Vinkkejä Suomessa vuokramökeistä, joihin pääsee ilman autoa?
Oletteko löytäneet Suomesta vuokramökkejä, joihin pääsee helposti junalla, bussilla tai yhteiskuljetuksella Suomessa? Eli sellaisia, joihin päästäkseen ei tarvitse autoa, venettä, taksia tai polkupyörää.
Kriteerit:
- Saapumispisteestä maksimissaan noin 2-3 km kävelymatka mökille.
- Mökiltä maksimissaan noin 2-3 km kävelymatka säännöllisesti auki olevaan ruokakauppaan.
- Säännölliset liikenneaikataulut.
Mieluiten:
- Oulun alapuolelta.
- Oma ranta tai järvi tai meri noin 2-3 km kävelymatkan päässä.
- Sähkösauna.
Kommentit (25)
Miksi luulet että muut etsisi sinun puolesta? Haluatko että joku palstalta maksaakin sen?
Mikä mökki se sellainen on jossa ei ole omaa rantaa
Ei ne yleensä ole valtateiden saati bussireittien varressa. Jos, niin niitä linjoja ajetaan vain koulupäivinä, ei kesällä.
Kokeile löytää Airbnb kautta asunto Helsingin Ullanlinnasta. Kaupunkimökkeily on kivaa. Päiväretket Suomenlinnaan ja Linnanmäelle, ruokailu jossain hyvässä ravintolassa (esim. Basbas).
Kaikki mökit jotka mulla on tiedossa ja käytössä, on 5-15 km päätieltä. Kandeisko investoida ajolupaan ja kavereihin, joilla on autoja?
Leirintäalueiden mökit ovat usein saavutettavissa julkisillakin ja lyhyellä kävelyllä.
Aika harvassa mökissä on sähkösauna, sellainen on useammin kotona.
Meidän mökki on vapaana, mutta kauppaan on 22 km. Eikä sinne ole kulkenut bussia 20 vuoteen. Samasa kyläyhteisössä on rannassa hyvä kahvila ja siellä vieraslaituri ja muitain palveluja. En kyllä vieraalle sitä vuokraisi. Mökki on vähän eri juttu kuin joku kerrostaloasunto huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että muut etsisi sinun puolesta? Haluatko että joku palstalta maksaakin sen?
Ihmisillä tuppaa olemaan kokemusta eri asioista ihan etsimättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökki on vapaana, mutta kauppaan on 22 km. Eikä sinne ole kulkenut bussia 20 vuoteen. Samasa kyläyhteisössä on rannassa hyvä kahvila ja siellä vieraslaituri ja muitain palveluja. En kyllä vieraalle sitä vuokraisi. Mökki on vähän eri juttu kuin joku kerrostaloasunto huolehtia.
Mitä kysyjä tekee tällä tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
Siis onko monellakin mökillään sähkösauna?
Täällä länsirannikolla olen vuokrannut mökin ja poljin sinne kotoa 12 km matkan. olen vuokrannut sitä samaa mökkiä varmaan 10 kertaa. Tuossa on saaessakin vuokramökki jossa saunakin ja maksaa 60 euroa vrk. Mulla on oma vene joten pääsen helposti.
Punkaharjulla on sellainen resort, joka on lyhyen kävelymatkan päässä juna-asemasta. Punkaharjulla on S-market. Toki se on mökkikylä, eli naapurit lähellä.
Salossa Teijon kansallispuistossa sekä Espoossa Nuuksiossa on pari mökkiä, joita voi vuokrata ja bussilla pääsee, toki kauppahommat kannattaa tehdä mökille mennessä.
Kalajoen Hiekkasärkillä on bussipysäkit ABC:n ja Tapion tuvan kohdalla. Niistä kahden kilometrin kävelymatkan päässä on varmaan 500 mökkiä, jos ei enemmänkin.
Kyllähän useimmille mökeille pääsee julkisella liikenteellä ihan perille asti, saarimökit hiukan hankalampia.
Olen löytänyt ja olen ollu monessakin sellaisessa.
Kun lapset olivat pieniä, olimme monena kesänä eri vuokramökeillä ilman autoa. Tosin useimmissa menimme viimeiset 10-15 km taksilla. Ja kauppaostokset hoidimme jotenkin muuten, esim. menomatkalla.
Ainakin Hauholta tai Keuruulta saattaa löytyä ap:n spekseihin sopivia vuokramökkejä.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa kettumaisella tuulella! Juhannus jo pilalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko monellakin mökillään sähkösauna?
Mulla on, lisäksi 24-7 lämmin ulkoporeallas ja pikkuinen uima-allaskin löytyy, viime kesänä rakensin sellaisen rosterialtaan.
Miksi mökin pitäisi olla sellainen sähkötön lautahökkeli jossa paskahuussi tontin nurkalla?
?