Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kajaanilaiset, millainen paikka Kajaani on asua?

Vierailija
10.10.2012 |

suositteletko paluumuuttajalle?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en tulis, itsekin odotan hetkeä että pääsen pois.

Vierailija
2/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtöisin kajaanista.

Kaupunki on pieni, nätti, mutta kuten pienet kaupungit aina, sisäänpäin lämpiävä.

Kainuulaiset ihmiset ovat kateellisia. J0s joku tulee helsingin suunnalta sinne ja saa työpaikan ihan normaalin työpaikkahaastatteluvalinnan jälkeen, ollaan sitä mieltä, että se etelän parempiosainen tuli ja vei meiltä työpaikan.

Kaupungissa on vieläkin vallalla luokkayhteiskunta-ajattelu.

Eli paljon on merkitystä sillä, missä ja miten asut, mikä on koulutukseni ja tulotasosi, sosioekonominen status.

Kaikki eivät anna vuokratalossa asuvan yh-perheen lapsen leikkiä oman lapsensa kanssa, jos siis itse asuu omistusasunnossa.

Palvelu liikkeissä ym., opettajan kohtelu ja suhtautuminen oppilaaseen tai tämän vanhempiin, ystävien saaminen, on kiinni näistä ulkoisista merkitysrakenteista, Ei siitä, mitä ja millainen todella olet tai et ole.

Tätä oli vielä 90-luvun alussa, mutta kuulemma sitä on vieläkin. Muutin pois kaupungista 90-luvun alussa.

Ajattelu, että on herroja ja sitten duunareita, on etenkin oman sukuni piirissä, eli "no ne onkin niitä parempiosaisia" ja itse ei olla sitten mitään, kun ollaan työläisiä. Sukuni koostuu varsin peruskainuulaisista ja ajattelu on syvällä kainuun moreenimaastossa, ja syvältä.

Minä olen asunut parikymmmentä vuotta pois kajaanista ja pääkaup.seudulla. Olen olevinani jotain, kun olen täällä, eli päässyt pois Kajaanista.

Vähättely, halveksuntakin, jonka pohjalla on kateus siitä, että joku toinen on rakentanut tavallisen hyvän elämän suurempaan kehykseen on aika tyypillistä kainuulaiselle, tuskin vain minun suvulleni.

Kaikki tietää kaikesta kaiken ja enemmänkin, kuten pienillä paikkakunnilla aina.

En muuttaisi takaisin. ainoa mikä muutossa harmittaa on se, etten muuttanut aikaisemmin. Mutta onneksi lopultakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun vaan irtisanot asunnot ja hyppäät junaan ja menoksi.

Vierailija
4/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka on kompakti ja kiva piipahtaa päivä tai pari ohikulkiessaan, mutta ei sinne asumaan kannata mennä!

Itse muutin sinne vuonna 2007 ja sitten vuonna 2010 kiireen vilkkaa pois!

Porukka on katteellista ja katkeraa.. Ovat ylpeitä juntteudestaan, suvaitsemattomuudestaan ja sisäsiittoisuudestaan. Ihan kuten edellä ollut ex-kainuulainen kuvailikin.

Mikäli haluat synkistyä ja päättäväsi jopa päiväsi oman käden kautta korpien kuiskeessa, jollekin surkealle suolle, niin siihen suosittelen kovasti!

Vierailija
5/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun vaan irtisanot asunnot ja hyppäät junaan ja menoksi.

Vierailija
6/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelut on lähellä eikä töihinkään tarvitse tuntikausia matkustaa - siis jos sen työpaikan löytää. Ihmiset ovat kateellisia sen verran kuin muuallakin. En kyllä ole huomannut, että muualta tulleita katsottaisiin mitenkään kieroon, ainakin työpaikallani ja "sukuun naidut" henkilöt ovat viihtyneet ihan hyvin. Elokuvateatteri on tosi hyvä, teatteri on vanha, mutta näyttelijät hyviä. Liikuntamahdollisuuksia on ja kansalaisopistossa on paljon eri kursseja.

Itse olen asunut muutaman vuoden Helsingissä aikuisiällä. Itse en tykännyt jatkuvista ruuhkista ja siitä, että joka paikkaan oli pitkä matka. Myös mustat talvet olivat ankeita, viime vuosina tosin lunta on riittänyt sinnekin :)

Eihän sitä mitään tiedä, jos ei kokeile. Ja pääsee täältä poiskin, jos ei tykkää.

Vierailija
7/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka on kompakti ja kiva piipahtaa päivä tai pari ohikulkiessaan, mutta ei sinne asumaan kannata mennä! Itse muutin sinne vuonna 2007 ja sitten vuonna 2010 kiireen vilkkaa pois! Porukka on katteellista ja katkeraa.. Ovat ylpeitä juntteudestaan, suvaitsemattomuudestaan ja sisäsiittoisuudestaan. Ihan kuten edellä ollut ex-kainuulainen kuvailikin. Mikäli haluat synkistyä ja päättäväsi jopa päiväsi oman käden kautta korpien kuiskeessa, jollekin surkealle suolle, niin siihen suosittelen kovasti!

Mistä muutit, minne muutit?

Kun sen keskellä elää, siihen syntyy, ei sitä tajua eikä huomaa.

Itseäni ärsytti jo lapsena se nöyristely, ja nöyryys. Ja se, ettei me voitu harrastaa mitään, tehdä mitään, osallistua mihinkään, kun "..ne eipä me.. no nepä on niitä parempiosaisia... niitä herroja..." Jopa sairaanhoitajat olivat niitä parempiosaisia.

En voinut liittyä edes uhreilukerhoon, olisin tykännyt hiihtaa. Meillä oli 70-luvulla ihan perinteiset hikilaudat, vielä silloinkin kun lasikuitusuket alkoi pikkuhiljaa tulla. Ei meille.. se oli niille paremmille.. olin silti kova hiihtämään, menin lujaa, olin pieni ja näppärä. Mutta ei,

Se lannistaminenm, alistuminen, lannistuminen. Ettei mitään voi, olemme siinä mihin synnyttiin.

Minä olin lapsi, ja minua ärsytti se.

Asuin hetken aikaa pois Kajaanista mutta kainuussa kuitenkin ja palasin sitten kahden lapsen yh:na takaisin kotikaupunkiin.

Vastaanotto oli tyrmäävä.

Asunto järjestyi surkeimmalta alueelta, juoppojen ja narkkareiden seasta. Sinänsä rauhallista siellä oli, mutta naapuritalo aidan takana, tasan samannäköinen kerrostalo kuin meidänkin, oli osaketalo, lapseni tutustuivat ikäiseensä tyttöön, ja siten ei saanutkaan leikkiä minun lasteni kanssa. Katsoi parvekkeen alareunasta ja sanoi, ettei saa olla enää lasteni kanssa. Teki mieli mennä soittamaan ovikelloa, kysyä että miksi. Lapset likkivät somasti keskenään, ei mitään ongelmia. Ainoa ongelma oli, että asuin aidan väärällä puolen.

Tätä oli myös minun lapsuudessani.

Perhepäivähoitaja kohteli lapsiani erittäin surkeasti. Mitä meillä on väliä, olen pelkkä siivoojaa - kävin sentään töissä hei haloo! olen yh ja asumme vuokralla. C-luokan rupusakkia.

Työpaikalleni tuli uusi työntekijä. Etelästä. Paikkaa haki myös toinen yksikössä sijaisuuksia tehnyt, tämä oli todella katkera kun paikka meni tälle etelästä tulleelle. Vei hänen työpaikkansa.

Toinen tuttava oli muuttanut firman sisäisenä siirtona etelästä. Kohelua työpaikalla oli, että hän vei kainuulaiselta työpaikan. Mitä se tänne tulee, olisi siellä etelässä, siellä on töitä, täällä ei, ne mitä on, pitää jättää kainuulaiselle.

Kaveri kertoi, että kun sitä työpaikkaa pystyi hakemaan kuka tahansa, avoin haku.

Hän totesi: " täällä ei ole ihmisillä mitään muuta tekemistä kuin ryypätä ja tehdä lapsia liian aikaisin (liian nuorena)".

Se on osuvasti sanottu Kajaanista.

Vierailija
8/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän minäkin monta, jotka viihtyvät ja näkevät hyviä puolia. Eivätkä ole katkeria tai kateellisia.

Kajaanissa siis.

Mutta kerrotko, mikä on sinun koulutus, ammatti, missä ja miten asut?

Palvelut on lähellä eikä töihinkään tarvitse tuntikausia matkustaa - siis jos sen työpaikan löytää. Ihmiset ovat kateellisia sen verran kuin muuallakin. En kyllä ole huomannut, että muualta tulleita katsottaisiin mitenkään kieroon, ainakin työpaikallani ja "sukuun naidut" henkilöt ovat viihtyneet ihan hyvin. Elokuvateatteri on tosi hyvä, teatteri on vanha, mutta näyttelijät hyviä. Liikuntamahdollisuuksia on ja kansalaisopistossa on paljon eri kursseja. Itse olen asunut muutaman vuoden Helsingissä aikuisiällä. Itse en tykännyt jatkuvista ruuhkista ja siitä, että joka paikkaan oli pitkä matka. Myös mustat talvet olivat ankeita, viime vuosina tosin lunta on riittänyt sinnekin :) Eihän sitä mitään tiedä, jos ei kokeile. Ja pääsee täältä poiskin, jos ei tykkää.

Vierailija
9/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen toimistotöitä ja asumme omassa kerrostalo-osakkeessa muutaman kilometrin päässä keskustasta. Tässä lähellä on kaupungin vuokrakerrostaloja, mutta eipä niistä ole haittaa ollut, joskus kesäiltaisin kuuluu satunnaisesti juoppojen ölinää.

Onhan se totta, että kaikkien kanssa ei tule toimeen. Kannattaa siis vältellä energiasyöppöjen seuraa ja koettaa etsiä positiivisia ihmisiä ympärilleen. Sillä pääsee pitkälle.

Vierailija
10/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka on kompakti ja kiva piipahtaa päivä tai pari ohikulkiessaan, mutta ei sinne asumaan kannata mennä! Itse muutin sinne vuonna 2007 ja sitten vuonna 2010 kiireen vilkkaa pois! Porukka on katteellista ja katkeraa.. Ovat ylpeitä juntteudestaan, suvaitsemattomuudestaan ja sisäsiittoisuudestaan. Ihan kuten edellä ollut ex-kainuulainen kuvailikin. Mikäli haluat synkistyä ja päättäväsi jopa päiväsi oman käden kautta korpien kuiskeessa, jollekin surkealle suolle, niin siihen suosittelen kovasti!

Mistä muutit, minne muutit? Kun sen keskellä elää, siihen syntyy, ei sitä tajua eikä huomaa. Itseäni ärsytti jo lapsena se nöyristely, ja nöyryys. Ja se, ettei me voitu harrastaa mitään, tehdä mitään, osallistua mihinkään, kun "..ne eipä me.. no nepä on niitä parempiosaisia... niitä herroja..." Jopa sairaanhoitajat olivat niitä parempiosaisia. En voinut liittyä edes uhreilukerhoon, olisin tykännyt hiihtaa. Meillä oli 70-luvulla ihan perinteiset hikilaudat, vielä silloinkin kun lasikuitusuket alkoi pikkuhiljaa tulla. Ei meille.. se oli niille paremmille.. olin silti kova hiihtämään, menin lujaa, olin pieni ja näppärä. Mutta ei, Se lannistaminenm, alistuminen, lannistuminen. Ettei mitään voi, olemme siinä mihin synnyttiin. Minä olin lapsi, ja minua ärsytti se. Asuin hetken aikaa pois Kajaanista mutta kainuussa kuitenkin ja palasin sitten kahden lapsen yh:na takaisin kotikaupunkiin. Vastaanotto oli tyrmäävä. Asunto järjestyi surkeimmalta alueelta, juoppojen ja narkkareiden seasta. Sinänsä rauhallista siellä oli, mutta naapuritalo aidan takana, tasan samannäköinen kerrostalo kuin meidänkin, oli osaketalo, lapseni tutustuivat ikäiseensä tyttöön, ja siten ei saanutkaan leikkiä minun lasteni kanssa. Katsoi parvekkeen alareunasta ja sanoi, ettei saa olla enää lasteni kanssa. Teki mieli mennä soittamaan ovikelloa, kysyä että miksi. Lapset likkivät somasti keskenään, ei mitään ongelmia. Ainoa ongelma oli, että asuin aidan väärällä puolen. Tätä oli myös minun lapsuudessani. Perhepäivähoitaja kohteli lapsiani erittäin surkeasti. Mitä meillä on väliä, olen pelkkä siivoojaa - kävin sentään töissä hei haloo! olen yh ja asumme vuokralla. C-luokan rupusakkia. Työpaikalleni tuli uusi työntekijä. Etelästä. Paikkaa haki myös toinen yksikössä sijaisuuksia tehnyt, tämä oli todella katkera kun paikka meni tälle etelästä tulleelle. Vei hänen työpaikkansa. Toinen tuttava oli muuttanut firman sisäisenä siirtona etelästä. Kohelua työpaikalla oli, että hän vei kainuulaiselta työpaikan. Mitä se tänne tulee, olisi siellä etelässä, siellä on töitä, täällä ei, ne mitä on, pitää jättää kainuulaiselle. Kaveri kertoi, että kun sitä työpaikkaa pystyi hakemaan kuka tahansa, avoin haku. Hän totesi: " täällä ei ole ihmisillä mitään muuta tekemistä kuin ryypätä ja tehdä lapsia liian aikaisin (liian nuorena)". Se on osuvasti sanottu Kajaanista.

