Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE toimiston palkkatukityö

Vierailija
26.08.2023 |

Mitä mieltä olette, oletteko itse olleet sellaisessa työssä ja oliko työ mielekästä vaiko ihan yks risti kaks?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan työpaikkani palkkatuettuna, palkka oli aluksi 3400 e/kk ja palkkatuen peruste olematon työkokemus. Työnantajalle ilmaista rahaa, olisi palkannut minut joka tapauksessa. Työ ei ole todellakaan yksi risti kaksi, vaan pyöritän muutaman miljoonan budjetilla projektia.

Vierailija
2/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ekan työpaikkani palkkatuettuna, palkka oli aluksi 3400 e/kk ja palkkatuen peruste olematon työkokemus. Työnantajalle ilmaista rahaa, olisi palkannut minut joka tapauksessa. Työ ei ole todellakaan yksi risti kaksi, vaan pyöritän muutaman miljoonan budjetilla projektia.

Älä valehtele, myyt persettäsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin päiväkodissa avustajana, palkkatuella. Normityö, normipalkka. Hyvä systeemi ikäiselleni. Olen 58.

Vierailija
4/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin päiväkodissa avustajana, palkkatuella. Normityö, normipalkka. Hyvä systeemi ikäiselleni. Olen 58.

Palkkatuetussa ei ole lähtökohtana normaali alan taulukkopalkka. Miksi valehtelet?

Vierailija
5/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä myydä per settä silti vaikka tienaisi 3400 e tavallisesta työstä.

Vierailija
6/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä myydä per settä silti vaikka tienaisi 3400 e tavallisesta työstä.

Kumpaa myyt, etu- vaiko takaosaa?

Vierailija
7/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuetussa ei ole lähtökohtana normaali alan taulukkopalkka. Miksi valehtelet?

Onhan, palkkatukipaikka voi olla mikä tahansa työpaikka, kunhan palkattava on tukisäädösten mukainen

Vierailija
8/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sain normaalin avustajan palkan, 1750 € nettona kuukaudessa. En valehtele, miksi ihmeessä valehtelisin? Sekoitatko palkkatukityön kuntouttavaan työtoimintaan, josta maksetaan 9€/ päivä?

Vierailija
9/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut päiväkodissa. Työaika joku 83% kokoaikatyöstä ja palkka tietenkin sen mukaan. Tesin mukaan mentiin. En lähtisi uudelleen kyseiseen paikkaan.

Vierailija
10/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri palkkatuettuna. On mielekästä työtä. En olisi hakenut jos työ ei ole mielekästä ja sellaista mitä voin tehdä.

Vierailija
11/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sain normaalin avustajan palkan, 1750 € nettona kuukaudessa. En valehtele, miksi ihmeessä valehtelisin? Sekoitatko palkkatukityön kuntouttavaan työtoimintaan, josta maksetaan 9€/ päivä?

Käviköhän niin, en valitettavasti tunne kumpaakaan palkkamuotoa, kaikkea vain kuullut ja lukenut kuinka kauheaa se on, en itse ole sellaiseen menossa enkä ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
12/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuettu työ on tes: in mukaisesti palkattua työtä. Kunta maksaa osan palkasta työnantajalle, työntekijä saa normaalin tes: in mukaisen palkan. Työntekijän on oltava työtön työnhakija. Työsuhde kestää 6kk, jolloin työntekijä pääsee ansiosidonnaisen työttömyysturvan piiriin. Tosin nykyhallitus yrittää tehdä muutoksia palkkatuettuun työhön, että se ei enää kerryttäisi ansiosidonnaista. Järjetön toimi, koska palkkatuettu työ on monelle esim. ikääntyneelle/ kouluttamattomalle työttömälle, ainoa väylä työelämään.

Vierailija
13/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, mun tukipalkka on 1500e. On 7h työpäivä.

Vierailija
14/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käviköhän niin, en valitettavasti tunne kumpaakaan palkkamuotoa, kaikkea vain kuullut ja lukenut kuinka kauheaa se on, en itse ole sellaiseen menossa enkä ole koskaan ollutkaan.

Palkkatuki maksetaan työnantajalle ja sulle normaali taulukon mukainen palkka. Tosin ainakin täällä ne paikat on alennetuilla tunneilla just ja just yli 80% kokoaikatyöajasta jotta et saa soviteltua. Lomat kertyy ja työsopimus tehdään jne niin kuin tavallisessakin työssä.

Vierailija
15/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen järjetön suunnitelma, lopettaa palkkatuetun työn ansiosidonnaisen kerryttäminen, johtaa siihen, että ikääntyneet, kouluttamattomat tms. joilla on vaikea työllistyä, jäävät täysin syrjään työmarkkinoilta. Tämä hallitus ei ymmärrä lainkaan työttömien elämää.

Vierailija
16/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuettu työ on tes: in mukaisesti palkattua työtä. Kunta maksaa osan palkasta työnantajalle, työntekijä saa normaalin tes: in mukaisen palkan. Työntekijän on oltava työtön työnhakija. Työsuhde kestää 6kk, jolloin työntekijä pääsee ansiosidonnaisen työttömyysturvan piiriin. Tosin nykyhallitus yrittää tehdä muutoksia palkkatuettuun työhön, että se ei enää kerryttäisi ansiosidonnaista. Järjetön toimi, koska palkkatuettu työ on monelle esim. ikääntyneelle/ kouluttamattomalle työttömälle, ainoa väylä työelämään.

Palkkatuetussa työssä pitää nykyisellään olla 8kk, jotta pääsee ansiosidonnaisen piiriin, koska palkkatuettu työ kerryttää nykyisellään työllisyysehtoa vain 75-prosenttisesti. Mutta kyllähän tuo uudistus, ettei palkkatuettu työ kerryttäisi lainkaan työttömyysehtoa, heikentää valtavasti kannustinta ottaa tuollainen työ vastaan. Tai ainakin siitä luikitaan saman tien toiseen, ei-palkkatuettuun työhön, jos henkilö sellaisen sitten saa.

Palkkatuen ei pitäisi missään tapauksessa olla peruste sille, että sen vuoksi työstä kertyy työntekijälle vähemmän tai ei lainkaan työssäoloehtoa. Eihän sitä palkkatukea edes työntekijälle makseta, vaan työnantajalle.

Vierailija
17/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, mun tukipalkka on 1500e. On 7h työpäivä.

Mulla oli kanssa himpun verran alle 1500e bruttona mutta tästä on jo muutama vuosia aikaa ja työaika oli muistaakseni 32,5h/viikko.

Mutta kyllähän sitä palkkatukea saa työnantaja hakea korkeampaankin palkkaan. Ei siinä ole mitään rajoituksia palkan suuruden suhteen. Palkkatuen määrällä on ainakin ennen ollut katto.

Vierailija
18/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 10kk työsopimus.

Vierailija
19/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on palkkatuen ehdot, esim. kauanko on täytynyt olla työttömänä ennenkuin on oikeutettu palkkatukeen?

Vierailija
20/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukityö ei v. 2024 enää kerrytä työssäoloehtoa. Työssäoloehto tarvitaan siihen, että saa työttömyyskorvauksia, jos joutuu työttömäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä