^**MARRASKUISET -05**^ Vko 33
Kommentit (53)
Ihan alkuun Auringonkukalle pikaiset paranemistoivotukset! Vallan hurjat pari päivää sulla ollut tässä. Onneksi ehdit ajoissa sairaalaan, eikä mitään hengenvaaraa päässyt syntymään. Ihme juttuja sitä voi käydä keskellä kirkasta päivää! Toivottavasti saavat kystan helposti pois ja pääset nopeasti paranemaan!
Ja Nialla kanssa ollut sairaalakeikka. Voi hurjaa, toivottavasti olotilasi paranee pian, eikä pahoinvointi kestä enää montaa viikkoa! Varmasti ollut Nooraa ikävä.
Vai että Aatu on virsibilettäjä ;D Ja äitinsä juhlii öisin ;) Meillä mies nauraa unissaan joka yö. Varsin mukavaa kuunneltavaa, ihan kuin jonkun mielipuolen kanssa nukkuisi.
Manna, meillä on kanssa pientä vierastusta ilmassa. Ei mitään hirvittävän voimakasta, mutta jonkin verran kuitenkin. Ja muutenkin monesti kaikki on pojalla muka niin huonosti ja vastaukseksi saa lähes aina vinkuvalla äänellä tulevan " eikä" :n. Uhmaa pukkaa.
Me ratkaistiin se automatto ongelma niin, että ostettiin pojan huoneeseen puinen junarata. Se on nyt sitten maton päällä. Otti heti käyttöönsä :) Niin ja Manna, minäkin olen jonkin moinen " ankkafriikki" . Meillä on Onnilla erilaisia ankkoja. Suosikit on 4 aivan pientä ankkaa, sellaisia 1-2 cm halkaisijaltaan. Vantaan Jumbossa on sisustusliike Kaira House, jolla on valikoimassaan paljon erilaisia kylpyankkoja.
Jaksamista sinulle Manna vielä sinne kirvesmiehen aiheuttamiin raivopuuskiin! Minäkin olen kerran päästänyt suustani Onnille jotain kamalaa. Vieläkin kauhistuttaa. Raskausaikana olin vain jotenkin niin sekaisin välillä, että pinnakin oli tosi kireällä. Sen sanallisen lipsahduksen jälkeen oli kyllä pari viikkoa huono omatunto ja itkettikin. Ainakin opin, että vaikka kuinka kenkuttaisi, niin lapseen sitä ei saa purkaa törkeyksiä päästellen. Ymmärrän siis olosi.
Annalle paljon jaksamista yövalvomiseen! Toivottavasti teillä vauva nappaa pian kiinni vuorokauden ajoista ja saat sinäkin levättyä öisin. Unen tärkeyden muistaa aina kun sitä häiritään. Meillä Sisulla on isänsä ja veljensä unenlahjat. Menee illalla nukkumaan samaan aikaan kuin veljensä (klo 20.30-21) ja herää kolmen neljän aikaan seuraavan kerran. Syö ja simahtaa. Sitten herää kuuden maissa seuraavan kerran tankkaamaan ja hetken oleiltuaan nukahtaa taas. Ja kun Onni nukkuu 9-10 joka aamu, niin mulla ei ole univelkaa kertynyt.
Meillä asuu kanssa pieni marjaposki :) Maaja, maaja huutaa aina pihassa ja sitten pitää mennä penkomaan marjapuskia.
Äitykkä, mä olen ihan jumissa Täydelliset naiset sarjaan! Se on aivan huippu. Yksikään jakso ei saa jäädä katsomatta :) Big Brotheria olen katsellut myös. Niin ja pitää vinkata, kakkoselta tulee aivan huippu hyvä ja kreisi brittikomediasarja Vikatikki! Tulee tiistaisin 22.30 muistaakseni. Aivan hykerryttävä. Vähän erilainen sairaalasarja.
Kiva kuulla teistä Tamatu. Hienoa, että kaikki oli rakenneultrassa kondiksessa! Voimia loppuraskauteen ja tule sitten äitiyslomalla useammin kirjoittelemaan. Jännätään sitten täällä sunkin viime hetkiä ennen synnytystä ja lototaan vauvan sukupuolta ;)
Toukon naistenilta kuulosti ihanan rentouttavalta. Tuollaisia pitäisi järjestää useammin itsekin. Mä nautin just sellaisesta eniten, että ollaan rauhassa jonkun kotona ja nautiskellaan pöydän antimista, jutellaan aamuyöhön viinilasin kera jne. Toivottavasti Mintulla sujuu pian hoitoon jääminen paremmin!