Tulin Kuopiosta, en sen kauempaa ja sinne lähdin takaisinkin. Välimatkaa vajaat 200km ja ero kuin yöllä ja päivällä!

Vierailija
11/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen toimistotöitä ja asumme omassa kerrostalo-osakkeessa muutaman kilometrin päässä keskustasta. Tässä lähellä on kaupungin vuokrakerrostaloja, mutta eipä niistä ole haittaa ollut, joskus kesäiltaisin kuuluu satunnaisesti juoppojen ölinää. Onhan se totta, että kaikkien kanssa ei tule toimeen. Kannattaa siis vältellä energiasyöppöjen seuraa ja koettaa etsiä positiivisia ihmisiä ympärilleen. Sillä pääsee pitkälle.

Tämän takia sinulla on hyviä kokemuksia Kajaanista ja kajaanilaisten suhtautumista sinuun, ihmisiin jne.

Kuulut siihen ihmisryhmään, jolla on muiden silmissä arvostusta.

Jos olet yksinhuoltaja, asut vuokralla, olet automaattisesti ns. huonompaa ja negatiivista seuraa, riippumatta siitä, mitä todellisuudessa olet.

Ei kyse ole siitä, että kaikkien kanssa ei tule toimeen tai että jonkun perheen lapset ovat huonoa seuraa omille lapsille, vaan siitä miten ihmiset luokitellaan, laitetaan kategorioihin ulkoisilla perusteilla.

En ole täällä etelä-suomessa törmännyt samanlaiseen ilmiöön. Ei lapseni ole huonompaa kastia, vaikka asumme vuokralla. En ole rupusakkia ja juoppo vaikka olen yh.

Ei ihminen ole energiasyöppö ja negatiivinen siksi, että sosioekonomia on pienempiää kuin sinulla.

Tähän en halunnut lapsiani kasvattaa, siksi lähdin kajaanista. Osa lapsistani on jo aikuisia. En usko, että samat mahdollisuudet olisivat saaneet kajaanissa, asenneilmapiirin takia.

Vierailija
12/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemaan kuka tahansa, avoin haku. Hän totesi: " täällä ei ole ihmisillä mitään muuta tekemistä kuin ryypätä ja tehdä lapsia liian aikaisin (liian nuorena)". Se on osuvasti sanottu Kajaanista.

Tulin Kuopiosta, en sen kauempaa ja sinne lähdin takaisinkin. Välimatkaa vajaat 200km ja ero kuin yöllä ja päivällä!

* hymyilen hyvin hyvin leveästi*

ihan varmasti ero on kuin olisi tullut toiselle planeetalle, jos savolainen menee kainuuseen!! Muutos näkyy jo Iisalmen kohdalla.

