Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^**MARRASKUISET -05**^ Vko 33

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollin_äiti - 12.08. 18:24

moi taas

Osanotot tintalle :( kurjaa! Täällä kyllä voi ihan huoletta kertoa niitä huonojakin uutisia. Voimia koko perheelle!

Ja sukka-asiaa! Minä olen myös aivan hirveä sukkafriikki! Nyt vähän helpompaa kun hoidossa tosiaan on sandaalit aina sisäkenkinä, niin ei tarvitse liukuestesukkia etsiä.

Oliivin vihreät + ruskeat sukat äitini löysi juuri nyt vkl cittarista, oli naperon. Ja hän oli myös lindexistä ostanut kolmen paketin, missä oli kahta eri sinistä ja valkoiset. itse löysin sokoksesta, missä oli turkoosit ja siniset. H&M on paras ostopaikka ollut, mutta harvoin on noita kokoja, tosiaan sieltä meillä on myös yhdet oliivinvihreät.

Eipä muuta tällä kertaa, piti tuohon sukka-asiaan vaan kommentoida :)

----------------------------------------------------------------------------

Manna25 - 12.08. 19:04

Iltoja vielä.

kiitos Olli äidille sukka-vinkeistä. Täytyys käydä Cittarista joku ilta katsomassa, meillä on siellä kyllä yleensä aika huonot valikoimat. Lindexillä en olekaan viime aikoina sukkahyllyjä katsellut, täytyy tarkistaa sieltäkin.

Meillä on ollut ihan mahdoton päivä taas. Ruoka ei pojalle maistu, on tosi räkäinen ja peukku suussa koko ajan. Liekkö hampaita taas tulossa. Iltapäivällä menin vessaan, niin vessanpöntössä oli todellinen yllätys; se oli täynnä kenkiä! Ja kaikki vielä minun parhaita kesäkenkiä, oli alimmainen melko kosteena....

Kun aloin imuroimaan, poika juoksi kiireellä olohuoneeseen; äkkiä lego-laatikko nurin lattialle, samoin kori joka täynnä keittiöleluja. Ihan tahallaan teki, kun tajusi, että aloin imuroimaan.

Ei tuolle voi välillä kuin nauraa, vaikka rasittava onkin joskus.

Nyt isi on poikaa pesemässä (ei kuulosta olevan mieleistä puuhaa sekään pojalle tänään), sitten olisi tarkoitus lähteä käymään kaksin Prismassa kun saadaan poika unille.

Onko teidän muksut kovia syömään marjoja? Meillä on mansikat maistuneet ja eilen mummulassa poika jopa poimi kaverina punaisia viinimarjoja astiaan. Oli niin suloinen kun pikkuisilla sormillaan niitä pensaista irrotteli. Lopulta vei herkuttelu voiton ja söi niitä sankosta suoraan tosi paljon. Äitiinsä tullut vissiin, eläisin marjoilla ja hedelmillä jos voisin. Harmittaa kun emme rakentamiselta ehdi marjastamaan tänä kesänä. Isäni lupasi kuitenkin poimia meille marjat talveksi joten ihan ilman herkkuja ei talvea olla.

Manna

------------------------------------------------------------------------------

hildaliina - 12.08. 21:26

Moips!

Hyvin olette pitäneet pinoa pystyssä :) Kiitos marrasten äidit!

Annam_: Tervetuloa mukaan meidän porukkaan :)

Tintta-liisa: Pahoitteluni sukulaisen menettäminsestä :(

Nämä on aina pysäyttäviä ja raskaita hetkiä. Voimia!

Meilläkin Pertulla kikkurat hiukset, neidilläkin on, mutta Pertulla paljon enemmän.

Älä kuule huoli niiden yöllisten juttujen takia ;) Täällä toinen ja vielä pahempi! Olen aina ollut unissaan puhaja, vielä yläasteella se oli joka viikkoista ellei öittäin. Näin aikuisiällä jäänyt paljon harvemmalla, mutta kyllä vielä saa mies nauaa mun sekoiluille. Nykyisin kyllä itsekin herään siihen, että jotain selitin ja yleensä aina juttu liittyy lapsiin tahi sitten ihan johonkin kummallisuuksiin. Mutta kyllä BB:n Hanne aika tyttö :)

Ja BB alkaakin taas pian :)))

Manna: Joko yöt rauhoittuneet? Pysyykö poika omassa pedissä? Hauskaa mattoa olet ajatellut. Toivottavasti löydät jostain mieleisesi. Varmasti jossain voisi teetättää, muistelisin, että Kodin kääntöpiiri- ohjelmassa teetettiin pyöreä kala-aiheinen matto ja oiskohan tehty huovuttamalla. Koetin sivuilta katsoa, mutta matto ei näkynyt. Tekivät seinälle myös meren ja kaloja. Eikös teillä ollut metsä aiheinen?

Minäkin tykkään yksivärisesti vaatteista enemmän. samoja värejä meilläkin eli tummaa ja vaaleaa ruskeaa, vaaleaa sinistä, turkoosia, oranssia, punaista. Minusta Pertulle sopii hyvin ruskea ja oranssi.

H&M:tä ostin Pertulle sukkapaketin, jossa 5kpl yksvärisiä sukkia ja minusta hyviä värejä oli.

Neidille olen ostanut myös ruskeita, vaaleanpunaisia, luumun, beigen värisiä vaatteita.

Noema: Kuinka sujui ristiäiset? Olisi kylä ihana saada veljespotretti, jos jaksat laittaa :)

Meillä myös nukahtaminen kestää kauemmin, itsekseen höpisee sängyssä pitkänkin tovin ja paukuttaa jalalla pinnoja, mutta kuitenkin nukahtaa ihan ok.

Auringonkukka: Kuinkas mummin ja ukin luona sujui? No hyvin varmasti :) Mukava kuulla, että parisuhde rintamalla asiat paremmin :)

On noi miehet kyllä aika kovaa tekoa, kun jaksavat meitä naisia, ei sillä etteikö miehessä olisi kestämissä ;)

Nia: Kiva, kun jaksoit käydä kertomassa kuulumisia :)

Toivottavasti pahoinvointi hellittää! Pitkä prinsessa teillä :)

LeCheile: Hienoa, että modemi taas toimii :)

Kelpaa pojan olla polleena uudesta sängystä :)

Minäkin kenkä asiaa olen pohtinut, että pitääkö jotkin syyskengät ostaa?

Kumpparithan tosin ahkerassa käytössä yleensä syksyllä on. Heittäkääs

ajatuksia asiaan liittyen.

Puhihaa: Mukava, että teilläkin sujuu hyvin parisuhteessa. Joko teillä alkaa remppa olla valmis?

Ollin_äiti: Mukavaa koulun jatkamista :) Nopeasti kyllä lapset sopeutuvat ja ihan varmasti hoito alkaa sujumaan pian hyvin!

Nopsaan meni taas kyllä viikonloppu. Ei mitään erikoista tehty. Tänään olin auttamassa muuttosiivouksessa, kyllä oli hiki, kun kaappeja putsailin. Onneksi nyt sataa ja ilma raikastuu, minäkään en mikään helleihminen ole.

Reipasta viikkoa!

Hilda

-------------------------------------------------------------------------------

hildaliina - 12.08. 21:35 (54/54)

Manna, laitan vielä sen Kodin kääntöpiirin linkin, mattoa näkyy toosi vähän eikä edes kerrota, missä teetetty

http://www.yle.fi/kodinkaantopiiri/muuto s05_4.html

Vierailija
2/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pääsee kohta töistä, oon NIIN vihainen hälle tällä hetkellä, mut pitää kai juoda pari kuppia nyt kahvia jos se vähän rauhoittaisi.

Kotiutui eilen reissusta 21.30, oltiin vielä Lotan kanssa hereillä että Lottakin sai nähdä isin ennen nukkumaanmenoa. Nukkumaanmeno Lotalla sitten venähti klo 22.30 asti kun touhailivat hetken isin kanssa ennen iltapesuja.

MUTTA se mikä keljuttaa on, että kun tulin Lottaa nukuttamasta alas niin mies vaan totes menevänsä nukkumaan! Okei, ymmärrän että oli " rankka" reissu mut olisin kaivannut hetken juttelua hänen kanssaan. Varsinkin kun omat ajatukset on isässä ja miehen serkun perheessä. Miks hemmettissä piti riekkua baarissa niin kauan/ei nukkunut paluumatkalla bussissa?? Jäipä sitten juttelut väliin, ja en kyllä aio jutella hänelle kun välttämättömimmät kun tulee kotiin. Eli kyllä täälläkin näitä parisuhdekriisejä riittää niinkuin monella muulla :)

Ai niin joo, tuttipullot on meillä olleet nyt historiaa pitemmän aikaa, eli niistä ei enää juoda :)

Tuun myöhemmin kommentoimaan juttujanne enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesselle hyvää nimipäivää!! Sattui kalenterista silmään. :)

Kiitos vielä kaikille onnitteluista! Kyllä tää alkaa tuntua jo hiukan todelta tämä uuden vauvan odotus, paha ja heikko olo jo päivittäin, vessassa saa juosta useammin ja en muistanutkaan miten valtavaa tämä väsymys voikaan olla. Mikään uni ei riitä, on vain veto pois. No, kyllähän nämä ohi menevät. Ehkä se lupailee vaan hyvää, että edes jotain oireita on.

Tintta-Liisa osanotto ja halaus sinulle sukulaisen poismenosta. Kyllä varmasti nostaa mieleen isäsikin kuoleman, eihän siitäkään tainnut vielä niin kovin montaa vuotta olla. Voimia sinne! Ymmärrän kyllä hyvin tunteesi sattuneesta syystä. Kyllä ihmeessä tänne voi tulla kirjoittelemaan kaikesta, ja niin kuin Manna hyvin sanoi voi sulassa sovussa olla sekä vakavammat aiheet että sukkakeskustelut :) Hienoa että olette pullosta päässeet eroon.

Sisulla oli varmaan mukavat ristiäiset, kelit on ainakin olleet mahtavat! Minäkin mieluusti ottaisin vastaan veljeskuvan, jos sellaista jossain vaiheessa Noema lähettelet. Hauska Aku Ankka tarina. :)

Annam tervetuloa minunkin puolesta tänne kirjoittelemaan!

Hilda olittepas tosiaan reippaita rokotuksen saajia!! Perttukaan ei ollut moksiskaan. Vau. Ei taitaisi meillä onnistua :) Meillä seuraava rokotus taitaa olla 2 vuoden kieppeillä.

Manna kylläpäs sullakin on ollut voimakkaat pms-oireet. Osittain kuulosti tutultakin. Olet ihanan kuuloinen noitten sukka-asioitten kanssa :)

Oliko Aatun äipällä kiva Ikea-reissu? Tarttuiko paljon mukaan? Mä käyn aina välillä siellä pyörähtämässä, mutta jostain syystä en oikein koskaan löydä juurikaan mukaani. Kodinanttilassa on enemmän minun tyylisiä juttuja olen huomannut.

Missä on Mrs Cee? Miten meni Baban kotiintulon kanssa? Oletteko vielä Suomessa vai palanneet jo toiseen kotomaahan?

Kiva kuulla Niastakin. Pitkä tyttö teillä edelleen :) Montakos sulla on raskausviikkoja nyt kasassa?

Ollin äidille kovasti lohtuja! Kurjaa että Olli on ikävöinyt äitiä. :/ Toivottavasti pian tottuu hoidossa oloon.

Puhihaa kiva että teillä menee miehen kanssa hyvin. Jouluntienoiset harmit on menneen talven lumia. Hieno juttu. Joko teidän koti on valmis remontin osalta?

Nyt taijan mennä taas nukkumaan kun poikanenkin nukahti päiväunille. Kotikin kaipaisi siivousta, en oo jaksanut tehdä oikein kotitöitä väsymyksen kanssa ja sen kyllä huomaa :P

Gerda

Vierailija
4/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näkyi raitilla koululaisia.

Meilläkin neiti pääsi vihdoin taas puistoon. Kysellyt on jo kauan, milloin loma loppu. Täällä on puistoissa semmoista parkki toimintaa 3-5 vuotiaille klo 9-12 2e per kerta. Siellä on täti/tätejä, jotka tenavia hoitaa sen ajan. Pieni mökki, jossa käyvät syömässä eväät ja jotain pientä touhaavat, ulkona ovat kaksi tuntia.

On kyllä kamalan hiostva sää!!! Äkkiä vettä kiitos, tosin eilen illalla/yöllä satoi, mutta ilma muuttui vain kosteammaksi.

Tintta-liisa: Hienoa, että tuttipullot historiaa. Toivottavasti miehesi nyt ymmärtäväisempi.

Olen kyllä vähän kade auringonkukalle, kun hänellä on monesti pitkiä ja rakentavia keskusteluja miehen kanssa. Tuntuu, että saa yksin keskustella, jos moiseen alkaa.

Eipä tällä erää kummosempia :)

Tulkaas kaikki tänne!

Huutelee Hilda

Vierailija
5/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkoi uus viikko! Nää viikot menee niin nopeeta, kohta on jo syyskuu.. Täällä meillä päin tosiaan on ¿vähän¿ vettä niin kuin saatoitte uutisissa nähdä! Enpä ole tällästäkän ennen nähnyt! Kuvitelkaa, ihmiset uivat esim. alikuluissa joissa oli niin paljon vettä että esim. yhdestä autosta näkyi vain antenni! Aikas touhua.. 

Tintta-Liisalle pahoittelut, voimia paljon sulle! Kuten Hilda sanoi, noin on kovin pysäyttäviä hetkiä. Jaksamista myös miehen kanssa, sitä aina välillä kaivataan roppakaupalla ;)

Yksi sukkafriikki lisää ilmottautuu! Onko muilla tuota koko-ongelmaa? Meillä kun nuo 19-21 kokoiset on liian pieniä, ja 22-23 on liian isoja, kantapää huitelee nilkoissa! Mä ostin myös lindexistä nättejä sukkia, tarrapohjaisia.

Aatulla tykkään käyttää kanssa ruskeaa tehostettuna kivoilla väreillä! Vihreä on myös nätti. Aatulle sopii semmoiset ¿selkeät¿ värit, esim. kunnon punainen on tosi kivan näköinen. Myös Aatu on kiharapää (tosin nyt vähän vähemmän kun hiuksia leikattiin ekaa kertaa), itselläni on luonnonkihara tukka joka oli lapsena sellanen afro. Emmalla aika paljon vaaleanpunaista, sen kanssa tykkään pitää ruskeaa.

Voi vitsit Manna tuota teidän poikaa! Hihitin täällä taas yksinäni kun kuvittelin sen näyn kun pytty täynnä kenkiä! Helppo nauraa kun ei ollut omat kengät kyseessä.. 

Noemalta ristiäiskuulumisia kaipaillaan!  Ja missäs on Auringonkukka?

Pakko vielä tähän loppuun sanoa noihin öihin liittyvää. Mulla on tuo unissa puhuminen jäänyt pois, ja nykyään nukun ihan pelottavan sikeästi! Esim. edellisyönä heräsin ja ihmettelin että mihin aatu oli hävinnyt kun ei näkynyt missään!! Oli siis aiemmin kömpinyt meidän sänkyyn. Ihan hiljaistakin oli, ja nousin jo lähteäkseni etsimään, niin poika nukkui sängyn ja ikkunan välissä lattialla (väli on noin 60cm) onnellisen näköisenä päiväpeiton, koristetyynyjen ja pudonneiden jättityynyjen päällä! En tiedä onko luisunut sinne, pudonnut, mennyt itse vai miten, en ole herännyt lainkaan. Ja tänä aamuna heräsin ja poika nukkui mun kaikussa pää mun tyynyllä, enkä ole taaskaan herännyt kun on siihen kömpinyt! Tai sitten en vaan muista.. Mammaa taitaa siis vähän väsyttää 

Nyt syömään, palaillaan taas 

+ onnistunut ikean reissu

+ molemmat lapset yhtä aikaa päikyillä

+ sain pistettyä pihaa syyskuntoon

+ sain rapsutettua vanhasta ikkunapokasta vanhan maalin pois

Vierailija
6/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin kerrankin olla fiksu ja kirjoitin tekstini wordissa jotta voisin samalla luntata mitä piti kommentoida. Nyt kun kopsasin juttuni tänne, kaikki hymiöt on muuttuneet kysymysmerkeiksi.. Että älkää ihmetelkö kun tämä mamma näyttäisi olevan pelkkää kysymysmerkkiä :)

Vierailija
7/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerdalle vielä jaksuja pahoinvoinnin ja väsymyksen suhteen. Onneksi ohi meneviä ovat. Päikkäreille vain, kotityöt kyllä joutaa tehdä myöhemmin.

Hilda

Vierailija
8/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintalle osanottoni. Ikäviä ovat nämä hetket elämässä, kun joutuu lopullisesti läheisensä hyvästelemään. Toisaalta on kuitenkin myös lohdullista kun sairas ihminen saa lähteä - kuolemansairaan kärsivän ihmisen kamppailu ei aiheuta kuin surua ja ahdistusta kaikille, myös kuolevalle itselleen. Silloin kuolemasta tulee helpotus, toivottavasti näin oli myös miehesi serkun kohdalla.

Nialle ja Gerdalle jaksamista väsymykseen ja pahoinvointiin! Tosiaan kuitenkin toisaalta hyvä, että oireita on, tietää ainakin olevansa raskaana :)

Manna, aika hassua, että mainitsit automatosta. Meillä on hakusessa myös sellainen vähän hillitympi automatto. Olemme etsineet sellaista jo muutaman kuukauden, mutta eipä näytä löytyvän muita kuin niitä perinteisiä. Olen niin turhamainen, etten sellaista halua kotonani katsella päivästä toiseen ;)

Sukka-asia on myös lähellä sydäntäni ;) Meillä on sukat aina sävysävyyn vaatteiden kanssa. Onnin vaatteiden väritys on lähinnä vihreää (mulla on joku vihreäkausi), vaaleanpunaista, vaaleansinistä, valkoista ja ruskeaa eri sävyissä. Meillä on kanssa niitä Benettonin peruspaitoja paljon ja se kirkas punainen on myös yksi mun lemppareistani :) Mutta joo, vihreiden tennareiden kanssa vihreät sukat, paitsi jos päällä oranssi paita, jolloin sukat on oranssit ;D Olen siis täysin kajahtanut.

Syksyksi meillä on Onnille yhdet Adidaksen vahvemmat tennarilenkkarit, sekä toiset tennarit. Kosteille säille on kumpparit.

Unohdettiin oma kamera ristiäispäivänä kotiin ja joudun odottelemaan nyt muiden ottamia kuvia tilaisuudesta. LÄhettävät niitä kyllä mulle sähköpostiin, eli laitan sitten heti niitä teille. Ristiäiset meni hienosti, Sisu oli kuin ihmisenmieli. Onni piti Onnishowta, mm kesken kastetilaisuuden, kun pappi sanoi, että " rukoilkaamme" , poika juoksi alttarille ja heittäytyi muslimien tapaan polvilleen maahan ja asetti kätensä myös maahan rukousasentoon ja alkoi mylviä siinä omaa rukoustaan ;D

Nyt menee Serranot ihan ohi, palailen illalla. Aatun äippä, täälläkin kummatkin lapset samaan aikaan päikkäreillä ja se aika on käytettävä hyväksi sohvalla makoiluun :)

Noema

Vierailija
9/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen silmissäni tuon tapauksen kun Onni juoksi alttarille, heh :) Meillä Emman ristiäisissä aatu istui vaunuissa kirkossa, ja kun laulettiin kaksi virttä niin poju tanssi vaunuissa elämänsä innolla molemmat virret! Pojat on hauskoja :) Ja nyt tosiaan raahaudun tästä koneelta pois..

Vierailija
10/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummilareissu takana ja oli taas oikein mukavaa. Paljon hyvää ruokaa ja itselle lepoa, kun Jesse puuhasi ukin ja mummin kanssa. Jesse sai myös pulikoida takapihalla uima-altaassa kaikenlaisten vesilelujen kanssa, yritti myös välillä " ihan oikeasti" uida eli heittäytyi vatsalleen ja teki uintiliikkeitä. Vettä vaan oli niin vähän että pylly paistoi pinnan yläpuolella. :-)

Kyllä pisti naurattamaan Noeman kertoma Onnishow eli tuo muslimirukous papin " rukoilkaamme" -kehotuksen jälkeen. Työkaverit heittää kummastuneita katseita kun hihittelen yksinäni. ;-) Kiitos siis päivän piristyksestä ja hienoa että teillä meni ristiäiset noin hyvin.

Kiva on ollut lukea teidän sukkakeskustelua, oon itse myös aika tarkka värien yhteensopivuudesta. Mieskin on oppinut jo siihen että sukkien väri täsmää muuhun vaatetukseen ja osaa itsekin valita oikean sävyiset sukat. :-)

Hildalle muuten paljon kiitoksia siitä että oot saanut mut jo pari kertaa huomaamaan hyviä puolia omasta miehestäni. Onhan se totta että hänessä on niin paljon hyvää, vaikka saakin mut välillä sellaisen ärtymyksen partaalle että haluaisin heittää koko ukon pellolle. Varsinkin ennen menkkoja. ;-)

Mannalle myös kiitos omista PMS-kokemuksistasi, annoit mulle paljon ajattelemisen aihetta. Mulla ei ole koskaan ollut mitään hormonaalista ehkäisyä eli mulla pistää pään sekaisin jo ihan omat luomuhormonit. ;-) Pillereitä mulle ei suostuttu aikoinaan määräämään, kun mulla oli niin paljon ongelmia kuukautiskierron kanssa ja gyne oli tietoinen mun tulevista vauvatoiveista. Olisi kuulemma voinut olla entistäkin vaikeampi tulla raskaaksi pillereiden käytön jälkeen. Mulla liittyi noihin ongelmiin se että harrastin aikoinaan urheilua tosi paljon ja kehon rasvaprosentti oli liian pieni. Enää ei ole kyllä moista ongelmaa ;-), mutta mitään kunnon ehkäisyä meillä ei vieläkään ole. Raskaaksi en tule kuitenkaan helpolla ja jos toinen vauva ilmoittaisi tulostaan niin lämpimästi tervetuloa sitten vaan. :-) Mutta ei siis varsinaisesti yritetä raskautua.

Tintta-liisalle täältäkin osanotot! Voimia, jaksamista ja lohtuhalauksia! Toivottavasti miehesikin ymmärtää järjestää sinulle aikaansa. Vähän tolvanoita välillä nuo toisen sukupuolen edustajat. Ja välillä vähän enemmänkin.

Gerdalle Jessen puolesta kiitos nimpparionnitteluista! :-) Jaksamista sulle väsyn ja pahoinvoinnin keskelle. Sitähän se alkuraskaus taitaa valitettavasti vähän olla. Mutta ehkä sitä saa energiaa siitä ajatuksesta että siellä kasvaa uusi elämä sisällä. Paljon energiasäteitä sulle! :-)

Aatun äipällä hauskoja yöseikkailuja. Aatu osaa etsiä itselleen mukavan unipesän, oli se sitten lattialla tai äidin kainalossa. Ihana!

Teillä on tosiaan tainnut olla hieman vetistä siellä kotikonnuilla tässä viime päivinä. ;-)

Ollin äidille jälleen kerran tsemppauksia päiväkodin aloittamiseen. Elän kyllä täysillä mukana noissa sun fiiliksissä, sen verran lyhyt aika meilläkin on hoidon aloittamisesta. Jessekin söi myös parilla ekalla viikolla aika huonosti tarhassa, mutta kyllä se siitä sitten helpottui. Varmasti hyvä ratkaisu tuo että annat aamupalan jo kotona, sillä pärjää jo pitkälle.

Nyt pitää varmaan yrittää keskittyä töihin välillä. Ihanaa kun olette kirjoitelleet niin aktiivisesti. Lisää vaan juttuja! :-)

Lämmintä alkuviikkoa marraskuisille toivottaen,

Auringonkukka ja nimppari-Jesse, joka jäi aamulla mielellään tarhaan leikkimään autoleikkejä :-)

Vierailija
11/53 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana rauha! On ollut jotenkin niin hässäkkä ilta. Pojan laitoin just äsken jo sänkyyn, ukki alkoi nukkumaan jo klo 18 jälkeen ja mies puurtaa raksalla. Poika on pysynyt nyt sängyssä. Pistettiin vain ne irrotettavat pinnat takaisin ja käännettiin se puoli seinään päin ja hyvin on nukkunut.

Olikohan täällä joskus puhetta että tähän ikään kuuluisi taas jokin vierastamis-kausi? Meillä nimittäin on hieman ilmennyt moista. Kaupassa jos esim. joku tuttu tulee juttusille, niin poika paina päänsä ostoskärryn reunaa vasten, eikä suostu katsomaan ollenkaan. Ihan uusi ilmiö.

Melkoista showta ollut Onnilla kirkossa=) Pisti hymyilyttämään. Kyllä lapset tuo juhliin aina niin ihanaa tunnelmaa, omalla tavallaan. Vaikka jotkuthan ei halua lapsia esim. häihin lainkaan vieraaksi. Omammekin oli kesällä häissä ihan elementissään. Siellä näytettiin videotykillä kuvia morsiusparista, poikamme huusi joka kuvan kohdalla isoon ääneen " vauva" , myös morsiamen rippikuvan kohdalla=)

Jännä Noema kuulla, että sielläkin metsästetään erilaista automattoa. Luulin olevani ainoa joka tuskailee moisen asian kanssa. Kaikille kun automatto tuntuu olevan vain automatto, eikä siitä sen kummempaa.

Ja sukka-asiasta vielä sen verran, että minulla on taas pakkomielteenä laittaa sukat samaa sävyä paidan kanssa, ei esim. kenkien kanssa kuten Noema.

Ja mitä pakkomielteeseen tulee, niin aika paha tuossa vieressä oleva muumimuki-mainos=) Niitäkin tekee mieli ostella jokaisella kauppareissulla. Nyt minulla on uutena innostuksen kohteena kaikenlaiset hauskat kylpyankat, sellaisia täytyisi saada pitkä rivi uuteen kylppäriimme. Meinasin eilen seota, kun lähdin seikkailemaan ulkomaisiin nettikauppoihin; mahtavia kylpyankkoja! Mm. pappi-ankka, skottihameinen, lääkäri-ankka, prinsessa-ankka, pääkalokuvioisia jne.

Nytpäs ei sitten muuta. Odottelen miestä, lupasi tulla hakemaan minut raksalle miettimään millainen pinta takkaan tulee. Eilis illasta asti olen pitänyt sille mykkäkoulua, mutta kai se on nyt jo alettava leppyä. Jouduin ottamaan eilen vanhempieni kanssa puhelimessa esille erään tosi vaikean ja kipeän asian, mistä äitini ei halunnut oikein sitten edes puhua. Tämän seurauksena mulla oli tosi paha olla koko illan. Miehen tullessa kotiin, ajattelin että jaksa ajatella koko asiaa enää enkä mainita siitä hänelle. Mutta päätin sitten kumminkin kertoa.

Tähän mies vain totesi, että onhan minullakin yksi vaikea asia, josta en huostu koskaan puhumaan. Että olen ihan samanlainen kuin äitini. Olin ihan raivona. Hetkellä jolloin todella olisin kaivannut tukea ja lohdutusta siinä asiassa jota vanhempieni kanssa yritin käydä läpi, olin tosi vakavasti huolissani vanhemmistani ja heidän voinnistaan, niin mies vain iskee minulle puukon selkään toisesta kipeästä asiasta. Joka ei liity tuohon toiseen asiaan mitenkään. Kyllä varmaan prisma raikui, kun meidän perhe teki ostoksia.....

No nyt se mies soitti, että on tulossa.

Manna

Vierailija
12/53 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manna mainitsi vierastamisesta. Meilläkin on jonkin aikaa ujostelemista ollut. Juuri niin, että menee vaikka minun taakseni piiloon ja sieltä kurkkii hymyssä suin irvistellen. Moikkaa kyllä monia ihmisiä tien raitilla.

Onnin oma show sai minutkin nauramaan :)

Nyt syömään.

Hilda

Vierailija
13/53 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin nauroin ääneen Onnin rukoilulle :)

Myös Mannan kenkien kohtalo, Aatun unipaikan etsinnät ja Jessen uimaharjoittelut sai hymyn huulille.

On nää marraslapset ihania :)

Meillä ujostelua on aina ollut vieraitten kanssa alkuunsa.

Gerda

Vierailija
14/53 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista :) Huuiii, ei tässä meinaa nähtävästi kahden pienen pojan kanssa ehtiä paljoa kirjoitella, kun on mennyt monta päivää, eikä ole edes kissaa kerinnyt kirjoittamaan. Nyt täällä on " hiljainen" hetki, sekä isompi, että pienempi pikkumies vetelevät päikkäreitä, samaan aikaan, jee! Pitäisi äidinkin yrittää hetki nukkua; kuvittelimme juuri, että vauveli oli saanut jonkinlaisen yörytmin päälle, kun pikkuinen päättikin muuttaa rytmiään ihan täysin taasen... Eli äitiä " vähän" väsyttää.

Noeman Onnin rukous-show kuulosti tosi hauskalta, kyllä ne lapsoset keksii! Meillä ei ristiäisiä ole vielä vietelty; haluaisimme paikalle papin joka on siunannut meidän avioliiton ja kastanut esikoisen.. Tämä kyseinen pappi palaili lomilta vasta tänään ja olen yrittänyt häntä nyt kovasti saada kiinni. Toistaiseksi huonolla menestyksellä. Hiukka on tullut tulevilta kummeilta kyselyitä ristiäisten ajankohdasta, kun ainakin parin kummin pitäisi tulevina viikonloppuina olla töissä, ja pitäisi saada työvuorot siis sovittua...Josko tänään asia selviäisi.

Gerdalle onnittelut plussasta ja onnellista odotusta! Ja paljon jaksuja alkuraskauden pahoinvointien ja väsymysten kanssa... Uh, ovat täälläkin vielä suht tuoreessa muistissa.

Tintta-liisalla pahoittelut läheisen poismenon johdosta.

Vierastamisesta oli ollut juttua; täällä isompi poika on myös vierastanut viime aikoina, sitä ei ole muutoin harrastettu IKINÄ. Tiedä sitten johtuuko vauvasta tms, mutta yhtäkkiä on " parhaimmillaan" jopa mukamas vierastettu isovanhempia, joita tavataan muutoin vähintään kerta viikossa!

Sukistakin oli puhetta, niitä tuli juuri eilen hamstrattua HM:sta muutamat parit; isommalle poitsulle löytyi ihania vihreä-ruskeita jarrusukkia, ja pienemmälle miehelle piti myös ostaa muutama sukkapari... Kun ne nyt vaan on niin ihania ja söpöjä! Olin myös päättänyt, että vauvelille ei pahemmin tarvitse hankkia vaatetta, kun isoveljen, varsinkin vauvavaatteet, on osa melkein käyttämättömiä, mutta pikkasen on pitänyt pyörtää päätöstä, kun ne vauvanvaatteet on vaan niin söpöjä! ;)

Nyt on ihan pakko painaa hetkeksi pää tyynyyn, ei nääs ajatus juokse ollenkaan. Aurinkoista tiistain jatkoa kaikille! Näytti se aurinko pilvien takaa tulevan esille :)

Terkuin: annam ja poitsut

Vierailija
15/53 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tulla Lotan yöunille menon jälkeen kirjoittelemaan vähän. Nyt juuri isin kanssa kylpyhetki menossa.

Vierailija
16/53 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kotiuduin sairaalakeikalta. Jessellä on onneksi kaikki kunnossa, mutta mulle iski eilen töissä yhden aikaan hirmuiset alavatsakivut, joista säteili kipua myös etureisiin ja alaselkään. Vähän kuin synnytyssupistukset, mutta ilman mitään taukoja. Otin heti särkylääkkeen -ei apua. Tunnin kärvistelin töissä, lähdin kotiin ja otin uuden särkylääkkeen -ei edelleenkään mitään apua. Jessen sain haettua tarhasta ja ruokittua jotenkuten. Teki niin kipeää että oksetti ja pakko oli soittaa mies töistä kotiin normaalia aikaisemmin. Ei auttanut kylmällä hautominen, ei kuuma suihku, ei erilaiset asennot, kipu vaan pahentui.

Eipä siinä muu auttanut kuin anoppi hätiin Jesseä hoitamaan ja mies heittämään mua päivystykseen. Siellä sain aika nopsaan jonkun tujumman lääkkeen -ei mitään apua. Seuraavaksi kiputippaan, hieman lievennystä särkyihin, mutta kohta kivut taas ennallaan. Sitten mulle tuikattiinkin jo jotain morffiinin kaltaista lääkettä suoraan suoneen ja johan alkoi helpottaa. Siinä vaiheessa kello alkoikin olla jo lähemmäs puolta yötä, joten vietin yön sairaalassa ja tänä aamuna pääsin gynen tutkimuksiin. Vaikuttaa siltä että mulla on ollut kohdussa joku kysta mikä on revennyt ja aiheuttanut sen kivun. Ottivat jotain koepalaa, verikokeita yms yms ja saan niistä sitten tuloksia viikon sisään. Kivut eivät ole onneksi enää palanneet sen kipupiikin jälkeen, pientä jomotusta enää pitää. Heikko olo on kun keho on pumpattu sekalaisia lääkkeitä täyteen ja nälässä pitivät mua mokomat tähän aamupäivään saakka kun ei ollut varmuutta joudunko johonkin leikkaukseen. Kyllä maistui mehu ja leipä hyvältä kun vihdoin pääsi syömään. :-)

Hirmuinen ikävä Jesseä ja tekisi mieli hakea oma kultamussu heti tarhasta, mutta koska täällä ammottaa jääkaappi tyhjyyttään (jäi eiliselle suunniteltu kauppareissu tekemättä) niin syököön Jesse lounaan tarhassa, käyn hakemassa pois sitten päikkyjen ja välipalan jälkeen. Eilisen Jesse pärjäsi hienosti mummunsa ja isinsä kanssa. Mua on kaivannut sen verran että on höpötellyt paljon " äiti, pipi" -juttuja. Yön nukkuivat pojat kuin tukki, toisin kuin minä jota hoitsut kävivät säännöllisesti " kiusaamassa" .

Tällaista potemista kuuluu tänne. Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia, on ollut hieman hiljaista pinossa.

Aurinkoista päivän jatkoa!

Vierailija
17/53 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumaa kuumaaa, aina vaan vaan kuumaa! No mut en valita auringosta, ihanaa kun paistaa! Viime yönä satoi vettä aivan mielettömästi ja nyt vähän raikkaampi ilma.

Lapset ovat sitten lähteneet koulutielle! esikoinen ekalle luokalle ja keskimmäinen eskariin. Ja voi että ovat olleet innoissaan! Vähän haikeana oon katellu lapsiani ja kuunnellu juttuja, että niin ne vaan ovat kasvaneet jo noin isoiksi:) Poikasen kanssa nyt sitten ollaan päivällä kaksistaan.

Ihanan hiljaista ollut nää pari päivää!

Osanottoni Tintta suruusi! jaksamista sinulle:)

Auringonkukan sairaalareissu kuulosti ikävälle..Onneksi syy selvisi ja sait apua. Pikaista paranemista sinulle!

Manna kyseli marjojen syönnistä. No meillä asuu pieni " kasvissyöjä" : Poikanen voisi elää kans marjoilla ja hedelmillä. Mustikat on suurinta herkkua. salaattia söisi vaikka kuin paljon, tomaattia ja kurkkua..mitä vaan! Jännää, kun meidän kaks vanhinta ei suostu syömään kuin pakon eessä kasviksia jne..mut tää pienimmäinen söisi koko ajan. Hyvä niin.

Ollin äiti..meillä kans hoidon aloitus ensi kuussa edessä ja luulen että itkua tulee riittämään ..Mutta onneks pienet sopeutuu nopsaan. Tosin eipä ole kiva jättää itkevää lasta hoitoon ja vielä päivän päätteeks kuulla et koko päivä on menny ikävöidessä! Mut jospa se siitä:)

Noeman Onni se sitten aina jaksaa naurattaa! Ihana pikkumies rukoiluineen! jaksamista sulle sinne kahden pienen kans olemiseen, elävästi muistan ajan kun meillä oli lähes kaksi vauvaa:) Mutta hengissä selvisin ja normaaleja lapsistakin on tullut:)

Ihanaa kun pian on syksy ja kaikki kivat telkkariohjelmat taas alkaa!!

Hildakos se oli se BB -fani myös? Täällä ootellaan sitä innolla..samoin Lostia ja Täydellisiä Naisia.. Onko muita telkkarin " orjia" kuin mä...?

Meillä olis syksyn vaatteiden osalta ostolistalla kumpparit ja uudet lenkkarit pienimmäiselle. Keväällä ostettuja rukkasia ja hanskoja on ja hyviä ovat. Isotkin taitaa selvitä aika vähällä syysvaateostoilla. Helpotusta äitin rahapussille:)

Poikanen nukkuu päiväuniaan, joten mäkin lähden postia lukemaan ja jospa söisin jotain hyvää...

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

äitykkä ja muksut

Vierailija
18/53 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän aina uskollisesti käydä juttujanne lukemassa vaikka pääasiassa olenkin ihan pihalla mitä teille oikeesti kuuluu. jospa tilanne korjautuu ku jään 1.11 kesälomalle ja siitä sitten ä-lomalle, ehtis ehkä vähän enemmän.

nyt me podetaan teemun kanssa kunnon kesäflunssaa, ollaan oltu vaan kotona ja meinataan vielä viettää huominenkin lepopäivänä. rakenneultrassa käytiin maanantaina ja masussa näyttäs kaikki olevan hyvin. voi teitä jotka kärsitte alkuraskauden huonosta olosta, liian hyvin muistissa vielä(vai onko) pahimmillaan vannoin ettei yhtään mukulaa enää ja nyt vois ehkä ajatelle lisääkin...no joo kunhan nyt sais tän yhen pois mahasta :)

ja onnin rukoushetki kyllä sai aikamoisen naurun pyrskähdyksen aikaiseksi myös täällä*hihittää vieläkin*

ja jonkun lapsi oli askarrelut kengillä ja pöntöllä, sitä juttua en vielä ehtiny lukemaan mutta kaivan sen jossain vaiheessa esiin.

ja teemun kuva on kyllä tulossa vaan ei olla saatu aikaiseksi siirrettyä kuvia koneelle, kaikki aikanaan kuitenkin. yläkerran vessa on remontissa, riittää puuhaa parille illalle.

täytynee mennä teemu herättämään ettei ihan koko iltaa valvo, toisaalta olis niin kivan rauhallista...

Vierailija
19/53 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalta on palattu, kolmas päivä töissä menossa ja Mintulla päiväkodissa. Loma oli hyvä: Poikettiin Muumimaailmassa ja itse kävin Tallinnassa rentoumassa ja toteutin pitkään mielessä " hautuneen" naistenillaan, eli kutsuin ystäviä illaksi: aluksi oli ystäväni tekemiä koruja esillä, sitten viiniä, salaattia ja patonkia ja jälkiruuaksi kahvi & täytekakku. Loppuillaksi boolia :) Ilta oli onnistunut, mies oli Mintun kanssa mökillä paossa. Olin eniten huppelissa koko sakista :)

Mintun päiväkodin aloitus on ollut niin ja näin: ma jäi ok päiväkotiin, ti aamuna suuria krokotiilin kyyneleitä ja apinan voimalla kiinni äidissä. Hoitajan oli pakko irrottaa ja ottaa syliin. Tänään ke alkoi itkeä jo kun päästiin päiväkodin pihaan. Ma-ti Minttu haettiin heti lounaan jälkeen ja tänään harjoitteli päiväunia nukkumaan päiväkodissa: oli nukkunut täydet 15 min. Mummin oli pakko laittaa nukkumaan uudelleen kotona. Huomenna to on koko päivän hoidossa katsotaan miten sujuu. On syönyt hyvin hoidossa, se on plussaa.

Palaillaan :)

Vierailija
20/53 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin su-ke välin tiputuksessa oksentelun takia ja vollotin kokoajan kun oli kauhee ikävä nooraa, onneksi tänään pääsin kotiin ja olo on kohtalainen.

Siellä tehtiin np-ultra ja vkot siirtyi vähän eteenpäin eli nyt on 12+2 ja la 26.2.08

t.Nia