Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammimammat!!

16.08.2007 |

heips kaikille! on ollut hiljaiseloa meidän ketjussa, joten päätin aloitella uutta, kunt toi entinen oli jo kilometrin pituinen..

nyt on sitten rakenneultra takana ja mieli erittäin helpottunut;kaikki näytti oikein hyvältä.Ja olo on oikein hyvä muutenkin.

Nyt vaan pitää keskittyä masun kasvatteluun, joka ei vielä suuren suuri ole. Entisillä vaatteillakin vielä mennään.

Mitä teille muille kuuluu?

kyselee heetu rv 19 +5

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola. Kaikki oli jälleen hyvin, mikä on toki hieno asia. Verenpaine oli kohonnut viime kertaisesta 110/60, hemoglobiini 117, painoa oli tullut joulustakin huolimatta vaan n. 300g/vko. Ensi viikon keskiviikolle varattiin uusi aika, mutta terkkari meinasi, että enpä taida enää tulla silloin... Vauva on niin hyvin lähtökuopissaan. Sf-mittaakaan ei saatu otettua, kun pää niin alhaalla, että ei löytynyt kohtaa, mistä alkaa mitata! Kylläpä siinä vähän alkoi jo hirvittää tuleva, että synnyttämään tässä vissin oikeesti joutuu... :/ Saapa nähdä sitten meneekö terkkarin arvaukset oikeaan, vai miten käy.

Olokin on ollut ihan kohtuullinen. Välillä tulee sellaisia heikotus/huimaus kohtauksia. Kuitenkin oon päivittäin jaksanut käydä n. 30min lenkin. Pidempää ei enää kannata, kun se tietää vaan illaksi ja yöksi tuskaisia tuntemuksia alapäähän. Muutenkin nukkuminen on tosi katkonaista. Tympii yöllä, kun mies koisaa ja itse ei vaan saa unta. Supistuksia on ollut, mutta vaan muutama kipeä ja ne eilen illalla. Niin joo ja eilen illalla meni muuten LIMATULPPA! Että ehkä se lähtö on hyvinkin lähellä...

Nyt iltatouhuihin.

Helmiina ja Piiperöinen rv 38+0

Vierailija
82/121 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin kiireinen syksy, että enpä ole juuri tänne ehtinyt kirjoitella. No, minusta ei sitten tammimammaa tullutkaan. Sen sijaan saimme yllättäen elämämme parhaan joululahjan. Tyttö syntyi 19.12. Raskausviikkoja oli kasassa tasan 38, pituus 48 cm ja paino 3580g.

Sairaalaan jouduin jo pari päivää ennen synnytystä, kun lapsivesi meni yllättäen yöllä. Kun synnytys ei itsekseen lähtenyt kunnolla käyntiin, se lopulta käynnistettiin. Se oli ohi jo kuudesa tunnissa ja siitä jäi mukavat muistot.

Vauva-arkea on siis tässä perheessä eletty jo kolme viikkoa. Aika on mennyt nopeasti. Iloisesti olen yllättynyt siitä, kuinka vauvan hoitaminen tuntuu helpolta, vaikka aiempaa kokemusta ei olekaan. Silloin asiat tuntuvat menevän hyvin, kun luottaa omiin vaistoihinsa.

Lisään itseni listaan, vaikka vauva syntyikin jo joulukuussa :)

02.01. Keltainen79 19.12. tyttö

05.01 heetu

10.1. wannabemummy, Helsinki, naistenklinikka

13.1. humaus78, Hki, Kättäri

23.1. Helmiina81Pohjois-Suomi

24.1. Nanna72, Hyvinkää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ensimmäisestä " tammi" vauvasta keltaiselle :)

Joka päivä pitää käydä uutisia kurkkimassa, josko joku olisi saanut vauvansa jo tälle puolelle!

Täällä ei ihmeempiä, en ennä edes arvaile, miten päin vauva mahassa majailee... Poikittain ei onneksi ole, mutta onko pää alhaalla vai takas ylhäällä, en tiedä... Enkä jaksa kauheasti miettiäkään, eiköhän terkka ens viikolla neuvolassa sen saa selville, lähdetään sitten uudestaan kääntämään jos on tarvis.

Eilen ja tänään olen tehnyt pojan kanssa ahkerasti lumitöitä (vaikka lumet nyt näyttäis taas sulavankin pois), ja se on saanut ihan mukavia supistuksia aikaan, jee! Jos se vauvan pää vaikka sattuiskin majailemaan alhaalla, niin olis hyvä että vähän jo availisi paikkoja. Joten supparit on enemmän kuin tervetulleita tänne :)

Laittakaahan kuulumisia! Ja mukavaa loppuviikkos kaikille :)

Nanna rv 38 tasan

Vierailija
84/121 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Keltaiselle, hieno juttu. Ja hiukan kateellisena, kun tekisi mieli saada se lapsi pois mahasta... Hyvä, että kaikki sujui hyvin vaikka aika dramatiikkaa olikin loppumetreillä Sinun kohdallasi.

Meilläkään ei ole vielä edistystä. Tänään siis laskettu aika. Mä olen koko ajan ollut varma, että etuajassa syntyy, mutta väärässäpä olin.

Pitää alkaa suunnittelemaan kovasti programmia itselle, hypin seinille nyt täällä kotona. Kaikki kaverit on soitettu moneen kertaan läpi, kaapit nuohottu ja vaatteet silitetty. Nettikin on surffattu ihan kyllästymiseen asti läpi.

Voisi kiertää alennusmyyntejä shoppaamassa, mutta lapsella on jo kaappi täynnä kamaa eikä itselleenkään oikein viitsi ostaa mitään ennen kuin tietää varmasti minkä kokoinen on, henkisesti olen varautunut pitämään äitiyshousuja vielä jonkin aikaa. Muutama imetyspaita mulla on valmiina ja muutama äitiyspaita on myös imetyspaita.

Mä odotan tosiaan tällä hetkellä sitä, että lapsi syntyy. Ja sitten toinen odotuksen aihe on se, että kun lapsi on syntynyt, niin voi alkaa elämään vauvaelämää, oikein odotan, että onnistuuko imetys, miltä lapsi näyttää, entä vaunulenkit, nukkuuko lapsi ikinä, entä minä jne.

Ja tosiaan odotan, että pääsee tästä mahasta eroon, voi laittaa takin (edes minkä tahansa) niin, että se menee kiinni, voi istua niin, että maha ei paina jalkoja, mahtuu kulkemaan niin, että maha ei ole tiellä.

Nyt on vähän vali-vali, mutta mulla alkaa kärsivällisyys loppumaan... Sorry.

Heetu lienee muuten synnyttämässä, kun ei ole hänestä kuulunut pariin päivään. Ihanaa. Ja onnea kaikille ja kohta se lapsi on kaikilla sylissä, ei vaan malta odottaa. Varsinkin kun nyt on jo odottanut neljä vuotta.

wannabemummy rv 40+0

Vierailija
85/121 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Mulla on tilanne edelleen" vakaa" ; eli ei mitään tuntemuksia eikä oireita.

Joka päivä olen kävellyt 1-1,5 h, siivoillut, saunonut, tehnyt lumitöitä,elänyt normaalisti.Ei supistele eikä purista..Yöt olen nukkunut kuin tukki.Neuvolassa todettiin, kun ei mulla eikä vauvallakaan olemitään hätää,niin odotellaan sitten vaan...

eli täällä elo jatkuu ennallaan. Jännät on ajat meillä kaikilla,kukakohan seuraavaksi synnyttää?

mukavaa viikonloppua vaan tammimammat! otetaan rennosti...kun vielävoi.. heetu

Vierailija
86/121 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan, laskettu aika tuli... ja kohta voin sanoa varmaankin, että meni. Ei ole mitään tuntemuksia täälläkään, vaikka on kovasti koiran kanssa lenkkeilty, siivoiltu kotia yms.

Huomenna aamulla aion suunnata kampaajalle ja laittaa hieman väriä päähän. Hiukset hyvin, kaikki hyvin.

Viime yö oli eka pitkästä aikaa kun lonkkia ei särkenyt!! Ihanaa, nukuin TOSI hyvin. Vessaan heräsin vaan 3 kertaa. Toissa yönä ilmeni uusi raskaus" vaiva" , nimittäin se, että kun nousen ylös yöllä/aamulla niin masu tuntuu TOSI painavalta. (Heh, syytä onkin kun kiloja on tullut jo liki15!)

Mukavaa odottelua ja hyviä vointeja,

t. Humaus ja masuasukki

Vierailija
87/121 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä tullaan!

Vierailija
88/121 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä, kävin tänään viimeistä kertaa raskausajan neuvolassa. Seuraava käynti on sitten yliaikaiskontrolli synnytyssairaalassa ellei lapsi tule ennen sitä tai muuten olossa tapahdu jotain.

Migreeni raskausoireena on palannut takaisin, toivottavasti enteilisi synnytystä. Migreenihän oli mulle vakiseuralainen ennen raskauden puoltaväliä, mutta nyt ei taida olla vaivannut sitten syyskuun. Panadolia voi ottaa migreeniin kuulemma ihan pakkauksen maksimiannokset, kyllä ne supistukset silti kuulemma tuntee. Ja varmaan tunteekin, ei kai muuten olisi epiduraaleja ja spinaaleja, jos panadolilla pärjäisi. Tosin panadolista ei nyt ole kovin paljon apua migreenissäkään, mutta lievittää se edes hiukan.

Uusi painajainen on se, että mulla on migreeni samaan aikaan kuin olen synnyttämässä. Silloin olisi kyllä aika ankeaa enkä tiedä pysyisinkö tolpillani.

Mulla oli muuten paino laskenut 600 g viikossa. Luulen, että se voi olla ihan sitä, että turvotus on marginaalisesti helpottanut ja vatsakin toimii taas jouluruokien jäljiltä. Toki joku määrä voi selittyä ihan sillä, että on eri vaatteet päällä. Painosaldo on mulla kai + 13 kg.

Sais se lapsi nyt tulla...

wannabemummy rv 40+4

Vierailija
89/121 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

11 päivää jo yli lasketun ajan ja kaikki ennallaan. Jos ei ala syntyä lähipäivinä, niin sit pitää mennä la sairaalaan.

Eli odotellaan vaan siis sanan varsinaisessa merkityksessä.

Onkohan kukaan jo lähtenyt synnyttämään...? Tiukka tammikuu,vauvat viihtyvät hyvin masuissa.

Vierailija
90/121 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heetu:mitä ohjeita sait yliaikakontrolliin? Mulla on ohjeena, että 41+5 päivänä pitää mennä lääkäriin ja aika pitää varata edellisenä päivänä. Etkös sä ole jo noissa lukemissa?

Mäkin kärvistelen vielä täällä.

wannabemummy rv 40+6

Vierailija
91/121 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikatauluni on se, että jos vauva ei synny ennen lauantaita, menen

la-aamuna sairaalaan ja jään t(od.näköisesti) sit sinne.Eli hommaa aletaan sitten käynnistää lääketietellisin avuin...

Tälläviikolla oli vain neuvola ja ajanvaraus sairaalaan.Siinä kaikki.

Mitään erityistä kontrollia ei siis ole.

Näin meillä...

nyt kampaamoon! jaksuja! heetu

Vierailija
92/121 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

tiukassa taitaa tosiaan olla tammivauvat :) No, eiköhän nyt sitten jo viikonloppuna ala jotain tapahtumaan.

Täällä masussa köllöttää varsin kuuliainen kaveri, koska on pysynyt käännöksen jälkeen raivotarjonnassa, jeee!!! Oli kyllä tosi ihana nlakäynti eilen, kun kätilö tuon asennon totesi. Vauvan pää on jo hyvin alhaalla ja kiinni, joten tuskin sieltä enää lähtee vaeltelemaan. Supistuksia tulee jonkin verran päivällä (varsinkin silloin, kun puen vastaanharaavaa esikoista, olen metsälenkillä pojan ja koiran kanssa, ja sitten vielä pesen koiran kaiken jälkeen...), mutta etenkin yöllä. Mun yörytmi on ollut monena yönä: supistusten tunnustelua ja kirjan lukua 02 asti, sitten nukun klo 06 asti, siinä välissä kerta tai kaksi vessassa. Eli lepoa ei kyllä kamalasti kerry... Päivällä nukun pojan päikkäreiden aikana 30min-1h, tai sitten luuhaan täällä netissä kuten nyt :) Viime yönä suppareissa oli jo ihan potkua, mutta eihän nuo sitten pitkään jatkuneet.

Uusina vaivoina ihan järkyttävät liitoskivut, tai mitä lie kipua tuossa häpyluun alueella ja nivusissa, hyvä että liikkeelle pääsee. Ja sitten esikoisen raskausajan riesat, pukamat on taas päässeet valloilleen :/ Viimeeksi synnytys sai ne oikein hurjistumaan, ja niin taitaa nytkin käydä. Nlatädiltä sain hyviä vinkkejä hoitoon nyt ja sitten pitää heti pyytää sairaalassa ponnistuksen päätyttyä lisää voiteita yms lääkitystä. Viimeeksi en nimittäin pariin viikkoon synnytyksen jälkeen pystynyt istumaan kunnolla, ja käsittääkseni johtui juuri noista pukamista, eikä epparihaavasta. Tämä vaan tiedoksi, jos jollain on samanlaisia ongelmia nyt tai sitten synnytyksen jälkeen... No niin, nämä inhat aiheet saa nyt jäädä.

Nlassa sokerit on edelleen pysyneet normaalilukemissa, joten nlakäynnin jälkeen mulla onkin aina herkuttelupäivä tai -kaksi :) Nytkin voisin mennä laittamaan teetä ja jätskiä, ja lukemaan kirjaa. Ja vielä nukkumaan, jos kerkeää...

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan lähdön koittavan pian ainakin kaikille yliaikaisille! Keltaiselle oikein ihania vauvapäiviä :)

Nanna rv 39 tasan

Vierailija
93/121 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabemummy: Mulla on myös ohjeena, että yliaikaiskontrolli on 41+5 jos sinne asti mennään. Tosin täällä neuvottiin, että aika pitäisi varata jo 4-5pv aikaisemmin. Miksiköhän? Mulla on ensi viikon tiistaina seuraava neuvola ja jos silloin ei ole mitään tapahtunut, niin silloin pitää viimeistään varata aika perjantaille 25.1 (joka on siis se 41+5).

Mulla on muuten ollut myös pientä päänsärkyä viime päivinä. Ei kyllä mitään migreeniin verrattavaa. Nlassa sanoivat, että voi ennakoida synnytystä, mutta sehän nähdään. Luulen ,että johtuu ennemminkin huonosti nukutuista öistä.

Toivottavasti meillä vauvelit pysyvät nyt kaikilla kiltisti pää alaspäin. Tämä on kyllä jo niin visusti kiinnittynyt, että tuskin enää kääntyy.

Leppoisia odotuspäiviä, toivottavasti pakastuu niin ei tarvitse koiraakaan pestä ihan joka lenkin jälkeen!

t. Humaus 40+4

Vierailija
94/121 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiviisti on viime päivät tullut seurattua pinoanne ja voi ihanuus miten jänniä aikoja elelette!!

Tulee niin mieleen oman odotuksen loppumetrit ja kun oltiin menty lasketun ajan yli niin joka ilta sitä toivoi, että joskohan nyt lähdettäisiin yöllä ja kuitenkin aamulla sai todeta saman:" Täällä vielä!" :) :(

Mulla yliaikaiskontrolli oli rv 41+4 ja se varattiin 3-4pv aikaisemmin neuvolan toimesta.

Kävimme siellä ja siihen asti oli kaikki ok, pissassa ei kertaakaan proteiinia ja verenpaine ok. No kappas sitten siellä oli pissa vahva + ja verenpainekin koholla:o

Määrä oli mennä seuraavana aamuna käynnistykseen, jännitti aivan sikana:(

Ilmeisesti se lääkärin sorkkiminen sai jotain aikaan, kun tunsin silloin iltapäivästä ENSIMMÄISET supistukset koko raskausaikana...:D Eivät ne mitään kovin kipeitä olleet (heh tai no ehkä luulin...)

Illalla normaalisti nukkumaan toivonkipinä taas yllä, että josko ;)

Noin klo 24 alkoi supistelemaan säännöllisesti, heti tietty aloin ensikertalaisena kellosta kyttäämään ja aika pian piti nousta sängystäkin ylös...niitä tuli heti säännöllisesti ja LUULIN, että kyllä näillä paikat aukee;) 3 maissa oli pakko lähteä ja ja.....Siitä sitten menikin vielä 18.5h kun vauva oli maailmassa kaikkien vaikeuksien kautta:)))

En olisi uskonut, että kaikki voi kuitenkin tapahtua niin pian vaan olin varma käynnistykseen menemisestä!

Jaa jaa ja kylläpä meikäläinen taas innostui muistelemaan *pyytää anteeksi*

Haluan vain toivottaa teille kaikille pikaista tapaamista vauvanne kanssa ja oiiiikein paljon onnea ja voimia synnytykseen!!

T. Je_Ni rv14+5*perässä tullaan..*

Vierailija
95/121 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on tammivauvat lujassa, kun menee kaikilla ainakin aika lähelle laskettua aikaa, jos ei ylikin!

Mulla oli keskiviikkona neuvola. Kaikki oli hyvin niin vauvalla kuin mullakin. Hyvä niin. Ensi torstaiksi on synntystapa-arvioinnin yhteydessä varattu kontrolliaika, silloin rv 40+1. Käynnistyksestä ei silloin puhunut mitään, mutta keskiviikkona neuvolassakin meinasi, että tämä lääkäri on kyllä yli-innokas käynnistelijä, että hyvinkin saattaa jo silloin käynnistää??? Toivon kyllä, että syntyisi nyt ennen laskettua aikaa iahn itsekseen. Toisaalta mulla ei oo mikään kiire päästä tästä mahasta...

Iltaisin on tullu aika napakoitakin supistuksia, ei kylläkään kipeitä. Toissailtana olin jo ihan varma, kun klo 23-01 oli suppareita, että yöllä lähdetän. Ei sitten lähdetty, loppui supparit kuin seinään. Myös liitoskivut on aika mojovat, jos sattuu jotain rankempaa tekemään. Jopa puolen tunnin lenkki saa nykyään kovat liitoskivut aikaan.

Helmiina ja Piiperöinen rv 39+2

Vierailija
96/121 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mammat!

Täällä sitä vielä ollaan,huomenna aamulla sairaalaan, jollei sitä ennen ala jotain tapahtua.

En oikein tajua, että se on nyt sit menoa! ja vielä oikein kellonajan kanssa.fiilikset on vähän sekavat, mutta eiköhän se siitä valmiiksi tule..

Hyvää vointia kaikille!

kuullaan sit myöhemmin!

Vierailija
97/121 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa jännittää!

Täällä ei edelleenkään mitään, paitsi äsken iltalenkillä kävely oli lopuksi matelua kun vauva vihloi lantioon sen verran kipakasti =/

Mukavaa odottelua, meillä alkaa nyt leffailta =o)

Humaus 40+5

Vierailija
98/121 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan hengessä mukana...

t. pöppis -uutisia odotellen

Vierailija
99/121 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, on varmasti jännää heetulla! Ei muuta kuin kovasti onnea matkaan ja tsemppiä loppusuoralle!

Täällä ei ihmeempää. Viime yön nukuin oikein hyvin, samoin koisailin pari tuntia illalla. Nyt sais vaikka sit supparit alkaa, olis kiva päästä niitä taas tuntemaan :) Mutta kai pitäisi asennoitua oikeasti niin, ettei tämä pötikkä tule ulos ennemmin kuin velipoikansakaan aikoinaan, eli siihen menisi vielä 2 viikkoa.

Maanantaina mulla on taas sairaalakäynti, tarkistavat vauvan tarjonnan. Ihan kiva, vaihtelua päivään. Ja jos katsoisivat vielä kohdunsuun tilanteen, niin jospa se saisi jotain aikaiseksi? Tosin lääkärille ei mulla ole silloin menemistä, jos vauva on oikein päin, kätilö tarkistaa tilanteen.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille ja toivottavasti saadaan mukavia uutisia pian!

Nanna rv 39+1

Vierailija
100/121 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eippa kaikki!

Minun pieni tyttöni syntyi 13.1 rv 39+6 klo 7.56. Painoa hänellä oli 3040 kg ja pituutta 49 centtiä. Synnytys oli kivulias ja kesti 5h 35 min, ja kaikki oli sen arvoista kun näin ensimmäisen kerran tuon pienen ihmeen.

Nyt ollaan kotiuduttu, ja arki lähtenyt hyvin käyntiin. Kiitos kaikille vastanneille jotka auttoivat kun kyselin täällä odotusaikana.