^**MARRASKUISET -05**^ Vko 33
Kommentit (53)
täällä vielä kukun kun mies on nokialla työn puolesta juhlimassa.. Soittikin tuossa ja on ihan kännissä. NO aamulla tulee yläkerran wc:n mattomies 9-10 aikaan, että toiv jaksaa sit nousta.
Tintta kyseli onko mieheni asiakaspalvelussa ja kyllä vain. Eli sen tekstarin lähettäjä voi olla kuka tahansa.. Sen sähköpostin lähettäjän mies sitten tietysti tiesikin..Tämä nainen tiesi kyllä mieheni olevan varattu, mutta ei se vaan kaikkia estä.
Kiva lukea, että teilläkin on remppa ikuista.. =)
Osaatko sanoa tai joku muu, kun imuroin yläkertaa niin kun poistan siitä suuttimesta pölyjä niin se on vaaleanpunaista.Miksi? Alakerrassa pöly on ihan tavallista.
Noeman Onni oli ollut vallan ihana ristiäisissä =)
Gerdan poijjaalla tikku jalassa. Onko jo parantunut. Tietkö me ollaan käyty ottamassa viime kesänä kahdesti terkkarissa jalasta tikku ja tänä kesänä kädestä. Ne ei tulehtuneet, mutta itse niitä ei saanut.
Sitten ma oltiin mytös lääkärissä, kun poika alkoi ontumaan jalkaansa. Oisi röntgenkuvattu, mutta ei onnistunut. Minä en saanut olla siinä ja ei poikaa nyt yksin siihen saanut jätettyä mitenkään. No sanottii että seurataan pari päivää ja katsotaans itten. Oisi sitten joutunut iskän kanssa röntgeniin, mutta onneksi jalka jo parantunut. Tiedä sitten mistä johtui, kun on kuitenkin aika vauhti vilpertti niin missä vaan on voinut yhtäkkiä loukata.
Nimimerrki on nyt hukassa ja nolottaa.... kuka olikaan joutunut äkillisten vatsakipujen vuoksi sairaalaan... Tosi ikävä tilanne.
Ja tervetuloa minunkinpuolesta uuden nimimerkin. =) Tämäkin nyt hukassa.
Oiskos aika mennä nukkumaan. =)
Öitä
Täällä ollaan taas noustu heti kuuden jälkeen, kiitti isille jonka täytyi nousta jo silloin ja poika tietty konkoile ylös samoilla kellon pirinöillä... Tänä viikonloppuna sai ilmaiseksi näkymiin tv-kanavia, mies viritti pojalle aamusta juniorin, sairastelun vuoksi kun tämäkin päivä kuluu sisällä. Voi kamaluus, meille ei kyllä moista kanavaa hankita koskaan. En tykkää yhtään!
Tikkuja on ollut jaloissa monilla. Meilläkin kaivettiin yksi ilta minimaalisen kokoista lasinsirua pois jalkapohjasta. Siru oli varmaan tullut ihan kotoa, kun hieman aiemmin oli särkynyt keittiöön lasi. Ja vaikka kuinka hyvin imuroitiin, niin jonnekin oli ihan pikkuruinen siru jäänyt. Tosi kurjaa hommaa; toinen pitää väkisin kiinni ja toinen koittaa irroittaa ja poika huutaa kuin mikäkin=(
Puhihaan remppajutut jaksoin minäkin lukea. Huh huh, paljon on teilläkin urakkaa. Minä antaisin neuvoksi, ettet stressaisi lainkaan noista viesteistä mitä miehesi on saanut. Jos miehesi rakastaa Sinua ja sinä häntä, on aivan sama mitä viestejä hän saa ja kuinka paljon. EI maailma noihin varmaan kuitenkaan kaadu jos oma suhde on hyvällä pohjalla.
Meillä rakentaminen etenee omaan hiljaiseen tahtiinsa. Eilen oli tältä erää kirvesmiehen viimeinen päivä, kyllä helpotti. Loppupuolella en ollut enää lainkaan tyytyväinen hänen toimintatapoihinsa, nyt tuntuu ihanalta kun saadaan tehdä loppu ihan itse (toki talkooväki aina tervetullutta). On helpompi kestää itsetehdyt virheet kuin katsella vierestä kuinka ammatties ihan palkkansa edestä sössii ja korjailla itse niitä virheitä illat. Miehenkin kanssa yksi riidanaihe vähemmän nyt.
Monenlaista hommaa siellä on meneillään tällä hetkellä; toiveissa olisi että pari makkaria saataisin muutaman päivän sisällä ihan valmiiksi. Monessa muussa paikassa on kyllä enemmän keskeneräistä, mutta olisi kiva saada jotain valmista aikaan niin jaksaisi sitten puurtaa jotain tylsempää.Tänään mennään hakemaan laminaatit ja valitsemaan pojan huoneeseen maalit.
Meidän poika on muuten rakastunut! Hoidosta löysin hänet kerran tällä viikolla pihalta istuskelemasta kylkikyljessä semmoisen Suvi-tytön kanssa. Siellä vain istua nyhjäsivät=) Torstaina hoitaja kertoi, että poika käy aina halailemassa tätä tyttöä. Eilen poika alkoi ihan itsekseen kaihoisasti kotona hokea " Pubi, Pubi" . Tiesin että tarkoittaa Suvia, kun olemme tytöstä muutamana päivänä hälle jutelleet ja sanoo hänen nimensä noin. Eilen sitten oikein makoili lattialla ja oikein semmosella pienellä ja hellällä äänellä leveästi hymyillen huokaili " Pubia" =)
EIlen pojalla ei ollut enää kuin pientä lämpöä, mutta oli tosi kiukkuinen koko päivän. Joka asiaan oli vastaus " en!" . Ruoka ei maistu yhtään.
No tämä tältä erää.
Manna
[color=darkred]Lauantai-päivää!
puhihaa: Joo, jotkut naiset voi olla aika uskomattoman ajattelemattomia vaikka olisi varatustakin miehestä kyse, mutta sinuna muistaisin kuitenkin sen että mies on kuitenkin SINUN kanssasi joten en turhia huolehtisi. Ja jos suhde toimii niin silloin luottamuskin toimii puolin ja toisin. Vaaleanpunaisesta pölystä: olisko mahdollista että se on esim. siitepölyä (jos teillä on yläkerrassa ikkunat auki) tai toinen ikävämpi vaihtoehto mikä tuli mieleen on ettei kyse olisi homeesta?
Manna25: Vai on pojalla jo tyttöystävä :) Ihana kun hokee hänen nimeään kotonakin.
Mummi ja paappakin kävi jo kylässä vaikka piti tulla vasta illemmalla. Venähti sitten hieman Lotan päiväunille meno ja nukkuu nyt. Paljon yli neljän ei vaan saa nukkua, että saa illallakin ajoissa/helposti nukkumaan.
Mies on nyt aamun nostanut katon laitaa, ja maanantai-iltana tulee huopakatteen laittaja paikalle. Alkoi nyt nostamaan pihakivetystä, laitettiin toissa kesänä pihaan asfaltti ja on sitten korkeammalla kuin tavallinen kivetys. Siksikin olisi nyt nostettava kun Lottakin
meinaa kaatua (ja on kaatunutkin) nurin siinä jos oikein innostuu juoksemaan.
Meillä Lotta sai ikävän kolahduksen aamulla, tippui sohvalta kovalla kolahduksella alas :( Nyt on otsassa maton kuva, ja nenä ihan punaisella nirhamalla, raukka-parka.
Nyt meen tyhjäämään pesukonetta, ja laittamaan uuden koneellisen pyörimään.
Moikka![/color]
Täällä on aika hiljaista..
Saatiin tänään yläkerran vessaan lattiamatto ja nyt mies on koonnut allaskaapistoa sinne. Ja tekivät veljeni kanssa kellariin liuskan, että minäkin pääsen sinne, kun sinne ei ole portaita enää, kun purettiin ja ollut pienet työmaatikkaat ja nyt en enää masuni kanssa uskalla siellä ponnistella. Ensi viikolla pitäisi sähkärin tulla laittamaan sähköt takas sinne, että päästäs saunaankin, koska ei sitä rempaa nyt lähiaikoina kellariin ainakann aleta tekemään. Ja saunassa onkin kova peseminen, kun ei sitä ole puoleen vuoteen käytettykkään. Onneksi äitini lupasi tulla auttamaan.
Ikkunatkin pitäsii pestä..
Mies ja poika ja koirakin =) ovat laittamassa grilliä päälle. Vähän makkaraa grillataan iltapalaksi. Grillailetteko te paljon? Syökö taaperonne grillattua sapuskaa?
En oikein tiedä siitä punertavasta pölystä. Itse myös pelkäsin jo että oisko hometta. Miten sen saisi selville? Mistä voisi sitä kysyä? Ikkuna on kyllä auki ylhäällä, mutta kun on alhaallakin ja täällä ei ole. Vai voisko johtua kun on niin keskeneräistä tuolla yläkerrassa? Huolestuttaa ja kummastuttaa aika paljon.
Meillä menee nyt todella hyvin mieheni kanssa. Toivottavasti tämänkin jälkeen kun sen ääneen menin sanomaan. Inhottaa vain ne naikkosten yhteydenotot, mutta luottamusta rakennellaan hiljalleen sieltä talvesta. =)
Ja on mies sanonut että on minun . =) Että ei syytä huoleen. =)
Ihana mannan poika, kun on tyttöystävä. =) Tietkö meijän poijjaalla on myös. Hyvän ystäväni tyttö on 3kk vanhempi ja aina kun he tapaavat niin halaavat ja kotona puhuvat toisistaan. Nyt kun osaa jo vähän hänen nimeään niin s-suhisee. On ne niin ihania nuo pienet.
Mitähän vielä piti kommentoida, muisti lahoilee.
Mutta menen viemään makkarat pihalle. Mukavaa lauantai-iltaa
puhihaa
Ikävää tuo pikkuisenne sohvalta putoaminen. Niin paljon pienille sattuu ja tapahtuu kun ovat niin kovia touhuamaan. meillä asuu ainakin oikea vilivilpertti.
Mannalta piti kysyä, kun kerroit että kirvesmies oli viim pvää niin oliko hän tuttunne vai mitä kautta teillä? Eikun ihan uteliaisuuttani, kun ollaan talkooväellä kanssa rempattu ja on silloin sujunut paremmin, mutta kun palkattiin oikeinammattilaisia ennen kesää yläkertaan niin ei oltukkaan heidän jälkeen tyytyväisiä.. Vaikka olivat oikein ammattilaisia.
Tämmäsii, nyt makkarat jo pitää viedä.
Kaunis, työntäyteinen päivä takana. Sää on suosinut, joten ollaan leikattu nurmikkoa, ja maalailtu ikkunan puitteita. Koko päivä ulkona tarkoittaa sitä että nyt on kyllä aivan valmis kaatumaan sänkyyn.
Meijän " murustin" sitten leikataan ensi perjantaina. Leikataan siis kitarisat, ja vaikka leikkauksen pitäisi olla pikkujuttu, olen aivan hermona.
Samana päivänä saamme tietää hauvamme ohutneulanäyte-tulokset. Haukulla kun on patti kyljessä, eikä se lääkärinkään mukaan ihan rasvapatilta vaikuttanut.
Aika kuluu kauhean lujaa, ja on vaikea tajuta itsekään ettei meillä ole enää vauvaa, vaan ihan oikea lapsi kiukunpuuskineen päivineen. Tyttö jutteleekin niin hyvin, että kommunikointionglemia ei oikeastaan ole. Yhtenä aamuna tarhaan lähtiessä hän hoki tuulikaapissa: " Missä mun toinen kenkä on?" Tuntuu niin hassulta tuo kehityksen nopeus.
Oletteko ostaneet jo syksylle tai talvelle ulkovaatteita. Olen ite ihan pihalla, kun musta tuntuu että toi hoikkeliini mahtuisi vielä viime vuotisiin 80 cm:iin tamineisiin. 86 cm en viitsisi ostaa kun on vähä sellainen välikoko ja 92 cm on auttamatta liian iso. Kauheen vaikee juttu. Ehkä on yritettävä ostaa käytettynä jotain 86 cm. Samoin viime syksyisen 20 koon kengät mahtuu vielä oikein hyvin.
Meillä tyttö siirtyy tavalliseen lasten sänkyyn heti kun saan ostettua esikolle sängyn. Veljen syntyvälle vauvalle olen luvannut jo pinnasängyn. Tarhassa nukkuu jo kerrossängyn alaosassa eikä ole ollut mitään ongelmia.
Nyt ei pää raksuta enempää. On vähä omanapainen viesti, mutta vaikka päivittäin käyn lukemassa ei sitten ite muista mitään kommentoida.
Öitä!
Tiituliitu
Tulin vain pikaisesti vastamaan.
Mies ei sitten oo mikään alan ammattilainen, mut kysäsin mitä mieltä on siitä teiän vaaleanpunaisesta pölystä. Sanoin teiän rempastakin. Sen mielestä remonttipöly voi olla todella erikoisen väristä :) Ja jos hometta epäilee niin kosteusmittaus kannattaa teettää niin se selvittää sen asian. Monet firmat kai tekee noita kosteusmittauksia.
Ei mulla muuta, missä kaikki oikein ovat??
Puhihaa kyseli meidän kirvesmieskuvioista. Me hommattiin hänet ns. vapailta markkinoilta, tosi hän olin siltä osin tuttu, että rakensi myös ystävillemme ennen meitä. Pääosin täytyy kyllä sanoa, että ollaan oltu häneen tosi tyytyväisiä, homma ton edenneet aivan uskomattomalla vauhdilla, työnjälki on ollut tosi hyvää ja hintakaan ei kalliimmasta päästä. Kehuja on tullut niin valvojalta kuin naapureiltakin.
Nyt loppusalla hänen itsepäisyytensä vain kävi liian kovaksi (tiedettiin kyllä että on luonteeltaan semmoenn). Mutta minä en vaan voi sietää, että kun nyt loppuvaiheessa sovittiin, että tekee enää hommat X ja hommat Y me tehdään täysin itse, niin sitten kun joku ilta menet katsomaan niin on tehnytkin koko päivän just niitä hommia mitä häntä kiellettiin tekemästä. Ja oli vielä nekin tehnyt toisin kuin oltiin itse päätetty tehdä.
No se siitä. Kävin illalla katsomassa mitä raksalla oli viime päivinä tapahtunut. Takka näytti tosi hyvältä, samoin pojan huoneen katto jonka mies oli tehnyt aamulla. Kyllä se siitä.
Meidän pojan tyttöystävä-kuvio tosissaan on huvittava. Mies oli illalla kysellyt pojalta, kun oli laittanut tätä nukkumaan, että onko se Suvi ihana tyttö, onko pojan paras kaveri hoidossa jne.? Poika ei ollut puhunut mitään, oli ottanut rätin kainaloonsa, pistänyt peukun suuhun ja alkanut hykertelemään ihan onnessaan. Voi mahdotonta, ihana=)
Mies tuolla kömpii jo nukkumaan, minä en millään malta... 3 oluen jälkeen on just siinä vaiheessa, että kaipais seuraa=)
Manna
Meillä taitaa mennä vielä syksyn 86cm välikausipuku, eli uutta ei tarvitse ostaa.Pipo ja hanskat vain uudet tarvitaan. Tällä hetkellä pojalla on keväällä ostetut kengät koko 23 ja mies tänään totesi, että vaikuttavat pieniltä jo. Taitaa poika tulla isäänsä, hänen kenkänsä kun on siro 45/56=)
Ihan ensiksi minulla on pakko kysellä onko teillä kenelläkään PLANTOYS-sarjan autorataa tarvikkeineen, nukkekotia, parkkiataloa? Jos on niin mistä olette löytäneet?
Tänään päätin lopettaa sen kirotun automaton metsästyksen ja panostaa sen sijaan Brion junaradan kasvattamiseen ja ostaa lisäksi tuota Plantoysin autorataa tykötarpeineen. Mutta mistä sitä saa? En muista meidän kaupungissa nähneeni, tosin ei täällä leluvalikoimat kummoiset olekaan. Tuo sarja on kerrassaan mahtava! Äkkiseltään kuvittelen, että Noema ainakin voisi kiinnostua, osoitteesta Plantoys.com löytyy kuvia erilaisista sarjoista.
Meillä on ollu tänään kiva päivä. Joka tosin meinasi mennä pyllylleen, kun poika ei alkanut nukkumaan päiväuniaan, miten se osaakin aina aloittaa sen temppuilun juuri niinä päivinä kun on sovittua menoa? Olimme ystäväni ja hänen poikansa (saman ikäinen kuin omamme) kanssa Hesessä ja puistossa leikkimässä. Ei oltu nähty yli kuukauteen ja hauskaa oli.
Mies on ollut koko viikonlopun töissä ja painaa varmaan hommia koko ensi yönkin, että saa hommansa valmiiksi huomiseksi. Syksyt on meidän perheessä aina ihan älytöntä tuon miehen työmäärän vuoksi, mutta onneksi se on vain se paru kuukautta keväällä ja syksyllä. Ja nyt kun pitäisi vielä ehtiä rakentaakin, niin saa nähä mitä tästä tulee. Tulkaas kaikki marrasmammat meille talkooavuksi=)
No mutta eipäs nyt muuta, täytyy alkaa pakkailemaan pojan hoitokassia huomiseksi.
Manna
meillä on pojan huudatus käynnissä, hänen on nyt pakko oppia nukahtamaan itse! Tyhmiä ollaan oltu tän nukuttamisen kanssa, nyt ollaan siinä pisteessä,että mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa joka ilta makaa tunti-puoltoista ja nukuttaa poikaa, isäänsä ei hyväksy jos minä olen kotona.
En tiedä onko oikea tapa, mutta päivällä alettiin pojalle kertoa, että tänään menee itse nukkumaan. Nyt siis itkee ja huutaa sängyssä, ei hysteerisesti, mutta kuitenkin paljon. Mies käy välillä siellä kun huuto yltyy tosi kovaksi. Ehkä nukahtaa tämän vuorokauden puolelle. Olen kuullut monilta,että se olis se kolme iltaa ja sitte helpottaa.
Kauhea olo itsellä, mutta pakko repiä jostain aikaa opiskeluihin.
Vkl oli mukava, perjantaina vietettiin kolmistaan aikaa ja pojan kanssa oltiin la-su mun vanhempien luona, mies oli 30-vuotis juhlissa, oli kotiutunut baarista puoli viisi tänä aamuna :) vähän ollut heikossa hapessa tänään...heh! Ei yhtään käy kateeksi!
Huomenna sitten taas päiväkotiin, onneksi lyhyt päivä itsellä.
Tekis niin mieli mennä halaamaan poikaa, mutta pakko nyt vaan tehdä näin, vaikka kurjalta tuntuukin.
Tintalle, heti kiitos, että olit miehesi kanssa puhunut pölystämme. =)
Emme usko sen olevan hometta. Ennen muuttoamme teimme tähän kuntokartoituksen ja se oli todella laaja ja kattava. Remontti kun on kesken vintissä varmaan ikuisesti, heh, niin joskos siitä tulisi sitten. vaikka ei sitä silmällä sitä pölyä näe, mutta kun on imutoinut ja ottaa pölyjä pois suuttimesta niin siinä sen huomaa. Katsellaan joskos se lähtee tai mit' ä sitten tehdään. Mutta jos jollain on kokkemusta niin kertokaa ihmeessä, kun kuitenkin sitä miettii.
Tänään isäni tuli mieheni avuksi ja tekivät ilmanvaihtoreikä yläosaan taloa. Naapurilla oli lainassa iso nosturi ja saimme sitä kanssa lainata. Oli aika työ mennä seinien läpi talojen päädyistä.
Poikakin pääsi korkealle laitteen mukana pari kertaa ja iloisena heilutti minulle ylhäältä. =)
Mannalle valitettavasti minä en jaksa tulla talkooapuun. =) Olen niin itse kiinni tässä omassa. =)
Meillä ei ole kyseistä leikkisarjaa mitä kyselit ja siitä matosta kun joskus oli puhetta niin meillä on pojalla nallepuh liikennematto. Sotkasta ostettu ja oli vain muistaakseni 25e. Mielestäni se on kiva matto. Ei sellainen kiinnostaisi?
Tiitu kyseli vaatetuksesta niin en ole yhtään katsonut mitä mahtaa mennä syksyksi päälle. Vauvan vaatteet olen plokannut ja hälle on kyllä vaatetta talveksi. Pojalla on kyllä yksi haalari mikä, JOnathanin, mikä menee nyt syksyllä. Talveksi ei ole mitään ja kengätkin pitää sitten ostaa. Villahaalari menee mielestäni vielä, kska oli reilu viime talvena... Rupesin oikein miettimään. Pitäisi kyllä katsoa piakkoin ja alkaa hommailemaan syysvaatetta.
Ostatteko paljon kirppareilta vaatetta, tavaraa?
Ollin äiti oli aloittanut unikoulua. Onnea ja tsemiä siihen. Itse en siihen kykenisi. En vainpysty kuuntelemaan kauheaa itkua sängystä. Nukutan pojan kainaloon meidän sängyssä ja nostan sitten omaan sänkyynsä. Joskus menee puoli tuntia, joskus tunti, mutta minusta ei vain ole huudattajaksi. Tsemppiä kuitenkin sinne. Kerro miten meni eka yö.
Mutta nyt vielä tv:tä katsomaan ja sitten uinumaan
puhihaa
[color=red]Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisianne![/color]