Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK-opiskelijat, onko ä-lomalla muuta vaihtoehtoa kuin ilmoittautua poissaolevaksi?? Pikavastauksia kaipailen.

Vierailija
15.08.2007 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä nettikursseja, iltakursseja jne.

Itse olen poissaolevana ollut, koska en halunnut stressata itseäni ajatuksella, että jotain pitäisi tehdä!

Vierailija
2/9 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko muuta vaihtoehtoa, voithan sä kysyä voiko olla läsnäolevana ja vaan jättää ottamatta kursseja. Mutta opiskeluaikahan on rajoitettu, eli silloin täytyy pitää huolta että ehtii saada tutkinnon suoritetuksi tietyn ajan puitteissa!

Miksi et voisi ilmoittautua poissaolevaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos on läsnäoleva ja haluaa opintotuen, pitää suorittaa minimimäärä opintoviikkoja kuukaudessa. jos saa opintotuen, saa minimiäitiysrahan.

jos taas on poissaoleva, ei voi osallistua opintojaksoille. mutta silloin on mahdollista saada äitiysraha tulojen mukaan (jos tulee suuremmaks kuin tuo minimiraha).

Vierailija
4/9 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet jatkoaikaa ja sanot opiskelleesi yhtäaikaa äitiyslomalla saat luonnollisesti vuoden lisäaikaa!

Tietysti jos poissaolevana olet, ei se lyhennä opiskeluoikeutta!

Vierailija
5/9 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle kävi näin: jäin äitiyslomalle kesken kevätlukukauden, opintotukeni lakkasi, mutta sinä vuonna minun olisi pitänytkin opiskella " oikea määrä" opintotukeen oikeuttavat 4,8 op per kuukausi. olen vielä viime keväänä joutunut selvittämään sitä ja anomaan " armoa" op tukilautakunnalta...

klauhea sotku yhden opintojakson takia, en suosittele! ;(

Vierailija
6/9 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet läsnäoleva, ja NOSTAT opintotukea, peritään tuki takaisin jos et saa mitään aikaiseksi (kurssin kurssia), sekä menetät opiskeluoikeusaikaa

jos olet läsnäoleva, et nosta tukea, et menetä kuin opiskeluoikeusaikaa.

Vierailija
7/9 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olin kevätlukukaudella läsnä (vaikka opiskelinkin vain kaksijaksoa) olisi minun tullut saada 4,8 op x koko kevätlukukauden kuukaudet! eli ainakin 20 op.

11

Vierailija
8/9 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan poissaolevaksi ilmoittautumalla lykkäys onnistuu. Jälkeenpäin on mahdollista anoa lisäaikaa ja äitiyslomat minä ainakin syyksi, perusteluksi ilmoitin. Mutta kannatta olla tarkkana!

Vierailija
9/9 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ensin että olen läsnäolevana tulevan syyslukukauden ja tentin vaan jotain nettikursseja yms. mutta ajattelin sitten että parempi lykätä opintoja. Tein ihan oikean ratkaisun, turhaan olisin vielä ottanut stressiä opinnoista. Keskityn mielummin nyt vauvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi