----Elokuisten LA-SU----
En löytänyt meidän pinoa tuolta, joten aloittelin viikonloppu pinon.
Masuun ei kummempia, kasassa vieläkin ja tuskin syntyy ennen maanantaita, kun silloin on äitipolille meno, ilman nyyttiä en kyllä sieltä pois lähde:)
Mutta nyt suihkuun ja shoppailee:)
Palaillaan:)
Iivokki 41+1 jokohan poks
Kommentit (35)
Yö nukuttu hyvin.. Joskin näin taas unta synnytyksestä.. Ai miten niin kyseinen asia pyörii mielessä? =)
Tehdään tässä lähtöä vähän asioille.. Alkaa jo sekin tympimään, kun pitää lähes aina näitä " samoja" vaatteita.. Olisi aika kiva mahtua noihin " normaali kokoisiin" toppeihin ja hameisiin..
Ei siis kummempia..
Piiu ja masu rv 38+1
tylsyyttä...alapää tulessa samoiten masu ja supistellut tosi monta päivää välillä ihan kaksinkerroin saanut olla...limaista vuotoa kokoajan että jospa tässä vielä joskus tulisi lähtö...viikko sitten sairaalassa sormelle auki ja apiakat pehmeät...jos olisi ennenkin mennyt la aikaan niin sitä ei niinkään jänskäisi muttakun tosissaan aiemmat syntyneet jo 37+2 ja 38+0...
mitään ei oikein osaa tehdä kun kokoajan synnytys mielessä...nyt kuitenkin meinasin lasten kanssa suunnistaa kirppikselle hetkeksi pyörimään vaikkakin liikkuminen on tuskaista ja kokoajan huono olo ja heikottaa...täällä samahomma että mitkään vanhat vaatteet ei mahdu päälle ja olis jo ihana laittaa toppi ja matalat farkut päällee...joo tympäsee ja aikalaillaa omaa napaa tuli taasen mutta eipä tässä oikein muukaan ole enään mielessä:(...onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille...kumpa tämäkin synnytys jo lähtisi käyntiin...
elokuinen80 ja vaavi38+4
Synnytystä täälläkin jo kiihkeästi odotellaan. Vaikka pahaa pelkään että yli mennään niin että humahtaa. Edellisetkään kun eivät ole kiirettä pitäneet. Muuten tässä ihan maltillisesti vielä odottelisi mutta tuo selkä on nyt sitten päättänyt pysyä kipeänä ihan tosissaan ja inhottaa hikoilla tukiliivien kanssa. vaan kun ilman kivut kaksinkertaistuvat niin pakko vaan hikoilla.
Nyt ei ole useaan päivään ollut merkkiäkään että synnytys alkaisi pian. Ainut mitä on niin vetistä valkovuotoa riittää niin että pakko pitää pikkuhousunsuojia. Mitään ei oikein enää jaksaisi tehdä ja sormet ja jalat on ihan turvoksissa. No ehkäpä tämä tästä. Lohduttelen itseäni että ei tämä enää kolmea viikkoa pidempään voi kestää laski miten päin tahansa. Ma olisi sitten lääkärineuvola että näkee hiukan mikä tilanne tuolla alakerrassa oikein on.
Omanapaisissa ajatuksissa myös täällä ollaan.
aliisa ja ylläri rv 38+6 (la 20.8.)
Parilla päivällä ollaan jo yli, eikä mitään merkkejä synnytyksestä ole ilmassa. Ulkona mieletön helle ja tultiin juuri tytön kanssa uimasta. Ei sielläkään oikein enää jaksa olla, kun ei edes tuule yhtään. Onneksi on tämä kellari, jossa on edes hiukka viileempää.
Yöt oon saanut nukuttua kohtalaisesti, mutta kyllä on unet katkonaisia, kun vessassa pitää jatkuvasti rampata. Jalat ja kädet on aika turvoksissa, mutta muuten on suhteellisen hyvä olo.
Kärsivällisyyttä vain kaikille!
Cola 40+2
yhdessä koossa täälläkin.tosin veikkaan että menee ainakin esikoisen päiville eli rv 39+3 tai miten mulla on olo että pidemmällekin.
ehkä kun olen voinut niin hyvin,en voi kuvitella että jo saattaisin synnyttää. oltiin äsken uimarannalla ja oli siellä komeita vauvamasuja enemmänkin pystyssä, yksi kommentti tuli että olen kuin neljännellä kuulla raskaana =) no en tosin olekaan mikään jätti,eikä olokaan ole kovin raskas, mutta kiva näin!
eipä kummempia,palailen maanantaina asiaan.nyt viikonlopunviettoon, onkin mukavasti ohjelmaa viikonlopulle ja koko ensi viikolle,ei aika käy ainakaan pitkäksi!
neitiniiskunen rv 38+2
..tämä odotus siis. Eikä viikkojakaan vielä kuin 39 tasan, vielä siis voi aikaa mennä.. ihan liikaa..
Eniten ehkä rassaa tämä mitään tekemättömyys.. olisi kiva touhuilla kaikenlaista, mutta kun ei vaan tämän mahan kanssa enää jaksa eikä kykene.. Niin ja olisihan se kiva jo pukea päälle omia vaatteitakin. Tuntuu että kaikki äitiysvaatteetkin jo kiristävät ja puristavat jostain, enää mahdu oikein mikään päälle..
vali, vali...
Pakko yrittää keksiä niitä plussiakin:
+Viikonloppu ja mies kotona!!
++Ei sitä loppujen lopuksi enää niin kamalan paljoa voi jäljellä olla!!
ainakin taas yksi päivä vähemmän!!!
+++Aurinko paistaa, lapset viihtyvät hyvin ulkona!!!
pönttö-örvelö rv 39+0 la 18.8
Paljon jaksamista kaikille lämmön ja olon kanssa. Pakko vain kommentoida tuota vaateasiaa. Itse lihon helposti vatsasta, joten ei tässä vieläkään mitään omia vaatteita päälle pistetä. Mamma vaatteissa yhä kuljen, kun maha on pömpöllään ja tulee olemaankin jonkin aikaa. Mitkään vaatteet eivät ole kivat tai istu. Ei mammavaatteet eivätkä tavalliset. Tosin vielä ei hirveästi tarvitse edustaa, joten eipä tuolla ole niin väliä vielä. Jotain uutta vaatetta tekisi mieli, mutta vielä en jaksa ajatella kaupoille lähtöä.
Vauvaelämä on alkanut meillä melko hyvin. Pojulla nyt tiheän imemisen kausi, nostattaa taas maitomäärää sopivammaksi. Vielä toissapäivänä olin kuin Dolly Parton, nyt taas menee kokoa pienempi liivi päälle. Maanantaina on terkan kotikäynti. Kiva tietää, paljonko on painoa herralle tullut sairaalasta kotiutumisen jälkeen.
Koettakaa jaksaa ja paljon supistustuulia!!!
Västis ja poika 6vrk
ja muillekin paljon tsemppiä ja homman pikaista etenemistä! JA terkkuja Västikselle ja muille jo synnyttäneille sinne vauvaelämään. Perässä tullaan, toivottavasti jo vaikka tänä yönä!
Limatulppa alkoi irrota aamusta, ja lysti jatkuu. Noh, jos ei tänä yönä, niin siis viimeistään maanantaina käynnistys. Tosin lääkäri sanoi, että jos sattuu maanantaille hirveä ruuhka, niin ei auta kuin siirtää käynnistystä tiistaille. Ei siinä muuta, mutta kun on nämä hoitajajärjestelyt ja miehen lomajärjestelyt sitten sumplittava moneen kertaan, jos noin käy. Eli pertsana, yhä toivon sitkeästi, että lähtisi käyntiin itsestään tässä mahd pian!
Kaverit ja mummut varmasti miettivät, mitä on tapahtunut, mutta kun mä en jaksa vastata yhteenkään puheluun jokojokomikseivieläkään-kyselyineen ja tietäväisine neuvoineen ja päivittelyineen, ja vain aniharvaan viestiinkin - ja näitä sataa päivässä MONIA.
Blaah. Pian penskat nukkumaan ja saunaan!
Halauksin,
Vitanova rv 41+0 tosiaan tänään
tympii jo hiukan täälläkin..enkä totisesti pidä helteestä.Nyt vielä kuopukselle iski pahemman sortin kesäflunssa,valvomista vielä omien valvomisten päälle.Ihan puhki..
Tänään jälleen supistellut kipeästi mutta epäsäännöllisesti,samaa jo pari viikkoa takana ja meinasin kyllä ens viikolla tunkea itseni äippäpolille ainakin näytille.Jos ei nyt ihmeitä tapahdu lähipäivinä.
Jaksamista taas kaikille pallomahoille,kyllä tää iloksi muuttuu :)
MagicaL 40+2
Tulin vielä kurkkaamaan tänne koneelle ennen kuin lähden sohvan ääreen illan ohjelmia katsomaan. Ollaan oltu koko päivä ulkona, ihmeen hyvin tunnun sietävän tota kuumuutta. Masu on ihanan ruskea maapallon puolikas, kyllä sitä kelpaa näyttää neuvolassakin :)
Tänään rv 37 + 4 ja 12 päivää sektioon. Mulla tehdään sektio TYKSissä näköjään viikkoa myöhemmin kuin Helgalla, joka sai rinsessansa viikolla 38 +3. Aika iso ero, voisin ottaa omankin sektion jo ensi viikolla.
Mahasta: eilen kun kävin äitini kanssa lähikaupassa niin kauppias sanoi, että " jos tuosta masusta ei tule poikaa niin lupaan syödä hattuni,
on meinaan niin edessä töttöröllä ja takaa ei huomaa mitään" . Vähän mua hymyilytti, kun äitini katsoi ilmettäni tutkivasti. Emme ole kertoneet kellekään, että poikaahan me tässä odotetaan syntyväksi. Jokaisessa ultrassa on pojan vehkeet näkyneet ja kolme eri henkilöä, kaksi kätilöä ja yksi lääkäri ovat vauvan pojaksi todenneet.
+ taas yksi päivä takana päin
++ olo kohtuullinen
+++ ylihuomenna maanantaina voimme jo sanoa, että ensi viikolla meille syntyy vauva!
-Omppumamma-
Multakin tais irrota tänään limatulppa, iso köntti hyvin paksua ja keltaista limaa. En tiedä mitä muutakaan se vois olla. Olo on kuitenkin kun ei raskaana olisikaan eli ei mitään oiretta mikä viittaisi synnytykseen. Oisko tämä tyyntä myrskyn edellä?
Olen lenkeillytkin tänään n. 4 km ja ei tunnu missään. Olen elämäni kunnossa. :-DDD
T: Ona rv 40+1
voikohan se olla tollasta sitkeetä limaakin?vai onko ihan joku klöntti?tuntuu,et toi valkovuoto on muuttanut muotoaan hyvin venyväksi ja sitkeäksi ja nyt illan mittaan nuo liitoskivut ym.alakerran särytkin voimistuneet aikas tavalla..
Kävelin tänään kyllä lähemmäs 10km,lienen hullu,tossa helteessä..joskin kahdessa erässä.toivotaan parasta :)
MagicaL 40+2
On se hauska, miten tällainen inhan liman erittyminen voi ihmismieltä riemastuttaa! Tälle sitä taas naureskelee parin viikon kuluttua. Oltiin mekin lasten kanssa kaupungilla kävelyllä ja leikkipuistossa, ja nyt tein vielä oman pikkulenkin tässä. Ihanaista limaa sen kuin pukkaa ja toiveet korkealla, kera realismin kuitenkin. Sillä minkäänasteista säännöllistä supistusta ei ole havaittavissa, vain kelpo polttoa, kun liikkuu. 12.8 olis vain oikein passelin kuuloinen synttäripäivä pienelle.
Noh, jahka mies saa lapset ylhäällä nukahtamaan, saunotaan -ja varrotaan. ops, mun vuoro taitaa olla tuo iltasalaatin teko, painun kokkipuuhiin!
Vitanova
Multa tuli aamulla semmonen klöntti paksua ja keltaista limaa. Siis todella paksua limaa. Ei se ollut varmaankaan valkkaria. Äsken jäi taas sitä paperiin. Mitään ruskeita/verisiä viiruja siinä ei ollut. Noi limat ovat olleetkin päiväni kohokohta. :-D
Mä kävein tänään n. 4 km ja ei tuntunut missään. Kait sitä on vähän hullu, kun lähtee lenkille pahimmassa helteessä.
Meilläkin pienet pojat nukkuu. Mä tässä juon light-colaa (raskausajan himo) ja syön englannin lakritseja. :-) Ihanaa omaa aikaa... mies on pihalla raksahommissa.
T: Ona
Mä kateellisena luen teidän limakeskusteluja, mäki tahon limaa! :D :D
Mulla alkaa mennä hermo noihin öihin! Ne on tyylillä " nuku tunti, valvo kolme" ! Alkaa olla pikku hiljaa poikki, ku tätä on kestäny pian viikon. Ja päivisin ei paljon viitti nukkua, ku sitte aattelee, että ei ainakaa saa yöllä unta.
Olo on muuten hyvä, ainut on toi unikato mikä rassaa. Välillä supistelee kovastikin ja ala selkääkin päivällä särki, mutta kummasti ne aina katoaa. Mies kovasti toivois nopeeta synnärille pääsyä, sen pitäs huomen illalla töihin. Tähän asti on ollu kesälomalla.
Marmut & Eikka 39+6
Vihdoinkin muistan avata koneen.. :-)
Tyttö saapui perheeseemme maanantai-aamuna 4:28. Nyt ollaan kotonakin jo harjoiteltu vähän vauvaeprheen eloa, ja hyvinhän se menee kun toinen vaan nukkuu, syö ja kakkaa...
Tämä neiti saapui siis pehva edellä maailmaan, ja kaikki meni paremmin kuin olisin tohtinut toivoakaan. Tytär voi hyvin ja äidilläkin vain pieni epparihaava hidastaa kulkua (mutta sekin on jo paranemassa). Ei nyt voi sanoa että kivuttomasti mutta aika nopeasti..ja turvallisesti mikä oli tietysti tärkeintä.
Kaikille jotka tuskailevat sillä, ettei ole mitään synnytystuntemuksia, niin kerrottakoon että itse vielä lauantaina (ja tyttö tuli maailmaan siis ma-aamuna) en tiennyt mitä " ne kipeät supistukset" tarkoittavat ja muutenkin olin varma että jouluna se vasta tulee (tai siis sovittuna yliaikaissectiopäivänä joka ois ens ti..). Mutta sitten tyttö päättikin olla lähes aikataulussa, eli neljä ja puol tuntia vaan myöhästyi la:sta.
Aivot ei oikein toimi, mutta oli pakko teillekin tulla kertomaan. Ja perätilasynnytys voi siis mennä hyvin ja lopputuloksena on kaunis, terve neiti. :-) :-)
Onnea hirmuisesti kaikille muillekin uusille vauvoille ja äideille ja isille, ja tsemppiä ja halauksia kaikille viime metrejään vetäville! Päivät käyvät kaikilla vähiin, vaikka tunnetustihan odottavan aika on pitkä.
Sama helle-aalto taitaa olla koko Pohjoismaissa. Tanskassakin
on sauna-kelit...
Laskettu aika oli jo keskiviikkona, eikä mitään oireita ole vauvan
tulemisesta maailmaan. On kokeiltu siivoukset, seksit ja hikoileehan
sitä kuin saunassa tuolla pihalla ollessa. Olen juonut puoli olut-pulloa
ja syönyt tulista ruokaa. Köpötellyt pitkin kaupunkia. Ei oireita.
Ohessa linkki vyöhyke-terapian käynnistyspiste-keskusteluille.
Ajattelin kokeilla sitä seuraavaksi...
http://keskustelu.kaksplus.fi/t742051
Torstaina olin neuvolassa: vauvan nykyinen koko 3400g, laskeutunut
mukavasti, sanoivat että pitää katsoa varmuuden vuoksi tuon
verenpaineen perään. Sairaalaan aika ens vkon perjantaina, jossa
tutkitaan tilanne ja silloin voi pyytää käynnistystä jos haluaa.
Eli odottelua. Jaksamista kaikille.
Mirris, rv 40+3
Mä en olekaan aikaisemmin kirjoitellut tänne elokuun odottajien pinoon (muistaakseni)... Oletteko te muut huomanneet, että masuvauvanne liikkuu vähemmän helteellä? Mun masuvauva on ollut hiljaisempi hellepäivinä... Onneksi muistan lukeneeni, että sikiöt liikkuvat usein vähemmän helteellä ja raskaan aterian jälkeen, joten en ole huolesta sekaisin :) Sitä paitsi tokihan vauvalla alkaa olla jo varsin ahdasta, joten liikkeet tuntuvat huonommin kuin aikaisemmin. Sitä kun odottaa ensimmäistään (ja vauva on varsin toivottu ja pitkään yritetty), niin alkaa miettiä kaikenlaista... Sydänäänet kuuluvat kyllä kotidopplerilla ja kuulostavat ihan yhtä nopeilta kuin aina ennenkin. Eilen en saanut ekaa kertaa 10 liikettä tunnissa täyteen, kun tein liikelaskentaa. Jäi 6-7 liikkeeseen :( Mutta klo oli jo yli kymmenen, meni vähän myöhäiseen... Yleensä olen tehnyt liikelaskennan pari tuntia aikaisemmin, joten voi olla vauva nukkui eilen illalla... Laitoin kyllä musiikin aika isolle, joten luulisi, että heräsi! Ja varmaan heräsikin, mutta ei sitten kuitenkaan jaksanut paljoa liikkua... Olen yhdistänyt liikelaskennan vauvan&minun ihaniin kahdenkeskisiin tuokioihin, jolloin kuuntelemme lastenlauluja, silittelen masuvauvaa ja pötköttelen sohvalla vas. kyljelläni. Stressiä ei ole tullut aikaisemmin, koska aina ennen se 10 liikettä on kyllä tuntunut tunnin sisällä. Tänään sitten nukahdin itse helteen uuvuttamana joskus klo 18 ja heräsin klo 22, jee-jee! Jäi taas tekemättä liikelaskenta, ja nyt masuvauva taitaa nukkua... Heräilin kyllä kesken nokosteni välillä vauvan liikkeisiin, joten täytynee uskoa, että se 10 liikettä ois tullu täyteen, jos oisin ollu tolkuissani laskemassa :)
Mulla olo on erinomainen - paitsi helle uuvuttaa! En edes tiedä, mitä supistukset ovat. Mulla ei ole ollut edes harjoitussupistuksia. Ei mitään limaista vuotoa, ei edes valkovuotoa... Ei ruokahalun huononemista, ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä... Maha ei ole laskeutunut. En kyllä haluaisikaan mennä synnyttämään helteeellä - vai onkohan Hyvinkään sairaalassa hyvä ilmastointi?! (Ainakin siellä on remontin takia tavallista ahtaampaa...) Tuntuu, että synnytys on varmasti riittävän rankka ponnistus ilman ylimääräistä kuumuuttakin!! Toisaalta: kuinkahan pitkään tämä Etelä-Suomen päälle jämähtänyt helleaalto kestää...?!
Meripihka78 rv39+4 (laskettu aika 15.8.)
Täällä sitä parhaillaan imetetään!
Rv 39+6, 090807 syntyi klo 12.07 poika 3985g, 51cm ja pipo 36. Spontaani alatiesynnytys, kesto n. 6 tuntia. Kaikki meni hienosti, ilokaasulla pärjäsin, ja kuudella tikillä, kertoilen synnytystarinaa paremalla ajalla.
Ja lohdutukseksi, edellisenä iltana ei mitään tuntemuksia, limatulppaa tuli, muttei muuta. Koettakaa jaksaa masujen kanssa! Supistuksia kaikille!
emma ja poika 3 vrk
Menin miehen kanssa nukkumaan jo klo 21.30. Heräsin pisulle klo 24 ja sen jälkeen supisteli ja jomotteli alamasua. Klo 02 sain taas nukutuksi. Saas nähdä tuleeko noista öisistä supisteluista ihan tapa.
" Alakerran" tilanne on niin hyvä, että jos vaan jaksais supistella, niin varmasti käynnistyisi synnytys.
Huomiseksi luvattu sadetta, ihanaa. Eipä tässä kummempaa...
T: Ona rv 40+1