Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammimammat!!

16.08.2007 |

heips kaikille! on ollut hiljaiseloa meidän ketjussa, joten päätin aloitella uutta, kunt toi entinen oli jo kilometrin pituinen..

nyt on sitten rakenneultra takana ja mieli erittäin helpottunut;kaikki näytti oikein hyvältä.Ja olo on oikein hyvä muutenkin.

Nyt vaan pitää keskittyä masun kasvatteluun, joka ei vielä suuren suuri ole. Entisillä vaatteillakin vielä mennään.

Mitä teille muille kuuluu?

kyselee heetu rv 19 +5

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos kaikki ovat synnyttämässä, niin hiljaista täällä on. Mulla on 38 viikkoa täynnä, supistuksia päivittäin ja lapsi jo laskeutunut. Tosin sitä se on ollut jo parisen viikkoa. Muuten merkkejä synnytyksestä ei vielä ole. Seuraava neuvolakin vasta ensi viikolla.

Joulu sujui rauhallisesti. Mies teki onneksi ruoat, mulla oli koristelu- ja kattausvastuu. Vieraita kävi joka päivä ainakin kahvilla, mutta itse ei lähdetty enää mihinkään.

Unettomuus vaivaa jonkin verran. Mä yleensä nukahdan hyvin, mutta täällä yhden kahden välillä olen hereillä tunnin pari. Saan kyllä sitten päivällä nukuttua torkut.

Kuka mahtaa saada ensimmäisen lapsen tässä porukassa?

wannabemummy

Vierailija
62/121 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, kaipa se tosiaan alkaa kohta lähdön hetket meillekin koittaa! Minulla tosin la vasta 24.1. ja esikoinenkin tuli 8 päivää jälkijunassa, niin tässä voidaan vielä helmikuullekin mennä, hoh hoh...

Meidän vauveli on edelleen sinnikkäästi viistotilassa mahassa, ja se alkaa olla itselle tosi tukalaa. Nlakätilö tänään arvioi, että vauva on jo lähemmäs 4kg, ja vielä on siis aikaa la:aan. Eikös se kaveri voisi jo ymmärtää työntää sen päänsä alas? On siis ollut tuossa asennossa suunnilleen viikosta 30, saman verran esikoinen viihtyi nätisti rt:ssa.

12h paastosokeritesti oli taas tänään, ja siinä kaikki kunnossa, samoin pissa puhdas (jee!!), hb 148 (ja miksi mua vaan väsyttää...?), sf 34, paino laskenut parisataa g. Se taitanee johtua vuorokauden vatsataudista, jonka kärsin juuri ennen joulua. Ei kyllä oo kivaa oksennella tän mahan kanssa, ylävatsa kramppasi sen verran ikävästi oksujen jälkeen, että vieläkin on kosketusarka. Onneksi tauti meni nopeasti ohi, ja mies oli kotosalla, joten itse sain vain levätä ja kerätä voimia.

Unettomuutta on täälläkin. Pissalle herään 2-3h välein, ja vessakäynnin jälkeen on välillä tosi vaikeaa saada unta. Kieriäkään ei voi... :/

Kivuttomia supistuksia on pitkin päivää ja yötä, ja nyt on alkanut vihloa alakertaankin ihan mukavasti. Mutta kun se vauvan pää sitkeästi keikkuu tuossa vähän navasta alaspäin vasemmalla puolella, niin eipä se pään paine pääse avaamaan paikkoja.

Nlalääkäri on viikon päästä, hän saa sitten päättää, lähettääkö mut äitipolille käännösyritykseen vai mitä tässä on edessä. Kovasti haluaisin alatiesynnytyksen, kun sectiosta toipuminen hirvittää, varsinkin kun samalla pitäisi esikoinenkin hoitaa. Isoa perätilavauvaa en kuitenkaan missään nimessä halua edes yrittää puskea ulos, joten nähtäväksi jää, miten tämän kanssa edetään.

Antakaahan muutkin kuulua itsestänne. Onko tosiaan niin, että olemme kaikki vielä yhtenä kappaleena? Onkos meistä ja lasketuista ajoista jotain listaa jossain, en nyt muista enkä jaksa selata... Mulla siis la 24.1. ja sairaalana Hyvinkää.

Voikaapa kaikki hyvin ja mukavia vuoden viimeisiä päiviä!

Nanna rv 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on juhlittu. Meni ihan mukavasti. Piiperöinen sai paljon hyödyllisiä ja ihania lahjoja: ammeen + jalustan, itkuhälyttimet, äitini oli kutonut villapuvun (nuttu, housut, lapaset, myssy ja tossut), 2 pehmosoittorasiaa.

Mulla oli viimeksi neuvola just ennen joulua, 21.12. Kaikki oli hyvin. verenpainetta vähän hämmästeli ja kyseli, että huippaako... No, joo aina välillä... Oli laskenut nyt niinkin alas kuin 95/55. Hemoglobiinia ei otettu, viimeksi oli 115. Vauvan syke oli jälleen 140 tuntumassa. Seuraava käynti mulla onkin 3.1. synnytystapa-arvioon. Seuraava neuvola siitä viikon päästä eli 9.1.

Koitin metsästää meidän laskettujen aikojen listaa, ei löytynyt... :( Laitan tämän viestin perään uutta. Listataan siihen itsemme ja samaan sitten syntyneet, niin nähdään miten alamme jakautua:)

Täällä ainakaan ei ole vielä mitään viitteitä synnytyksestä. Tokihan tuo voi olla, että sitten yhtäkkiä tuleekin lähtö. Tavallaan kyllä toivoisinkin sitä. Noh, viikkoja vielä sen verran vähän, että saisi pysytelläkin vielä muutaman viikon kohdun vuokralaisena:) Valmistelut alkaa olla valmiina. Vaunut haettiin 22.12 Lastentarvikkeesta ja ne on jo tuossa koottuna. Pinnasänky koottiin n. viikkoa ennen joulua. Viimeisiä vauvan vaatteita olen pyörittänyt tänään pari koneellista, silitettäviä siis vielä. Jos tässä innostun, niin kestovaippoja voisi ommella muutamia kokeeksi ja hakea kangasta pinnasängyn reunapehmusteeseen, senkin olen ajatellut tehdä itse, jos ehdin...

Hyvää uutta Vuotta kaikille Tammimasuille!

Helmiina ja Piiperöinen rv36+3

Vierailija
64/121 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listatkaahan itsenne kaikki, jotka pyöritte näillä sivustoilla! Entinen lista on jo hukkunut ilmeisesti bittien avaruuteen...

23.1. Helmiina81Pohjois-Suomi

24.1. Nanna72, Hyvinkää

Vierailija
65/121 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiina81:

Listatkaahan itsenne kaikki, jotka pyöritte näillä sivustoilla! Entinen lista on jo hukkunut ilmeisesti bittien avaruuteen...

05.01 heetu

24.1. Nanna72, Hyvinkää

Vierailija
66/121 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan mammat!

Tänään tuli sit rv 39 täyteen! näin se vaan kuulkaas on .

En oikein tajua tätä ajan kulua itsekään, en millään.

Mikään muu ajanjakso ei ole mennyt näin vauhdilla kuin tämä odotusaika.

Olo on hyvä. Neuvolassa kävin to, kaikki ok,hemppa 144!

ja vauveli on oikeassa asennossa.

Ei ole mitään erityisiä tuntemuksia vielä. Nyt vain odotellaan...

Jännät on ajat...hyvää vointia kaikille! heetu

Vierailija
67/121 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

05.01 heetu

10.1. wannabemummy, Helsinki, naistenklinikka

24.1. Nanna72, Hyvinkää

Vierailija
68/121 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli meinannut ostaa lapselle jo joululahjan, mutta oli sitten tullut taikauskoon kaupassa ja päättänyt olla ostamatta ;-)

Siinä mielessä olisi tietty voinut hommata, että onhan sitä lapselle ostettu koko syksy kamaa kaapit täyteen.

Me ei siis saatu lapselle vielä joululahjoja eikä itsekään hommattu.

Sen sijaan mulla oli babyshower ja ystävät olivat hommanneet lapselle vaikka mitä. Oli oikein kivaa.

Katselin myös akateemisen alennuskuvastoa ja ajattelin siitä varata pari satukirjaa. Pitäähän kirjatoukan lapselle olla omaakin luettavaa.

wannabemummy rv 38+2

Vierailija
69/121 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsosella (ja mulla) tuntu kaikki olevan kunnossa. Painoarvio oli nyt 3250g ja laskettuna päivänä jonkin verran yli 3500g. Väläytteli vähän ehkä 3700g pintaan. Lantion koko oli hyvä synnytystä ajatellen, pitäisi mahtua tulemaan. Melko rajuin ottein kokeili sen pelkäämäni häntäluun, ei pitäisi olla tiellä. Vauvan sydänkäyrä oli " esimerkillisen hyvä" . Mulla verenpaine oli 107/59. Pissa puhdas. Kohdunkaulaa oli jäljellä 1cm ja kohdunsuu yhdelle sormelle auki ja vähän jo pehmentynyt. Kontrolliaika varattiin laskettua aikaa seuraavalle päivälle, koska lääkärillä sattui silloin olemaan juuri päivystys. Ainoa asia, mistä tuli tarkkailtavaa merkintää neuvolakorttiin oli se, että kun menen synnyttämään on siellä tarkastettava vauvan asento. Siis oli kyllä pää alaspäin ja kiinnittynytkin jo, mutta vääntää selän niin tiukasti tonne oikeeseen kylkeen. Kun supistukset alkaa, mun pitää kuulemma olla mahdollisimman paljon jalkeilla tai maata vasemmalla kyljellä.

Aamulla heräsin jo puoli kuuden maissa mielettömiin kuukautiskipuihin. Reilun tunnin niiden kanssa kärvistelin, kunnes loppuivat. Jo kävi mielessä, että käviköhän niin, etten ehtinyt koko synnytystapa-arviointiin... Nyt kaikki kuitenkin ok. Vähän toki tuntuu se kovakourainen lantion tutkiminen, mutta ei paha.

Noista joululahjoista... Meilläkin se homma tosiaan meni niin, että vanhempani ja appivanhempani kyselivät, mitä toivottaisiin joululahjaksi. Sanoin sitten, etten halua mitään ns. " turhaa" ja että nyt kun vauvalle tarvitaan vielä sitä ja tätä, niin jos haluatte ostaa jotain tarpeellista niin sanoin ammeen ja itkuhälyttimien puuttuvan. Että tavallaan sitä ed. kirjoittajan taikauskoa on mullakin vähän välillä ollut, mutta toisaaltahan vauvalle on tehty hankintoja jo pitkin syksyä ja mielummin noin, kun että olisin joulun jälkeen tukkinut kaapit täyteen taas jotain krääsää, kun juuri olen syksyn niitä siivonnut ja kaiken turhan hävittänyt pois.

Mites muilla mammoilla menee? Aika vähän on " aktiivisia" jäseniä, ainakin ton listan mukaan... :((( harmi, kun se vanha lista oli jo poistunut jonnekin kauas, eikä sitä enää löytynyt. Olisi vähän nähnyt ketä ja kuinka monta meitä täällä alunperin oli.

Helmiina ja Piiperöinen rv37+1

Vierailija
70/121 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kuinka Heetu on jo pitkällä!!

Uskomattomalta kyllä tuntuu olla jo tässä vaiheessa. Ja jotenkin haikealta, vieläkö tämän ihmeen saa joskus kokea? Tai onko siihen ylipäänsä halua, en osaa sanoa.

Täällä eilisestä lääkärinlasta sain lähetteen äitipolille käännösyritykseen, tai tsekkaukseen, että voiko mitään tehdä. Vauva siis edelleen viistosti, pää kivasti jossain navan kohdalla. Viimeeksi mulle ei tullut yhtään raskausarpea mihinkään, nyt ilmeisesti tuo viisto-/lähes poikittainen asento kyllä repii nahkaa minkä ehtii. No, sairaalaan pääsen jo ma, joten eiköhän siellä sitten selviä, mitä tulee tapahtumaan. Toivoisin vaan niin alatiesynnytystä, olisi sitten kotona paljon helpompaa isommankin lapsen kanssa, kun ei tarvisi nostamisia varoa yms. Mutta se nyt sitten on mikä on. Turha sitä on etukäteen murehtia, kunhan saadaan vauva hyvin ulos :)

Johtuneeko eilisestä lääkärin ronkkimisesta, niin tänään on alkanut tuntua alapäässä painetta ja jotenkin tuntuu paikat olevan hellänä. Muuten kaikki oli kyllä kunnossa, kaulaa jäljellä edelleen 3cm, kiinni, mutta ihan pehmeä.

Esikoinen on jo moneen kertaan ihmetellyt, että miten se masuvauva mahtuu tuolta äidin mahasta ulos? Ja miettinyt myös, että meidän koirakin on sitten tullut äidin massusta...

Leppoisia päiviä ja hyviä vointeja kaikille!

Nanna rv 37+1

Vierailija
71/121 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hejsan!

Huomenna olisi virallinen la!

Ei vielä juurikaan tuntemuksia. Viimeyönä jotain menkkamaisia kipuja,mutta tosi lieviä.Tänään olo taas ihan normaali.Raivasimme tänään joulun " pois" ; kuusen, koristeet, kaikki. Kävin kävelylenkillä ja nyt mennään sit saunaan.

vaavi tulee,sit kun on tullakseen...

mukavaa viikonloppua!

Vierailija
72/121 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea heetulle la-päivänä! Nyt ei sitten muuta kuin odotellaan... Ilmoittelehan itsestäsi ahkerasti, muuten jo luullaan, että lähtö on tullut :)

Täällä ei mitään ihmeempiä. Joulua on täälläkin raivattu pois, kuusi pitäisi vielä riisua ja kiskoa pihalle pilkkomista odottamaan. Tekisi jo mieli ostaa talo täyteen tulppaanikimppuja, ihan kuin se kevät olisi jo tulossa, vaikkei talveakaan ole näkynyt...

Onko teillä muuten jo vauvalle jotkut toppahaalarit / toppapuku hommattuna? Meillä kun esikoinen syntyi elokuussa, niin ei ole mitään sellaisia ihan pieniä lämpöisiä ulkovaatteita valmiina, ja nyt tässä pähkäilen, että pitäis varmaan jotkut pienemmät haalarit ostaa, ettei ihan huku noihin isompiin.

Nyt sen kuusen kimppuun...

Nanna

Vierailija
73/121 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä mitään merkkejä synnytykseen lähdöstä.

En jaksa stressailla asialla, vaikka puhelin soi melkein taukoamatta...

Olo on ihan hyvä ja pystyn ulkoilemaan ja siis elämään normaalia elämää. Ruokahan mulle on maistunut tosi hyvin koko raskauden ajan; nyt tuntuu, että pitäisi syödä kokoajan.Viimeyönäkin kävin syömässä 3 kertaa...!hih

Nautin siis viimeisistä raskauspäivistäni! hyvää vointia muillekin!

toivottelee heetu

Vierailija
74/121 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muuta kuin ONNEA loppumetreille ja ihana lukea että olet noin positiivisella ja kärsivällisellä mielellä. Ennen kuin huomaatkaan, vaavi on jo sylissä :)

t. pöppis rv10+1 sekä PAS-pojat 3,5 ja 1,5 vuotta

Vierailija
75/121 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan se aika vierähtää:)))

Ihan mielettömän paljon TSEMPPIÄ synnytykseen, se on jotain mitä ei voi sanoin kuvailla!!!!! Pääset kokemaan jotain ainutlaatuisen järisyttävän IHANAAA!!! <3 *haikeana miettii omaansa*

Vielä kerran: TSEMPPIÄ & ONNEA MATKAAN!!!!!!!!

T. Je_Ni rv13+1 (ja poika 10/06)

Vierailija
76/121 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minäkin olen vielä. Kipeitä supistuksia on päivittäin, mutta harvakseltaan. Painon tunnetta alavatsassa on, ja kävely jo aika hassun näköistä. Häpyluun alue sen verran kipeä, että pitää liikkua aika lailla jalat harallaan.

Muuten olo on itse asiassa aika hyvä. En ole kovin väsynyt ja itse asiassa muutenkin hyvin mielin.

Kassi on pakattu, ollut jo tovin. Tänään ladattiin kameroiden patterit, jotta voi ottaa mukaan. Mitään levyjä en ajatellut ottaa, ei jaksa ryhtyä polttelemaan ja omia en viitsi viedä. Ipodin ajattelin ottaa, mutta se mulla on mukana muutenkin yleensäkin.

Kävin pyörähtämässä alennusmyynneissä katsomassa lastenvaatteita ja halvalla olisi lähtenyt. Lindexillä mm. -70 %. Olin jo siinä ostamassa, mutta sitten ajattelin, että en. Lapsella on jo nyt kaappi täynnä kamaa ja seuraavia vaatteita varten olisi kiva tietää sukupuoli.

wannabemummy rv 39+3

Vierailija
77/121 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että täällä on tuttujakin, en nyt tiedä muistaako kukaan mua mutta ajattelin silti kirjoitella kuulumisiani. Mä siis plussasin meidän ekasta ivf-hoidosta, ja nyt on viikkoja kasassa 39. hyvin on tämä raskausaika sujunut.

Viime perjantaina olin tayssissa äitiyspolilla synnytyksen suunnittelukäynnillä. Vauva painoarvioksi sain 3kg 300g, ja kohdunkaulaa oli jäljellä 2cm ja kanava sormelle auki ja pehmennyt. vauvan pää kuulemma painaa jo kivasti tuonne alas. (juu sen oon huomannu)

Onko teillä muilla jo säännöllisiä supistuksia? Mua pelottaa että menee kauheesti yliaikaiseksi, kun mulla on vaan ajoittaisia supistuksia, eikä ne ole edes kovin kivuliaita. Voiko viikossa muka tapahtua niin paljon, että synnytys lähtisi käyntiin. No kaikki on onneksi mahdollista.

Olo on kyllä kieltämättä aika tönkkö ja tuskainen tän masun kanssa.

Mutta palaillaan!!

T. Marie rv 39

Vierailija
78/121 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset neuvolasta. Terveydenhoitaja sanoi, että lapsi on jo niin alhaalla kiinnittynyt, että hän veikkaisi sen syntyvän seuraavan viikon aikana. Varattiin kuitenkin seuraava aika viikon kuluttua.

Käsikopelolla tehty painoarvio on max 3.2 kg ja se on ihan linjassa naikkarin ultraennusteen kanssa, veikkailivat silloin, että ei mene yli 3.5 kilon. Saa nähdä sitten.

Oma paino on hypähtänyt. Mulla on tullut kilo viikossa joulukuun puolestavälistä alkaen. Veikkaan, että muutama kilo on kyllä turvotusta ja ummetusta, saa nähdä kuinka paljon jää laitokselle. No yhteensä on silti vain 14 kg.

Vierailija
79/121 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kiva marie_girl, kun tulit vielä kirjoittelemaan :) Mukavaa lukea toisten kuulumisia ja jännätä koska alkaa tapahtumaan!

Minä olin mahani kanssa eilen viitisen tuntia sairaalassa: sydänkäyrillä, lääkärin luona, sydänkäyrillä, lääkärin luona jne. Vauvan viistotila olikin lähes perätila, ja ensialkuun lääkäri epäili, ettei saa vauvaa kääntymään, kun selkä oli " väärään" suuntaan, ja vauva muutenkin jo nelikiloinen. Mutta tämä maha-asukki olikin varsin notkea liikkeissään, ja lähti tosi helposti kääntymään, eikä se edes tuntunut pahalta. Hurjaltahan se näytti, mutta niin vaan vauva plumpsahti raivotarjontaan! Kylläpä oma olotila helpottui, kun tuo möhkäle ei enää ole poikittain. Kaikki oli muuten oikein hyvin, paitsi että lääkäri arveli, että kun vauva on edelleen noinkin vilkas liikkeissään, voi kääntyä tässä vielä takaisinkin päin. Jokunen päivä ennen la:aa tarkistetaan vielä tarjonta, ja sitä ennenkin, jos musta tuntuu siltä, että vauva on taas ihan väärinpäin. Ja mikäli vauva vielä h-hetkellä on helppo kääntymään ja vielä väärinpäin, niin voidaan kokeilla käännöstä+käynnistystä. Muuten odotellaan spontaania lähtöä. Oli aikamoinen helpotus tuo käynti! Aika paljon piirtyi supistuksiakin käyrille, mutta eipä nuo mitään kivuliaita ole. Hengitystä kyllä jonkin verran alkavat jo salpaamaan.

Marie_girl, kyselit niistä supistuksista. Minä en esikoisesta tuntenut juuri mitään supistuksia, en siis kivuttomiakaan, ennen kuin varsinainen lähdön hetki tuli. Ja sitten ne alkoivatkin tulla ihan selkeinä ja kipeinä. Tosin tuolloin oltiin jo 8päivää yli la:n, mutta tällaiset " kivuttomat" supistukset kuin nyt puuttuivat täysin.

Nyt täällä hyvillä mielin pestään vauvalle viimeisiä vaatteita ja kasataan vanha rottinkikehto kasaa, missä itsekin olen aikoinani köllötellyt :)

Talvista viikon jatkoa kaikille!

Nanna rv37+5

Vierailija
80/121 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä hienosti yhdessä paketissa. Lisään nyt itseni tähän listaan, lisätkäähän muutkin vielä =o)

05.01 heetu

10.1. wannabemummy, Helsinki, naistenklinikka

13.1. humaus78, Hki, Kättäri

24.1. Nanna72, Hyvinkää

Olen ollut tosi epäaktiivinen palstalainen. Tuntuu, että tässä äippälomalla aika menee ihan muuhun kuin tietokoneella istuskeluun. Yöt nukun jo niin katkonaisesti, että aamulla en jaksa nousta kovin aikaisin. Ja kun koiran ulkoiluttaa ja syö, niin siinähän menee jo puoli päivää.

Saapa nähdä onko Heetu laitoksella kun ei ole kuulunut pariin päivään mitään!

Mä olen ihan varautunut siihen, että tämä raskaus menee yli ja reippaasti. Mutta saapa nähdä, voihan vauva vaikka yllättääkin.

Jos muuten Je_ni luet vielä tätä pinoa, niin ONNEA! Mahtavaa, että olet uudestaan raskaana =o) Olet jäänyt mieleen (itse olin silloin joskus samassa pinossa kun yksi mun la oli 10/06, mutta tipuin silloin taas kerran pinosta pois...)

Onko kenelläkään muulla ollut synnytyspelkoja? Mulla tulee nyt välillä sellaisia kauhunväristyksiä, mutta onneksi ne ovat menneet ohi. Tänään viimeksi pelotti niin, että päätä huimasi, mutta jotenkin sain ajatukset taas koottua. Tämä on alkanut ihan yhtäkkiä viikon sisällä. Mahtaako johtua hormoneista?

Tsemppiä wannabemummylle, sullahan on la jo huomenna! Ja tietysti kaikille muillekin. Saapa nähdä missä järjestyksessä vauvat syntyy =o)

t. Humaus ja masuasukki