Onnin kummitäti tuli meille tänään jo aikaisin aamulla kylään. Lopulta piti herättää poika, kun ei meinannut herätä millään :) Aamupäivällä käytiin leikkimässä kavereiden kanssa. Oli mukavaa tavata erästä hyvää ystävääni pitkästä aikaa. Hänen poikansa on Onnia 6 kk vanhempi, joten seuraa oli. Sitten jo ennen kahtatoista siskoni tuli lapsensa kanssa meille. Siskon poika tulee meille hoitoon loppuvuodesta ja vähän treenailtiin sitä. Hienosti meni, pojat leikkivät keskenään pikkuautoilla koko päivän kuuteen saakka illalla. Sitten lähdettiinkin oman perheen voimin pitkälle lenkille. Onni kun sai kummeiltaan kolmipyöräisen, niin sillä poika sitten huristeli aurinkoisessa illassa :) Päivä oli siis täynnä tohinaa!
Nyt taidan mennä vielä hetkeksi katsomaan telkkaria, jos sieltä nyt mitään tulee. Tulkaahan turisemaan!
Noema
Pikaisesti:
Tänään tulin 7 töihin ja vein Mintun sitä ennen tarhaan. Jäi kiltisti istumaan tädin syliin pyysi vain tutin suuhun. Joten ei itkemistä tänään. Huomenna mies saakin pitää Minttua koko päivän kun on vapaalla.
yes tänään alkaa taas Lost ihan pakko katsoa. Pitäisi alkaa karistaa lomalla kertyneitä kiloja, ei kivaa :(
touko
Nialle ja Auringonkukalle nyt hyviä vointeja!! Olipas hurjan kuuloinen vatsakipu.
Poikaselle on mennyt kai tikku jalkaan, tai sitten tullut joku känsä. Keskellä on tumma piste, mutta ei ole yhtään koholla että saisi pinseteillä pois. Hmm. Mitähän sille uskaltaisi tehdä.
Gerda
En ole hetkeen kuitenkaan ehtinyt kirjoittelemaan (saati lukemaan kunnolla teiän juttuja) mitään tänne vaikka mielessä on ollut ja iltaisin joskus netti on ollut auki. En nyt enää yhtään muista mitä olitte kirjoitelleetkaan, voi itku.... Jollakin oli jotain kystaa? ja joku muukin oli ollut sairaalassa, mut en muista enää kuka. Eli nyt seuraa oma-napainen viesti :)
Olin tiistaina kaupungilla ostoksilla, yksivärisiä jarrusukkia oli TOSI vähän, ei Lindexissä eikä H&M:ssäkään ollut oikein. Ilman jarruja vois löytää, eli katsotaan pitääkö ostaa ne sisätossut kotiin käyttöön. Ostin yhdet ruskeat housut syksyksi, pari rusehtavaa paitaa, yhden valkoisen poolopaidan ja Benettonilta punaisen paidan (lastenvaatteet tulleet vasta nyt tänne meidän kaupugin Benettonin valikoimiin, ihania olivat, ja kalliitakin). Ja sitten kävin ostamassa uudet matkarattaat, Carena Easy merkkiset, ihanan punaiset sellaiset. Oon niitä kauan haaveillut ja nyt päätin mennä ne ostamaan, vaihdossa ottivat meidän vanhat Gracon rattaat. Mun äiti vaan oli sitä mieltä että oli turha ostos, mut mä oon toista mieltä, menevät varmaan käytössä vielä pitkään (kunnes painoraja tulee vastaan).
Nyt mentävä suunnitelemaan ruoaksi jotain kaapista, Lotta kun heräsi hetki sitten päiväuniltaan. Sitten ehkä lähdetään kyläilemään miehen mumman luo.
Kaveri kutsui Lingon&Blåbär kutsuille ensi viikolla, kai meen katsomaan mitä sielä on, eihän sitä ikinä tiedä vaikka jotain tulee ostettua yhtäkkiä (tosin nekin ovat aika hintavia vaatteita, mutta ilmeisesti laadukkaita, onko jollain kokemusta?)
Niin joo, nykyään Lotta nukkuu päiväunensa sisällä. Ennen nukkui vain ja ainoastaan ulkona, mutta ollaan nyt kesän aikana opeteltu sisänukkumiseen. Lyhyitä nuo päiväunet vain nykyään on, 50 min - 1½ tuntia vain kestää, aiempaan 3 tuntiin verrattuna kiirettä pitää tuona aikana ehtiä tekemään kaikki ja ehkä lepäämäänkin vähän.
Tuun myöhemmin illalla kommentoimaan vaan teidän juttujanne :)
Päivän plussat:
+ huomenna on perjantai
+ tänään tulee Teoria miehistä
<red>Testi saanko tämän punaisella värillä ...</red>
Tuo punaisen (ts. värin) saanti tekstiin, kukas sen osasikaan tehdä? Annatko neuvoa?
Eilen illalla sitten simahdin kaiken kenkkuilun päätteeksi ennen klo 20 sohvalle. Taisi tämä mamma olla enemmän poikki kuin luulikaan....
Nyt meillä on poika sitten kuumeessa. Äsken aloin miettimään, että on kyllä aika kipeän oloinen kun vain makasi lattioilla, räkäinenhän on ollut jo jonkin aikaa, ja kuumetta olikin hieman yli 39. Tästä tämä sitten taas alkaa, kesähän tuo menikin sairastamatta....
Tosi tympee tilanne, töissäkin kauhee hässäkkä päällä ja toinenkin työntekijä jo kotona hoitamassa omia potilaitaan. Miehellä pitää saada maanantaiksi joku projekti valmiiksi ja aikoi paiskia viikonlopunkin töitä, eli hänkään ei voi jäädä kotiin. Totta kai sitä omaa lastaan kotona hoitaa, mutta silti tympii....
Täällä kanssa odotetaan kovasti Täydellisten Naisten, Lostin, Paon ja BB:n alkua. Mieskin seuraa samoja sarjoja, saa nyt vain nähdä miten rakentamiselta ehditään niitä yhdessä seuraamaan. Kotikadun alkua odotan myös kovasti.
Minä Noema myös ostin pojalle muutama viikko sitten Brion puista junarataa. Poika on leikkinyt sillä jonkin verran, alkuun hänellä meinasi kyllä mennä hermot, kun ei aina saanut vaunuja kiinni toisiinsa, silloin kyllä ratakiskot lensi! Ja hujauttipa tuo äitiäkin potkumopollaan.... Tarkoitus olisi ostaa siihen pian lisää kiskoja ja mäkiosia, niin saisi vähän pidempää rataa. Miehen kanssa ollaan oikeita junarata-faneja=) Ja tuosta mattoasiata vielä, itse aion etsiä pojalle jonkun oliivinvihreän yksivärisen maton, ei niitä automattoja taida mieleisiä olla....
Eipä nyt muuta. Pitää mennä katsomaan, onko poika nukahtanut vai jaksaisko alkaa syömään....
Manna
[ color=red ] teksi [ /color ]
Eli viestin alkuun tuo eka juttu ilman välejä, sitten teksti minkä tänne kirjotat ja looppuun tuo toinen juttu taas ilman välejä. Toimii muillakin väreillä.
Hilda
[color=darkyellow]Tintta-liisan innoittamana keltaisella :)
Mannan pojulle pikaista paranemista! Toivottavasti ei ole samanlaista sairastamisa teillä kuin viime vuonna.
Kiva vadelma-retki sinulla :) ne on niin hyviä, nam :))
Meilläkin lapset tykkää marjoista kovasti , aikuisillekin maistuu.
Toivottavasti löydät kivan maton :)
Noemalla olikin hausaka idea matolle. Meidänkin pitäisi ostaa vaunuja ja vetureita ym. erilaisia osia, tavis paloja onkin. Ikean palat passaa brionkin. Synttärilahjaksi voisikin toivoa.
Auringonkukalle myös pikaista paranemista!!! Kaikkea sitä voikin sattua ihan yhtäkkiä. Onneksi sait pian apua.
Toivottavasti Niakin voi jo paremmin ja huonovointisuus kohta takana päin.
Ollin_äiti: Kuinkas teillä sujunut koulu ja hoito?
Mintullekin mukavia tarhapäiviä :) Ja äidille vastaavasti mukavia työpäiviä :)
tamatulle ja teemulle myös paranemisia!
Kiva, kun käyt kertomassa kuulumisia :) Aivan ymmärrettävää, ettei aika voi kaikkialle riittää.
Meillä on ollut känkkäränkkä poika jo pari päivää, taitaa olla viime viikoisesta rokotteesta johtuvaa, hieman on myös lämpöä ollut.
Täällä satelee vettä. Ihanan kuuloista, kun ropisee :)
Eipä tällä erää muuta.
Hilda[/color]
kyllä minäkin ohjelmia odotan kotikatua, pakoa,BB, salkkareitakin joskus tulee katsottua. Lostista tykkään myös, on jo katsottu kaikki jaksot, tammikuuta odotellen.
Mannalle vielä piti kommetoida, että se on tosi kurja tunne kyllä, kun tulee sanottua typerästi ja tai turhan kovasti lapselle. Eihän anteeksi pyytäminen tekoa poista, mutta hivenen helpottaa.
Mukavaa iltaa :)
Helteet ne vaan jatkuu.. huhhuh, odotan jo syksyä!
Ensin omaa napaa! Koulussa ollut tosi löysää, lähinnä opinto-oppaan tutkimista :) ja erilaisia leikkijä, heh! Ensi viikon lukkari näyttää myös tosi kivalta :) noin kolme-viis tuntia koulua joka päivä. YLioppilaat saivat automaattisesti äidinkielestä vapautuksen ja itse sain myös tietotekniikasta.
Ollilla sujunut erittäin hyvin hoidossa :) ihanaa! Maanantaina oli jo syönyt ja nukkunut. Itkemään jää aamulla, mutta itku loppuu kuulemma lähes samantien kun olen laittanut oven kiinni (näinhän se yleensä on). Leikkii kivasti, syö ja nukkuu, tänään oli kaivannut enemmän ( eli ilmeisesti itkeskellyt). Hoitajat on aivan ihania!
Kiitos vaan Hilda kysymästä :)
Auringonkukka, voi harmi. Minulla itsellä ollut myös kystä, ja menin päivystykseen, siellä ei tutkittu kunnolla, puolivuotta oireili ja sitten menin omalle lääkärille, pääsin ultraan ja todettiin että keltarauhaskysta puhjennut. Lähti itsestään pois ja pian sen jälkeen aloinkin odottaa Ollia. Ei oikein osattu sanoa, että mistä sellainen tulee.. Aika tarkkaan seuraan nykyään vatsakipuja.
Sukka-asiaan piti vielä kommentoida, että minäkin katson sen mukaan mitä väriä paidassa on! Jos on raidallinen paita, niin bongaan siitä jonkun kivan värin ja sen mukaan valitaan sukat :) Tämä ei nyt oikein toimi päiväkodissa, jos vaihtavat keskenpäivän vaatetta :)
Täällä yksi telkkarinorja!!! Odotan bb:tä tosi paljon. Kaksi aikaisempaa kertaa mies otti mulle koneelle sen liven, mutta nyt ei viitsi, kun päivät olen koulussa, täytyy sitten katsoa se illan kooste :) Ja lost alkaa tänään, täydelliset naiset ja kotikatu ja sitten kestosuosikki salkkarit :) Ollin kanssa niitä katsottu, tai Olli katsoo tunnarin!
Jaa-a, mies yrittää nukuttaa Ollia, on tosi kiinni minussa ollut hoidon aloittamisen jälkeen, mutta eiköhän se tästä.. toivottavasti, ois kiva itsekin välillä hengähtää, meillä kun tuohon nukuttamiseen menee yleensä tunti, vaikka kuinka on päivät nyt hoidossa ja iltaisin touhutaan. Poitsu on väsyny, mutta ei millään meinaa rauhoittua. Kokeillaan kohta siirtää jatkettavaan, loppuu ainakin jalkojen ja käsien työntö pinnojen väliin. Jos joskus saan toisen lapsen, niin sen opetan jo vauvana nukahtamaan itse. (hyvä suunnitella näin etukäteen)
Nyt alkaa teoria miehistä, telkun äären, ja kuningatar jäätelöä syömään, nam!
[ color=blue ]Kiitokset alkuun ensin kaikille osanotoista, olotila on jo huomattavasti parempi, ja miehenkin kanssa on jo rauha maassa :)
aatun äippä: juu, teilläpäin oli tullut tosiaan " hieman" vettä, melkoista on kyllä tuollaiset tulvat. Sikeästi kyllä nukut yöt, mä oon kyllä niin levoton öisin, että huh huh. Niin joo, mä käytän monesti muistiota apuna näihin kirjoituksiin (niinkuin nyt), saa samalla luettua teidän kirjoittamia juttuja ja mikään ei unohdu niin helposti :)
noema: Minä olen myös Serranno-sarjan fani, melkein joka päivä sitä katson :) Ihana Onni kun piti omaa showta ristiäisissä, naureskelin täällä itsekseni ja mies ihmetteli vähän, ja kun kerroin mille nauroin niin kyllä häntäkin kummasti hymyilytti.
auringonkukka05: kiva kuulla että oli onnistunut mummilareissu! Hui kamalaa, kauhea sairaalareissu ollut! Hyvä että selvisi kuitenkin mikä on kyseessä ja ottivat näytepalaa.
Manna25: poitsun " vauva" -huuto häissä kuulosti hassulta :) Paranemisia pojalle!
Annam_: toivotaan että saatte piakkoin kiinni papin jotta saatte ristiäiset vietettyä.
äitykkä80: onnittelut lasten koulutien aloituksesta! Minä myös ilmoittaudun BB-faniksi, viime kautta tuli katsottua lähes tulkoon joka ilta :) Ja Täydelliset naiset, CSI, Kotikatu ja Emmerdale kuuluu mun koukuttajiin.
tamatu: paranemisia teille! Ja hyvä että masussa kaikki hyvin :)
touko79: ihanan kuuloinen naistenilta teillä ollut! Meillä ei sama onnistuisi kun en tiedä minne isännän ja Lotan ajaisi pois. Toivotaan että Mintun päiväkodissa olo alkaisi aikaa myöden helpottamaan. Mulla sama homma, että kesäkiloja pitäisi saada jotenkin poistettua kropasta :(
nia: oi joi, mikä sairaalareissu sinullakin ollut, hyvä että jo takanapäin!
Gerda79: en kyllä tiedä mitä pojan jalalle kantsisi tehdä. Jos se on tikku, niin ehkä se tulee itsekseen pois? Toki kantsii seurata ettei tulehdu.
Ollin_äiti: kuulostaa siltä että koulunkäyntisi on alkanut hyvin, mukavaa varmasti ettei oo liian tiukkoja päiviä.
Ja tosi ihana kuulla että Ollin hoitokin alkaa jo sujumaan. Helpottaa varmasti omaakin oloasi.
Muuten minkämerkkisiä lenkkareita olette ostaneet?[ /color ]
Mahtavaa Ollin äiti, että teillä oli mennyt hoitopäivä noin hienosti jo! Kyllä on vanhemmille suuri helpotus, kun ei tarvitse lähteä töihin/kouluun itkevän lapsen kuva tatuoituna tärykalvoille.
Gerda, jos on syylä, niin eikös niitä saa jäädytettyä? Jotenkin muistaisin, että nyt apteekista saa sellaista ainetta, jolla syylät voi jäädyttää ihan kotioloissa.
Varmasti on Äitykkä haikeata katsella, kun oma lapsi lähtee koulutielle. Meillä on tuossa lähellä pieni koulu, jossa vain eka ja toka luokka ja tällä viikolla katselin keittiön ikkunasta tippa linssissä, kun vanhemmat veivät ekaluokkalaisiaan koulua aloittamaan. Oli haikeita ilmeitä.
Tilasin tänään Onnille vinon pinon vaatteita henkalta. Paljon ruskeaa, vaaleansinistä ja oranssia. Kivoja vaatteita oli tullut syksyksi.
Nyt menen sanomaan Onnille hyvää yötä, kun kuuluvat tulevan isänsä kanssa ulos kylpyhuoneesta. Sisu vetelee jo yöunia :) Jee, siis Lostia katsomaan jädekupon kera!
Noema
[color=darkred]Käytiin tänään miehen mummaa katsomassa pitkästä aikaa. Ei olla moneen viikkoon ehditty, ollut kiireitä muka niin paljon. Olikin puhetta miehen kanssa että pitää kyllä useammin käydä. Mun mummaakaan ei olla hetkeen nähty, kun hänellä on se koira joka näykkii Lotan jalkoja. Ei vain huvita mennä sinne kylään kun saa pelätä koko ajan Lotan puolesta. Oli puhetta mun äidin kanssa että mennään yhdessä sinne joku päivä ja mun äiti lähtee sen koiran kanssa ulos siksi aikaa kun kyläillään.
Viikonloppuksi ei ole vielä kummempia suunnitelmia, MUMMI ja PAAPPA yrittävät tulla käymään, tai sitten me mennään sinne jos vain suostuvat. Eilen mies soitteli isälleen ja kyseli heidän viikonloppusuunnitelmistaan, on nimittäin jo 3 viikkoa siitä kun viimeksi Lotta on nähnyt heidät (paitsi paappa kävi yksin täällä pikaisesti viime ti).
Äidin kanssa ollaan muutaman kerran " otettu yhteen" Lotan vaatetuksesta. Mä kun oon sitä mieltä että en halua liikaa tuijottaa sitä vaatteen hintaa, eli jos on vähän hintavampi mutta pidän niin ostan kyllä. Toki järkevästi pitää kuitenkin osata ajatella, mutta miehen kanssa ollaan samoilla linjoilla siitä että ostetaan Lotalle mitä tykätään :) Mun omakohtainen kokemus lapsuudesta on se että äiti oli yksinhuoltaja, eli ihan kaikkea en ole saanut mitä olen halunnut + monet lapset kiusasivat minua koulussa vaatteistani :( Miehen oma kokemus taas on se että sai isoveljensä " jämät" (se huono puoli on monesti jos molemmat ovat samaa sukupuolta). Toki mitä vanhemmaksi isoveli tuli niin sitä enempi oli mahdollisuus saada uudempia tavaroita (isoveli kun rikkoi omansa ennenkuin kerkesivät pikkuveljen käyttöön). Paitsi mopoa mies ei ole ikinä saanut, ja kuulostaa aika katkeralta siitä :(
Nää on nyt taas näitä syviä mietteitä mitä aina välillä tulee ajateltua.... Älkää ottako liian vakavasti :))
Maanantaina muuten käytiin katsomassa kavereiden vauvaa joka syntyi maaliskuussa rv:lla 28. Olihan se vielä NIIN pieni! Lottaa tosin kiinnosti enemmän perheen koira kuin vauva :) [/color]
Käytin poikaa aamupäivällä terveydenhoitajalla, kun en itse eilen illalla saanut tikkua pois jalasta. Ja kun se punoitti ja aristikin sitä niin, että välillä jopa ontui vähän jalkaansa kun ei kärsinyt astua.
Voitte arvata vaan miten iso itku tuli, kun jalka oli kosketusarka, ja sitten piti kaivaa sieltä pienet tikunpätkät pois. Vähän oli päässyt märkääkin kertymään ja tikku oli mennyt niin palasiksi jalan sisällä, etten olisi kyllä itse saanutkaan pois. Voi karhunpoika parka, äidistä tuntuu aina niin kurjalta kun poikasta sattuu.
No nyt toivottavasti paranee hyvin.
Väsyttää niin, että menen päiväunille. Jää taas kommentoinnit, mutta hyvää mieltä ja vointia kaikille!
Gerda
+tikku saatiin pois
+illalla katsomaan 2 vk ikäistä vauvaa
Töissä vähän kiirettä, mutta yritän pikaisesti jotain pientä kirjoitella. Alkuillasta päästään miehen kanssa kaksin ulos syömään, kun anoppi viettää Jessen kanssa pari tuntia. Odotan jo innolla, ihanaa päästä herkuttelemaan kun vatsakivutkin alkaa olla mennen talven lumia. Sitten Jessen iltatoimien jälkeen katsotaan miehen kanssa 4400-sarjaa koneelta, on taas pari uutta jaksoa, jippii.
Tästäpä sainkin hyvän aasinsillan tv-ohjelmiin, joista täällä on ollut juttua. BB:n alkua minäkin odotan kovasti, toivottavasti ovat löytäneet mielenkiintoisia tyyppejä tällekin kaudelle. Kivaa että täällä on muitakin faneja, voidaan sitten vaihtaa mielipiteitä. :-) Veikkaan ettei miestä voisi taaskaan ko sarja vähempää kiinnostaa. Täydellisiä naisia aion katsella myös. Lost on myös ihan huippuhyvä sarja, mutta tv:stä tulevat jaksot ollaan katsottu jo miehen kanssa koneelta. Lupaan olla tekemättä juonipaljastuksia. ;-)
Vierastamisesta on myös ollut juttua. Jesse on ollut aina aika kova ujostelemaan ja vierastamaan uusia ihmisiä, tällä hetkellä on itse asiassa kohtuullisen reipas jakso menossa. Välillä tulee hauskoja tilanteita, kun saattaa reippaasti jolkotella eteenpäin ulkona, höpötellä ja naureskella, sitten tulee lähietäisyydelle joku vastaankulkija ja Jesse vaihtaa salamana suuntaa ja muuttuu mykäksi. Yleensä vielä hakee turvaa äidin tai isin jaloista. :-)
Voi itku, nyt en kyllä ehdi tämän enempää kirjoitella ja olisin halunnut kommentoida niin triljoonaan asiaan.
Yritän tulla viikonloppuna turisemaan paremmalla ajalla... La-iltana menen tosin työkavereitteni kanssa katsomaan Totoa ja Nylon beatia Ratinaan. Muuten ei mitään ihmeempiä viikonloppusuunnitelmia. Pitäkäähän pino korkealla! :-)
Lystikästä viikonloppua kaikille!
Olen ollut niin kiireinen (selityksiä, selityksiä, heh) etten ole ehtinyt kirjoittaa. Luin joku kerta juttuja, mutta en ehtinyt kommentoida.
Tintalle heti osaanottoni. Ikävä asia tapahtunut!! Olen todella pahoillani. Voimia, tsemppiä.
Joku kyseli jossain vaiheessa onko remppamme valmis. Niin ei varmaan ikinä ole. =) Yläkerran wc:n pitäisi nyt pian valmistua ja toiv saataisiin lastenhuone valmiiksi yläkerrassa ennen vauvan syntymää. Siinä on iso homma, lämmöneristykset, pikku ikkinan vaihto. lattia on puoliksi auki, levytys, ja sitten uudet pinnat joka puolelle, että siinä huoneessa on hommaa.
Kellari piti myös tehdä ja salaojat tässä nyt, mutta ei jakseta. Olemmekin miettineet joskos ei tehdä kellaria ikinä, kun ei tiedä mitä sieltä vastaan tulee kun on vanha talo. Jos joksus lisärakennuksen tehtäisiin. Kellariin ei tule sähköjä ja ei ole portaita. Käyttökelpoinen sauna siellä on, mutta ei tule sähköjä. En pääse enää ponnostelemaan sinne alas ja ylös. Nyt piakkoin pitäisikin laittaa sellainen väliaikainen lauta sinne, että pääsee ja sähkärin tulla vetämään sähköt, että vosin saunaa pestä ja voitais joskus käyttää sitä. Ulkokautta sinne pitäis mennä, kun suljimme väliaikaisella lattialla sen mistä sinne ennen pääsi.. jaksoikohan joku lukea tätä... =)
Sitten en muista kuka kyseli onko talvenaikaiset sotkut miehen kanssa setvitty. Niin tuolla takaraivossahan se on yhä. Mutta arvatkaapas mitä tässä kävi TAAS. Miehelläni oli 2 ihailijaa. Uskomatonta, mutta niistä hän kertoi. Toinen alkoi töissä laittamaan sähköposteja ettei saa ajatuksia miehestäni ja silmiä hänestä irti. Mies vähän jarruttli häntä. Sitten yksi likka tai nainen laittoi tekstaria, että on ihan ihastunut mieheeni. Jukolauta. Mies yritti tivata kuka hän on ja kirjoitti pari viestiä, mutta ei selvinnyt ja nro salainen. Minä soitin numeroon, ei vastannut. Laitoin vähän uhkausviestin, että otan poliisin kautta selville sen, jos ei kerro niin johan tekstasi takaisin. Oli pahoillaan, kun ei tiennyt mieheni olevan naimisissa... Noo eihän sille mitään voi jos joku sinuun ihastuu, mutta argh............
Minulla oli eilen l&B lastenvaatekutsut ja oli talo täynnä naisia ja lapsia. HUh, kun olivat lähteneet. Kivasti tilasivat ja äitinikin oikein innostui tilaamaan.
Tupperit pidän 2 vkon kuluttua.
Olen myös kovasti tässä järkännyt miehelleni 30v YLLÄRIsynttäreitä. Hän täyttää joulukuussa, mutta pidän ne jo lokakuussa, jotta itse jaksan hyvin vielä.
Mahani on meinaanaika iso ja vanhempieni naapurikin kysyi, että onko enää kk aikaa, kun maha noinalhaalla. Sanoin ei, kun 3,5kk vielä..
Selkää ja kannkuja särkee vähänäväliä-
Pojan olen päikyille nostanut nyt kuistille ulkoa, kun koululaisetpitävät niin kovaa ääntä. Tässä vieressä on ala-aste.
Perhekerhotkin alkoivat ja oltiin siellä tiistaina. Kivaa oli. Meitä oli 6 odottavaa äitiä siellä, jestas. =)
Mutta lukaisen juttujanne ennenkuin poikanen herää
Puhihaa
[color=green]Perjantai-iltaa!
Gerda79: oijoi karhunpojan jalkaa :(( Onneksi saivat tikut pois niin varmasti paranee.
auringonkukka05: Mukavaa syönti-iltaa teille miehen kanssa!
puhihaa: Meillä myös ikuista taloremppaa, mies hankki tällä viikolla huovat autotallin katon uusimista varten, katsotaan josko ensi viikolla sen joku tulisi laittamaan. Sitten meillä on vielä pihakivetys nostamatta ja parvekekaiteet uusimatta, ja taitavat jäädäkin kun tulee syksy ja sateet vastaan. Sisällä sitten pitäisi pikku-vessaa uudistaa ja keittiön lattiaanlaittaa laminaatti, eli töitä riittää täälläkin. Ja jaksoin lukea juttusi taloremontista :) Ei muuten kivalta kyllä kuulosta nuo naikkoset jotka ovat mieheesi ihastuneet, varmasti painavat sinun mieltä välillä. Saako kysyä onko miehesi jossain " asiakaspalvelu" hommissa
kun eivät saa silmiä hänestä irti/ihastuvat noin helposti? Jaksamisia loppuodotuksen kanssa!
Meillä tänään taas oli oikein kiukkupäivä neidillä. Ei millään meinannut alata nukkumaan päikkyjä. Taisteli vastaan taas niinkuin ennenvanhaan, hermothan mulla siinä meni ja tuli korotettua ääntäkin sitten :(( Ei kelvannut se että oli sängyssä eikä se että oli pois sängystä, huusi vain suoraa huutoa ja kiukutteli! Ja aivan väsynyt oli, nukahti sitten vasta klo 15 .... Nukkui sen vakion 50 min ja sitten jaksoi taas jo vähän paremmin.
Mumma tuli Lottaa hoitamaan muutamaksi tunniksi kun käytiin kaupungilla miehen kanssa ostamassa pari uutta eteisenmattoa ja vähän vaatetta mulle ja miehelle.
Huomenna mummi ja paappakin tulevat ilmeisesti käymään, jee!
Päivän plussat:
+ lohi oli hyvää
+ sai olla miehen kanssa kaupungilla kaksin
+ Lotta nukahtaa nykyään ihanan helposti yöunille[/color]
Hui, olipas auringonkukka sulla ollut hurja sairaalareissu. Taidan muuten tietää miltä sinusta tuntui=( Minä koin vastaavanlaisen kipukohtauksen kun odotin poikaa rv8. Olin vielä töissä, ja askeltakaan en pystynyt ottamaan, kun sattui niin älyttömästi. Sairaalaan jouduin ja siellä kipu alkoi pitkän odotuksen jälkeen hellittää itsekseen. Mitään syytä ei löytynyt, tosin ei minua perusteellisesti tutkittukaan, koska kipu alkoi lopulta hellittää ja minulla oli ultra varattuna samalle viikolle. Lääkäri epäili keskenmenoa (vaikka vuotoa ei ollut) tai sitten kystaa. Raskaus oli hormonien avulla alulle saatu ja kystatkin silloin aika tavallisia. Mutta tosi hurjaa se kipu kyllä oli....
Muuten kuuluu kaikenlaista, laidasta laitaan. Eilen lähdin ihan extempore työkaverini kanssa töiden jälkeen poimimaan vadelmia. Pitkästä pitkästä aikaa ns. vapaa ilta ja mies pystyi jäämään pojan kanssa kotiin rakentamiseltaan. Oli tosi kiva ja rentouttava ilta, vadelmia sain paljon ja työkaveri tarjosi vielä poiminnan päätteeksi iltapalan, saunan ja vadelmasiiderin. Miesväelläkin oli ollut kiva ilta puistoreissuineen, pojallakin oli ollut minua nukkumaan mennessä ikävä; oli kysellyt " äiti, äiti?" .
Tämä päivä on sitten mennyt taas raivon ja riitelyn merkeissä. Tuo meidän kirvesmies saa meidät kyllä aivan raivon partaalle, tämä taitaa kyllä nyt sitten olla hänen viimeinen työviikkonsa. Jospa sitten olisi miehen kanssa yksi riitelynaihe vähemmän. Jotenkin vedin itseni ihan piippuun senmonen tunnin raivoamisen kanssa, lopulta tuli pojallekin ärähdettyä syyttä suotta ja sanoin tosi rumasti hänelle. Mikä pahinta, hänen ilmeestään näki, että ymmärsi kyllä mitä äiti suustaan päästi. Se oli kamalaa. Sittenpä ei äiti kelvannutkaan hetkeen. Ja mullakin oli tosi paha ja synkkä olo... onneksi ei kestänyt kauaa. En tiedä mistä moinen mielen mustuminen, ei ole PMS-aika, enkä ole aloittanut tässä kuussa vielä keltarauhashormonikuuriakaan... itkettää.
No, eipäs nyt muuta. Tiskit ja pyykinpesu kutsuisi. Ei vaan jaksaisi millään.
Manna