*** TOUKOTUHISIJAT VIIKKOON 33 ma-ti-ke ***
Aloittelin uutta pinoa. Laitoin tuohon vaan nuo kolme päivää, jospa meille tässä koulujen alettua ja väkimäärän kasvun myötä keskustelua tulee enemmän. Jos vaikka loppuviikkoon tehdään uusi pino. Nuo koko viikon ketjut alkavat olla aikas pitkiä.
Tässä vanha ketju viime viikolta.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10960107&p=1&tmo…
Kommentit (48)
[color=red]Eilen tai toissapäivänä oli ovis. Puuhastelua eilen + lauantaina. Eli aikas hyvät saumat on raskaaksi tulemiseen. Voi kun oiskin tärpännyt.
On tässä kierron edetessä tuo kuumeilu taas kasvanut. Kyllä taas tulee pettymys jos/kun testi näyttää negaa.
Ens viikolla pitää jo testailla... Mulla vaan on nyt noita halpistestejä, jotka ei ole ollut kauhean hyviä. Acon-testit oli viimeks ihan ok, mut nää on vähän eri merkkisiä, a:lla alkavia kuiteskin. Nuo ovistestitkin näytti aina mitä sattuu. Lisäks miun kaveri oli raskaana ja testas noilla, mutta näytti negaa, vaikka menkat oli jo myöhässä. Tavan testillä kyllä näkyi. Että en kyllä heti usko, vaikka tuliskin negaa.
Plussaonnea piinailijoille ja tervetuloa taas uusille /tippuneille. Odottavan aika on pitkä...
Tytteli-83
Minor: mulla pysyy suht hyvin vauvahaaveet poissa päästä työaikana, mutta heti kun lähden kotiin alkaa päässä surruttaa että koskakoskakoska..jokojokojoko..
Toki myös liikunta auttaa, jos on sellaista missä ei ole yksin ajatustensa kanssa eli mieluiten ryhmäliikuntaa musiikin tahdittamana.
Testasin tänään ekaa kertaa elämässäni ovulaatiota mammaksin testillä. Digitaalinen on vielä postissa matkalla. Ajattelin testailla sillä vasta varmistaakseni " halpatestin" tuloksen, jos epävarmaa. Tuo digitesti kun on niiiiiin kallis. No, ei oo vielä ovista. Kissakin kävi istumassa testiaikana tikun päällä, mutta ei sekään tainnut sitten ovuloida ;-)
Heh, vähän nauratti tuo Astarten kissa :)
Tänään on ollut todella kurja päivä. Niskat on ihan jäykkänä ja sen vuoksi päätä särkee ja on paha olo. Töissä ollessa tuntui tosiaan, että kohta lentää laatta. Kävin kotimatkalla apteekissa hakemassa kipugeeliä ja särkylääkettä.
Hei, särkylääkkeistä vielä, onko se vain buranat eli ibuprofeiini jota ei saa käyttää oviksen aikaan? Onko parasetamolia turvallista käyttää? Olenkin käyttänyt pillereiden pois jätön jälkeen pelkästään parasetamolia ja yritän sitäkin mahdollisuuksien mukaan välttää, mutta esim. nyt oli pakko ottaa kun särkee päätä niin kovasti. Oviksen ajan olen kyllä ilman, vaikka olis pää kainalossa :)
Vauva-ajatuksia on tosiaan vaikeaa saada pois päästä. Välillä ajatukset ahdistaa hirveästi, kun miettii että mitä jos ei saada ollenkaan. Ja toisaalta välillä on onnesta soikeana, kun tuntuu niin uskomattomalta tosissaan yrittää lasta, kun vielä vuoden alusta mies oli hyvin vastahakoinen. Jotenkin sen mieli muuttui yhtäkkiä ja nyt se on tosi innoissaan. Vaati ilmeisesti vähän kypsyttelyaikaa :)
Mutta nyt lähden suihkuun ja sitten rentoutumaan jo sohvalle, jos vaikka olo helpottaisi.
Plussia piinailijoille +++
pupujussitar kp7/? (~40-50) yk3
Eihän niitä vauva-ajatuksia kovin pitkäksi aikaa saa pois mielestä... Yritän liikkua, katsoa lempisarjaani, surffailla netissä (ei Vauva-sivuilla ;)). Täällä on kp 26 ja tuskastuttaa jo ;) Aina välillä bongaa kaikkia raskausoireita ja välillä taas on ihan selvät PMS-oireet. Välillä ei ole yhtään mitään oireita, masentavaa (tosin ei kai näillä viikoilla vielä pitäisi ollakaan).
Hohhoijaa, tämä on kyllä välillä tosi rasittavaa. Pitäisi malttaa mieltänsä, ettei ihan tule hulluksi... Mutta minkäs sitä voi, kun toukotuhisijasta unelmoi... :)
Ette ikinä arvaa miten mulle kävi tänään! Töitten jälkeen painelin kauppaan, ja siellä tuli mieleen, että jospa ostaisin raskaustestin ja testaisin ihan vaan huvin vuoksi kotiin päästyäni. Tänään vasta kp 22, joten ajattelin, että ei se voi näyttää vielä yhtään mitään vaikka olisinkin raskaana. No, tein testin ja hetken päästä katsoin mitä tulosta se antaa. Ja se näytti tosi haaleaa viivaa, eli todennäköisesti raskaana ollaan!!! Tämä oli vasta eka yk pillereiden jälkeen, ja kierrostakaan ei ollut mitään tietoa, mutta hyvältä näyttää oireidenkin perusteella. Aion testata huomenaamulla vielä uudestaan herkemmällä testillä, katsotaan näyttääkö sekin plussaa:) Tunteet on vähän sekavat tällä hetkellä, en oikeen odottanut, että näin nopeasti tärppäisi. Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat pystyyn, että tosiaankin olisin raskaana ja pikkukirppu pysyisi tällä kertaa loppuun asti menossa mukana!
Pidän kaikki sormet ja varmaat pystyssä plussasi puolesta !
bbbbbdddddbbbbbdddd Noita pitäisi tuossa olla 20 kpl. ;)
Itsellä menossa kp 25/32. Täysin normaali olotila, ei mitään poikkeavaa. Tavallista oviksen jälkeistä vatsanpömpötystä on ja siinä kaikki. Alkaa vahvasti epäilyttää, ettei tästä tällä kierroksella tullut mitään. Testata voisin ehkä viikon loppupuolella, jos vaikka jonkinlaista merkkiä tulisi ennen sitä raskautumisesta, muuten se olisi varmaan vaan yhden testin tuhlaamista. Mutta niinkauan kait on toivoa, kun ei tätiä näy.
Poltsille myös tädinkarkoitus -loitsut. Tuli tuosta peukkujen jälkeisestä noita-sanasta mieleeni ;). Ja myös muille piinailijoilla.
Ovistakin näyttää joillekin olevan tulollaan, onnekasta touhuilua sinnepäin ja olikos uusia mukana, tervetuloa laskeskelemaan koopeitä ihan alkuunsa ja bongaamaan ovista.
pystyyn Bambiinolle, kun tuli tuonne vain 19 peukutusta. Täytyihän sitä nyt viesti vielä yhdellä sormella kirjoittaa.
d
:)
Ja Moikka kaikille pitkästä aikaa,, oon täs taustaillu ja odotellu.. tää on tuskastuttavaa tääl menos nyt kp20/24-28 kierrosta ei niinkä varmaa mut ajattelin kans viikonloppuna huviks testata..jospa? no sitä ei auta muutakun jaksaa viä oottaa muutama päivä..täällä alkaa oleen ens viikol jännät ajat=) mä toivon koko sydämmestäni tänne kaikille oikein hyviä plussa ja ovis tuulia!!
Kohta alkaa muillakin tuloksia satelemaan... plussia toivottavasti!!
Tästä vauvahuumasta.... ekalla kierrolla " asuin" tällä sivustolla, kävin kaikki laskurit läpi, testailin hulluna, bongailin oireita ja sitä rataa...
Kun sitten ei tärpännyt heti ekalla putosin korkeelta ja kovaa. Nyt on tilanne tasaantunut huomattavasti, eikä stressaa asiaa enää NIIN hirveesti.
Mulla sattuu olemaan koulusta stressiä ja monesta muustakin asiasta ja huolia sun muuta, niin väkisinkin vauva-ajatukset ovat muualla. Ovista yritän bongaa siitä huolimatta, että joka kierto tulee käytettyä.
Urheilun olen minäkin aloittanut ja " terveellisen" elämän. Painonpudotuksella ja stressin poistolla saisin varmasti jopa raskaustuloksia, mutta ainakin jälkimmäinen tuntuu olevan sitkeesti päällä. Olen kovasti stressaava luonne.... ja koulun näytöt ja lopputyöt kestävät vielä pitkään syksyyn. Että saas nähdä.
Mutta näillä korteilla mennään :))
-fatmama 15/26 yk3-
Bambino: varovaiset onnittelut, täällä myös peukut pystyssä bd
Tädää, Poltsi ja MiSa: plussatuulia, kun alkaa jo piinatuttaa ++++++++ Olikohan muitakin kuin te...
Ja kaikille oviksenbongailijoille hyvää intoa peittojen pöllytyksessä. Tais jollain olla vähän hankaluuksiaki, jos lapset ei anna hetken rauhaa, tai sitte väsyttää muuten vaan. Mutta olis se kyllä ihanaa saada se toukokuinen nyytti meille kaikille syliin just, ku on koko kesä edessä!
).( Täti alkaa pakkailla tavaroitaan, ja odottelen vaan rauhassa ens viikon alkua. Sitte sitä vois ruveta tositoimiin, että sais sen haikaran vierailemaan tässäkin kodissa sitten noin 9 kk:n päästä. Olis se vaan niin ihanaa, meillä on ihka ensimmäinen lapsi vasta toiveissa. Oon jo päättänyt, että tää on SE kierto, ja toiveet on korkeella. Kun vaan sitte ei joutuis pettymään. Onhan monet täällä joutunu odottaan vaikka kuinka kauan, mulla nyt on vasta yk 3 alkamassa.
pitkästä aikaa kirjoitan muutaman sanan. Mulla siis eka kierto imetyksen jälkeen ja toiveet ovat olleet NIIN korkealla kun kaksi aiempaa lasta ovat lähteneet ekasta kierrosta liikkeelle. No heiluteltiin peittoa kp 7-15 tahdilla joka toinen päivä vaikka mitään tietoa kierron pituudesta tai ovulaation mahdollisuudesta ei ollut. Sitten tuli mies kauheaan flunssaan ja päälle vielä työmatka ja yhteensä on nyt 6 pvän tauko ollut petipuuhissa. Eilen alkuillasta bongasin mielestäni ovislimat ja jotain kipujakin oli kai ja ajattelin että vielä ehditään kun mies tulee työmatkalta. No mies tuli ja odottelin häntä sängyssä niin arvatkaa mitä?? Menin sitten nukahtamaan!!!!! Voi prkle. Kyllä nyt harmittaa.
Mutta varma en voi olla että oliko ovis eilen kun mitään muita limoja tai valkovuotoa tms ei ole tullut kuin kerran eilen. Ja kp oli 20.
Nyt on niin piinallista vaan odottaa menkkoja ja miettiä että olikohan se ovis vai ei...;)
Että tällaistä tänne! Paljon onnea plussanneille!!
Emlin
Olin niin suunnitellu eilisiltana et peittoja heilutellaan mut... katottiin yks leffa loppuun ja sitte mies rupeskin sanomaan et häntä väsytää! Sanoin siihen et mua ei väsytä yhtään, ja pedissä mies kuitenkin vielä luki kirjaa! Mua harmitti ihan vietävästi. No, kun hän laittoi kirjan pois niin yritin vähän " innostaa" mut hän sanoikin hetken päästä et nukuttais vaan, väsyttää... No, eipä siinä itekään jaksanu sit innostua yhtään. Eli nyt maistuu vähän puulle koko homma, ja tuntuu siltä ku mulla olis sama fiilis ku esikoista yrittäessä: epätoivo, haluun pois töistä... Eli pientä masennuksen poikasta, vaikka on vielä valoisa vuodenaikakin! Ja vaikka kuntoilun pitäis piristää ni silti... Mielessä vaan pyörii et haluun pois töistä. Onpa tosi hieno juttu, eikös vauva ole tärkein...? No, tietty haluun 3. lapsen mut silti. Työtilanne on aika hiljainen. Ihan oikeesti, en haluis enää tätiä kylään. Onkohan mulla joku 3-kympin kriisi vai mitä...? Onko muilla samantapaisia ajatuksia?
suzie74 kp10/?? yk1 (eli eihän tässä välttämättä kiire vielä mut jos miehen väsymys jatkuu viikonloppuunkin...)
Ensimmäiseksi onnittelut Bambiinolle myös täältä, ihanata :)
Täällä oli viikonloppuna siis ovis luultavammin ja kerran pupuiltiin, että tuntuu ettei mitenkään hirveen suuri mahdollisuus oo raskautumiseen, mut toisaalta tuli semmonen olo ettei haittaa vaikkei vie ois tärpänny. Koulu alkaa muutaman viikon päästä ja jos keskittyis kouluun kuukauden verran kunnolla ja sitten sais vaavi tulla kun on tullakseen eikä edes kerkeis koululta sitä aatteleen niinkuin nyt.. hieman tää mieli vaihtelee.. aarghhh! (Niin eli täällä en pysty nyt aatteleen mitään muuta kuin vauvoja!)
Niitä tuntemuksia raskaudesta jo ois.. tunsin heti parin päivän päästä, et ois tissejä vihlassu.. Ja nyt tuntuu menkkakivun tyylisiä alavatsalla, jotka mulla kylläkin alkaa ennen menkkoja, mut yleensä viikkoo ennen ja nyt on jo nyt =O
No nää on varmaan mun kuvittelua, oonhan mä kuvitellut jo yli puoli vuotta, että oon raskaana vaikkei ois ollu oikeestaan mitään mahkujakaan ;) Ne on niin samanlaisia nuo pms-oireet.. Ekasta raskaudesta en muista oireita kuin ihme energisyys ja muut alkoi vasta sitten plussan jälkeen (enpä kyllä ollut odottanutkaan raskautumista..).
Että tämmönen stoori tuli.. Nyt ulkoileen, kun upeeta ilmaa tyrkkää!
Plussailuja kaikille +++
Emmuli kp 18/26-30
Voi Paska! kirjoittelin pitkät pätkät ja teksti vaan katos kun painoin lähetä nappia. Muistaaksi muillekin on käynyt tällä plastalla niin. Onkohan siinä joku aika raja vai mikä!
En jaksa kirjoittaa kaikkea uudestaan, joten tässä tärkeimmät.
Onnea Bambiinolle! Ihanaa! Toivottavasti olet suunnannäyttäjä meille muille!
Kp 22/27-28 menossa ja olen päättänyt, että testaan vasta maanantai aamuna. Olen varmistanut selustan sillä etten ole vielä ostanut testejä.
Viimeksi ku kirjoittelin kerroin pahoinvoinnista yöllä. No sitä ei ollut pitkään aikaan, mut eilen ku söin niin alkoi yököttää ja oli pakko lopettaa ruoat kesken. Mulla ei ole ollut ikinä ennen tällaista. Saa nähnä miten tällä kierrolla käy.
ihanaa että olette tukena, ja jaksamisia kaikille kuumeilijoille!
kp 22/27-28, 2yk
varovaiset onnittelut! Ja meille kaikille tsemppiä, kaikesta huolimatta!
Ulkona paistaa aurinko, ihanaa! Ja lämmintäkin piisaa vielä, vaikkei tarvis kovin lämmin olla ku meen iltapäivällä lenkille, heitän sellaisen about 6 km hölkän. Aika rankka pätkä ylämäkineen mut hyvää tekee kuitenkin! Nyt ei muuta kuin muitakin ajatuksia kehiin, vai mitä? Välillä ihmettelen mitä mä oikeen hermoilen ja haluun innoissaan 3. lapsen, eikö 2:ssa ole jo tarpeeks työtä...? No, vauvakuumeelle ei oo järjellistä selitystä :-) Sitä paitsi, mun olis hyvä ehtiä karistaa vielä jokunen kilo ennen tärppiä eli oikeesti ei oo mikään kiire-kiire... Mut kai se vaan tuntuu et ku kerran kuussa vaan on mahikset ja jos ne mahikset menee ohi... Mihinkähän se maltti katosi tän asian kanssa??
suzie74 (joka yrittää kovasti tsempata itseään muihin ajatuksiin)
Mulla on ihan sama juttu, et haluan epätoivoisesti päästä äitiyslomalle. Mulla vaihtui kuun alussa pomo ja se tuntuu vaativan multa ihan mahdottomia. Olen kyllä halunnut vauvaa jo pitkään, mutta nyt se vaan vahvistuu entisestään. En tiedä kuinka kauan kestän täällä tätä menoa, ennenkuin joudun stressilomalle. Ja stressihän ei auta kauheasti tärpin onnistumisessa. :(
Missäs bambiino luuraa? Joko olet testannut uudelleen? Pidetään peukkuja! :)
Onko jollain kokemusta rfsu:n ovistesteistä? Ovatko ihan huuhaata, vai toimivatko ihan ok? Harkitsen kyllä tuota Clearbluen digitaalista ovistestiä, mutta hinta hirvittää. Saa nähdä sorrunko. Mies kysyi " ollaanko me jo noin epätoivoisia" . :)
T: Annique kp 6/27-29, yk 6
... ovis nimittäin. Tai jos ei nyt ihan ole kokonaan vielä menny, niin lähestulkoon kuitenkin.
Mulla oli eilen päivällä masennusta suorastaan, kun mies nukku edell. yönä sellaset pari tuntia - että mikä hullu ajotus mulla :( Se mihkään sänkypuuhiin noin väsyneenä... mutta turhaan hulestuin ;))))))
Jospa vielä tänään sais " varmistuksen" , ja huomenna....ja ehkä ylihuomenna... hih!
Sillälailla on tietysti hyvä tilanne, että esikoinen on juuri koulunsa aloittanut ja nukkuu illalla jo hyvissä ajoin - joten meille kyllä jää hyvin kahdenkeskistä aikaa. Eikä toisaalta jää käyttämättä mahikset pöllytykseen silloinkaan, kun neiti pinkoilee kavereiden kanssa iltapäivisin tuossa pihamaastossa ;))
Aika hassu juttu - että kun nyt on yk 3 (kp tänään 12) niin nyt oikeastaan ekan kerran hoksas selkeesti ovisoireet (lima..ja vain pientä juilintaa...) että taisko mennä hyvinkin se kaksi kiertoa kropalla kunnolla palautumiseen tuosta ehkäisystä :?
TAI sitten se oli oikeasti Greippimehun ansiota jota aloin tän kierron alusta juomaan :? Mene ja tiedä.
Parissa aikaisemmassa kierrossa oli puolenkuun aikoihin vain monen päivän tosi ilkeetä juilintaa alavasemmalla :/ johon muuten saatoin jopa joutua ottamaan särkylääkettä - arvattekin, että minkä merkkistä....e ota enään, kärsin vaikka minkälaiset säryt ja kivut ;)
Mä olen huomannut jonkin kerran samaa kuin Maria - että joskus jo saattaa näiden viestien teko kestää, niin lähetyspä ei onnistukaan. Toivottavasti nyt ei käy niin :)
Kaikille yhteisesti mukavia päiviä! toivotaan pitkää pinnaa piinailuun...virkeitä miehiä....ja hulluna +tuulia!
KirVi72, kp12/27...28, yk3
Tämän aamun testiin ei sitten tullut minkäänmoista viivaa :E mitähän ihmettä se eilinen sitten oli :F No oli mitä oli niin pupuiltu on valmiiksi ;)
Tulispa nyt jotain ovisoireita edes :)
Onnittelut plussasta ja muille paljon plussatuulia +++++++++++++
Lastwish kp8 yk7
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
...ne viestit vaikka wordiin tai notepadiin ennen, ku lähetätte, niin ei katoa. Tai kirjottakaa koko viesti alunperin muualle ja kopsikaa sit tähän palstalle. Mää teen (melkein) aina niin, ku sit ärsyttää, jos ne katoaa. Kirjotan kaikki e-mailitki muualla, ku potuttaa, jos se tuhoutuu lähetettäessä.
Tulipas taas vähän ulkoiltua, en ookaan vähään aikaan miettiny vauvoja :) Nyt tietty, ku tuli kotiin, niin oli pakko laittaa heti kone päälle ja tulla lukeen viestejä ;o) Niin sitä vaan ajatus palaa joka kerta ihan ittellään tohon yhteen ja samaan asiaan.
Sama onkkeklma, että ei oikein meinaa ajatella muuta, vaikka vois tästä nykyhetkestäki nauttia. Kuntoilu on kyllä kiva keino pitää mieli kurissa. No helpommin sanottu kuin tehty, laiskuus meinaa aina yllättää, kuten tänäänkin. Oon jo tunnin verran miettiny, että pitäis varmaan lähtee lenkille ;o) Vielä ku keksis itelleen jostain töitä... nyt sitä vaan istuskelee ja mietiskelee päivät pitkät kotona :( Tylsää, tulis nyt ovis ja siitäki sais äkkiä kulua viikko ja ylikin, niin sais ihan " luvalla" taas ajatella vauva-asiaa enemmänki.
bee83 kp 5/27-29