Kultturiero on valtava!

Ja vielä se, että asuit puistolassa. no, et sentään tien toisella puolen purolassa, joka on perinteisesti kajaani oy.n palveluksessa olevien asuinpaikka.

Muistan kun teininä olisin halunnnut kysyä kesätöitä postista. isommat sisaret ja vanhemmat tyrmäsi: ihan turhaa, et sinä sinne pääse, ei sinne oteta kuin postin työntekijöiden lapsia.

aha.

vai niin.

varmaan näin sitten.

en kysy sitten, en.

mietin, miten voin ikinä töihin päästä... no, pääsin, isän suhteilla kahvioon kesämyyjäksi, mikä ei todellakaan ole minun alani. Se posti olisi ollut.

Vierailija
13/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia sinulla on hyviä kokemuksia Kajaanista ja kajaanilaisten suhtautumista sinuun, ihmisiin jne.

Kuulut siihen ihmisryhmään, jolla on muiden silmissä arvostusta.

Jos olet yksinhuoltaja, asut vuokralla, olet automaattisesti ns. huonompaa ja negatiivista seuraa, riippumatta siitä, mitä todellisuudessa olet.

Ei kyse ole siitä, että kaikkien kanssa ei tule toimeen tai että jonkun perheen lapset ovat huonoa seuraa omille lapsille, vaan siitä miten ihmiset luokitellaan, laitetaan kategorioihin ulkoisilla perusteilla.

En ole täällä etelä-suomessa törmännyt samanlaiseen ilmiöön. Ei lapseni ole huonompaa kastia, vaikka asumme vuokralla. En ole rupusakkia ja juoppo vaikka olen yh.

Ei ihminen ole energiasyöppö ja negatiivinen siksi, että sosioekonomia on pienempiää kuin sinulla.

Tähän en halunnut lapsiani kasvattaa, siksi lähdin kajaanista. Osa lapsistani on jo aikuisia. En usko, että samat mahdollisuudet olisivat saaneet kajaanissa, asenneilmapiirin takia.

kaupungin asunnossa ns. huonomaineisessa lähiössä. Ihan samalla tavalla minuun suhtauduttiin silloinkin. Osa kavereistani asuu vuokralla, osa ei, enkä kyllä eroja heidän välillään ole huomannut. Olen myös ollut vuosia työttömänä ja nyt työssäollessanikin kuulun pienipalkkaisiin.

Noilla energiasyöpöillä tarkoitin ihmisiä, joiden kohtaamisen jälkeen oma olo on ihan väsynyt. Pahin tuntemani energiasyöppö on nainen, joka on miehensä kanssa hyvin toimeentuleva ja he asuvat isossa omakotitalossa.

Oma lapsuudenkotini oli köyhä ja muistan kyllä, kun paria kaveriani kiellettiin leikkimästä minun kanssani; kaverit itse sanoivat, etteivät saa leikkiä minun kanssa. Luulin kyllä oikeasti, että tuollainen on menneitten vuosikymmenten juttuja.

Ns. ääliöitä on kyllä joka puolella Suomea ja kaikissa tuloluokissa, ehkä pienellä paikkakunnalla he vain erottuvat paremmin.

Myös minun lapseni ovat jo täysi-ikäisiä. Opinetojen vuoksi he ovat muuttaneet pois Kajaanista. Ihan hyvän lapsuuden he saivat, mutta tykkäävät kyllä nykyisin asua isommilla paikkakunnilla.

Vierailija
14/33 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaani on ankea ja ahdistava kaupunki. Asuin siellä monta vuotta, eikä ole ikävä. Olen asunut myös pk-seudulla, Helsingissä, Keski-Suomessa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapissa. Keski-Suomessa ja Kainuussa en viihtynyt. Ihan hirvittävän sisäänpäin kääntynyttä porukkaa. Meno ja maisemat kuin Venäjällä.

Vierailija
15/33 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Kajaaniin yliopisto-opintojen perässä Pohjois-Karjalasta 2006 ja asuin kaupungissa vuoteen 2011 saakka. Olen luonteeltani puhelias karjalainen. Kainuulaisten jurous iski päin naamaa hyvin nopeasti.

Asuin vuokralaisena omistustalossa ihan kaupungin keskustassa. Naapurit eivät halunneet ottaa mitään kontaktia kuin pakon edessä. Jos sanoin esimerkiksi huomenta, he eivät vastanneet, vaan kävelivät puolen metrin päästä ilmeettöminä pois. Rapussa ihmiset suorastaan juoksivat asuntoihinsa, ettei heidän tarvinnut kohdata ketään.

Muutin kesällä 2011 Ouluun. Muutos oli valtava. Ensimmäisenä päivänä moni naapuri tuli juttelemaan pihalla, että mistäs muutat. Tervetuloa...small talkia. Juttelin ensimmäisten kahden viikon aikana enemmän naapureiden/lähiseudun asukkaiden kanssa kuin koko viiden vuoden aikana Kajaanissa.

Vasta nyt tätä sivua lukiessani ymmärrän paremmin mistä kaikessa oli kysymys. Kajaanissa on todellakin vallalla jokin luokkayhteiskunta. Minä en ollut vuokralaisena soveliasta seuraa omistusasuntojen asukkaille.

Tuorein muisto Kajaanista on noin kuukauden takaa. Olin vaimoni kanssa kaksi yötä Kajaanin paikallisessa hotellissa. Ensin meille annettiin täysin väärä huone, eikä siitä oltu edes pahoillaan. Asiakaspalvelu oli muutenkin todella viileää koko vierailumme ajan. Emme ole kokeneet vastaavaa missään päin Suomea matkustaessa. Meille annettiin voimakas sanaton viesti siitä, että meitä ei kaivattu siellä.

Vierailija
16/33 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka on kompakti ja kiva piipahtaa päivä tai pari ohikulkiessaan, mutta ei sinne asumaan kannata mennä!

Itse muutin sinne vuonna 2007 ja sitten vuonna 2010 kiireen vilkkaa pois!

Porukka on katteellista ja katkeraa.. Ovat ylpeitä juntteudestaan, suvaitsemattomuudestaan ja sisäsiittoisuudestaan. Ihan kuten edellä ollut ex-kainuulainen kuvailikin.

Mikäli haluat synkistyä ja päättäväsi jopa päiväsi oman käden kautta korpien kuiskeessa, jollekin surkealle suolle, niin siihen suosittelen kovasti!

Minä helvetin JUNTTEUS? :D

Vierailija
17/33 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaani on juuri sitä, mitä ihmiset siitä haluavat kertoa ja mitä he siitä haluavat tehdä. Ehkä jokaisen kajaanilaisen olisi aika katsoa peiliin ja miettiä miten itse tekee tänään paremman kaupungin Kajaanista. Jos kukaan ei koskaan sano mitään positiivista naapurille tai muille vastaan tuleville, ei kaupunki voi olla muuta kuin negatiivinen. Jokainen Kajaanissa asuva siis nyt itseä niskasta kiinni ja tehkää muutos jo tänään. Sanokaa te se ensimmäinen positiivinen sana vastaan tulevalle tai naapurille ja lakatkaa vajoamasta itse siihen negatiivisuuteen valittamalla muiden käytöksestä. 

Vierailija
18/33 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala paikka! Viis vuotta asuin ja suinpäin oli viisi liikaa.

Vierailija
19/33 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme Kajaaniin muutama vuosi sitten miehen työn vuoksi. Ahdasmielistä, kateellista porukkaa... Itse olemme koulutettuja ja hyvin toimeentulevia. Alempien sosiaaliluokkien kanssa olemme tekemisissä vain vähän. Aika ankea paikka asua, mutta toistaiseksi täytyy pysyä täällä, mm.jotta lapset saisivat olla tutussa koulussa.

Vierailija
20/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaanissa ei ole mitään vikaa. Ihmetyttää miten ihmisillä voi olla noin väärät käsitykset :(

Toki Kajaani ei ole mikään suurkaupunki, mutta toisaalta se on myös etu, kun joka paikkaan ei tarvitse jonottaa, istua ruuhkassa tms. Ja pietarin vuokra-asunnoista kannattaa pysyä kaukana. Kajaanissa asuu ihan aitoja ja mukavia ihmisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi