Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela vie köyhien s ryhmän bonukset.

Vierailija
03.06.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012052677.html?utm_term=Autofee…

Ei kannata ihmetellä jos ei työttöiä kiinnosta töiden hakeminen kun kaikesta rankaistaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhät voi saada bonuksia?!

Vierailija
2/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimesijainen etuus, ei perustulo.

Itke lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskimahojen kauppa.

Röh röh!

Vierailija
4/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne toimeentulotukea saavat ei joudu myymään osuuskaupan osuustodistuksiaan, luulin että toimeentulotukea saa vasta kun kaikki omaisuus on käytetty.

Vierailija
5/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä saa bonuksia korkeintaan jonkun pari euroa kuussa, parin sadankaan euron kuukausiostokset eivät kai kerrytä bonusta paljon mitään.

Vierailija
6/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ei? Käytän työttömänä 500€/kk s-ryhmän kauppoihin.

Vierailija
7/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetakaa S-asiakkuus, lopettakaa S-tili.

Ilmeittakaa syyksi  KELA.

Alkaa tapahtua.

Mutta ette osaa kuin valittaa hiljaa.

Vierailija
8/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama, ei minulla ole bonus korttia ollutkaan. Rahaa on 320000 euroa. T: ap

Vierailija
9/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ne toimeentulotukea saavat ei joudu myymään osuuskaupan osuustodistuksiaan, luulin että toimeentulotukea saa vasta kun kaikki omaisuus on käytetty.

Koska se ei ole välittömästi käytettävissä olevaa tuloa ja merkitys on vähäinen. Käsittelyohjeessa tuo on selitetty.

Vierailija
10/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Kaikki tulo on tuloa. Tätä se on kun on jaettu rahaa ihan hulluna ja nyt kun homma ei enää toimi niin, niin alkaa parku. 

Toimeentulotuki on viime sijainen tukimuoto. Ja se ei ole tarkoitettu, että sillä eletään vuosia. 

Ja itse olen työssäkäyvä kyllä, ja ihan itse saa maksaa kaiken, eikä kukaan auta eikä jeesaa. Jotenkin tuntuu moni tukien varassa elävä unohtavan sen tosiasian, että työssäkäyvä todella maksaa aivan kaikki itse, ei saa mitään almuja. Tein monta vuotta 2 työtä, että sain yksinhuoltajana elätettyä 3 lasta. Ei tarvinnut juuri nukkua, noina vuosina. 

Vierailija
11/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Kaikki tulo on tuloa. Tätä se on kun on jaettu rahaa ihan hulluna ja nyt kun homma ei enää toimi niin, niin alkaa parku. 

Toimeentulotuki on viime sijainen tukimuoto. Ja se ei ole tarkoitettu, että sillä eletään vuosia. 

Ja itse olen työssäkäyvä kyllä, ja ihan itse saa maksaa kaiken, eikä kukaan auta eikä jeesaa. Jotenkin tuntuu moni tukien varassa elävä unohtavan sen tosiasian, että työssäkäyvä todella maksaa aivan kaikki itse, ei saa mitään almuja. Tein monta vuotta 2 työtä, että sain yksinhuoltajana elätettyä 3 lasta. Ei tarvinnut juuri nukkua, noina vuosina. 

Bonus ei ole tuloa edes verottajan mielestä. Se on alennus. 

Tämä bonuksien kyylääminen on ihan puhdasta vittuilua.

Vierailija
12/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetakaa S-asiakkuus, lopettakaa S-tili.

Ilmeittakaa syyksi  KELA.

Alkaa tapahtua.

Mutta ette osaa kuin valittaa hiljaa.

Meinaatko että miljardibisnestä tekevä osuuskunta jäisi itkemään köyhien perään? Jokaisen on pakko ruokaa ostaa ja kun hinnat pidetään edullisempina kuin kilpailijoilla niin asiakkaat ostaa edelleen vaikkeivät saa bonuksia. Jääpähän enemmän omaan käyttöön kun ei tarvitse jakaa bonuksia köyhille.

Vierailija
13/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käyn ja muutaman satasen Ässäänkin laitan kuussa. Muutama euro tulee kuussa bonusta. Voi kamalaaa

Vierailija
14/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ei? Käytän työttömänä 500€/kk s-ryhmän kauppoihin.

Ja miten isot bonusmassit saat? 

Aivan. 

Vierailija
15/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän on ollut aina, kaikki pankkitilit ilmoitettava, jos saanut toimeentulotukea.

Vierailija
16/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus haluaa, että köyhät laittaa rahansa rikkaiden K-kauppiaiden taskuun, josta saa vain surkeita plussapisteitä.

Vierailija
17/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sun lapsilla isäkin jolta sait elarit.

Vierailija
18/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten pitää olla yhdenvertaisia ihan lain mukaan.kelan tulkinnat ei ole mun käsittääkseni ihan laillisia koska yhdenvertaisuus ei toteudu.

kaikilla on oltava samat ihmisoikeudet ja alennukset ja bonukset koskee kaikkia tai koko bonus menee pois kaikilta.

toivon lakimiesten nousevan puolustamaan kaikkein köyhimpiä ja sairaanpia jota ne toimeentulo tyypit on.

kuvottavaa kelan toimintaa tämä köyhien ja sairaiden kiusaus.

Vierailija
19/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. viime sijainen etuus

ja siinä se olennainen olikin. /

Vierailija
20/26 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kela ne muka vie? Se että jos sinulle maksetaan vähemmän ei tarkoita että sinulta viedään jotain

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme