----Elokuisten LA-SU----
En löytänyt meidän pinoa tuolta, joten aloittelin viikonloppu pinon.
Masuun ei kummempia, kasassa vieläkin ja tuskin syntyy ennen maanantaita, kun silloin on äitipolille meno, ilman nyyttiä en kyllä sieltä pois lähde:)
Mutta nyt suihkuun ja shoppailee:)
Palaillaan:)
Iivokki 41+1 jokohan poks
Kommentit (35)
Just mietin eilen illalla/viime yönä noita vauvan liikkeitä. Perinteinen iltamöngintä kun jäi vauvalta väliin ja aloin jo vähän hermostua nukkumaan mennessäni. Muistelin itsekin lukeneeni, että helteellä joillain masuvauva liikkuu vähemmän plus että söin ihan liikaa äidin herkkuja illalla... Ehkä molemmat vaikuttivat. Vaikka kuinka yritin masua heilutella ja tökkiä, en saanut kuin aavistuksenomaisia liikkeitä aikaiseksi. Aamulla on onneksi jotain tuntunut! Kotidoppleria en ole halunnut hankkia, joten en sillä voinut tarkistella.
Noista liikkeiden määristä vielä: en esikoisen kanssa, enkä tämän toisenkaan, olisi varmaankaan yhtenäkään raskauspäivänä saanut 10 liikettä tunnissa laskettua! Onko " ohjearvo" tosiaan tuollainen?? Esikoinen oli ja on aivan terve ja liikkuvainen lapsi, enkä ikinä ole stressannut itseäni odottamalla tuollaisia määriä liikkeitä tuntuvaksi. Joillain ehkä tuntuukin. Aina neuvolassa ja ultrattaessa vauvat ovat hyvin liikkuneet. Ovat vissiin vain rauhallisempaa sorttia ainakin vatsassa.
Täällä on päiviä hyvin kasassa, muttei merkkejä h-hetkestä. Sain onneksi aika hyvin nukuttuakin. Huomenaamulla taidan soittaa vyöhyketerapeutilleni ja kysyä, jospa ehtisi tehdä pikku käsittelyn ensi viikolla, mikäli vauvaa ei ala kuulua. Olen hoidattanut itseäni hänellä pitkään, mutta raskausaikana hän ei ota hoitoon, paitsi käynnistysyritykseen. Viimeksi synnytys alkoi puolen vuorokauden kuluttua hoidosta. Liekö hoito vaikuttanut vai olisiko muutenkin alkanut syntyä, en tiedä.
Olipa muuten ihanaa herätä pitkästä aikaa sateen ropinaan täällä pääkaupunkiseudulla!
Hyvää sunnuntaita ja supistuksia meille kaikille niitä halajaville!
Hannele9 rv 40+4
Onnea taasen vauvautuneille ja tsemppiä limaa erittäville.. Josko se lähtö sitten häämöttäisi.. =)
Täällä ei edelleenkään mitään ihemitä, samaa rataa mennään.. Raahaudun aamupalalle..
Piiu ja masu 38+2
Meripihkalle liikkeistä että tuskin syytä huoleen jos ei tule kymmentä liikettä tunnissa. Itselläni ei ole koskaan tullut neljässä raskaudessa ja th vaan sanonut että pääasia että vauva liikkuu. Ja ainakin mulla tämä masuvaavi on todella hiljainen nyt helteillä. Yöllä hiukan liikkuu tai jos syön jotain makeaa mutta muuten on varsin liikkumaton. Hyvinkäälle olen menossa minäkin synnyttämään ja joku tuolla synnytyspuolella osasi kertoa että siellä on ihan hirveän kuuma. Aiemmin olen siellä talvella synnyttänyt ja on ollut kylmä. Että sittenpä sen näkee kun synnyttämään pääsee.
Yöllä jo luulin että päästään vauvan haku matkalle kun klo 2 pintaan alkoi supistella oikein napakasti. Selkäkin oli kuin tulessa ja vatsa meni ihan kuralle. Mietiskelin jo että kuinka kauan kestän pitkälläni ja koska pitää lastenvahtia soitella. Viimeinen vessareissu klo 5 ja päätin vielä mennä pitkäkseni. Seuraavaksi heräsin kahdeksalta ja huomasin että supparit olivat kadonneet samoin kuin selkäkipukin. Että se sitten siitä toivosta päästä jo tositoimiin. Ärsyttävää tällaiset väärät hälytykset. Näitä oli kuopukselta kolmesti ennen kun päästiin oikeesti hommiin ja siinä vaiheessa meinasi käydä hassusti kun en uskonut että tässä nyt oikeesti pitää jo lähteä vaan odottelin että kohta se taas lopahtaa ja oli hilkulla että edes sairaalaan kerittiin.
Muuten ei tässä mitään ihmeitä. Siivoamaan pitäisi ruveta kun appivanhemmat tulee kylään puolen päivän tienoilla.
aliisa ja ylläri rv 38+6 (la 20.8.)
Onnea uusille vauvautuneille, eiköhän me loputkin pian perässä tulla! :)
Se olis sitten rv 40+0! Eikä mitään tuntemuksia mistään synnyttämisestä. Saa nähdä paljonko menee yli, kun tyttö on syntyny 40+1 ja poika 41+1. Taitaa olla tuo pojan aika lähempänä totuutta. Ikävä kyllä...
Mäkin heräsin n.4 aikaan mielettömän kipeisiin supistuksiin jotka myös tietenkin loppuivat parin tunnin kuluessa..Ja kuopus toki heräsi jo 6.15,just kun olin päässyt takasin petiin.Nyt väsyttää.
Täällä kuulemma eka yliaikakontrolli rv41+5 eikä välttämättä tee mitään..Sain kyllä kinuttua edellisen käynnistyksen rv41+4,osasyynä oli tuolloin vähäinen lapsivesi.
Mulla edelliset syntyneet rv42,rv38+4(ainoa käynnistämätön tähän mennessä..) ja rv41+4.Tämä pikku leijonanpentu tuntuu viihtyvän masussa.Varaudun taas käynnistykseen.
Nytkin supistelee vaan ei tarpeeksi.Pelottaa vähän,että käy niin,ettei tajuakaan kun/jos synnytys oikeasti alkaa.Sairaalaan n.tunnin matka.
Päivänjatkot ja supistuksia!
MagicaL 40+3 (la9.8.)
Onnittelut vauvautuneille:) Perästä tullaan toivottavasti. Kyllä tää odottavan aika on oikeesti pitkä.
Huomenna ois se äitipolille meno, ja ei osaa muuta kun odottaa. Oon ihan varma että ne paikkoja vähän runnoo ja laittavat vielä pariksi päiväksi kotiin. Mutta en oikein osaa odottaa mitään, huomenna vasta näkee.
Poika meneekin mummolaan tänään yöks, kun aamulla pitänee jo seitsämältä lähteä ajelemaan sairaalaan. Saa nähdä miten uni maistuu ens yönä, kellon kyttäämistä:)
Vois muutaman plussan laittaa.....
+ söin äsken äidin leipoman pullan, hyvää oli:)
++ Ollaan vietetty perheen kanssa mukava päivä (ulkoiltu yhdessä jne.)
+++ Huomenna saa tietää äitipolilla missä mennään ja miten vauva voi
Iivokki 41+2 poks poks
Viimeinen päivä koittanut masun kanssa..Huomenna siis mennään suunniteltuun sektioon heti aamusta..meidän leijona neiti kun tahtoo olla perätilassa ja tuskin on siltä kääntynyt mihkään.
Pelottaa ja hermostuttaa tuo sektio valtavasti..täytyy vaan luottaa ammattitaitoisiin ihmisiin ja siihen että kaikki menee hyvin.
Tää 9 kk on mennyt niin nopeesti, eikä ole edes näinä viimesinä päivinä kyllästynyt tähän masuun..jopa ehkä toivoisin että tuo pieni voisi olla sielä vielä hetken pidempään, jotta ehtisi vielä levätä..ollaan vaan remontoitu tätä kämppää paremmaksi, jotta arki vauvan kanssa olisi helpompaa.
Vielä on vähän siivottavaa ja laitettavaa, on se mukavampi tulla kotiin kun paikat on kunnossa eikä tarvitse heti alkaa siivoomaan tai järjestelemään kaappeja vaan saa nauttia tästä rakkaasta esikoisesta, sekä myös levätä.
Joku puhui jotain limasta..tai limatulpasta..jos se on sellasta keltasta paksua, niin mulla on sitä tullut jo varmaan viikon verran..mutta onneksi ei ole synnytys käynnistynyt..
Nyt pitää mennä vielä huilimaan, ennen kun vanhemmat tulee käymään kahvilla ja katsomaan neidin uutta huonetta =)
Voimia ja jaksamisia kaikille elokuisille, kyllä ne pienet vielä sieltä tulee ajan kanssa, sitten kun on valmiita tähän maailmaan saapumaan =)
Enkeli rv 39+4
mäkin sitä vahtailen,muttei näy eikä kuulu.tosin ei näkynyt eikä kuulunut esikoisestakaan.silloin lääkäri totesi rv 36 ettei mitään tulppia enää ole, syntyi siis rv39+3,enkä kyllä mitään limoja huomannut.
nyt siis sitä ihmettä ehkä odottelen,tosin mulla oli pari pv veristä vuotoa lääkärin synnytystapa arvio " runttauksen" jälkeen,jospa ne oli siinä.
viikon mä jaksan vielä tätä vauvaa varrota,sitten on samat päivät kuin esikolla.tosin tämä raskaus on mennyt kuin huomaamatta,että jotenkin en oo valmis,tai olo että se vauva kertakaikkiaan vaan pyllähtää tähän meidän perheen neljänneksi.niin erilaista kun on jo yksi touhopeppu kotona,ja tämä asunnon laitto ym puuhat ovat vieneet ajatukset täysin.
neitiniiskunen rv 38+3
Mahtavaa, odotan synnytystarinoitanne. Siis läde, että kuudessa tunnissa koko lysti ohitse, kateeksi käy!
Ja Iivokki, tänä yönä olit unessani! Olit sellainen tummatukkainen, ja tyttövauvasi oli myös tumma ja söpö! Siinä sitten mahakkaana kuuntelin, miten synnytyksesi oli edennyt (sairaalassa oltiin)...
...Vaan oikeasti tässä missään sairaalassa vielä olla oltu, ihan vain kotona ja potutuskäyrä melkonen, kun heräsi taas aamulla uuteen päivään vanhoine rutiineineen - odotellen!
Limatulpasta: Se uloin kerros on tuota kellertävää, ja se saattaa irrota jo vaikka miten pitkään. Viimeksi taisi mennä pari kk ennen synnytystä. Sisin osa on kuitenkin veristä, ja sitä meikällä nyt erittyy, jippijaijee. Paine ja jomotus ja osin supistuksetkin tuntuvat yhä voimakkaampina, vaan mitään säännöllistä ei missään. Noh, huomenna synnytyssaliin ja käynnistys: Pois en suostu lähtemään mahdollisen ruuhkankaan takia kuin jos mut väkipakoin sieltä ulos kannetaan! Jos en siis tänä yönä saa aikaisemmin lähteä, niin ainakin paikat ovat hommaan kypsät ja itse tapahtuma on kyllä selvästi alkamassa.
Hannele: Terveisiä toiselle tuuletinihmiselle! Meillä tätä villitysmaniaa on kestänyt vuoden, poika ei juuri muulle elä... Ü
Tsemppinkiä jälleen, katsotaan, miten muorin huomenna käy. Paljon tsemppiä siis myös muille huomenna äitipolille tai sektioon tai synnärille meneville!
Vitanova rv 41+1
Vitanova: Kiva kuulla että olin jo unessasi synnyttänyt, jospa se ois tuloillaan pian:)
Joo mulla on tummahko tukka ja punertavaa/vaaleahkoa raitaa. Oikeasti olen blondi ja meidän poika on blondi. Ja mun mies on tummempi, joten kuvittelen koko ajan että meidän tytöstä tulee varmaankin tumma.
Saa nähdä:) ihania unia...
supisteluja kaikille ja vauvoja:)
Iivokki 41+2
Arvatkaapa kuka rinnallani köllii? :)
Jep! Meille syntyi perjantai-illan 10.8 (rv 38+6) päätteeksi pikkuinen miehenalku klo 22:48 kokoa hänelle oli kertyny 3520g ja pituutta 48cm, pipo 33,5cm..Aivan ihana pikkumies, olemme koko perhe ihan myytyjä! Eli hoitajia riittää.. Pääsimme äsken kotiin mutta tiistaina käymme vielä lastenlääkärillä näytillä.
Ja ihan vaan teille, jotka ootatte h-hetkeä, se voi tulla ihan yhtäkkiä! En olisi nimittäin vielä aamulla saatikka kuuden aikaan illalla arvannu että synnytän illalla! Kaheksan aikoihin alkoi hiukan kivuliaampia suppareita tulla mutta olivat melko säännöllisiä ja tulivat tiheään. Vielä tuntia ennen synnytystä istuin kylässä ja kahvipöydässä, kotona menin vessaan ja huomasin että lapsivettä alko lorista..housut jalkaan ja side..eteisen lattialle tuli " loput" veet niin että kastu matot ja housut, joita en ehtiny lähtä vaihtamaan ku alko työnnättää...vauhdilla synnärille jossa ehdin vain ottaa housut ja kengät pois ja työntämään..8min oltiin laitoksella ku poika synty ;) eli vajaa 20min vesien menosta..en muuten muista ajomatkasta juuri mitään mutta isäntä ei tainnu kovin hiljaa ajaa..Mutta kirjoittelen tarkemmin tunne synnytyspuolelle jahka kotiudutaan paremmin..
Onnea kaikille vauvautuneille tasapuolisesti!
Tsempit teille vielä h-hetkeä oottaville! Palkinto on jokaisen kärsittävän hetken arvoinen! Ja pian se on meidän kaikkien elokuisten rinnalla! Jaksuja kaikille!
Nani76 ja Vilperi kohta 2pv(jolla taitaa olla tuhdit satsit housussa :) )
Kuulostipa hurjalta,varsinkin ku tässä itse pähkäillyt osaako ajoissa lähteä (huolimatta 4.synnytyksestä..).On kovin epävarma olo.
Täällä onneksi tuli vettä,virkistävää.Kohta meinasin hetken katsoa telkkua ja sitten unille.Kamala väsymys,kun yöt on mitä on,Voimia kerättävä kun vielä voi.On kiva lukea vauvansa saaneista,ei tunnu ihan niin ikuisuudelta nämä loppuajat :)
MagicaL 40+3
lähteä ajoissa. Viime yönä kun supisteli ihan kunnolla. No aamupäivä meni ilman oireen oiretta ja siivoilin ihan reippaasti ja hikoilin sitäkin reippaammin. Kun pääsin pikku hetkeksi vaakatasoon alkoi taas supistella. Supistukset tuli 20-30min välein ja pistivät puuskuttamaan. Vatsa kuralla jne. ja ajattelin että no nyt se lähti käyntiin vaan taasen väärä hälytys. Kun vatsa rauhoittui hävisi supparitkin taasen. Ja nyt illalla sitten selvisi miksi vatsa löysällä. Meillä on nimittäin vatsatauti. Mies ripuloi samoin kuin kuopuskin. Että jippi ja jee tätähän tähän loppuun vielä kaivattiinkin. Nyt sitten hirvittää jos tämä ripuli saa tosissaan synnytyksen käyntiin niin tuskin ne ripuloivaa miestä sinne synnärille huolii. Ja yksin en haluaisi mennä. Täytyy tässä toivoa että menee tauti pian ohi ja synnytys ei tässä vielä käynnisty nyt kuitenkaan.
Pakko oli jonnekin tilittää. Tuntuu että olen nyt muutenkin ihan pihalla sen suhteen että milloin lähteä kun ei tällaistakaan ole ennen sattunut. Liian myöhään en haluaisi lähtöä lykätä vaan kun tämä supistelu loppuu aina välillä niin ei tiedä sitten milloin kannattaa mennä. No jos ei nyt yöllä lähtöä tule niin huomenna neuvolalääkäri niin näkee mikä on tilanne.
aliisa ja ylläri rv 38+6
Hyvinkään synnytysinfossa kätilö kehotti harrastamaan liikelaskentaa päivittäin 37. raskausviikolta lähtien. Niin olen tehnyt ja olen saanut aina sen 10 liikettä täyteen. Oleellista siinä on varmastikin se, että tuntee vauvansa ja tietää, milloin vauva on hereillä :) Meidän masuvauva ainakin on yleensä hereillä iltaisin...tai ainakin herää musiikkiin ja siihen, kun silittelen vauvaa hellästi pepusta. Olen kuunnellut lastenlauluja säännöllisesti joka ilta noin puolivälistä raskautta lähtien, joten oli helppo liittää liikelaskenta osaksi tuota iltarutiinia. Se on ollut rentouttavaa eikä lainkaan stressaavaa. Oli yllättävää, että 10 liikettä tulee tosiaan täyteen - minäkin epäilin sitä ennenkuin kokeilin! Liikelaskennassa huomioidaan siis ihan pienetkin liikkeet, mutta hikkaa ei lasketa. Ei sitä tule ajatelleeksi, miten paljon vauva liikkuu - ennenkuin tosissaan laskee liikkeitä tunnin ajan. Ja ohjehan on, että jos ei tule 10 liikettä täyteen, voi esim. juoda sokeripitoista mehua ja kokeilla jonkun ajan päästä uudelleen. Ei siis heti syytä paniikkiin! :)
Tänään 10 liikettä tuli täyteen alle puolessa tunnissa, kun tein liikelaskennan normaaliin aikaan illalla :) Heti, kun liikelaskenta jäi liian myöhäiseen kellonaikaan (edellisenä päivänä), ei tullut 10 liikettä täyteen! Ajatella, että vauvalla on jo jonkinlainen unirytmi...? Ja tuntuu nukkuvan peräti 4-5 tunnin pätkiä - toivottavasti myös vastasyntyneenä! :)
Oon kuullut, että liikkeet voi vähentyä myös juuri ennen synnytystä. Vauva valmistautuu syntymään ja hiljenee keskittymään siihen...?!
Meripihka78 rv39+5
Paljon onnea KlaraMarialle ja Emmalle!!!!!!!!!
Täällä ei mitään merkkejä synnytksen käynnistymisestä. Saisi tapahtua jo jotain..
pönttö-örvelö rv 39+1 la 18.8