Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** TOUKOTUHISIJAT VIIKKOON 33 ma-ti-ke ***

13.08.2007 |

Aloittelin uutta pinoa. Laitoin tuohon vaan nuo kolme päivää, jospa meille tässä koulujen alettua ja väkimäärän kasvun myötä keskustelua tulee enemmän. Jos vaikka loppuviikkoon tehdään uusi pino. Nuo koko viikon ketjut alkavat olla aikas pitkiä.

Tässä vanha ketju viime viikolta.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10960107&p=1&tmo…

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh niin, nyt on kuopus viety eskariin ja esikoinen kouluun, nyyh!

Tippa tuli linssiin, niin isoilta jo muksut tuntuvat ja minä jo niin vanhalta...

Tänään olisi pitänyt olla ovis, mutta tikut näyttää negaa... ? Yleensä tikut näyttää jo kaksi päivää ennen plussaa, mutta nyt ei mitään. Limaa on vielä, joten en ole toivoa heittänyt (no, totta puhuen olen), mutta pahalta näyttää etten taaskaan ovuloi, prkl :/

Ei auta... mutta masentaahan tämä. Pupuiltu on tasaiseen tahtiin, että yritetty on ainakin :)

KIRVI: juuri nämä ovuloimattomat kierrot masentaa, jo toinen perään. Mulla on kyllä stressiäkin päällä pahasti, että kaikkea voi olla syynä iän lisäksi tuohon... ? Kuka tietää...

-fatmama kp 13/26, yk3-

Vierailija
2/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, piinaviikko alkoi. Ja tuntuukin siltä, siis piinalta. Miten se nyt iski päälle heti näin maanantaiaamuna? Täytynee kyllä keksiä muuta puuhaa, jotta ajatus ei aina palaa tähän asiaan. Onneksi aurinko näyttäytyy täällä Hesassa ja taitaa tulla lämmin päivä. Ajattelin kyllä vähän siivoilla ja syksyä varten käydä läpi lasten vaatekaapit. Jos vaikka innostuisin huutonettiin laittamaan jotain myyntiinkin. Tänään voisi saada kivoja valokuvia, kun on auringonpaistetta.

Mutta tosiaan eilen illalla tuntui sellaista kivistystä alavatsalla, että voisi olla kiinnittymiskipua. Olisikin. :) Tai sitten söin jotain sopimatonta. Muutoin olen vähän nieleskelyä vaativa olotila, mikä taasen voi olla mielikuvituksen tuotetta, tai sitten join eilen liian paljon kahvia kyläpaikassa. Näin helpolla sitä näköjään löytää raskausmerkkejä, kun oikein alkaa syynäämään itseään. Heh !

Nyt vaan olisi maltettava testaamatta tämän viikon loppuun asti. En ole vielä päättänyt milloin testaan. Muut piinailijat, POLTSI ja oliks muita, milloinkas suunnittelette testaavanne? Ja kertokaapa, millainene on olo, niin jännätään yhdessä, josko jollakulla olisi tärpännyt.

Ovisbongareille onnea ja tervetuloa myös uudet mukaan.

tädää, kp 23/32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin täti pakkasi tavaransa ja lähti, nyt voi alkaa odottamaan sitä ovista vielä innokkaammin. Lämmöt ihan normaalit ( 36,7) hih kyllä se sieltä tulee eikö niin? Toivotaan että tulee joohan :) Viimekierrossa kun ei tullut laisinkaan.

Mukavaa viikonalkua kaikille <3

Lastwish kp6 yk7

http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish

Vierailija
4/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 25/n. 32, joten piina lähestyy. Viikonlopun aikana kaikki " raskausoireet" hävisivät ja ajattelin jo masentuneena, että heti, kun asiaa ei ajattele, mitään oireita ei huomaakaan. Mutta, tänään etoo vähän, jippii ;)

No, ei auta spekuloida, mieskin huokailee, että et nyt jaksaisi keksiä päästäsi noita... :D Mutta mielestäni tuo hajuaistiasia on ainakin varma, haistan kaiken tosi herkästi... No, katsotaan.

Viikonloppuna pitäisi olla kp 30-31, ajattelin ehkä testata maanantaina. Lähden tiistaina työreissuun ja haluaisin tietää, mikä on tilanne. Toisaalta maanantai on vasta kp 32, kaikkea voi vielä tapahtua... Jos malttaisi, testaisi vasta reissun jälkeen, mutta jotenkin tuntuu siltä, ettei pysy housuissaan siihen asti ;)

Vierailija
5/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ekaa kertaa kirjottelen tänne toukokuisten puolelle. Täti tuli tänään joten siiryin tänne. Olen noita lämpöjä viime kuussa mittaillut ja niinhän ne tipahti kun täti tuli.. Aika jännä että kierron kulku vaikuttaa lämpöihin noin selkeästi. sain ihan hyvät käyrät taulukkoon .joten ensi kuussa on sitten mihin verrata..

Olen miettinyt että pitäiskö jo alkaa testaamaan ovistikuilla tuo oviksen ajankohta. Kun peittojakaan ei jaksais/kerkeis joka ilta heilutella(esikoinen 2 v,joskus menee aika myöhäseen ennenkuin päästään rauhottumaan) Voisko joku suositella jotain hyviä/halpoja tikkuja.

huoh.. väsyttää tämä ytittäminen jo... voispa vain mennä nukkumaan ja nukkua paripäivää putkeen, ei kiinnosta tehdä mitään.

mariatar84 1/28-30 yk3

Vierailija
6/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaipaisin myöskin vinkkejä helppokäyttöisistä ja edullisista ovistesteistä. Ja tahtoisin myöskin ettei tarvitsisi tulosta arvailla, vaan sen ihan tosissaan siitä testistä näkisi koska se LH-huippu on. Olen sivusta seurannut ihmisten käyttökokemuksia lähes tasavahvoista kontrolliviivoista ja eri värien tulkinnoista, enkä tahtoisi samaa kokea. :)

Tuonne huhtihippusiin kirjoittelin greippimehun kohdun limakalvoa paksuntavasta vaikutuksesta. Olen vuotanut 4 päivää kuin kraanasta ja sitä verta näyttäisi vaan tulevan ja tulevan. Yölläkin joutuu käydä sidettä vaihtamassa, ettei sotke sänkyä. Ilmeisesti greippimehun tekosia...? Ovislimoihin en huomannut sen vaikuttavan, mutta kohdun limakalvoon se näyttää siis vaikuttaneen. Kivut ovat olleet myös ihan sanoinkuvaamattoman kauheat. Onneksi oli viikonloppu aikaa " sairastaa" kotona. En kyllä montaa kuukautta kestä moista vuotoa. Tässä kuussa vielä juon tuota greippimehua ja sitten saa olla. Sen jälkeen saa luonnon oma limatuotanto riittää.

T: Annique kp 4/27-29, yk 6

Vierailija
7/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ennen ollu tollaset menkat, jos oot juonu mehua? Mullakin on kp 4/27-29, ja juon greippimehuja nyt siis neljättä päivää. En oo kyllä huomannu näin menkkojen aikaan mitään normaalista poikkeavaa. Perjantaina nyt oli maha tosi kipee, mutta se on aika usein ekana päivänä. Kunnon särkylääkkeet vaan, tais olla kolmiokin pakkauksen kyljessä ;o) Sitten ees vähän helpotti. Eihän niiden popsiminen kai haitannu muuta ku ovulaation aikaan. Siis ihan normit menkat on mulla ainakin.

Saas nyt nähdä, miten tuo mehun litkiminen sitten niihin ovislimoihin vaikuttaa. Jollei vaikutus mitenkään järisyttävä ole, niin voi olla, että saa jäädä sit ens kierrossa, eivät kuitenkaan ihan ilmasia ole, jos runsaasti juo. Tai siis, eihän sitä ens kiertoa toivon mukaan tule! Nyt alkaa vuoto jo vähentyä. Toivottavasti sulla hellittäis myös pian, kivut ainakin, ja vuoto tietty myös.

Vierailija
8/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin greippimehun juomisen ihan ensimmäistä kertaa viime kierrossa kiertopäivästä 6 eteenpäin ja jatkoin muutaman päivän oviksen ohi. Mulla ei siis ole aikaisempaa kokemusta greippimehusta. Join sitä parhaimmillaan litran päivässä. Nämä ovat siis ensimmäiset greippimehun jälkeiset menkat. Onhan mulla kohtalaisen runsaat menkat normaalistikin, mutta ei mitään tällaista. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin ovislimojen lisäksi greippimehu paksuntaa kohdun limakalvoa. Olen käsittänyt että ovislimoja tulee enemmän mikäli aloittaa greippimehun aivan kierron alusta lähtien. Mä en ollut viime kierrossa riittävän ajoissa liikkeellä. En huomannut erityisiä ovislimoja vaan ihan normaalit. Kohdun limakalvoa se kylläkin näyttää paksuntaneen ihan urakalla... Tänään tosin on hieman vähentynyt päivän mittaan, ei tule enää ihan kraanasta päästämällä kuten kolme viimeistä päivää on tullut. :( Niitä särkylääkkeitä (kuten Burana) saa käsittääkseni syödä kierron alussa. Oviksen aikoihin ja sen jälkeen pitää välttää.

Vierailija
9/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli ja viipyilee taas liiankin kauan... huoh:(. Eli tipuin huhtikuisista, mutta toivottavasti tässä tärppää.. Tilasin jo ovistikkuja ja raskaustestejä, ettei ainakaan jää oviksen aika, tai olemattomuus huomaamatta... En ole sellaisia aiemmin kylläkään käyttänyt.

Seppäskä kp 1/27-35 yk3

Vierailija
10/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

fatmama, älä muuta sano... Meinaan että tuntuu olo tosi vanhalta =/ Mullakin esikoinen aloitti eskarin, vaikka just se syntyi =oD ja poikakin just viikonloppuna täytti 4v...

_tädää_, mullakin piinaviiko käsillä, samoissa kiertopäivissä mennään =) Yritetään kestää... Oon päättänyt, että nyt en todellakaan testaa ennekuin täti tosiaan on myöhässä, on testi jos toinenkin kulunut tässä vuoden aikana, ja kaikki turhaan!

lastwishkin " pääsi" tänne =) Kiva kun tulee " vanhoja tuttujakin" paikalle!! Vaikka toisaaltahan sitä toivois, että tuolla odotuspuolella törmättäis eikä täällä =/

Uusiakin saapunut paikalle, ainakin mariatar84 ja seppäskä, tervetuloa ja plussatuulia!

Jokos Koralli73 on ehtinyt tänne pinoon?? Jos me nyt vihdoin saatais ne plussat!!!! Alkais tää yrittäminen jo riittää =/

(.) Oviksen aikaan oli kamala hammassärky, ja tuli vedettyä melkein paketillinen Buranaa... Ja just ollut otsikoissa, että Burana haittaa raskaaksi tulemista, jos sitä syö ovulaation aikaan =( Että se kai siitä sitten taas... Että ottaa päähän!! Miks sen hampaan just sillon täyty alkaa särkeä... No tää on tätä...

Nippara kp23/30-35 dpo7 yk12

11/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä..

Tulin just töistä ja on kyl tosi kuuma. Hirveä nälkä vielä ku hain tytön hoidosta...=) JAnottaaa.. Pitäis kauppaan vielä tänään mennä. Mies on töissä yhden yön yli onneks tällä viikolla ku ens viikolla pitää aloittaa ahkerat pupuilut.. Täti on jo mennyt niin kohta pääsee ovista odottelemaan..=) juu kp 7 täällä menossa. heippati rallaa jännäilen vielä toisten puolesta..

t: Rouva K

Vierailija
12/48 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nippara kun muistit. En ole oikein ollut kirjoitustuulella, takki tyhjä niin sanotusti. Nyt on odottava fiilis, kun alkaa ne tutkimukset pikkuhiljaa, joten en tästä kierrosta odota kyllä yhtään mitään. Mutta veri vetää silti näille keskustelupalstoille...Sinä se nippara jaksat olla aina niin positiivinen, minulla on ollut vähän mieli matallla viime aikoinan. Kai tuo vuoden rajapyykki oli niin kova pala.

Tänään oli eka työpäivä ja yllättäen yks kollega ryntäs mun luo ja huokas isoon ääneen, että " voi kun minä odotin sinun tulevan isosti raskaana töihin" ja teki kuvailevia liikkeitä vatsalla. En ole edes mitään lapsihaaveista töissä kertonut! Sydämeni rusentui rusinaksi, mutta heitin leikkimielisesti, että ei ole tärpännyt ja käskin pitää peukkua ja hymyilin. Kaipa ne arvaa, kun esikoinen on jo 3,5 että toista pikkuhiljaa yritellään. Jälkikäteen tuli paha mieli kyllä, toivottavasti hän ei enää jatka tuota juttua. En haluaisi töissä puida tätä lapsettomuusjuttua, en ole niin läheinen varsinkaan tuon kollegan kanssa.

14 yrityskierto siis menossa ja täti taisi jo lähteä. Nyt sitten vaan ootellaan ovista tulevaksi. Muutama muukin oviksenbongailija oli paikalla. Älä fatmama luovuta, jospa ovis on nyt hieman myöhemmin,tai tikut eivät bongaa sitä. Ovathan jotkut tulleet raskaaksikin vaikka tikkujen viivat eivät ovisplussaa koskaa näyttäneet. Eli ei ne tikut kaikkea välttämättä kerro.

Piinailijoille pitkää pinnaa ja plussatuulta!

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Koralli73 kp 7/25-30 yk14

http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=koralli

Vierailija
13/48 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Koralli. Ehkä ne tikut ei aina näytä ovista. Muutamat halkaisin ja näyttivät toimivan ihan hyvin. Sellaista lievää juilimista/särkyä tunsin vkl ja eilen, mutta en kunnon toispuoleista jomotusta. Mutta katsellaan...

Tikut loppuivat mutta en taida tilata lisää ennen kuin täti tulee. Jos vaikka ei tarvikkaan ostaa... :)

Nyt sitten tylsää odottelua viikon verran ainakin.

-fatmama kp 14/26 yk3-

Vierailija
14/48 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten kp9/?? eli pitäis pikkuhiljaa ruveta aktiivisemmin pupuilemaan. Tai johan tässä on ruvettu, muttei ihan joka 2. päivä. Eilisiltana olis jo tehny mieli mut kun oltiin kumpikin ihan rättipoikki. Olin käyny lenkillä ja sitten vielä saunottiin ja katottiin vähän elokuvaa ku pojat olivat menneet nukkumaan. Täti lähti eilen eli semmoset 7-8 päivää kesti. Nyt aamulla täällä töissä näytti siltä kuin " kuivuus" olis jo ohi - vai onko vaan mun kuvittelua (?) Joka tapauksessa illalla pitäis olla toimintaa tiedossa ;-) Enhän tietty tiedä tuleeko ovista ollenkaan ku vasta vähän aikaa sitte jättäny pillerit pois. Mut kyl on heti huomannu muutoksia ku täti viihtyi niin pitkään, ja naama rasvottuu ihan älyttömästi. Ihanku rinnatkin olis tuntoherkemmät, ilman lämpötilan mukaan. Ja painonpudotus on tässä samalla menossa: 2,5-3 kg jo lähteny suht lyhyessä ajassa, ja vyötärö tainnu enemmän kiinteytyä ku aikoihin. Aika jännä vaan jos kohta jo tärppäis ni siihen loppuis taas laihdutus vähäks aikaa. Mut joka tapauksessa aion sittenkin liikkua voinnin mukaan, ja kattoa mitä syön.

Vierailija
15/48 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä mietin ja pohdin että eihän ovulaatio voi olla heti menkkojen jälkeen? Oikealle puolelle nimittäin nippailee kipeästi nyt ja ovistestiin tuli lähes yhtä tumma viiva kun se kontrolliviiva on ?????? Eihän ole mahdollista vielä kun kp on vasta 7???

Omituista

Lastwish kp7 yk 7

http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish

Vierailija
16/48 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä vaikka olis ovis jo/tulossa(?) Osaako kukaan kokeneempi vastata viisaammin? Mulla oli kuopuksesta niin, että bongasin tosi selvän ovisliman jo silloin kun oli vasta kp10 eli mun mielestä ihan mahollista... Muita tuntemuksia en muista ku en oo ylös kirjannu mut olin sillon tosi ihmeissäni: 2 ja 3 pv ennen bongausta oltiin sattumoisin pupuiltu eli kuopus sai alkunsa kuin ihmeen kaupalla silloin... Ja kaiken lisäks meinasin vähän aikasemmin huolestua ku kierto näytti pidentyvän pikkuhiljaa...

Vierailija
17/48 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo voi olla hyvinkin yksilöllistä koska on ovis ja voi vaihdella paljonkin eri kierroissa! Varmuudeksi peitot heilumaan ja heti :))

Onneksi tikutit...!!

Plussaonnea!

Vierailija
18/48 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tikusta innostuneena heiluteltiin kyllä peittoja aamulla jos vaikka ;)

Vierailija
19/48 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää välillä ilmoitella itsestään. tuolla huhtikuisissa tuli kirjoiteltua ainakin kerran päivässä, mutta tuntuu, että kaikki on kerrottu...Sitä niin luuli heti raskautuvansa ja kun oli niitä " raskausoireitakin"

Seuraan kyllä koko ajan teidän juttuja. Mulla vasta kp 8 /28. Viikonloppuna pitäisi olla ovis, että sitten on hyvää aikaa toimia:)

sitten on varmasti mielekkäämpää kirjoitellakin.

Työt alkoivat, niin ei ehdi kirjoitella/ajatella näitä juttuja..Mä testaan oviksen clearbluen digitaalisella: ei tarvitse arvuutella. Viime kierrossa näytti aamulla miinuksen ja iltapäivällä juili mahasta. Testasin ja selvän plussan näytti.

Plussa onnea niin ovikseen kuin raskauteenkin kaikille!!

kp8/28 yk2 menossa

Vierailija
20/48 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Olen lukenut täällä näitä keskusteluja jo pidempään ja pikkuhiljaa olen jäänyt koukkuun :) Osittain minua pelottaa lukea näitä keskusteluja, koska se tietää myös sitä että lapsen saanti voi kestää. Toki iloiset plussauutiset piristävät mieltä! Minulla on tässä kuussa sopivasti kiertopäivä = päivämäärä eli tänään kp 14 / 30-32. Pysyy hyvin lukemat mielessä. Viime kierrossa ovis oli testien mukaan vasta kp 20, joten voi olla että vielä muutama päivä pitää odotella. Olen täällä kahden vaiheilla kannattaako tehdä niitä testejä vai ei?! Tietääkö kukaan, että onko ovulaatio yleensä samoihin aikoihin esim. kp 20 tienoilla vai kuinka paljon se voi vaihdella? On turhauttavaa tehdä niitä testejä pidempi aikajakso kerrallaan. Viime kuussa tein niitä sinnikkäästi melkein kaksi viikkoa, mutta lopulta viiva tuli näkyviin :) Hyvä niin, koska melkein heitin jo hanskat tiskiin ja olin ihan varma ettei mitään tulisikaan. Ja mieskin jo sanoi ettei tosta mitään tule, kun olen niin hermona koko ajan.

Nyt pyrin olemaan rauhallisempi.. yk 6 menossa...

Olen myös aloittanut uuden " terveellisen elämän" ! Jätin karkin kokonaan pois elokuun ajaksi ja olen alkanut käymään kuntoilemassa 3-4 krt/viikko. Tärkeänä syynä on tietysti kunnossa pysyminen ja hieman painon pudottaminen, mutta myös se ettei mielessä pyörisi vain ja ainoastaan vauva. Että eläisi kuitenkin tätä hetkeä eikä vain haaveilis tulevasta.

Millä keinoin te muut pidätte ajatuksenne pois vauva-asiasta?

Ja olette onnellisia tänä päivänä?

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!