Ei vittu. Poikani kaverin isä toi kaverin meille kysymättä, ja...
Eli meidän pojan joku ei-niin-läheinen kaveri tuli tänään meille varoittamatta. Isä toi autolla tänne, ja sanoi vaan pojalle, että tulenpas hakemaan kahdeksalta. Tulivat tänne neljältä. Poika ei ollut kysynyt kuulemma meidän pojalta lupaa. Poikani on 12-vuotta ja tämä toinen 9-vuotias. Tämä toinen poika on nyt saanut kaikkea sekamelskaa aikaan. Varmaan yksi pahin oli, että heitti meidän poikaa tikalla kylkeen. Ei onneksi tullut sairaalareissua. Tämän jälkeen yritti vielä kerran heittää meidän poikaa, mutta ohi meni. Poika tuli sanomaan minulle ja menin heti sanomaan tälle toiselle pojalle, että otan tikat pois ja että niin ei saa tehdä. Sanoi vaan, että se oli pelkkää leikkiä ja vitsiä jne.
Noin tunti sitten saatiin tämä poika kiinni sytyttelemästä tulitikkuja meidän kellarissa.
Päivällinen on jo syöty ( maustettuja lohkoperunoita, lohta, kermaviilikastiketta, kreikkalaista salaattia ja keitettyjä porkkanoita) ja ei kelvannut kaverille! Sanoi, että hyi kun on pahaa, ihan kauheeta, en pidä... Olin niin vihainen, että sanoin: "Jos ei ole hyvää niin ei sun tarvii syödä."
Onneksi tämän pojan isä tulee hakemaan poikaa tunnin päästä. Aion kertoa silloin tämän pojan isälle kaiken. Miten saisin varmistettua, että poika ei enää tee meillä tällaista eikä tule varoittamatta?
Anteeksi, jos on sekavaa tekstiä. Olen todella hermostunut.
Kommentit (71)
mitä tapahtuu kun kerrot ja kuinka asian muotoilet :)
Sanoisin Meiile ei nyt sovi.
Itsekkin olin aikeissa sanoa, mutta pojan isä lähti suoraan pois. Yritin soittaa myöhemmin, mutta en saanut häntä kiinni.
Ja eipä tuo teidän ruoka nyt tosiaan miltä herkulta kuullosta.
Jotenkin nyhverö sun poikas jos ei osaa noin paljon nuoremmalle näyttää mistä kana kusee.
Sanoisin kyllä että tästälähtien lasten kyläilyistä on sovittava vanhempien kesken ja että lähetät lapsen taksilla kotiin vastaanottajan laskuun, jos vielä ilmestyy teille ilmoittamatta
mitä tapahtuu kun kerrot ja kuinka asian muotoilet :)
Lupaan kertoa sitten :).
Ihan kuin isä olisi hoiviinsa annetun hankalan lapsen kipannut jonkun muun ongelmaksi aivan tarkoituksella.
Eikä äiti saa suutaan auki?
*huoh*
olisiko poika väittänyt, että poikasi on pyytänyt tätä poikaa kylään? Silti pojan isä toimi väärin.
Ja poika tuntuu olevan kunnon tihulainen
Todella outo se isäkin.
Lisäksi 9v. pojat ei käyttäydy noin.
Kuopukseni on 8v. ja taatusti kaikki sen kaverit osaa olla hienosti meillä.
Ne ketkä ei osaa olla niin ei ole mitään asiaa meille.
Kastsot ettei vierailu toistu.
Jos pojan äiti oli sopinut kyläilystä, mutta tuotu väärään paikkaan? Aika oudolta kuulostaa ettei edes ovella kysytä voiko tulla.
1)teillä olisi ollut suunnitelmia/mummon synttärit/kyläreissu, joka meni mönkään, kun poika vain skipattiin ovelle
2) poika on ollut huonokäytöksinen
3) näistä asioista sovitaan niin lasten kuin aikuistenkin kesken tai lapsi jää seuraavalla kerralla portille odottamaan isäänsä
Törkeää käytöstä isältä! Ihan normaalilta ja hyvältähän tuo ruoka kuulostaa. Asennevammainen poika!
Mutta vakavasti: laittaisin rahani sen puolesta että kyseessä on jollain tavalla ongelmaperhe. Käytöstavat eivät ole oikeasti niin kamalan hankalia, se mitä opetat omille lapsillesi voit vaatia muiltakin. Tee isälle selväksi, että hänen lapsensa käyttäytyminen jne ei vastaa sitä mitä opetat omille lapsillesi, lisäksi kerro isälle, että kukaan ei tule teille ilman soittoa sinulle.
Sinun tehtävänäsi ei ole järjestää päivähoitoa, iltahoitoa tai mitään muutakaan hoitoa kenellekään ellet niin halua tehdä.
Voit olla tylykin, ei se muuten mene ongelmaisälle jakeluun.
Joo mäki haluun tietää mitä tapahtuu ku pojan iskä tulee....!
Käsittämätöntä touhua. Minä olen kyllä jättänyt lasten kavereita armotta oman onnensa nojaan, jos meillä on muuta menoa. Muutaman kerran on joku lasten kavereista yrittänyt sanoa, ettei voi mennä kotiin kuin vasta esim. klo 20. Olen sanonut, ettei voi mitään, koska meillä on menoa/alkaa iltatoimet tms. Jos ei vanhemmat erikseen kysy, että onko ok, että lapsi on meillä tiettyyn kellonaikaan saakka, niin minulla ei ole velvollisuutta toimia lastenvahtina.
No ei kyllä miltään ihan normitouhulta kuulosta, pitäisin melkoisen palopuheen pojan isälle kun tulee hakemaan.
Ja sen sopiiko vai ei päättää minä ja mun mies.
täysin epäolennainen osuus ei ruoka on lueteltu täydellisesti!
provon huutelijat ja arvailijat. En lue asioista mitkä ei kiinnosta ja ainakin suurin osa vastailijoista puhuu ihan oikeista asioista. Ihan sama mikä on provo ja mikä ei, jos keskustelu on mielenkiintoinen.
yleensä opiksi ja tajuavat, että siihen perheeseen ei mennä kun luvalla.
Eräs äiti toi meille kerran kummatkin lapsensa, kun lähti ostoksille. Vain toinen oli pyydetty, koska oli lapseni kaveri.
No ei viitsitty nolata lasta ja otettiin kummatkin meille.
Kyllä törkeitä vanhempia löytyy ja niiden lapset on yleensä rasittavia.
Nykyään laitan rajat heti, kun lapseni saa uusia kavereita.
Änkääjä kaverit ovat juuri niitä joiden kotiin ei koskaan pääse.
Sanoisin Meiile ei nyt sovi.