, viime yön sain nukuttuakin, Gavisconista tuli paras ystäväni, vaikka onkin ihan hirveän makuista ja meinaa yökätä kun sitä ottaa.

Nyt lepäilemään.

HilppaVilpuri rv 5+4

Vierailija
58/73 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin kotiin, ultrassa kävin..Sen mukaan oon VASTA rv 5 tai 6. Kaikki näkyi muuten olevan hyvin, se ruskuaispussi näytti hyvältä ja jotain siellä näkyi, mutta ei vielä sydänääniä =(

Eli ei auta muuta, kuin odottaa muutama viikko, niin pääsee sit neuvolan ultraan ja siel varmaan jo jotain näkyy (jos näkyy).

Kamala pahoinvointi ollut pari päivää, tänään ei onneks vielä ainakaan.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Ja jaksamista pahoinvoiville =)

rv 5 tai 6 tai jotain..

Vierailija
59/73 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tere vaan kaikille, uusille ja " vanhoille" !!!

Onko muilla tunteet pinnassa raskausaikaan? Eilen mies sano jotain, mitä en edes muista ja mulle tuli toosi paha mieli=( !!! Itkeskelin itsekseni, etten osaa mitään tehdä oikein ja kun itki niin rupes oksettaan ja piti halia pönttöä!!!! Jälkeenpäin tuntu tosi naurettavalta, toisaalta kiukutti, kun mies ei ees tajunnu pahoittanensa mun mieleni. Sanoin siitä ja mies pyyteli anteeksi sain iso suukot ja halit=)).

Tossa oli joku( en siis muista kuka) huolissaan tuhrusta. Mulla edellisessä raskaudessa vastaavaa, olin plussannut ja sitten tuli tuhrua, tulin vessasta hirveän itkun kanssa ja mies oli tosi hätäsenä, että mitä nyt. Aikani ulvoin ja sain kerrottua miehelle, soitin neuvolaan, missä täti sano, että no sullahan on kaks tervettä lasta ja n. joka kolmas raskaus menee kesken=(( , sillä hetkellä toi kommentti tuntu kauheelta!! Pääsin sitten ultraan kurkkimaan ja kaikki oli hyvin, en muista mistä sanottiin vuodon johtuvan. Sisko sitten sano, että tyttö sieltä on tulossa( sillä molempien tyttöjen odotuksessa vuotoa), ja tyttöhän se olikin!!!

Aikasemmissa raskauksissa en oo joutunu oksentamaan, poikien odotukset oli helppoja(muistaakseni), tytöltä oli sitä vuotoa, niin oiskohan nyt masussa tuplat, kun oksettaa=)). Se olis kyllä aika shokki kun on jo kolme ennestään ja ton meidän " iltatähti" neitosen piti jo olla meidän viimeinen, vaan kuinkas kävikään!!!

No johan tuli juttua, jaksuja kaikille!!

Tuija+ masuasukki 7+6

Vierailija
60/73 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Jos vaan joukkoon vielä mahtuu niin mukaan tulisin. Muutama päivä sitten tein apteekin testin ja positiivista näytti. Ensi viikolla sitten ensimmäiknen tk-aika. Vauvan pitäisi syntyä ihan huhtikuun lopulla tai toukokuun alussa. Jännittää ja kauhistuttaa, että miten tässä käy. Hankala elämäntilanne ja mies kaikkea muuta kuin innoissaan, mutta itseä välillä jopa hymyilyttää. Uskaltaisiko olla iloinen? Kun vaan ei mitään kävisi.

-Mustikka