Ovatko suomalaislapset jotenkin vajaita?
Vai miksi juuri suomalaislapsille kotihoitoa suositellaan pitkään? Eivätkö suomalaislapset osaa leikkiä muiden lasten kanssa? Eivätkö suomalaislapset osaa kommunikoida muiden aikuisten kuin äitinsä kanssa?
Kommentit (45)
zkelvin:
Vierailija:
Tiedätkös, että Ruotsissa nämä ulkomaalaisjengit mm. raiskaavat ja tappavat!Ja aina voi valittaa kun niin huonoa ollut ym. valittamallahan ne asiat paranee. Jokaisella on mahdollisuus omiin valintoihin. Jos ei ilmainen koulutus, asunto, turvallinen maa kelpaa vaan siltikin pitää alkaa rötöstellä niin ei kuule minua säälitä yhtään. Vähän voisi kiitollisuuttakin osoittaa.
Juuri edellisessä viestissäni ihmettelin, miksi aina otetaan esille nämä raiskaajat ja tappajat. Kyllä, tiedän, että sellaisia jengejä on, eikä heidän kaltaisiaan pidä alkaa tosiaankaan ymmärtämään, mutta jos puhutaan teinijengeistä, joiden rikkeet ovat töhrimisen ja näpistelyn luokkaa, niin silloin kyllä kannattaa vähän laittaa ymmärrystäkin peliin ja yrittää pelastaa heidät yhteiskuntakelpoisiksi kansalaisiksi, halvemmaksihan se tulee kuin elättää heitä vankeinhoito- ja kuntoutusjärjestelmissä hamaan maailman tappiin asti. Samahan koskee ihan kantaväestön vastaavia jengejä. Miksi siis näitä maahanmuuttajajengejä pitäisi kohdella eri tavalla?
Mielenkiintoinen kehitys tässä ketjussa muuten. Ketjun aihe on kantasuomalaisten vs. ulkomaalaista verenperintöä kantavien lasten sosiaaliset kyvyt ja jo viidennellä sivulla on päästy maahanmuuttajien rikoksiin. :)
Mutta sinä edelleenkään et näe mitään vikaa näissä jengiläisissä, kaikki on aina muiden vika...tottakai..
Sinun kannattaisi varmasti lukea lastenpsykiatrisia tutkimuksia varhaisesta vuorovaikutuksesta ja äiti-lapsisuhteesta. Suomessa arvostetaan tutkimuksia, kotihoito on (yleensä) paras pienelle lapselle. Alle 3-vuotias ei osaa leikkiä vielä muiden kanssa yhteisleikkejä. Rinnakkaisleikkejä kylläkin. Lapsikontaktit ovat mielestäni laadukkaampia ja kivempia kun hoidan lapsiani kotona ja kun he näkevät toisia lapsia, he eivät remua tai istu vaan tosiaankaan ovat toistensa seurassa. Toisin kuin hoidossa jossa ohjatut toiminnot vievät kyllä pienen lapsen mielikuvituksen aika mukavasti.
Ne jotka eivät syystä tai toisesta voi kotona hoitaa, ovat kateellisimpia meille kotiäideille koska juuri HE tietävät että lapsen paras ON KOTI.
Jospa kertoisit, missä vaiheessa olen väittänyt, etteivätkö rikokset/rikkeet olisi näiden jengiläisten vika? En missään.
Mutta noiden nuorten osalta ymmärrys on paikallaan, jotta heistä saataisiin yhteiskuntakelpoisia. Ja tarkennan: Ymmärrys tässä tapauksessa ei tarkoita hyysäilyä ja päänpaijaamista, vaan sitä, että tajutaan syy ja seuraus ja pistetään nuoriso ruotuun.
Vierailija:
Mutta sinä edelleenkään et näe mitään vikaa näissä jengiläisissä, kaikki on aina muiden vika...tottakai..
Mun pellavapäiset lapset juoksee karkuun vain ja ainoastaan tummia lapsia, koska nämä tunkee ihoon kiinni heti eka kontaktissa ja lääpitään ja tuupitaan jne. Kyllä mun lapset ottaa kontaktii toisiin sillä erotuksella, että otetaan käytöstavat mukaan pienestä pitäen. Ei me aikuisetkaan hyökkäillä toistemme kimppuun suorilla. Ja sillä ei oo mitään merkitystä onko lapset äidin, mummon, siskon kummin kaiman vai pedagogisesti pätevien hoidossa.
Vierailija:
Vai miksi juuri suomalaislapsille kotihoitoa suositellaan pitkään? Eivätkö suomalaislapset osaa leikkiä muiden lasten kanssa? Eivätkö suomalaislapset osaa kommunikoida muiden aikuisten kuin äitinsä kanssa?
mutta takuuvarmasti vajaita ovat kaikki av:lle näitä viestejä rustaavat.
Häly ja melu ja suuret ryhmäkoot stressaavat lasta, minkä seurauksena lapsen noina varhaisvuosina muutenkin kovin nopeasti kehittyvät aivot muovautuvat siten, että ihminen stressaantuu helpommin - nämä hermoradat aktivoituvat ja vahvistuvat ja vaikutukset näkyvät sitten yleensä vielä aikusenakin.
Esimerkiksi Psykologi Liisa-Keltikankaan mukaan parasta mitä vanhempi voi lapselleen antaa on kiireetön kotihoito (tai ei ainakaan päivähoito suuressa lapsiryhmässä), sillä sen vaikutukset lapsen menestykseen myöhemmässä elämässä on valtaisa, ehkä suurin yksittäinen tekijä.
tumma poika on ujo ja blondi sosiaalinen rämäpää :)
Vierailija:
Mun ulkomaalaissyntyinen lapseni, parivuotias, yrittää ottaa kontaktia jatkuvasti muihin lapsiin, mutta vain toiset tummat alkavat leikkiä iloisesti poikani kanssa. Mitä vaaleampi lapsi, sitä todennäköisemmin vain tuijottaa äreänä eikä missään nimessä ala leikkiä lapseni kanssa. Korkeintaan ilmoittaa, että nämä on mun leluja etkä sä saa leikkiä näillä.
Mun ulkomaalaissyntyinen lapseni, parivuotias, yrittää ottaa kontaktia jatkuvasti muihin lapsiin, mutta vain toiset tummat alkavat leikkiä iloisesti poikani kanssa. Mitä vaaleampi lapsi, sitä todennäköisemmin vain tuijottaa äreänä eikä missään nimessä ala leikkiä lapseni kanssa. Korkeintaan ilmoittaa, että nämä on mun leluja etkä sä saa leikkiä näillä.
Jos äidit eivät mielestäsi ole lastensa parhaita hoitajia, niin kerrothan meille muillekin ketkä sitten olisivat. Mielellään myös jotain taustaa siitä mihin tietosi perustuvat. Annamme sille suuren arvon.
Mulla on yksi tumma ja yksi vaalea lapsi. Tumma on todellakin tumma ja vaalea on erittäin vaalea, jopa siniset silmät ja kaikki. Heidän parhaat kaverinsa ovat samaa laatua: vaaleita ja tummia.
Esikoinen oli yli 4-vuotias ennen kuin aloitti päivähoidon, kuopus oli pari kk vaille 3-vuotias. Hyvin ovat pärjänneet. Olleet myös erittäin seurallisia ennen hoidon aloittamista.
Koulutetut varhaiskasvatuksen osaajat, pedagogisia taitoja omaavat leppoisat ja lapsirakkaat taitajat.
miksi luulet, että vain suomalaislapsia hoidetaan kotona. Kyllä suurin osa maailman lapsista varmaan on kotona. Vai luuletko tosiaan, että kehitysmaissa on hyväkin päiväkotiverkosto...
Keski-Euroopassa on paljon kotiäitejä, USA:ssa " soccer mum" on käsite suorastaan...
Kaikki suomalaiset juoksevat karkuun, kerran toinen ulkomaalainen lapsi lähestyi meidän poikaa samalla tavalla ;)
Vierailija:
Eikö se nyt riitä, että täällä ollaan muutenkin toisten kurkuissa, häh. Pitää lapsetkin haukkua. Niin että päivän viisaus sitten lienee: mitä vaaleampi lapsi niin sen kyvyttömämpi on älyllisesti. Siis voi v...u mitä touhua...........................
- mitä tekemistä sillä on älykkyyden kanssa? ehkä kuitenkin meillä on geeneissä jo tietynlaista käyttäytymiskoodia, kun suomalaislapset tykkää jurottaa hiljaa... ja persoonallisuuseroja on, mutta noin yleisesti.
Vierailija:
miksi luulet, että vain suomalaislapsia hoidetaan kotona. Kyllä suurin osa maailman lapsista varmaan on kotona. Vai luuletko tosiaan, että kehitysmaissa on hyväkin päiväkotiverkosto...
Tämähän on kuin frenologia silloin joskus 1900 luvun alkupuolella. Lapsen väristä voi päätellä sosiaalisen kyvykkyyden. Ihanan helppoa. :)))
Tyttäreni on kanta-hämälaisen ja polynesialaisen ehtoisa yhdistelmä ja luonteeltaan sosiaalinen ja ystävällinen. Mutta kumma kyllä, en ole tehnyt sitä havaintoa, että tummemmat lapset (lue ei-niin-suomalaiset) olisivat yleisesti sosiaalisempia kuin vaalemmat. Molemmista on löytynyt kavereita ja ihme kyllä tytön paras kaveri on niin vaalea kuin olla ja saattaa.
Sen sijaan sellaista olen ollut havaitsevinani , että jos vanhemmat ovat syrjäänvetäytyviä, eivätkä antaudu keskusteluun (minäkin olen nimittäin aika sosiaalinen kanta-hämälaisestä sukurasitteestani huolimatta...), lapset tuntuvat jostain syystä käyttäytyvän samalla tavalla. Ovat hitaasti lämpiäviä eivätkä ehkä yhden puistosession aikana ehdi tutustua. Ai niin, ja näitä tapauksia löytyy kaikenvärisistä :)
Kumma se mallioppimisen voima :)
Vierailija:
Juuri edellisessä viestissäni ihmettelin, miksi aina otetaan esille nämä raiskaajat ja tappajat. Kyllä, tiedän, että sellaisia jengejä on, eikä heidän kaltaisiaan pidä alkaa tosiaankaan ymmärtämään, mutta jos puhutaan teinijengeistä, joiden rikkeet ovat töhrimisen ja näpistelyn luokkaa, niin silloin kyllä kannattaa vähän laittaa ymmärrystäkin peliin ja yrittää pelastaa heidät yhteiskuntakelpoisiksi kansalaisiksi, halvemmaksihan se tulee kuin elättää heitä vankeinhoito- ja kuntoutusjärjestelmissä hamaan maailman tappiin asti. Samahan koskee ihan kantaväestön vastaavia jengejä. Miksi siis näitä maahanmuuttajajengejä pitäisi kohdella eri tavalla?
Mielenkiintoinen kehitys tässä ketjussa muuten. Ketjun aihe on kantasuomalaisten vs. ulkomaalaista verenperintöä kantavien lasten sosiaaliset kyvyt ja jo viidennellä sivulla on päästy maahanmuuttajien rikoksiin. :)