Rakastan miestäni, mutta...
Haluaisin ehkä erota.
Tilanne on kamalan ahdistava, olemme olleet yhdessä 9 vuotta ja meillä on kaksi pientä lasta.
Mieheni ei ole koskaan kotona, kun hän tulee, olemme jo nukkumassa ja lähtee aamulla, vapaapäiviä ei ole ja ehkä kerran viikossa on kotona muutamia tunteja. Hän on yrittäjä.
Rahaongelmia on myös, siksi mieheni tekee noin pitkää päivää, ei ole varaa olla poissa ja nyt on tilanne, että rahat ei riitä, vaikka kuinka päin yrittäisi.
Jotenkin tuntuu, että jatkuva rahapula ja kotoa poissaolo alkaa jo riittämään. Vaikka todellakin rakastan miestäni ihan hirveästi, niin en enää kestä tätä.
Neuvokaa, auttakaa, olen todella väsynyt. Mitä tässä pitäisi tehdä, jättää mies ja alkaa yksinhuoltajaksi, niin voin unohtaa ne miehen raha-asiat eikä tarvitsisi odottaa ketään kotiin vai mitä?
Kommentit (30)
Vierailija:
olen kyllä ihan vakavissani tämän asian kanssa.
olen kertonut miehelle, mitä mieltä olen siitä, että hän tekee ympäripyöreitä päiviä eikä siitä jää käteen edes mitään, kehottanut lopettamaan ennenkuin on liikaa velkaa... mutta ei. hän haluaa tehdä sitä omaa juttuansa, senkin kustannuksella, että meillä ei ole kaikki hyvin.
kyllä minusta olisi lapsillakin oikeus nähdä edes joskus isäänsä, nyt näkevät ehkä kerran viikossa muutaman tunnin. todella ihanteellinen tilanne! isompi osaa jo kysellä, että koska isi tulee, eikö tule jo. :(
Ajattelepa sitä kuinka paljon miehesi yrittää perheenne vuoksi. Keskustelkaa asiasta. Kerro myös, että ajattelet jo eroa, koska et enää jaksa yksin. Miehesi ajattelee varmasti sitä, ettei halua olla epäonnistuja, se joka meni konkkaan ja joutu toisen leipiin. Ymmärrystä!
ne ovat vain kateellisia, kun sinä jaksat omistautua lapsillesi. On ihan oikein vaatia omistautumista myös mieheltä, varsinkin jos on mahd. muuhun työhön. Ja tämä ei ole mitään idealismia, vaan lapsen oikeus turvalliseen lapsuuteen. En laittaisi vauvaani hoitoon, vaikka rahatilanne olisi mikä.
Vierailija:
halua lopettaa.
Sitten sanot miehelle, että JOS sinulle perhe ei ole etusijalla niin ala etsimään uutta kämppää. Ja jos mies ei todellakaan välitä niin eiköhän tuo asenne ole paljastunut jo aiemminkin.
Onko ihan mahdoton maksaa takaisin, jos teistä jompi kumpi menisi töihin ja toinen hoitovapaalle? Ja mies kuitenkin lopettaisi yritystoiminnan? Minkä alan yritys miehellä on? -8 ja 20
Mutta surettaa se, että hän ei ehdi nähdä lasten kehitystä ja kasvamista. Hän on se isä, joka on aina pois.
Minäkin kaipaan itselleni miestä, miettikää, minkälaista meidän avioelämä on, kun toinen tulee kotiin jo silloin, kun toinen nukkuu.
En todellakaan tiedä mitä tehdä.
Eihän se yksinhuoltajan elämäkään ole ruusuilla tanssimista, mutta jotenkin en jaksa enää sitä odottelua paremmista päivistä.
Kauhean surullinen olen, en haluaisi jättää miestä. Mutta tästä on puhuttu jo usein, mies ei halua luovuttaa.
Miten minä tämän jaksaisin?
Mieti vähän mitä puhut tai kohta miehesi lähtee ennen kuin sinä
eli minäkin kannattaisin sitä, että mies lopettaisi yrityksen ja menisi toiselle töihin. Saisipa edes säännöllistä palkkaa.
Mutta jos toinen ei halua, niin enhän minä voi pakottaa. ap.
Tuota en ymmärrä ollenkaan. Oletko kertonut, että olet jo harkinnut eroakin, kun mitään muutosta ei näy tulevan? 8,20,?
Kumpi sitä halusi? Ettet vaan olisi pakottanut miehesi tekemään kanssasi lapsia ja nyt vongut, kun PITÄÄ olla lasten kanssa kotona? Tuollaisia ne naiset on nykyään. Lapsia tehdään vaikka niiden kanssa ei edes osata olla.
Aikamoinen yritys on miehelläsi, jos tekee aamusta iltaan töitä, seitsemän päivää viikossa ja se ei ala koskaan tuottamaan. Ette sitten yhtään osanneet etukäteen laskea kannattaako se yritys vai ei?
Nyt kärsivällisyyttä nainen ja mieti omaa osuuttasi ongelmiinne.
halua lopettaa.