Kauan teillä on kestänyt ennen kuin ensimmäiset kuukautiset ovat alkaneet km:n jälkeen?
Kommentit (9)
..kuukautiseni alkoivat nimittäin suoraan jälkivuodon perään, outoa mutta pääasia että nyt alkoivat! Reilut 4 vkoa siis meni =)
fantasy
Jouduin kokemaan keskenmenon tammikuussa 2009 (rv 11), alkio oli kuollut rv 8+2... Keskenmeno alkoi pienellä vuodolla, jonka vuoksi otin yhteyttä terveyskeskukseen. Sieltä sit lääkäriin ja lääkkeelliseen tyhjennykseen.
Tyhjennyksen alkamisesta meni 5 vko + 5 pv, että alkoi seuraavat kuukautiset. Sen jälkeen kierto säännöllinen.
Mulla on ensimmäisestä keskenmenostani aikaa nyt tasan 6 viikkoa ja odottelen jo kuumeisesti kuukautisten alkamista, että pääsisi yrittämään uudestaan raskautta. Käytettiin miehen kanssa ehkäisyä hoitajan neuvosta ensimmäiset 5 viikkoa.. Nyt viime viikolla loppui kondomit, joten pari kertaa on mennyt ehkäisemättä..
km 11/08 ja 6.1.09 tehtiin positiivinen testi.
Lääkärissä sanottiin, että pitäs alkaa 4-6 vk sisällä.
Tsemppiä!
minäkin haluisin uskaltaa yrittää heti uudelleen km:n jälkeen, mutta lääkäri suositteli odottaa yksi kierto!?! Kohtu mulla on kyllä jo ultrattu, että on tyhjä..
Onko sulla raskaus sujunut hyvin?
:)
1,5kk sitten. Kuukautisia ei kuulunut, odottelin6,5 vkoa. Ruokalassa kun yksi aiempi mieliruoka tuntu tökkivän, tein seuraavana päivänä testin ja plussa tuli! En ois ikinä uskonut. Ultratessakin lääkäri varmisteli useaan kertaan että teitkö negatiivisen testin välissä...? siis teitkö testin välissä??? Epäilivät raskausjäämiksi tätä uutta plussaa. No ultrassa oli elävä sikiö ja viikot niinkin pitkällä että kierto on alkanut heti km:sta. Tuolla marrasmasuissa on ainakin 3 muuta joilla uusi raskaus on alkanut heti. Minulla km tuli jo 6+3 viikolla, vuoto kesti runsaana viikon. En käynyt missään tutkimuksissa eli kieltoa uudesta yrityksestä ei ollut. Ainakin jos kaavinta tehty, suositellaan yleensä yhden kierron odottamista. Se on lääkärikohtaista ja toisaalta myös siitä kuinka pitkällä raskaus oli. Raskautuminen on kai km:n jälkeen helpompaa, mutta seuraavakin voi mennä herkästi kesken, näin olen ymmärtänyt.
Minitassu, rv 12+3
.. että 4-6 viikon kuluessa ja jos ei ole tullut, niin soitto osastolle ja tarkistukseen. Alkoivat päivää ennenkuin 6 vkoa tuli täyteen.
Raskaus on nyt sujunut kuin naputettu. Pahoinvoinnitkin olivat vain ilon aiheena.... ensimmäiset potkut ihan kuin niitä ei olisi aikaisemmin kokenut ja kaikki tuntemattomatkin ovat joutuneet uhreiksi kokeileman mahaani ;)
No ei vaisinkaan... mulla kn km oli niin aikaisin (oliko nyt 6+1) niin suositukset olivat erilaisia eri paikoissa. Naistenklinikka ohjannut kaikki vaan uuteen yritykseen. Ja koska kävi noin alussa niin ajattelin, ettei kohtukaan ole vielä kovasti asiasta ollut tietoinen / muuttunut. Ja että kaikki tapahtuu jos kohtukin on siihen valmis. Ja näin oli... Tsemppiä vain yritykseen. Ja niin pahalta kuin se tuntuu niin kaikki vain rohkein mielin!