Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sukulaisten mielestä tyttöni 4v tukka on epäsiisti

Vierailija
14.08.2007 |

Tytölläni on siis todella paksu ja aivan korkkiruuvikiharainen vaaleanruskea pitkä tukka. On mielestäni todella kaunis. Otsatukka on pitkä ja se pidetään aina jotenkin kiinni. Aina on vähintään pinneillä tai pompulalla otsatukka, usein ponnarilla, kahdella/yhdellä perusletillä, ranskanleteillä, saparoilla tms. Tukka harjataan päivittäin ja hoidetaan hyvin (käytän kunnon shampoota ja hoitoainetta, välillä jopa hiusnaamiota jottei takkuunnu). Summa summarum, mielestäni tytöllä on kaunis ja hyvinhoidettu tukka.

Mieheni setä ja täti puolisoineen puhuvat joka kerta kun tapaamme, miten tytön tukka olisi niiiin söpö sellaisena polkkatukkana otsiksen kera. Pitkä tukka on kuulemma aina vähän epäsiisti, polkka olisi huoliteltu. Suosittelivat jo hyvää kampaajaa, joka osaa käsitellä lapsia... Huoh. Miten tuohonkin nyt suhtautuisi? tyttö on itse ylpeä hiuksistaan ja antaa kammata ja laittaa nätisti. Ärsyttää, kun joka välissä vihjaillaan tai suoraan sanotaan, että saksia pitäis näyttää... :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nämä vain olisivat keskenänsä omaa mieltänsä niin eipä se mua rassaisi. Mielestäni on vain erittäin huonoa käytöstä kommentoida toisen lapsen hiuksia JATKUVASTI epäystävälliseen sävyyn. Varsinkin kun pieni prinsessa itse on tyytyväinen itseensä ja hiuksiinsa ja sitten tytön kuullen puhutaan miten " tukka on epäsiisti, kyllä polkka sopisi paremmin" jne.

Mielipiteitä saa olla, mutta en tykkää että niitä lauotaan miten sattuu. Ja ei edes tajuta lopettaa. En mäkään sano joka tapaamisella, että 30 kilon painonpudotus pukisi rouvaa, tai hyvänmallinen tupee herraa.

ap

Vierailija
2/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat leikanneet tältä tytöltä hiuksia eivätkä myöntäneet.. Tytöllä oli just sellainen korkkiruuvikihara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tän tytön äiti aina muisti kyläillessään päivitellä mun tukkaa, joka olisi hänen mielestään ollut " parturin" tarpeessa. Pian uskoin itsekin, ja vaadin itselleni tyhmän poikatukan. Kyllä itketti kun parturista palattiin. Pitäisivät vaan mielipiteensä omana tietonaan, tyttösi tukka kuulostaa ihanalta, ovat kateellisia!

Vierailija
4/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon shampoot ja hoitoaineet JA vielä hiusnaamiotkin! Siis LAPSELLE!! Älä ny helvetissä!!!!!

Vierailija
5/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielipiteitä saa olla, mutta en tykkää että niitä lauotaan miten sattuu. Ja ei edes tajuta lopettaa. En mäkään sano joka tapaamisella, että 30 kilon painonpudotus pukisi rouvaa, tai hyvänmallinen tupee herraa.

ap

Miksi et sano noin? Sopivan tilausuuden tullen kun lapsi ei ole kuulemassa, voisit mielestäni aivan hyvin moittijoita näpäyttää. Kyllä on niin moneen kertaan kiltisti mielipidettä kuunneltu, että on minusta korkea aika sanoa asia suoraan.

Itse sanoisin tiukasti ja vihaiseenkin äänensävyyn seuraavalla kerralla kun asiasta tulee puhetta, että " Tytön mielenkö haluatte tuolla ainaisella epäsiistiksi haukkumisella pahoittaa? Tyttö pitää hiuksistaan ja minustakin ne ovat kauniit. Niitä hoidetaan hyvin ja harjataan päivittäin. Ei ole teidän asianne haukkua tytön kuullen tai muulloinkaan hänen hiuksiaan. Mitä itse pitäisitte jo minä aina teidän nähdessänne sanoisin, että 30 kilon painonpudotus pukisi rouvaa?"

Ehkä saat sen vihaisen miniän leiman hetkeksi otsaasi, mutta kun sanot asian tarpeeksi selvästi ja osoittaen, että nyt alkaa olla mitta täysi, veikkaan että anoppiakin alkaa hävettämään. Erityisesti jos vedät " lapsen loukkaamis-kortin" esiin. Suosittelisin kokeilemaan tai saat kuunnella tuota lopun elämääsi tai kunnes taivut anopin tahtoon.

Vierailija
6/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

polkkatukkana hänen paksut hiuksensa olivat kyllä helppompi hoitaa ja varmaan siistimmätkin, mutta koska hän halusi kasvattaa pitkät hiukset, annoin hänen päättää. Hän kyllä anataa harjata hiuksiaan ja pinnit ja ompulat ovat myös käytössä, mutta tosi on, että päiväkotipäivän jälkeen hän on enemmän peikkoprinsessan näköinen.

Lyhyet kiharat olivat paremmin järjestyksessä. No, tietenkin poninhäntä tai letit ovat myös siistit.

Lapsen kuullen ei saisi puhua hänen ulkonäöstään ainakaan negatiiviseen sävyyn.

Jos keskustelisit kyseisten sukulaisten kanssa ja sanoisit, että lapsesi ulkonäöstä EI SAA PUHUA, varsinkaan lapsen kuullen.

Vierailija
7/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. Lapsen hiukset pestään n. kaksi kertaa kolmessa viikossa (siis ei ihan joka viikko) laadukkaalla shamppoolla. Ilman hoitoainetta ei tukkaa saisi ikinä selväksi ja menisi muutenkin huonoon kuntoon. Siis käyttäähän aikuinenkin hoitoainetta, miksei lapsen hiuksia hoidettaisi?? Kerran kuussa laitan naamion, koska uimme paljon meressä, lapset on aina ulkona jne. Ja tytön tukka KIILTÄÄ! Monta kertaa on tultu kysymään, onko tukka ihan omaa (?) kun se on ihan kultaa.

En ole huolissani kemikaaleista.

Niin ja kyllähän minun pitäisi sanoa suorat sanat. Nyt olen vain tyytynyt olemaan kärsivällinen. Tyttö muuten sanoi viimeksi näille kommentoijille aika kivasti, jotenkin tähän tyyliin: " joku tykkää pitkästä, joku tykkää lyhyestä, ihmisillä on eri maku!" :) Mutta eipä tuo suita tukkinut..

Vierailija
8/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten keksivät kaikenlaista shaittia siitä, kuinka pitkä on epäsiisti. Hohhoijaa. Mun anoppi on sitä mieltä, että jos pojan otsatukka ei ole leikattu ihan parin sentin lyhyiseksi, niin että otsaa on tosi korkealle asti paljaana, niin tukka on silmillä. Joopa joo.

Ja oma lukunsa tietty ovat ne, jotka leikkaavat tytölle poikatukan, että on varmasti siisti ja kätevä.

Vierailija
9/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on selvästi siitä niin tohkeissaan. Mistä sitä näkemättä tietää millanen pehko!!

Vierailija
10/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole epäsiisti. Olen tarkka ihminen. En itsekään tykkäisi jos tukka todella olisi epäsiisti. Mutta kun ei ole. Tää on vaan makuasia, josta suku vänkää. Eivät pidä pitkistä hiuksista. Tietäisittepä miten mun POLKKATUKKA ottaa niitä hermoon :)). Kun aikuisella naisella kuuluis jo olla lyhyt tukka!

ap

Vierailija
11/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rakastava, välittävä äiti kai pahastuu lapsensa puolesta?

Vierailija
12/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalat uhkailut aina kun olin menossa latvoja tasoittamaan (vielä lukiossakin!) että sitten et tule kynittynä takaisin. Kaikenlaista. Ihan ihme intohimolla jotkut suhtautuu hiusten pituuteen, ihan kuin sillä olisi jotain kohtalokkaita, lopullisia vaikutuksia.

Vierailija
13/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene perille. Tai siis tuskin välittävät mielipiteestäni. Ihannoivat lyhyttä tukkaa.

ap

Vierailija
14/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sukulaisia harmittaa kun heillä ei ole yhtä näyttävää tukkaa kuin tyttärelläsi. Meilläkin appi on huolissaan jos poika kasvattaa pitkän tukan. " Minä otan kirveen toiseen kätteen ja toisella kädellä otan tukasta kiinni ja katkaisen sen." Minä siihen, että tuo tukan pituus taitaa sitten tulevaisuudessa olla pojan oma päätös ja siihen ei ainakaan pappa tule puuttumaan.

Puheet loppuivat siihen mutta mutta minä sain hankalaan ja pirullisen miniän viitan niskaani.

Vierailija
15/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun anoppi ei tykkää kun olen leikannut 2v tytön hiuksia jo monta kertaa. Hänen mielestä pitkä takkuinen hiirenhäntä olisi ilmeisesti kiva. Mun tyttö ei voi sietää takkujen kampaamista ja päänahkaan tulee helposti karstaa. Annan kyllä tukan kasvaa heti kun kampaaminen alkaa sujua.

Vierailija
16/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän he saa olla sitä mieltä, ole sinä omaa mieltäsi.

Vierailija
17/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luitko viime viikon hesaria, jossa lääkäri ei suositellut lasten päähän shampoita eikä varsinkaan hoitoaineita.

Vierailija
18/18 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pitkä kihara ja hoidettu tukka on ihana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme