Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko Älvsbytalon hintaan myös tontin raivauskustannukset ja salaojitus?

Vierailija
19.08.2007 |

Viemäröintiliittymät pitää kustantaa itse, samoin sähköliittymän veto talolle.

Mutta kun älväreiden hitaan kuuluu perustuksista alkaen kaikki ja mainostavat ettei ostajan tarvitse kuin allekirjoittaa sopimus ja hakea muutama lupa+ vähäistä tontin siivousapua...

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljonko tontin raivauskulut on? Edes osapuilleen?

Tontti 3300m2 ja tasamaata/ pientä puustoa.

ap

Vierailija
22/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette ajatelleet hoitaa kosteidentilojen kosteussuojan? Pakettiin kun ei sitä kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiloissa on kosteus-suoja.

Vierailija
24/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olette ajatelleet hoitaa kosteidentilojen kosteussuojan? Pakettiin kun ei sitä kuulu.

Perussettiin kuuluu muovimatto ja muovipäällysteinen lattia. JOS haluaa itse myöhemmin asentaa kaakelit, täytyy koolausvälit muuttaa (nyt 600mm, pitää muuttaa 300- 400mm) ja SEN päälle täytyy tietty tehdä erikseen vesieristys ja sitten vasta laatat, pöljä...

Vierailija
25/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 70000 perustuksiin ja lähes 70000 lvis-töihin suunnitelmineen. Sen päälle talon rakennus kaikkineen, mitä se pitää sisällään.

Vierailija
26/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä menee 70000 perustuksiin ja lähes 70000 lvis-töihin suunnitelmineen. Sen päälle talon rakennus kaikkineen, mitä se pitää sisällään.

järjettömiä summia...

Vierailija
27/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesieristettä!!!

Vierailija
28/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut puolivuotta älvärin Suvettaressa... Totta on, että matot, tapetit, listat ym. on kyllä perseestä ja kaikki muutkin melkein on syvältä. Tällä hetkellä saunan ovi ei aukea +2olkkarin ikkunaa, tapetit ovat repeilleet ilkeän näköisesti ja liestuulettimesta puhaltaa tupaan kylmää jatkuvasti...huoltomiestä on ooteltu reilu viikko. Olen kyllä sitä mieltä, että ei uutta tartteisi heti olla korjailee ja kauhistelee, mut näin vaan kävi. Miettisin kyllä nyt uudestaan talopakettivalintaa, mut ehkä meillä kävi vaan huono tuuri... Kokeilkaa onneanne!

Vierailija
29/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonain päivänä tulevaisuudessa rakentaa laadukas, kunnollinen ja kestävä unelmien talo.

Ja olen oikeutettu mielipiteeseeni hyvinkin kun puhun itse kokemuksesta (vanhemmillani on kyseisen firman talo ja olen siinä asustellutkin). Liian halpaa ja huonolaatuista on lälävrien aatu mun mielestä jos talon tarkoitus olisi asuttavana kestää enemmänkin kuin 10-15 vuotta...

Vierailija
30/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLVSBY OIKEUTEEN

Kirjoittanut: JUHANI KALLIO 13. 3. 2005 klo 15. 41

HAASTE ON LÄHTENYT. Talomme piti olla valmis 2003 helmikuussa. kun se rakennettin valvojani huomasi että se on vinossa ja paljon muutakin? Talotehdas on yrittänyt korjata sitä mutta huonolla menestyksellä nyt se vuotaa useasta paikasta (lekalla seinät suoraan)ja on lisäksi verkonsilmällä yrittivät jopa koolata. Ammatilaiset kertovat että parempi purkaa koko talo ja rakentaa uusi tehdas ei halua enää tehdä mitään kusyttäessä onko talo valmis vastaus on ASUMISKUNNOSSA siispä oikeuteen. TERVETULOA TUTUSTUMAAN RAKENTAJAT NURMO HYLLYKALLIO LINDENINTIE1 PUH. 0400 566848

Vierailija
31/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastikko et ole tyytyväinen? Keksitkö mitään hyvää? Kiitos :)

Vierailija
32/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: // keskustelu. suomi24. fi/show. fcgi? category= 100&conference= 4000000000000010& posting= 22000000002589147

Vierailija
33/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö 36 kertonut jo aika hyviä syitä?? Puoli vuotta vanha talo ja nyt jo rikki!!!

Vierailija
34/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhden asian todellakin olen laittanut merkille; ne jotka haukkuvat älväriä, ei ole omakohtaista kokemusta ko talosta vaan arvostelut perustuvat kuulopuheisiin ja ennakkoluuloihin.

Suurin osa negatiivisista arvosteluista ovat tällaisia:

" navetan näköisiä navettataloja"

" seinissä neljä nurkkaa ja katto, ei erkkereitä, voiko tylsemmän näköistä taloa olla"

" toiset ajaa ladalla, toiset mersulla, en kehtaisi asua älvärissä"

" pintamateriaalit huonoa= perusmateriaalia; ei hienoja rosterikoneita, ei lasimosaiikkia eikä muutosmahdollisuuksia nimeksikään"

jne. jne.

varsinaista VIKAA niissä kun ei ole sen enempää kuin muissakaan talopaketeissa. Koittakaahan nyt siskot muistaa, että jatkuvasti ERI TALOPAKETTIEN VALMISTAJIA VEDETÄÄN OIKEUTEEN MILLOIN MISTÄKIN...

Sen sijaan älväreissä asuneet kehuvat taloaan, jos moittimista on, se on ollut lähinnä sitä, että materiaaleissa on suppea valikoima ja sisäseinissä äänieristyksissä olisi parantamisen varaa. Eräs kirjoitti netissä, että ei onneksi uskonut kaiken maailman kuulopuheisiin ja uskalsi ottaa älvärin... ja asunut siinä monta vuotta tyytyväisenä!

Sitä paitsi niissä on tuulettuva rossipohja, joka on ylivoimaisesti paras ratkaisu tuulettumisen ja ilmanvaihdon kannalta!

Jos budjetti on 150 000¿, niin 100 varmasti otan mieluummin älvärin kun pintaremontoidun 70- luvun okt, jossa home muhii pinnan alla ja putket paukkuu... Ja niistähän kauhutarinoita riittää enemmän kuin laki sallii!!

Mutta kukin tyylillään; itse en ottaisi 250 000¿ lainaa vaan siitä hyvästä, että saisin monimutkaisen design- talon (enkä tarkoita tällä ko. talotoimittajaa) design- sisustusratkaisuin...

Minä en todellakaan aio ennakkoluulojen ja huhupuheiden vaikuttaa päätökseeni, vaan tilaan älvsbytalon (jossa asun makeasti, kun jukkakastellin omistajat hakevat lisälainaa vaikka talo ei ole edes valmis...)

Vierailija
35/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vesieristettä!!!

Vierailija
36/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Älvsby on asiallinen perustalo ja monen perheen elämä olisi paljon helpompaa, kun ei tarvisi repiä sitä design-taloaan pystyyn selkä hiessa vuotta ja silti ottaa 300000 Euron lainaa.

Kaikille arvostelijoille huomautukseksi: Älvsbyt menee nykyisestä rakennustarkastuksesta läpi toisin kuin harva 80-luvun talo menisi....

Vierailija
37/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" halvalla ei saa hyvää"

???

Niinpä niin, ne jotka eivät ole koskaan Ikeasta mitään ostaneet arvostelevat ennakkoluuloisesti, mutta itse olen ostanut sieltä mm. runkopatjasängyn, tv- tason, vessan kalusteet ja keittiön pöydän ja uskokaa tai älkää, huonompaa laatua olen kallimmalla muualta ostanut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi